Auteur Topic: Aflevering 3 - "einde verhaal"  (gelezen 39336 keer)

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2017, 00:54:40 »
In ieder geval een kus die ik graag ook wil van sigrid ::hug::

Ik ben al blij dat ik een medestander heb, want er zitten wel erg weinig mensen op Sigrid hoor. Voor mij overduidelijk de mol tot nu toe.

Jochem verdenkt Sigrid al vanaf aflevering 1 en zegt nu zelfs letterlijk dat ie een duidelijke verdenking heeft. Hij maakt zich vanaf nu alleen nog maar verdacht voor de andere spelers.Sigrid zit met de navigatie van de auto's niet voor aan de rij (heel onlogisch) en zit hiermee aan het "einde" van het "verhaal". De opdracht loopt in de soep door Sigrid. Jochem wijst haar duidelijk deze rol toe om te kijken hoe ze dit gaat invullen. Sigrid moet nu kiezen: opdracht verpesten en Jochem bevestiging geven, of de rest blij maken met als nadeel dat er geld in de pot komt. De uiteindelijke keuze is duidelijk..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2017, 01:03:49 »
Mooie en spannende aflevering. Veel molacties, echte en onechte mollen aan de gang. Super.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2017, 02:40:45 »
Eerste aflevering zonder vrijstellingen en/of jokers en meteen schiet de kwaliteit omhoog. 3 goede afwisselende opdrachten en geen gezemel maar echte jat-acties en bondjespraat. Sowieso 1 iemand heeft een bondje met de mol (gehad) ;D.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2017, 03:13:54 »
Sigrid zegt dat ze de sleutel heeft van kamer 445, de kamer van Thomas en Diederik. In het molboekje van Jochem in aflevering 1 stond dat T en D kamernummer 449 hebben  ??? ??? ???

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2017, 03:26:17 »
hele spannende executie. Ik kan het verkeerd gezien hebben, maar ik zag dat Thomas, Diederik (ja hij ook). Immanuelle en Roos echt mega spannend vonden. bibberend, heel zwaar zuchtend, etc. Dat zijn vier kandidaten.

jammer dat de opdracht niet doorliep in de bibliotheek. Dat werd hier vorige keer nog gezegd, dat je dan wel zeker de eerste opdracht moet volbrengen, maar dat lukte nu dus niet.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2017, 03:34:37 »
Hoewel ik dit een hele leuke aflevering vond, (en de eerste 2 ook al  ::bravo:: ) vind ik het nu al jammer dat er volgende week een veilig opdracht "lijkt' te komen.

Ik zeg lijkt omdat ik het niet zeker weet maar je hoort Sigrid iets zeggen over 'wie heeft er 2700 euro...' en je ziet handen de lucht in gaan. Of het daadwerkelijk om een veilig gaat en hoeveel geld dit gaat kosten weet ik niet maar ik hoop het van niet.
Ze zijn lekker bezig als groep dit jaar, na aflevering 3 al bijna 7000 euro in de pot. Even teruggezocht en laatste keer dat dit na aflevering 3 het geval was, was 2012 (hier ging overigens in aflevering 4 het totale prijzengeld naar 0 door die stemming in Ijsland)
Ik vind het voor het spel leuker en voor de dynamiek van Wie is de mol als het een relatief hoge pot is. Leuk dus dat er veel geld in kas zit en dat we veel kandidaten acties zien en niet teveel nepgemol. Jammer als het er dan via een veiling uit zou gaan.. Fingers crossed  ;D

Ik ben er ook bang voor, dan kan je alle verdachte zaken uit de eerste drie afleveringen bijna wegstrepen. De veilingopdracht kan nog wel leuk gemaakt worden door een type Dick Jol net als in 2007 :D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2017, 09:16:48 »
Als er inderdaad weer zo'n beruchte veiling komt dan staan we weer bij het begin met verdachtmakingen. In dat kader ga ik dan bijvoorbeeld Jeroen weer heel anders zien. Doet geen bal, geen bijdrage aan het spel. Misschien pas na de veiling? Niet mijn mol maar snap ook de afzijdigheid niet. Eerste twee afleveringen is daar een verklaring voor, nu niet mee. Hij ziet, en hoort, en zwijgt als het graf.

Fantastische serie dit!! Thomas vooralsnog mijn mol maar ik blijf voor het eerst sinds jaren twijfelen aan alles en iedereen. Ik vond zelfs onze Ima soort van verdacht  ::rofl::
Meer L

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2017, 09:54:00 »
Hoewel ik dit een hele leuke aflevering vond, (en de eerste 2 ook al  ::bravo:: ) vind ik het nu al jammer dat er volgende week een veilig opdracht "lijkt' te komen.

Ik zeg lijkt omdat ik het niet zeker weet maar je hoort Sigrid iets zeggen over 'wie heeft er 2700 euro...' en je ziet handen de lucht in gaan. Of het daadwerkelijk om een veilig gaat en hoeveel geld dit gaat kosten weet ik niet maar ik hoop het van niet.
Ze zijn lekker bezig als groep dit jaar, na aflevering 3 al bijna 7000 euro in de pot. Even teruggezocht en laatste keer dat dit na aflevering 3 het geval was, was 2012 (hier ging overigens in aflevering 4 het totale prijzengeld naar 0 door die stemming in Ijsland)
Ik vind het voor het spel leuker en voor de dynamiek van Wie is de mol als het een relatief hoge pot is. Leuk dus dat er veel geld in kas zit en dat we veel kandidaten acties zien en niet teveel nepgemol. Jammer als het er dan via een veiling uit zou gaan.. Fingers crossed  ;D


Hoofdverdachte na deze aflevering: Jeroen Kijk in de Vegte. En wel hierom. Sigrid opperde bij de auto opdracht de envelop te openen, waarop Jeroen zei 'kan, maar lijkt me nog niet nodig nu al' en meteen eroverheen praatte door te beginnen over het aanrijden. Verdachte molactie, aangezien ze uiteindelijk langs de bookstore rijden en opzoek gaan naar een kerk (?). Mochten de enveloppen geopend zijn, was het wel duidelijk dat ze naar die bookstore opzoek moesten lijkt me. Erg verdacht van Jeroen. EDIT: Waarom is hier sowieso niemand over begonnen verder, over het openen van de enveloppen. Art heeft nergens gezegd dat deze pas geopend mochten worden bij het vinden van het juiste adres........... ::vergroot::

De enveloppen waren in elke auto aanwezig. Dus niet alleen sigrid en jeroen konden deze openen, ook de a dere kandidaten konden dit doen. Daar is niets van in beeld gebracht. Hoe zijn de andere kandidaten omgegaan met de enveloppen?

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2017, 10:05:50 »
Sigrid zegt dat ze de sleutel heeft van kamer 445, de kamer van Thomas en Diederik. In het molboekje van Jochem in aflevering 1 stond dat T en D kamernummer 449 hebben  ??? ??? ???

Dit klopt denk ik gewoon want in aflevering 1 zaten ze in een ander hotel of Jochem heeft het gewoon verkeerd opgeschreven.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2017, 10:49:52 »
Weer een heerlijke aflevering! Op en top genieten! Hele afwisselende opdrachten waarin op verschillende manieren heel goed gemold kan worden. Chapeau!!  ::bravo::

Maar man man man, wat vind ik het moeilijk dit jaar  ::rofl:: Mijn lijstje is ook helemaal omgegooid t.o.v. vorige week. Mijn top-3 op dit moment:
1. Jochem: ik zou het briljant vinden als hij het was. Aan de ene kant kun je zeggen dat hij misschien te overduidelijk aan het mollen was deze aflevering, maar aan de andere kant kan het ook zijn dat hij meer risico wilde nemen, omdat hij weinig verdacht wordt (voor zo ver ik weet)
2. Sigrid: ondanks dat ze het erg goed deed bij de tweede opdracht, verdenk ik haar sterk naar aanleiding van de derde opdracht. Ik vind haar overigens wel steeds leuker worden in het spel. Ze ziet er zo lief en onschuldig uit, maar ondertussen.... :)
3. Thomas: voor het eerst op mijn verdachtelijst, naar aanleiding van opdracht 1 en 2. Ook een beetje stiekem Door de "dubbele" hint die heel mooi gevonden is op het forum. Mijn complimenten voor iedereen die daar dingen in ontdekt heeft overigens. Top!  ::bravo::

Ik kijk heel erg uit naar de volgende aflevering. Vind de serie tot nu toe echt genieten geblazen  ::jaja::

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2017, 11:22:22 »
Als er inderdaad weer zo'n beruchte veiling komt dan staan we weer bij het begin met verdachtmakingen. In dat kader ga ik dan bijvoorbeeld Jeroen weer heel anders zien. Doet geen bal, geen bijdrage aan het spel. Misschien pas na de veiling? Niet mijn mol maar snap ook de afzijdigheid niet. Eerste twee afleveringen is daar een verklaring voor, nu niet mee. Hij ziet, en hoort, en zwijgt als het graf.

Ik denke echter wel dat er een veiling gaat komen, tenminste daar leek het wel heel erg op. Wat je zegt, het kan zijn dat Jeroen daarna misschien eventueel het spel heel anders gaat spelen.

Sowieso heb ik echt geen idee wie het dit jaar is  ::rofl:: ::rofl::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2017, 11:42:47 »
De enveloppen waren in elke auto aanwezig. Dus niet alleen sigrid en jeroen konden deze openen, ook de a dere kandidaten konden dit doen. Daar is niets van in beeld gebracht. Hoe zijn de andere kandidaten omgegaan met de enveloppen?

Klopt, dat vroeg ik ook in mijn laatste zin van het bericht.
Maar ik noem Jeroen hier opvallend omdat het zo expliciet in beeld werd gebracht..  ::vergroot:: Hij praatte er meteen overheen. Maar goed misschien hebben ze allemaal zo gedacht. pas openmaken op locatie.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2017, 11:54:42 »
Fijn dat er meerderen zijn die van links naar rechts schieten! Heerlijk dat het zo moeilijk is dit jaar. Genieten keer 10.
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2017, 11:57:39 »
Het was gisteren weer een verdraaid mooie aflevering. Met een voor mij altijd weer leuke auto-opdracht. Ook weer knap in beeld gebracht. En ook nog eens heel lastig voor mij om te zeggen wie de mol zou moeten zijn. Voor alle kandidaten zijn er immers voldoende (behoorlijk) mooie aanwijzingen gevonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2017, 12:17:02 »
Wel grappig die tweet van Art: ik dacht meteen aan drie aapjes, horen zien en zwijgen  ::zwaai::
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2017, 12:18:21 »
Familie stokstaart  ::rofl:: ::rofl::

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2017, 13:30:59 »
En als enige gaf ze haar verdachten niet aan....alleen dat ze Immanuelle niet verdacht. Mooie aflevering, weer fantastische opdrachten en heerlijk dat ze stelen, liegen en mollen!!!

Mijn hoofdverdachten blijven gelijk: Thomas, Sigrid en Jochem

Ik sluit me aan bij je verdachten. Thomas is voor mij momenteel nummer 1. Al wil ik graag Sanne bij dat lijstje zetten. Jochem en Sigrid hebben zich ook wederom gek gedragen.
Hoe kijken jullie dit trouwens zonder volledig paranoia te worden? Voor mij na 3 afleveringen is het een groot web van vraagtekens in mijn hoofd.

De enige waarvan ik bijna zeker ben dat ze het niet zijn, zijn Diederik en Immanuelle. Jeroen vind ik een beetje een wildcard. Krijg er geen hoogte van. Zat er doodkalm bij tijdens de executie. Zegt verder ook niet veel.

Had het idee dat de mol in de 2 auto's zat die het verpestten. Thomas en Sanne of Sigrid en Jeroen dus. 
Dat Sigrid fout ging vond ik erg verdacht aangezien het daarvoor enorm goed ging. Thomas stond nog niet op mijn lijstje maar na deze week wel.

Dat Immanuelle dat boekje van Jochem stal vond ik ook verdacht, maar ik denk dat ze dat puur deed omdat ze denkt dat Jochem het is. Niet per se omdat zij de mol is.

Trouwens ik moet erbij zeggen dat ik het programma nog niet zo heel veel aan vind qua opdrachten en wat ze allemaal doen. Ik blijf meer kijken omdat ik nu echt wil weten wie het is. Niet omdat ik het nou zo geweldig vind. Misschien mis ik een beetje de Robinson elementen ofzo, de spanning bij de eilandraden enz. Die test en executie vind ik niet echt indrukwekkend. Zou graag wat meer van die test zien.
Wel vind ik het super leuk dat Art het presenteert en dat ze zulke mooie beelden van het landschap laten zien, maar verder ben ik nog niet honderd procent enthousiast. Nogmaals, dat kan ook komen omdat ik het programma niet goed ken verder.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 13:36:57 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2017, 15:38:44 »
Sigrid zegt dat ze de sleutel heeft van kamer 445, de kamer van Thomas en Diederik. In het molboekje van Jochem in aflevering 1 stond dat T en D kamernummer 449 hebben  ??? ??? ???

Gewisseld door afvallers? 2 personen weg, nieuwe kamer koppels. Hun hebben met z'n 2en misschien de (oude) kamer van Sigrid? En zij heeft een sleutel bewaard?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2017, 16:17:14 »
Ik ben al blij dat ik een medestander heb, want er zitten wel erg weinig mensen op Sigrid hoor. Voor mij overduidelijk de mol tot nu toe.

Jochem verdenkt Sigrid al vanaf aflevering 1 en zegt nu zelfs letterlijk dat ie een duidelijke verdenking heeft. Hij maakt zich vanaf nu alleen nog maar verdacht voor de andere spelers.Sigrid zit met de navigatie van de auto's niet voor aan de rij (heel onlogisch) en zit hiermee aan het "einde" van het "verhaal". De opdracht loopt in de soep door Sigrid. Jochem wijst haar duidelijk deze rol toe om te kijken hoe ze dit gaat invullen. Sigrid moet nu kiezen: opdracht verpesten en Jochem bevestiging geven, of de rest blij maken met als nadeel dat er geld in de pot komt. De uiteindelijke keuze is duidelijk..

Op het strand redde Sigrid the opdracht en bracht anders wel een hele hoop geld binnen. Ze moest zelfs de Surinaamse vlag voor Immanuelle raden.. Vond haar erg onmols daar. Ook in deze auto opdracht bracht ze structuur aan en gaf goede tips door de rest aan te zetten punt voor punt, achter elkaar aanrijdend, te volgen. Ging het uiteindelijk nietmis omdat Thomas extra gaf gas bij een oranje stoplicht en de groep opgebroken werd, en omdat er ergens een afslag gemist werd? Meerdere kandidaten waren in de war over welke straat nu wel of geen afslag was, toen het misging. 

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2017, 16:35:42 »
Op het strand redde Sigrid the opdracht en bracht anders wel een hele hoop geld binnen. Ze moest zelfs de Surinaamse vlag voor Immanuelle raden.. Vond haar erg onmols daar. Ook in deze auto opdracht bracht ze structuur aan en gaf goede tips door de rest aan te zetten punt voor punt, achter elkaar aanrijdend, te volgen. Ging het uiteindelijk nietmis omdat Thomas extra gaf gas bij een oranje stoplicht en de groep opgebroken werd, en omdat er ergens een afslag gemist werd? Meerdere kandidaten waren in de war over welke straat nu wel of geen afslag was, toen het misging. 

Geld binnenhalen is soms noodzakelijk, zelfs als mol. Kijk naar wat er al verspeeld is.