Auteur Topic: Aflevering 4 - "meer dan normaal"  (gelezen 40582 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #100 Gepost op: 3-02-2017, 21:35:45 »
Heeft iemand hints gespot deze aflevering? ???

Ik had voor m'n blog een mooi drietal uitgekozen: het TC-petje, de boekenrij achter Art bij de executie en de afvallerstheorie over 'naar huis'. Blijkt op het petje JC te staan, de boekenrij heeft niet zeven maar acht boeken wat hem een stuk minder sterk maakt en ook de 'naar huis'-theorie is inconsequent wat betreft of het aan het begin van de test of aan het begin van de executie moet. Iemand alternatieven tegengekomen? ??? En anders hebben we gewoon een mooi gammel rijtje deze week ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #101 Gepost op: 3-02-2017, 21:46:52 »
Heeft iemand hints gespot deze aflevering? ???

Ik had voor m'n blog een mooi drietal uitgekozen: het TC-petje, de boekenrij achter Art bij de executie en de afvallerstheorie over 'naar huis'. Blijkt op het petje JC te staan, de boekenrij heeft niet zeven maar acht boeken wat hem een stuk minder sterk maakt en ook de 'naar huis'-theorie is inconsequent wat betreft of het aan het begin van de test of aan het begin van de executie moet. Iemand alternatieven tegengekomen? ??? En anders hebben we gewoon een mooi gammel rijtje deze week ::tandpastasmiley::

Een simpele hint, maar die misschien niet veel steek houdt: 'De vorm van het speelveld van opdracht 1 was een zandloper. De Mol was dus een zandloper in aflevering 3 (in de opdracht genaamd 'zandlopers') en geen coach (Diederik).'

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #102 Gepost op: 3-02-2017, 23:14:06 »
Heeft iemand hints gespot deze aflevering? ???

Ik had voor m'n blog een mooi drietal uitgekozen: het TC-petje, de boekenrij achter Art bij de executie en de afvallerstheorie over 'naar huis'. Blijkt op het petje JC te staan, de boekenrij heeft niet zeven maar acht boeken wat hem een stuk minder sterk maakt en ook de 'naar huis'-theorie is inconsequent wat betreft of het aan het begin van de test of aan het begin van de executie moet. Iemand alternatieven tegengekomen? ??? En anders hebben we gewoon een mooi gammel rijtje deze week ::tandpastasmiley::

Ik zou toch de kleurentheorie, speciaal zwart/geel/rood, er bij nemen.
Dan het spiegelen tussen Art en Thomas > de grassprietjes
In de zandloper staan 15 wijkplaatsen van strobalen. Weer nummer 1 en nummer 5

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #103 Gepost op: 3-02-2017, 23:17:29 »
Ik begrijp de discussie  over het leeglopen van de pot.
De discussie over de belangrijkheid van de pot in combinatie met de  overgang naar BN ers is hier vaker gevoerd en wil ik niet opnieuw starten.

Wat ik wel merk is dat kandidaten het spel anders spelen. Belangrijker dan de pot is "niet afvallen". Zie ook de tranen die vloeien bij het afvallen zoals Chris, Roos en Sigrid.

De mol zijn in WIDM betekent eeuwige roem maar de pot winnen is een eer.
Daar strijdt men naar mijn idee meer voor dan om het winnen van een flinke pot met geld. Dat dit nepmol gedrag met zich meebrengt  is iets minder.

Toen ik de opdracht terug keek heb ik in een deuk gelegen om de hebzucht van de kandidaten.

De kandidaten hebben het aan zichzelf  te danken en als Thomas  de mol blijkt kun je hem niet  verwijten dat hij de eerste afleveringen niet gemold heeft.

Dat de uitleg niet duidelijk is geweest waag ik te betwijfelen
Meerdere kandidaten hadden het wel begrepen. Als Thomas de mol is hield hij zich natuurlijk van de domme.


Gedeeltelijk eens, maar denk niet dat BN'ers de reden zijn. De bn'ers die meedoen zie ik vaak gewoon boodschappen halen bij de DIRK bij mij om de hoek.. Het zijn geen BN'ers a - la Lieke van Lexmond of Nicolette van Dam die in oud zuid wonen, een villa van een een slordige 3 miljoen en een nanny hebben om boodschappen te halen bij de biologische supermarkt.
Het zijn gewoon (op een enkeling na misschien) normale mensen. Die echt wel blij worden van 20.000 euro door het winnen van een spannend spel.
Wat wél veranderd is de laatste jaren, is dat WIDM steeds populairder is geworden en dat het voor bepaalde mensen als springplank heeft gewerkt. Noem een Kees Tol, die na WIDM een prominent gezicht is van SBS en daarvoor alleen hier en daar achter een camera huppelde bij Nick en Simon.
Natuurlijk wil iedereen het tot het eind meemaken, maar ik zie daar niet veel verandering in t.a.z. seizoenen 10 jaar geleden.
Dat waren dezelfde bn'ers die wel voor het geld gingen. Nepmollen is echt pas iets van de laatste paar jaren. Natuurlijk zijn er seizoenen met uitzonderingen, neem een Nadja. Maar als je de algemene lijn doortrekt wordt het steeds erger.
Daarom was ik dit jaar zo blij met kandidaten die echt voor het geld gingen, dat is belangrijk voor het moreel van de groep.
Ik vind het zelf ook leuker en spannender als iemand na 10 weken een bedrag wint van 20.000 euro en die daar echt hard voor gewerkt heeft. Neem een Frits Sissing of Vivienne van den Assem. We hebben in 2015 een dieptepunt bereikt van 10.000 en dat vond ik echt niet leuk. Vorig jaar zat er t/m aflevering 8 ook maar iets van 8.000 euro in de pot. Dat zijn geen bedragen waar kandidaten blij van worden en DUS ook naar gaan handelen. "Ok als we toch maar zo weinig verdienen, f*ck die pot dan en dan ga ik nepmollen, DAN maar de ervaring van 10 afleveringen'

Ik zou niet weten wat een goeie strategie zou zijn als crew om dit te veranderen. Het prijzengeld staat vast waarschijnlijk en dat bepalen hunzelf ook niet helemaal denk ik. Ik denk dat beginnen met het schrappen van veilingen waar er +8000 uitgaat een goede start zou zijn  ;D ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #104 Gepost op: 3-02-2017, 23:30:31 »
Ramön,
ik denk persoonlijk dat de BNers het gewoon leuk en een eer vinden om dit spel te spelen. En bij dat spel hoort inmiddels ook : jezelf een tactiek aanmeten. Omdat de meesten nog best een beetje kunnen acteren ook, komt dat er toch vaak op neer zelf een beetje nepmollen en de mol uit z'n tent proberen te lokken. Dat gaat gewoon niet zo goed samen met vol voor de pot gaan volgens mij...

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #105 Gepost op: 3-02-2017, 23:42:08 »
Ramön,
ik denk persoonlijk dat de BNers het gewoon leuk en een eer vinden om dit spel te spelen. En bij dat spel hoort inmiddels ook : jezelf een tactiek aanmeten. Omdat de meesten nog best een beetje kunnen acteren ook, komt dat er toch vaak op neer zelf een beetje nepmollen en de mol uit z'n tent proberen te lokken. Dat gaat gewoon niet zo goed samen met vol voor de pot gaan volgens mij...

Maar natuurlijk vinden ze het een leuk spel en een eer. Dat zeg ik ook nergens.
Maar hoezo zou dat niet samen kunnen gaan met de pot?
Kijk naar de potten uit seizoen 5,6,7,8,9,10,11. Ter vergelijking. In seizoen 5 won de winnaar 23 duizend euro, die in seizoen 6 bijna 25.000
In seizoen 15 > (10 jaar later is daar nog 10.000 van over) En ik vond Milouska qua mol beter dan Margriet. Het zegt dus ook niet zoveel over mollen of nepmollen maar gewoon over opdrachten, de verdiende waarde, en onnodige veilingen..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #106 Gepost op: 3-02-2017, 23:55:49 »
Maar natuurlijk vinden ze het een leuk spel en een eer. Dat zeg ik ook nergens.
Maar hoezo zou dat niet samen kunnen gaan met de pot?
Kijk naar de potten uit seizoen 5,6,7,8,9,10,11. Ter vergelijking. In seizoen 5 won de winnaar 23 duizend euro, die in seizoen 6 bijna 25.000
In seizoen 15 > (10 jaar later is daar nog 10.000 van over) En ik vond Milouska qua mol beter dan Margriet. Het zegt dus ook niet zoveel over mollen of nepmollen maar gewoon over opdrachten, de verdiende waarde, en onnodige veilingen..

Ik geef je helemaal gelijk. Dit seizoen begon ik er net goede hoop in te krijgen nadat ze makkelijk 2500 euro konden krijgen in de eerste opdracht van het nieuwe seizoen, ook de kermisopdracht bracht een flinke duit in het zakje. Dus na een seizoen waarin 2 teksten over een brug met 7 stations moesten gegeven worden zonder ook maar een komma fout te hebben, vond ik het echt prima gaan.
Zo'n veiling heeft enkel tot doel om de pot terug laag te krijgen, want de geschiedenis van WIDM leert ons dat kandidaten nooit voor de goedkope optie gaan in dit geval.
Ik hoop dat de opdrachten in aflevering 5 tot 9 nu niet een pak moeilijker worden dan die uit de eerste 3 afleveringen om de pot maar laag te houden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #107 Gepost op: 4-02-2017, 00:40:20 »
Heeft iemand hints gespot deze aflevering? ???
Ik had voor m'n blog een mooi drietal uitgekozen: het TC-petje, de boekenrij achter Art bij de executie en de afvallerstheorie over 'naar huis'. Blijkt op het petje JC te staan, de boekenrij heeft niet zeven maar acht boeken wat hem een stuk minder sterk maakt en ook de 'naar huis'-theorie is inconsequent wat betreft of het aan het begin van de test of aan het begin van de executie moet. Iemand alternatieven tegengekomen? ??? En anders hebben we gewoon een mooi gammel rijtje deze week ::tandpastasmiley::

Mij blijft toch wel het beeld van die grote laars bij:

Two Cultures
Thomas Cammaert

Met de aantekening dat die dubbele cultuur ook kan slaan op Jeroen (voor wie ik nog steeds ga) en Imanuelle.

Ik zag die vermeende boekenrij-hint trouwens als Art + 7 kandidaten, dus samen 8. Het eerste boek heeft als ik me goed herinner ook een andere kleur. Dus hij kan nog steeds prima, hoor!



« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 01:13:11 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - "meer dan normaal"
« Reactie #108 Gepost op: 4-02-2017, 03:55:38 »
Ben wat betreft de pot een beetje halfslachtig. De meeste van de deelnemers dit jaar hebben verteld het programma waanzinnig te vinden en het al jaren te kijken. Dus inderdaad kunnen zij inschatten dat er iets komt om de pot te laten verdampen. Dat lijken ze ook wel gedaan te hebben, enkelen vinden de pot belangrijker en een meerderheid lijkt de pot te willen offeren om maar niet af te vallen. Misschien is het net een beetje pech dat Jeroen de pot niet geheel verzekerd heeft. Het wordt dubieuzer als Jeroen de mol blijkt te zijn en daarom zwaar onderverzekerd heeft. Ik zie wel dat het ergens jammer is dat geld een mindere drijfveer is geworden. Aan de andere kant is dit een fanatieke groep die niet te beroerd is elkaar te beschuldigen tot en met, dat kwam dan ook weer voort uit de opdracht. Ik vermoed dat ze er niet minder fanatiek van zullen worden. Het nepmollen lijkt al vaste prik te zijn, of dat nu is om de pot te winnen of om het programma tot het einde te halen.

De instructies mogen van mij zo blijven. Als je ook maar een seizoen hebt gekeken, weet je dat je op detail moet luisteren naar de opdracht om hem niet verkeerd te begrijpen. En "Jullie hebben 1300 euro vrij te besteden" is niet verstrekkend cryptisch. De kandidaten wisten bovendien nog niet dat er een bedrag verzekerd kon worden, dat hoorden ze pas achteraf. Het is in mijn ogen wat Sanne aangaf, 'zie hier de mens'. Slecht luisteren en erg makkelijk op te naaien ;)