Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo  (gelezen 19864 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #40 Gepost op: 29-01-2017, 16:14:42 »

Als je kijkt naar hoe Thomas loopt is het niet logisch. Hij loopt naar een veilig stukje, maar waarom? De cowboy heeft nog helemaal geen lasso. Hij gaat hier weliswaar snel weer weg, maar in één keer rechtdoor lopen lijkt mij een stuk sneller. Sterker nog, volgens dit schema hierboven van crosswise (voor zover ik het goed zie), loopt Thomas zelfs schuin.
Wellicht is de beste techniek voor hem wel in één keer naar de finish rennen en hopen dat de cowboy de lasso dan nog niet goed in zijn handen heeft om te werpen. Hij maakt echter meerdere stops.
En dan, zoals al meermaals is opgemerkt, zet hij zijn sprint in op het meest slechte moment.

Wat ik ook niet snap is dat als Jochem het volgende over Imanuelle zegt: "Daarvan weten. dat is kat in het bakkie. Sterker nog, de cowgirl moet blij zijn als ze aan het eind van de opdracht nog op het paard zou zitten". Als ze zo denken, waarom hebben ze Imanuelle dan niet als laatste laten gaan?
[/quote]

Helemaal mee eens. Alle kandidaten hebben Ima bezig gezien op de kermis (of er over gehoord). Het zou toch voor de hand gelegen hebben dat Ima als laatste zou gaan.
Er worden wel meer onverklaarbare beslissingen genomen door deze groep. Ook bv bij de hooibalen (niet systhematisch werken volgens een plan) en bij de autorit (iemand als leider aanstellen, dus niet Sigrid die een lijst maakte en daar genoeg werk aan had, maar iemand die knopen door zou hakken op beslissende momenten).
Het lijkt of er weinig overleg is

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #41 Gepost op: 29-01-2017, 20:05:29 »
De omheiningen lijken op een bril..
Verdenk Diederik niet, maar voor de Diederik verdenkers :)

Eerder een strik. Of liever nog: een (theater-?) masker.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2017, 20:59:32 »
Ik vind het meer de vorm van een zandloper hebben.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2017, 21:02:19 »
Ik vind het meer de vorm van een zandloper hebben.

Die zou fijn bij de duinopdracht hebben gepast.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #44 Gepost op: 29-01-2017, 21:03:50 »
Die zou fijn bij de duinopdracht hebben gepast.

Misschien is het een hint dat de Mol een zandloper was en niet zoals Diederik een zstandbeeld. ;)

Offline PaulusPietsma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2017, 21:21:09 »
Opvallendste was Jochem die heel onnozel op zijn bek ging en al lang en breed binnen had kunnen zijn met die lasso, maar dat ging maar om 250 euro.
En Thomas nog die weer de eindverantwoordelijke was en faalde.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2017, 22:04:09 »
Misschien is het een hint dat de Mol een zandloper was en niet zoals Diederik een zstandbeeld. ;)
::rofl::


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #47 Gepost op: 30-01-2017, 03:42:18 »
Er lagen zes lasso's in het veld.
Stel dat de eerste zes kandidaten allemaal met een lasso over de finish waren gekomen, dan had de laatste kandidaat eigenlijk gewoon rustig naar de overkant kunnen lopen, want de cowboy of cowgirl had dan geen lasso gehad om de zevende kandidaat te vangen. Zou ook wel grappig zijn geweest. ;D

Volgens mij klopt/kan dat niet. Iedere deelnemer heeft een lasso kunnen pakken plus een cowboy, dat zijn er al acht. Bovendien werd het te verdubbelen bedrag in mee te nemen lasso's ingezet. Daarom bespreken ze van te voren wie er én goed kan rennen maar ook veel lasso's mee kan nemen.

Waarom er dan voor Thomas wordt gekozen en niet voor Imanuelle is mij een raadsel eigenlijk.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #48 Gepost op: 30-01-2017, 07:19:43 »
Er lagen zes lasso's in het veld.
Stel dat de eerste zes kandidaten allemaal met een lasso over de finish waren gekomen, dan had de laatste kandidaat eigenlijk gewoon rustig naar de overkant kunnen lopen, want de cowboy of cowgirl had dan geen lasso gehad om de zevende kandidaat te vangen. Zou ook wel grappig zijn geweest. ;D

Niet over de finish komen met een lasso is hier dus dubbel voordeel. Geen geld en nog wel een lasso voor de cowboy/cowgirl.

Als je kijkt naar hoe Thomas loopt is het niet logisch. Hij loopt naar een veilig stukje, maar waarom? De cowboy heeft nog helemaal geen lasso. Hij gaat hier weliswaar snel weer weg, maar in één keer rechtdoor lopen lijkt mij een stuk sneller. Sterker nog, volgens dit schema hierboven van crosswise (voor zover ik het goed zie), loopt Thomas zelfs schuin.
Wellicht is de beste techniek voor hem wel in één keer naar de finish rennen en hopen dat de cowboy de lasso dan nog niet goed in zijn handen heeft om te werpen. Hij maakt echter meerdere stops.
En dan, zoals al meermaals is opgemerkt, zet hij zijn sprint in op het meest slechte moment.

Wat ik ook niet snap is dat als Jochem het volgende over Imanuelle zegt: "Daarvan weten. dat is kat in het bakkie. Sterker nog, de cowgirl moet blij zijn als ze aan het eind van de opdracht nog op het paard zou zitten". Als ze zo denken, waarom hebben ze Imanuelle dan niet als laatste laten gaan?

Nee, er was maar 1 lasso die telkens weer teruggelegd werd in het veld voor de volgende kandidaat.

Ik vermoed dat ten minste sommigen van de groep Thomas als laatste wilden laten gaan om hem te testen. Maar het blijft vreemd dat geen enkele kandidaat op hem lijkt te zitten.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #49 Gepost op: 30-01-2017, 09:29:05 »
Volgens mij klopt/kan dat niet. Iedere deelnemer heeft een lasso kunnen pakken plus een cowboy, dat zijn er al acht. Bovendien werd het te verdubbelen bedrag in mee te nemen lasso's ingezet. Daarom bespreken ze van te voren wie er én goed kan rennen maar ook veel lasso's mee kan nemen.

Waarom er dan voor Thomas wordt gekozen en niet voor Imanuelle is mij een raadsel eigenlijk.


Dat er zes lasso's waren staat op de officiële website van wie is de mol, bij de Afleveringen

Citaat
De kandidaten zijn aangekomen in Pendleton. Ze moeten de beroemdste arena van Amerika oversteken: de Pendleton Round-Up. In totaal liggen er zes lasso’s in het speelveld. Per persoon mogen de kandidaten één lasso meenemen en die levert ze, als ze de eindstreep halen, 250 euro op voor de pot.

Thomas nam de lasso's mee van (twee) vorige kandidaten, om ze te verdubbelen of anders kwijt te raken. Hij heeft zelf dus geen lasso gepakt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 09:30:39 door Kaaasje »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #50 Gepost op: 30-01-2017, 12:06:59 »
Jammer dat niet te zien is hoe Imanuelle de lasso heeft gepakt.
Ze rent weg zonder en het volgende beeld rent ze met lasso  ???






Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #51 Gepost op: 30-01-2017, 17:05:11 »
Nee, er was maar 1 lasso die telkens weer teruggelegd werd in het veld voor de volgende kandidaat.

De kandidaten die wel geslaagd waren, zaten met hun lasso op de tribune dus dit kan helemaal niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #52 Gepost op: 30-01-2017, 17:29:18 »
De kandidaten die wel geslaagd waren, zaten met hun lasso op de tribune dus dit kan helemaal niet.

Klopt. Ik had dit zo begrepen uit Art's uitleg.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2017, 18:29:18 »
Jammer dat niet te zien is hoe Imanuelle de lasso heeft gepakt.
Ze rent weg zonder en het volgende beeld rent ze met lasso  ???







Op de bovenste foto ligt er zo te zien nog een lasson, rechts.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2017, 05:22:48 »
Dat er zes lasso's waren staat op de officiële website van wie is de mol, bij de Afleveringen

Thomas nam de lasso's mee van (twee) vorige kandidaten, om ze te verdubbelen of anders kwijt te raken. Hij heeft zelf dus geen lasso gepakt.

Ow okee, dan had ik het deel over de zevende en de verdubbeling compleet verkeerd begrepen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #55 Gepost op: 1-02-2017, 21:22:04 »
Bij het terugkijken zag ik 15 wijkplaatsen, of hoe zeg je dat, van strobalen in de zandloper.
Weer 15  >   1 en 5

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2017, 20:41:30 »
Na afloop van de opdracht gaat het (erg kort) over het penningmeesterschap. Art geeft hier een voorzetje voor, want hij weet natuurlijk dat er één penningmeester nodig is voor de veeveiling.

Volgens mij gaat het als volgt, maar ik ben niet zeker van dat de namen precies kloppen. (Het speelt zich af vanaf 19:50)

Art: Dat betekent geen 1000 euro voor de pot, maar
Jeroen: 500 euro
Art: 500 euro
?: okay
Jeroen: vooruit
Art: Hebben we een penningmeester? Ik zie Imanuelle al komen
Imanuelle: Dankjewel
Art: Alsjeblieft
Jochem (?): We hebben een penningmeester
Art: Ik wens jullie een mooie avond.

Ik vond het opvallend dat er iemand, ik denk Jochem, zegt "We hebben een penningmeester". Alsof hij wil benadrukken dat ze inderdaad een penningmeester hebben, wat ook nodig is voor de veilingopdracht later.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2017, 20:43:35 door Kaaasje »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2017, 22:20:29 »
Na afloop van de opdracht gaat het (erg kort) over het penningmeesterschap. Art geeft hier een voorzetje voor, want hij weet natuurlijk dat er één penningmeester nodig is voor de veeveiling.

Volgens mij gaat het als volgt, maar ik ben niet zeker van dat de namen precies kloppen. (Het speelt zich af vanaf 19:50)

Art: Dat betekent geen 1000 euro voor de pot, maar
Jeroen: 500 euro
Art: 500 euro
?: okay
Jeroen: vooruit
Art: Hebben we een penningmeester? Ik zie Imanuelle al komen
Imanuelle: Dankjewel
Art: Alsjeblieft
Jochem (?): We hebben een penningmeester
Art: Ik wens jullie een mooie avond.

Ik vond het opvallend dat er iemand, ik denk Jochem, zegt "We hebben een penningmeester". Alsof hij wil benadrukken dat ze inderdaad een penningmeester hebben, wat ook nodig is voor de veilingopdracht later.


Het kan zijn dat hij dit spottend bedoelt want Immanuelle was helemaal niet verkozen tot penningmeester, dat was namelijk Roos in afl.3. Vermoedelijk heeft Roos de pot aan haar maatje overgedaan buiten medeweten van de groep. Hierdoor is weer de nieuwe discussie ontstaan wie er nu penningmeester is. Het was dus niet zo dat er nog niet 1 penningmeester was, de discussie dat er 1 penningmeester zou moeten zijn heeft in aflevering 3 al plaatsgevonden en daar is ook afgesproken dat ze dit om en om zouden gaan doen en Roos geeft daarbij het commentaar dat zij hadden besloten dat het nu een vrouw moest zijn.
Waaruit ik dan begrijp dat met "om en om" de keuze is gemaakt om de pot te laten rouleren vrouw/man/vrouw/man.
Dat maakt de manier waarop Jeroen de pot krijgt ineens veel minder dubieus, ze kunnen zelfs de te volgen volgorde al prima hebben besloten in aflevering 3.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #58 Gepost op: 3-02-2017, 03:33:06 »
Het kan zijn dat hij dit spottend bedoelt want Immanuelle was helemaal niet verkozen tot penningmeester, dat was namelijk Roos in afl.3. Vermoedelijk heeft Roos de pot aan haar maatje overgedaan buiten medeweten van de groep. Hierdoor is weer de nieuwe discussie ontstaan wie er nu penningmeester is. Het was dus niet zo dat er nog niet 1 penningmeester was, de discussie dat er 1 penningmeester zou moeten zijn heeft in aflevering 3 al plaatsgevonden en daar is ook afgesproken dat ze dit om en om zouden gaan doen en Roos geeft daarbij het commentaar dat zij hadden besloten dat het nu een vrouw moest zijn.
Waaruit ik dan begrijp dat met "om en om" de keuze is gemaakt om de pot te laten rouleren vrouw/man/vrouw/man.
Dat maakt de manier waarop Jeroen de pot krijgt ineens veel minder dubieus, ze kunnen zelfs de te volgen volgorde al prima hebben besloten in aflevering 3.

Het blijft wel wat vreemd. Imanuelle krijgt alleen het geld van die opdracht. Diederik heeft de rest en houdt dit ook blijkt de volgende dag aan de ontbijttafel. Doet me denken dat Imanuelle geen penningmeester wilde zijn met het oog op volgende opdrachten maar om het geld nog eens te kunnen bekijken (of de handtekening). Dat zou voor Jeroen hetzelfde kunnen zijn, die is druk handtekeningen gaan sparen.

Het is maar suggestief maar heb de indruk dat Diederik dat geld niet zo nodig kwijt wil steeds maar het penningmeesterschap niet durft te vragen of net te laat is.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - rodeo
« Reactie #59 Gepost op: 3-02-2017, 14:22:32 »
Het kan zijn dat hij dit spottend bedoelt want Immanuelle was helemaal niet verkozen tot penningmeester, dat was namelijk Roos in afl.3. Vermoedelijk heeft Roos de pot aan haar maatje overgedaan buiten medeweten van de groep. Hierdoor is weer de nieuwe discussie ontstaan wie er nu penningmeester is. Het was dus niet zo dat er nog niet 1 penningmeester was, de discussie dat er 1 penningmeester zou moeten zijn heeft in aflevering 3 al plaatsgevonden en daar is ook afgesproken dat ze dit om en om zouden gaan doen en Roos geeft daarbij het commentaar dat zij hadden besloten dat het nu een vrouw moest zijn.
Waaruit ik dan begrijp dat met "om en om" de keuze is gemaakt om de pot te laten rouleren vrouw/man/vrouw/man.
Dat maakt de manier waarop Jeroen de pot krijgt ineens veel minder dubieus, ze kunnen zelfs de te volgen volgorde al prima hebben besloten in aflevering 3.
Ja dat kan ook... Ik dacht meer dat de "om en om" sloeg op dat niet één iemand constant de penningmeester is, maar dat ze af en toe wisselen. Niet per se op man/vrouw afwisseling. Ik denk niet dat ze de volgorde al besloten hadden in aflevering 3, maar wie weet.

Opvallend ook is dat Imanuelle in aflevering 3 helemaal niet de penningmeester wou zijn. Jochem nomineert haar maar ze zegt ik wil hem niet.

Maar eigenlijk dacht ik ook dat Imanuelle het geld wou gaan halen is niet zozeer van ik wil de penningmeester zijn, maar meer van, ik haal wel even het geld op, ongeacht of ik dat nou daarna doorgeef aan de penningmeester of zelf houd. Maar daarna houdt ze het in ieder geval tot het gesprek van de penningmeester waarin Sanne vraagt wie de pot heeft, 'de hele pot?' en Jeroen aangeeft om te rouleren en zichzelf voorstelt.