Auteur Topic: Aflevering 3 - "einde verhaal"  (gelezen 39340 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2017, 16:43:50 »
Ik heb heel erg na zitten denken waarom ik deze aflevering echt beter vond dan de vorige 2. Ik kon er mijn vinger niet echt opleggen, totdat ik opeens zag dat in deze aflevering dus géén rode draad wordt aangehouden. Het waren gewoon 3 afzonderlijke opdrachten, die telkens wel of niet gehaald konden worden. Er was veel ruimte om geld te verdienen en net zoveel ruimte om te mollen; de balans sloeg niet door. Dat vind ik echt zoveel fijner! Nu hebben we ook echt wat te discussiëren hier!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2017, 16:46:46 »
Geld binnenhalen is soms noodzakelijk, zelfs als mol. Kijk naar wat er al verspeeld is.

Ja als je zo redeneert is alles mogelijk. Maar 2500 euro?! Die heeft Sigrid zo ongeveer alleen binnengehaald. Ze wisten niet eens waar ze naar moesten zoeken, hadden maar een minuut, maar kwamen toch tot 5 goede oplossingen. Sorry, gaat er bij mij niet in dat een mol dat zou doen.

Bovendien, de pot staat enorm hoog nu, zoveel is er nog niet verspeeld. Daar zal wel verandering in komen met de bieding van volgende week, maar dat maakt nog niet dat een mol zich volledig als kandidaat kan opstellen en zo'n megabedrag alleen zou mogen binnenslepen.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2017, 17:00:24 »
Ja als je zo redeneert is alles mogelijk. Maar 2500 euro?! Die heeft Sigrid zo ongeveer alleen binnengehaald. Ze wisten niet eens waar ze naar moesten zoeken, hadden maar een minuut, maar kwamen toch tot 5 goede oplossingen. Sorry, gaat er bij mij niet in dat een mol dat zou doen.

Bovendien, de pot staat enorm hoog nu, zoveel is er nog niet verspeeld. Daar zal wel verandering in komen met de bieding van volgende week, maar dat maakt nog niet dat een mol zich volledig als kandidaat kan opstellen en zo'n megabedrag alleen zou mogen binnenslepen.


Ik denk dat ze zich had voorgenomen deze opdracht serieus uit te voeren. Als je die indruk wilt geven aan de rest moet je wel echt all-in gaan en niet halfslachtig zodat mensen je alsnog kunnen verdenken bij die opdracht. Ze had tot dat moment nog niet 1 spel serieus gespeeld. Gelijk hierna weer de auto-opdracht compleet de mist in geholpen. Vorige aflevering eigenhandig 1000+750 uit de pot gehouden en ook nog het nodige in de papierfabriek weggehouden, enzovoort.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #63 Gepost op: 22-01-2017, 17:02:12 »
Ging het uiteindelijk nietmis omdat Thomas extra gaf gas bij een oranje stoplicht en de groep opgebroken werd, en omdat er ergens een afslag gemist werd? Meerdere kandidaten waren in de war over welke straat nu wel of geen afslag was, toen het misging. 

Ja, volgens mij heeft niemand dit echt als zodanig gemeld, maar Thomas (en Sanne) hebben de opdracht flink gefrustreerd door zich niet te laten zien in het begin van de opdracht, aangezien zij het beginpunt van de route op hun auto hadden. Daardoor kon er pas heel laat begonnen worden met het daadwerkelijk rijden van de route.

Daarnaast zijn natuurlijk Sigrid en Jochem ook aan het klooien met het door elkaar halen van instructie 10 en 11. Als de titel van de aflevering op de Mol slaat zijn zij natuurlijk een stuk verdachter. Maar aangezien ik denk dat die op afvaller Roos slaat en puur naar de molactie gekeken vind ik de actie van auto 1 met chauffeur Thomas veel verdachter.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #64 Gepost op: 22-01-2017, 17:34:48 »
Ik denk dat ze zich had voorgenomen deze opdracht serieus uit te voeren. Als je die indruk wilt geven aan de rest moet je wel echt all-in gaan en niet halfslachtig zodat mensen je alsnog kunnen verdenken bij die opdracht. Ze had tot dat moment nog niet 1 spel serieus gespeeld. Gelijk hierna weer de auto-opdracht compleet de mist in geholpen. Vorige aflevering eigenhandig 1000+750 uit de pot gehouden en ook nog het nodige in de papierfabriek weggehouden, enzovoort.

En vergeet niet dat het Sigrid was die voorstelde om de enveloppen van tevoren te openen.. Als enige, als we de regie mogen geloven. Ook erg onmols, want was dat gebeurd dan hadden ze geweten dat ze niet bij een kerk moesten uitkomen, maar bij een bibliotheek of boekwinkel.. Sorry, ik zie het gewoon niet bij Sigrid.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #65 Gepost op: 22-01-2017, 17:41:15 »
En vergeet niet dat het Sigrid was die voorstelde om de enveloppen van tevoren te openen.. Als enige, als we de regie mogen geloven. Ook erg onmols, want was dat gebeurd dan hadden ze geweten dat ze niet bij een kerk moesten uitkomen, maar bij een bibliotheek of boekwinkel.. Sorry, ik zie het gewoon niet bij Sigrid.

Haha, dat kan en is geen probleem.

Wat stond er in die enveloppen dan? en zijn die echt nooit geopend?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #66 Gepost op: 22-01-2017, 17:45:56 »
Ik heb heel erg na zitten denken waarom ik deze aflevering echt beter vond dan de vorige 2. Ik kon er mijn vinger niet echt opleggen, totdat ik opeens zag dat in deze aflevering dus géén rode draad wordt aangehouden. Het waren gewoon 3 afzonderlijke opdrachten, die telkens wel of niet gehaald konden worden. Er was veel ruimte om geld te verdienen en net zoveel ruimte om te mollen; de balans sloeg niet door. Dat vind ik echt zoveel fijner! Nu hebben we ook echt wat te discussiëren hier!

 ::ok:: Eens! Hoe mooi ik aflevering 2 ook vond, met leuke opdrachten en spannende wendingen, vind ik aflevering 3 voor het spel een stuk beter en fijner. Helemaal mee eens.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #67 Gepost op: 22-01-2017, 18:20:18 »
Haha, dat kan en is geen probleem.

Wat stond er in die enveloppen dan? en zijn die echt nooit geopend?

Er stonden tips in om die 4 boeken in de boekenwinkel met een miljoen boeken te vinden. Ze zijn op camera nooit geopend. Anders hadden ze ook niet met z'n allen ingestemd om dan maar naar de kerk te gaan op het einde.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #68 Gepost op: 22-01-2017, 19:08:10 »
Er stonden tips in om die 4 boeken in de boekenwinkel met een miljoen boeken te vinden. Ze zijn op camera nooit geopend. Anders hadden ze ook niet met z'n allen ingestemd om dan maar naar de kerk te gaan op het einde.

Heel vreemd wel, zo'n envelop maak je toch meteen open?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #69 Gepost op: 22-01-2017, 19:48:22 »
Heel vreemd wel, zo'n envelop maak je toch meteen open?

Is ook besproken bij Moltalk. Raar idd! Jeroen heeft haar er zo'n beetje vanaf gepraat, wat hem verdacht maakt in deze. Ik snap ook absoluut niet waarom die enveloppen niet zijn opengemaakt.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2017, 09:49:14 »
Jeroen heeft haar er zo'n beetje vanaf gepraat, wat hem verdacht maakt in deze.

Juist. Hij deed dat op heel natuurlijke, nonchalante wijze.

Offline Maan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2017, 16:55:30 »
De laatste scene voordat Roos bij Art wegloopt, zie je nog net dat Jeroen "als laatste" afscheid neemt (Roos omhelst).Einde verhaal.
Duidelijk lijkt me.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2017, 17:06:40 »
weer een geweldige aflevering  ::bravo:: ::bravo::, die toch wel wat verwarring heeft gezaaid.
En wederom mooie opdrachten, kan al niet meer wachten op volgende week.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2017, 18:40:27 »
Heel vreemd wel, zo'n envelop maak je toch meteen open?

Art zei op de cd dat het pas op de eindbestemming mocht.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2017, 20:30:26 »
In het vooruitzicht voor volgende week werd er (volgens mij) geveild, misschien zelfs met de pot. Ik hoop het niet, want ik vind de eerste paar afleveringen daardoor bijna nietszeggend. We hebben al eerder gezien dat een mol geld in de pot speelt omdat hij/zij weet dat het later toch weer weggeveild wordt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2017, 21:33:53 »
Art zei op de cd dat het pas op de eindbestemming mocht.
Dat is niet juist. " Iedere auto heeft 4 enveloppen. Door de gegevens op de eindbestemming te combineren..." . Wel benadrukt Art daarvoor dat alleen door elkaar te vinden de eindbestemming gevonden kan worden. De boodschap is dat je niks aan de enveloppen hebt om de eindbestemming te vinden. Daar kun je aan twijfelen. Een brutale  kandidaat zou alle enveloppen kunnen en mogen openen. De vraag is en blijft heb je er wat aan?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2017, 21:55:25 »
Gesloten zonder de eindplek hebben ze zeker geen zin. Als er ook maar iets over boeken instaat of isbn nummers, is t al een indicatie dat ze niet bij een kerk moeten zijn  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2017, 00:51:40 »


Daarnaast zijn natuurlijk Sigrid en Jochem ook aan het klooien met het door elkaar halen van instructie 10 en 11. Als de titel van de aflevering op de Mol slaat zijn zij natuurlijk een stuk verdachter. Maar aangezien ik denk dat die op afvaller Roos slaat en puur naar de molactie gekeken vind ik de actie van auto 1 met chauffeur Thomas veel verdachter.
[/quote]

Je zult Jeroen bedoelen, Jochem zat toch bij Ima in de auto?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2017, 08:51:51 »
Je zult Jeroen bedoelen, Jochem zat toch bij Ima in de auto?

Je hebt gelijk dat Jeroen bij Sigrid zat en Ima bij Jochem. En ik heb nog geen tijd gehad om terug te kijken. Maar volgens mij waren het vooral Sigrid en Jochem, of in ieder geval Sigrid, die de aanwijzingen aan het einde door elkaar haalde(n).

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 3 - "einde verhaal"
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2017, 10:04:01 »
Maar volgens mij waren het vooral Sigrid en Jochem, of in ieder geval Sigrid, die de aanwijzingen aan het einde door elkaar haalde(n).

Het was enkel Sigrid, Jochem maakt haar daar zelfs nog op attent.