Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo  (gelezen 19867 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2017, 00:01:52 »
Aangezien de pot niet leeg is, had iedere euro extra in opdracht 1 ook een euro extra in de pot geweest.
Precies. Je weet ook niet als mol hoe deze opdracht uit zou pakken. Dus dat de mol niks zou doen in de eerste afleveringen, acht ik zéér onwaarschijnlijk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2017, 00:11:28 »
Het viel me op dat in een tussenshot het speelveld te zien was, terwijl deze werd omgekeerd in beeld.
Edit: dat was na Imanuelle

Zou er iets te vinden zijn in de patronen van de hooibalen?

Ik denk het wel: er zijn onder meer 'C's, aanhalingstekens en voorloop puntjes in te vinden. Kijk maar eens bij het topic over 'dubbele dingen' als je zin hebt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2017, 10:59:26 »
Net nog een keer de eindsprint van Thomas teruggekeken. Hij trekt toch echt een volle en ononderbroken sprint vanaf zijn laatste hooibaal. En dan precies op de finishlijn een lasso om je arm krijgen? Dat kun je niet faken. Als je dit honderd keer oefent, krijg je het negenennegentig keer niet voor elkaar. Ik kan hier geen molactie in zien.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2017, 11:02:54 »
Net nog een keer de eindsprint van Thomas teruggekeken. Hij trekt toch echt een volle en ononderbroken sprint vanaf zijn laatste hooibaal. En dan precies op de finishlijn een lasso om je arm krijgen? Dat kun je niet faken. Als je dit honderd keer oefent, krijg je het negenennegentig keer niet voor elkaar. Ik kan hier geen molactie in zien.

De echte molactie is uiteraard dat Jeroen met een lasso over de streep komt en geld in het laatje brengt. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2017, 11:56:12 »
De echte molactie is uiteraard dat Jeroen met een lasso over de streep komt en geld in het laatje brengt. ;)

Ongeacht wie de mol is, had hier überhaupt niet gemold hoeven worden. De mol wist immers dat er bij de veiling veel geld uit de pot zou verdwijnen. Waarom onnodig de aandacht op jezelf vestigen door jezelf als belangrijkste loper te laten vangen?

Maar zie jij hier dan echt opzet in bij Thomas? Dat lijkt me statistisch gezien vrijwel onmogelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #25 Gepost op: 29-01-2017, 12:03:32 »
Ongeacht wie de mol is, had hier überhaupt niet gemold hoeven worden. De mol wist immers dat er bij de veiling veel geld uit de pot zou verdwijnen. Waarom onnodig de aandacht op jezelf vestigen door jezelf als belangrijkste loper te laten vangen?

Maar zie jij hier dan echt opzet in bij Thomas? Dat lijkt me statistisch gezien vrijwel onmogelijk.

Statistiek is hier niet nodig. ;)

Het hoeft geen opzet te zijn, dat klopt. Anderzijds valt het op dat weer hij en Jochem hier geld laten liggen. Het gaat me niet enkel om deze opdracht, maar het is meer 'ach ja, weer zij'.

EDIT: Net even de run van Thomas terug gezien en hij plaatst zijn eindsprint op het moment dat Trevor helemaal gedraaid is en het paard met zijn snuit in de richting van de finish wijst. Je kan tactisch geen slechtere moment kiezen om te spurten.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 12:07:06 door Hulpmol »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #26 Gepost op: 29-01-2017, 12:14:22 »
Statistiek is hier niet nodig. ;)

Het hoeft geen opzet te zijn, dat klopt. Anderzijds valt het op dat weer hij en Jochem hier geld laten liggen. Het gaat me niet enkel om deze opdracht, maar het is meer 'ach ja, weer zij'.

EDIT: Net even de run van Thomas terug gezien en hij plaatst zijn eindsprint op het moment dat Trevor helemaal gedraaid is en het paard met zijn snuit in de richting van de finish wijst. Je kan tactisch geen slechtere moment kiezen om te spurten.

En dat is precies wat ik al eerder heb geschreven.
Als je dan gaat lopen weet je dat je geen kans hebt. Thomas had het makkelijk kunnen halen als hij had gewacht tot het paard met zijn achterwerk naar de finish stond. Bovendien wordt de tactiek met de MOL doorgesproken van te voren.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #27 Gepost op: 29-01-2017, 12:14:55 »
Thomas hield zijn arm zo dat ie nog net voor de finish "geroped" kon worden. Really?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2017, 12:24:40 »
En dat is precies wat ik al eerder heb geschreven.
Als je dan gaat lopen weet je dat je geen kans hebt. Thomas had het makkelijk kunnen halen als hij had gewacht tot het paard met zijn achterwerk naar de finish stond. Bovendien wordt de tactiek met de MOL doorgesproken van te voren.

Daarnaast kun je ook kijken naar hoe snel de "cowboy" de lasso rond zwaait, die kan alleen goed gooien wanneer die snel ronddraait, en je kan niet constant snel ronddraaien. Thomas gaat ook net op het moment dat die "cowboy" snel met de lasso ronddraait

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2017, 12:31:03 »
Daarnaast kun je ook kijken naar hoe snel de "cowboy" de lasso rond zwaait, die kan alleen goed gooien wanneer die snel ronddraait, en je kan niet constant snel ronddraaien. Thomas gaat ook net op het moment dat die "cowboy" snel met de lasso ronddraait

Juist!!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2017, 12:35:02 »
Leuke opdracht dit trouwens ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #31 Gepost op: 29-01-2017, 12:36:46 »
Mijn hemel...er zijn absoluut zaken die naar Thomas als mol wijzen, maar mensen beginnen nu toch echt hun grip op de realiteit kwijt te raken. Aan de arm die gevangen werd zat namelijk ook een hand vol lasso's. En dan precies óp de finish...? Sorry, maar dit is echt bespottelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #32 Gepost op: 29-01-2017, 12:41:34 »
Ik heb even dit overzichtje gemaakt van hoe iedereen gelopen is. Valt hier wat uit te halen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #33 Gepost op: 29-01-2017, 12:53:47 »
Mijn hemel...er zijn absoluut zaken die naar Thomas als mol wijzen, maar mensen beginnen nu toch echt hun grip op de realiteit kwijt te raken. Aan de arm die gevangen werd zat namelijk ook een hand vol lasso's. En dan precies óp de finish...? Sorry, maar dit is echt bespottelijk.

Het is inderdaad moeilijker om aan de arm gevangen te worden, maar dat is het punt ook niet. Het punt is dat Thomas rent op het moment dat de cowboy klaar staat om een worp te doen. Als Mol zal het je worst wezen hoe je gevangen wordt.

Bovendien vind ik niet dat je moet zeggen dat mensen hun grip op de realiteit verloren hebben als je zelf nog op een toetsenbord aan het kauwen bent.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #34 Gepost op: 29-01-2017, 13:02:11 »
Mijn hemel...er zijn absoluut zaken die naar Thomas als mol wijzen, maar mensen beginnen nu toch echt hun grip op de realiteit kwijt te raken. Aan de arm die gevangen werd zat namelijk ook een hand vol lasso's. En dan precies óp de finish...? Sorry, maar dit is echt bespottelijk.

Beste Blip, Uiteraard verschillen de forummers van mening. En iedere mening is evenveel waard of juist niet.
Ik vind het niet kunnen dat je andermans mening bespottelijk noemt en dan het gezegde dat men de grip op de realiteit kwijt raakt......
Het is niet de bedoeling dat je jouw mening opdringt aan anderen. Er wordt hier, normaal gesproken, gediscussieerd met respect voor andermans mening.

PS Ik voel me niet aangesproken hoor!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #35 Gepost op: 29-01-2017, 13:05:04 »
Dat Jochem en Thomas de finish niet halen vind ik echt super verdacht, zeker gezien het schijnbare gemak waarmee de rest de finish wél haalt. Zelfs onhandige kluns Sanne komt ongeschonden aan de overkant!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #36 Gepost op: 29-01-2017, 13:28:14 »
Het is inderdaad moeilijker om aan de arm gevangen te worden, maar dat is het punt ook niet. Het punt is dat Thomas rent op het moment dat de cowboy klaar staat om een worp te doen. Als Mol zal het je worst wezen hoe je gevangen wordt.

Bovendien vind ik niet dat je moet zeggen dat mensen hun grip op de realiteit verloren hebben als je zelf nog op een toetsenbord aan het kauwen bent.
Beste Blip, Uiteraard verschillen de forummers van mening. En iedere mening is evenveel waard of juist niet.
Ik vind het niet kunnen dat je andermans mening bespottelijk noemt en dan het gezegde dat men de grip op de realiteit kwijt raakt......
Het is niet de bedoeling dat je jouw mening opdringt aan anderen. Er wordt hier, normaal gesproken, gediscussieerd met respect voor andermans mening.

PS Ik voel me niet aangesproken hoor!

Excuses, ik had dat inderdaad niet moeten zeggen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #37 Gepost op: 29-01-2017, 14:59:18 »
Ik heb even dit overzichtje gemaakt van hoe iedereen gelopen is. Valt hier wat uit te halen?

De omheiningen lijken op een bril..
Verdenk Diederik niet, maar voor de Diederik verdenkers :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #38 Gepost op: 29-01-2017, 15:52:05 »
Er lagen zes lasso's in het veld.
Stel dat de eerste zes kandidaten allemaal met een lasso over de finish waren gekomen, dan had de laatste kandidaat eigenlijk gewoon rustig naar de overkant kunnen lopen, want de cowboy of cowgirl had dan geen lasso gehad om de zevende kandidaat te vangen. Zou ook wel grappig zijn geweest. ;D

Niet over de finish komen met een lasso is hier dus dubbel voordeel. Geen geld en nog wel een lasso voor de cowboy/cowgirl.

Als je kijkt naar hoe Thomas loopt is het niet logisch. Hij loopt naar een veilig stukje, maar waarom? De cowboy heeft nog helemaal geen lasso. Hij gaat hier weliswaar snel weer weg, maar in één keer rechtdoor lopen lijkt mij een stuk sneller. Sterker nog, volgens dit schema hierboven van crosswise (voor zover ik het goed zie), loopt Thomas zelfs schuin.
Wellicht is de beste techniek voor hem wel in één keer naar de finish rennen en hopen dat de cowboy de lasso dan nog niet goed in zijn handen heeft om te werpen. Hij maakt echter meerdere stops.
En dan, zoals al meermaals is opgemerkt, zet hij zijn sprint in op het meest slechte moment.

Wat ik ook niet snap is dat als Jochem het volgende over Imanuelle zegt: "Daarvan weten. dat is kat in het bakkie. Sterker nog, de cowgirl moet blij zijn als ze aan het eind van de opdracht nog op het paard zou zitten". Als ze zo denken, waarom hebben ze Imanuelle dan niet als laatste laten gaan?

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2017, 16:13:06 »

Als je kijkt naar hoe Thomas loopt is het niet logisch. Hij loopt naar een veilig stukje, maar waarom? De cowboy heeft nog helemaal geen lasso. Hij gaat hier weliswaar snel weer weg, maar in één keer rechtdoor lopen lijkt mij een stuk sneller. Sterker nog, volgens dit schema hierboven van crosswise (voor zover ik het goed zie), loopt Thomas zelfs schuin.
Wellicht is de beste techniek voor hem wel in één keer naar de finish rennen en hopen dat de cowboy de lasso dan nog niet goed in zijn handen heeft om te werpen. Hij maakt echter meerdere stops.
En dan, zoals al meermaals is opgemerkt, zet hij zijn sprint in op het meest slechte moment.


Op deze link is m'n schema duidelijker. Inderdaad loopt Thomas schuin over het veld. In één keer naar de finish was slim geweest, maar die kans had hij wel al min of meer verpest door direct naar een safe-zone te gaan. Dat hij schuin ging is inderdaad vreemd. Net als timing waarop hij de eindsprint naar de finish trekt zoals vaker gezegd.