Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 494496 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #740 Gepost op: 17-07-2017, 18:20:10 »
Uiteindelijk is het seizoen waarbij Frits Sissing als finalist werd getraceerd/gelocaliseerd ook een mooi seizoen geworden, maar in dit geval zijn het twee namen, dat is alweer een graadje erger.

Ik vind het inderdaad wel heel opvallend dat het nou net 2 namen zijn die vrijwel zeker meedoen. Ik houd het vooralsnog op getrol. En ja die namen kunnen in spoilertags maar het lekt vroeg of laat toch uit of het nou waar is of niet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #741 Gepost op: 17-07-2017, 18:26:02 »
Ik denk dat het land wel klopt, maar die namen niet.  Sowieso is de ene een ex-ER deelnemer en de ander vind ik geen mol kandidaat.

Die namen, en met name van de man in kwestie wordt al sinds heel vroeg in het pre-molseizoen (begin mei/juni) in verband gebracht met widm. Ook andere nieuwssites besteden daar aandacht aan.

Stel dat bijvoorbeeld Andre van Duin en Ron Brandsteder genoemd zouden worden omdat ze stil zijn op Twitter, kun je toch heel makkelijk zeggen op zo'n dat je die gespot hebt, in combinatie met een datum die lijkt op de eindddatum van de opnameperiode. Enige dat hier voor pleit, is Istanbul, maar waarom omvliegen als rechtstreeks ook kan...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #742 Gepost op: 17-07-2017, 18:30:16 »
wanneer was die blog gepost, want er kan ook gewoon vanuit die website gekloot zijn, door te zeggen dat ze die twee gezien hebben terwijl dat natuurlijk nooit waar hoeft te zijn.

maar dat het istanbul was is dan wel weer héél toevallig als het zo uitkomt met georgië,
je zou zeggen toeval bestaat niet...

Ja, die twee namen stonden inderdaad al eeuwen online. Instagram stilte ook alle twee precies even lang - even lang als verwachte WIDM reis - dus bijna 100% kans dat die meedoen. Hoeft dus in principe niks te betekenen.

Wat Istanbul betreft zou het kunnen dat die persoon (als het een "trol" is) Georgië heeft kunnen matchen met die foto van Rick.

De eerste keer dat ik vertaald in het Georgisch naar "steengroeve" of "steengroeve" & "Georgië" zocht had ik die groeve al te pakken.

Aan de hand daarvan kun je dan makkelijk een verhaal verzinnen met Istanbul als overstapplek.

Maar het kan natuurlijk ook waar zijn, ondanks dat het - op mij ook - in eerste instantie niet zo overkwam.

 
« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 18:33:03 door Amethyst »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #743 Gepost op: 17-07-2017, 18:35:06 »
Op zich is Amsterdam - Tbilisi via Istanbul helemaal niet onlogisch, het is helemaal niet om (alleen tov een rechtstreekse vlucht eventueel). En wel handig als er om de dag iemand terug moet, wijzigt makkelijk. ::jaja::

Maar we gaan wel zien of het klopt qua kandidaten.  :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #744 Gepost op: 17-07-2017, 18:36:00 »
Nee, of de twee namen kloppen kunnen/willen we niet controleren. Ik denk dat we inmiddels wel zo'n beetje hebben gevonden wat we wilden weten. Wat zal dat saai worden de komende tijd..

Nou ja, we kunnen altijd nog het Georgische alfabet leren, ik ben alvast begonnen!

Toevallig iemand nog iets vernomen van het Duitse 'der maulwurf'? Zou in mei of september op tv komen. Mei is al geweest...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #745 Gepost op: 17-07-2017, 18:55:10 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 19-11-2017, 20:03:34 door Lukie4, Reden: spoiler tags »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #746 Gepost op: 17-07-2017, 19:02:15 »
De groeve van Timali, Ltd. in Georgië komt naar mijn mening inderdaad overeen met Ricks foto, zie onderstaand beeld. Klasse, De Tunnelvisie! De crew stond ergens in de buurt van de rode pijl. Ik heb voor het gemak even drie herkenningspunten aangebracht. De kap bij 1 verschilt (er is ook geen raam eronder), maar dit is naar mijn idee écht de plek, hoor.
« Laatst bewerkt op: 17-07-2017, 19:51:02 door Molzkovicz »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #747 Gepost op: 17-07-2017, 19:31:03 »
Timali, haal ik daar nou Tim en Ali uit? Misschien één van de kandidaten die Tim of Ali heet. Ik ga het uitzoeken.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #748 Gepost op: 18-07-2017, 00:58:45 »
Georgië vind ik wel een hele interessante keuze ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #749 Gepost op: 18-07-2017, 13:33:34 »
Wat ik vooral fijn vind aan Georgië is dat het weer een seizoen wordt zonder palmstranden. Ruige natuur past veel beter bij Wie is de Mol?. Dat vond ik ook met Oregon.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #750 Gepost op: 18-07-2017, 13:51:57 »
Zouden ze ook nog een tweede land bezoeken? al zou Georgië dan waarschijnlijk het tweede land zijn. Iets als Azerbeidzjan of Armenië? We zullen daar voorlopig niet achter komen in ieder geval, maar meestal vind ik het wel leuk als ze een tweede land bezoeken.
Meestal heb ik dan wel liever een buurland, al was Noord-Ierland/Jordanië ook wel een keer leuk. Ben benieuwd of ze het ook nog eens andersom gaan doen, warm beginnen en dan verkassen naar de Noordpool. Marokko/Finland iets voor de volgende keer? :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #751 Gepost op: 18-07-2017, 14:25:50 »
Zouden ze ook nog een tweede land bezoeken?

Georgië voelt in ieder geval na sri lanka en dominicaanse republiek, groot genoeg om een heel seizoen te hosten, maar als ze het zouden doen moeten we eerst kijken bij welke landen ze het hebben gedaan en dan daarop kijken waarom ze het hebben gedaan:

de eerste keer was 2005: Australië en indonesië, dit is puur de route geweest ze hadden het makkelijk in australië kunnen houden maar wilde de trouwe fans toch iets extras geven
2009: Noord-Ierland en Jordanië: dit was een historische rede, de kruistocht
2011: El Salvador en Nicaragua: Buurlanden en El Salvador was vrij klein.
2012: ijsland en spanje: dit was een last- minute change en dat is ook in de opdrachten te merken. ( oorspronkelijk was het Marokko), daarbij kwam het contrast wel goed uit: van ijskoud naar snikheet
2014: Hong Kong en Filipijnen: opnieuw gekozen vanwege een contrast overbevolkt naar leeg.

dat brengt ons naar het aantal jaar dat tussen elke keer zit max. 4 jaar. Dit maakt de kans erop des te groter.
Nog een opmerkelijke overeenkomst tussen al deze seizoenen met 2 landen is dat het eerste land kleiner is dan het tweede land (behalve Australië naatuurlijk).

Conclusie: ik verwacht het dus wel en dan is het hoogstwaarschijnlijk Armenië, omdat dat het enigste buurland is dat kleiner is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #752 Gepost op: 18-07-2017, 15:45:15 »
Hoop op een combinatie van 2 landen! Wat zou het een leuk seizoen voor de mol zijn, want niemand (waarschijnlijk) spreekt Georgisch of Russisch.

Info:
Over het algemeen spreekt en verstaat iedereen ook Russisch, maar veel mensen weigeren uit principe Russisch te spreken. Steeds meer jongeren spreken Engels.

Hoop voor de kandidaten op iemand die Russisch spreekt zoals, Euvgenia Parakhina bijvoorbeeld. Ze kan eventueel wel nog een kandidaat zijn. Ik weet niet of ze ergens in de opnameperiode in Nederland is gespot. In ieder geval heeft ze niks op social media gepost in de opnameperiode, maar ze is niet erg actief op social media, zou een kandidaat kunnen zijn. Ze zou daarmee wel in het plaatje passen vind ik. Totaal ander beroep dan de rest.

Als er een combinatie van 2 landen is hoop ik op Armenië of Turkije erbij. Als het Turkije is als 2de land dan kan eventueel dat ander gerucht kloppen, maar dat denk ik niet. Ik verwacht dat ze eerder naar Armenië gaan met WIDM dan Turkije op dit moment. Rusland zou ook nog leuk zijn!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #753 Gepost op: 18-07-2017, 15:59:24 »
Wat ik vooral fijn vind aan Georgië is dat het weer een seizoen wordt zonder palmstranden. Ruige natuur past veel beter bij Wie is de Mol?. Dat vond ik ook met Oregon.

Nou, dat weet ik nog zo niet hoor! Google maar eens op georgie palmen. Maar ik denk dat ze ook heel veel in het binnenland zullen zijn.
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #754 Gepost op: 18-07-2017, 16:29:03 »
Nou, dat weet ik nog zo niet hoor! Google maar eens op georgie palmen. Maar ik denk dat ze ook heel veel in het binnenland zullen zijn.

Eén aflevering met palmbomen overleef ik wel. Als ze verder maar de bergen in trekken  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #755 Gepost op: 18-07-2017, 17:05:27 »
Georgië vind ik wel een hele interessante keuze ::bravo::
Inderdaad! Niet direct een land waar men nu al veel over weet, en dat is ook mooi!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #756 Gepost op: 18-07-2017, 17:17:12 »
Eén aflevering met palmbomen overleef ik wel. Als ze verder maar de bergen in trekken  ;D

Van mij mag er wel wat meer palmbomen in dan 1 aflevering... Maar ja, daarvoor hebben we lekker Expeditie Robinson!! Heb echt zin in Expeditie Robinson! Nog 1,5 maand wachten :(
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #757 Gepost op: 18-07-2017, 18:06:14 »
Nog even geduld voor ER. Nog niet alle kandidaten daarvan zijn (officieel) bekend, dus voor dat programma zitten we al wel in de voorpretfase.


Maar dit topic gaat over WIDM, dus laten we het hier over WIDM blijven houden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #758 Gepost op: 18-07-2017, 18:23:25 »
Niets is wat het lijkt dus kunnen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
niet gewoon kandidaten zijn van het nieuwe Escape Room programma van Lauren Verster of het kajak programma? Er komen weer 3 nieuwe BN'er spelprogramma's aan dus het zou kunnen.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2017, 20:03:54 door Lukie4 »
When life knocks you down, fight back!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #759 Gepost op: 18-07-2017, 18:46:51 »
Niet is wat het lijkt dus kunnen Jan en Olcay niet gewoon kandidaten zijn van het nieuwe Escape Room programma van Lauren Verster of het kajak programma? Er komen weer 3 nieuwe BN'er spelprogramma's aan dus het zou kunnen.

niets is zeker tot we de namen van widm hebben  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?