Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling  (gelezen 50573 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2017, 22:05:42 »
En toch...Zelfs als de potwissel volledig in scène is gezet blijft het opvallend hoe laconiek Jeroen omgaat met de mogelijkheid om een joker - en dus een grotere kans op het bereiken van de volgende ronde - te verdienen. Als hij niét de mol is, zou hij dezelfde buitenaardse kwaliteiten als kandidaat hebben die nu aan Thomas als mol worden toegedicht. Twee exceptionele deelnemers in één seizoen is mij iets teveel van het goede.

Wel... Geen van beiden is exceptioneel. ;D Ik leg er me bij neer dat de Mol dit seizoen gestuurd heeft. Of het nu Thomas was op weg naar Hawthorne Bridge of Jeroen die de pot wilde.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2017, 22:16:25 »
Wat mij vooral verontrust is dat Jeroen deze aflevering behoorlijk verdacht wordt gemaakt en dat er aan de acties van Thomas ogenschijnlijk geen woord wordt vuilgemaakt. We zien ook niet dat hij besproken wordt door de verschillende bondjes of door de individuele kandidaten tijdens de test. Waar zijn de verdachtmakingen aan zijn adres? Dat opzichtige uit de wind houden van Thomas bevalt me helemaal niet.

Ik ga maar snel op zoek naar vergezochte aanwijzingen in huisnummers en bloembakken, hopelijk kom ik dan weer op het spoor van Jeroen... ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2017, 22:40:56 »
Wat mij vooral verontrust is dat Jeroen deze aflevering behoorlijk verdacht wordt gemaakt en dat er aan de acties van Thomas ogenschijnlijk geen woord wordt vuilgemaakt. We zien ook niet dat hij besproken wordt door de verschillende bondjes of door de individuele kandidaten tijdens de test. Waar zijn de verdachtmakingen aan zijn adres? Dat opzichtige uit de wind houden van Thomas bevalt me helemaal niet.
Ik vind dat ook jammer. De makers mogen zich dan op het grote publiek richten, maar het maakt Thomas voor elke serieuze volger alleen maar meer verdacht. Het hem opzichtig uit de wind houden was ook niet nodig geweest als de mol niet zo overduidelijk zat te mollen.

Maar: deze opdracht was eigenlijk niet geschikt om ONopzichtig agressief te mollen. Jammer dat Thomas dan juist hier vol gas gaat, en de regie hem dan achteraf denkt te moet helpen. Ik had nog enige vorm van twijfel gehad als dat laatste niet was gebeurd, of toch niet in deze mate.

Nu geven ze het eigenlijk al weg.




Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2017, 00:14:47 »
Als een kandidaat in de positie van jeroen komt in deze opdracht en enigszins logisch kan denken, was hier veel minder geld verspeeld.
Een kandidaat zou zelf een joker kunnen krijgen als er niet overboden werd en bij een hoger verzekerd bedrag zou er minder uit de pot gaan. Win win dus.

Een mol wil niet Perse een joker en veel geld uit de pot is key.
Dus of als verzekeraar lekker laag verzekeren of actief mee gaan bieden

Ik denk dat je als mol iets meer zekerheid kunt hebben als je zelf meebiedt. En weinig zegt over te hebben voor de jokers.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2017, 01:45:17 »
Ik vind het wel weer een geweldig seizoen dit... Het grappige is dat de vier personen die ik niet verdacht er nu alle vier uit zijn  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Bij deze veiling lijkt iedereen te mollen. Dat Ima en Jochem allebei 0 euro bieden voor de drie jokers maakt hen verdacht. Ik zet mijn geld nog op Ima, vanwege haar initiële biedingen. Om zo inderdaad de toon te zetten, zoals ik volgens mij hier eerder ergens las.

Eigenlijk zijn de drie eigenaars van de jokers nu niet verdacht. Die zijn alle drie aan het Mollen geweest. Hoog bieden om zo te doen lijken alsof je aan het Mollen bent. Net als Thomas... hoog inzetten zodat de prijs wordt opgedreven.

Mijn theorie dat de Mol nooit zo opzichtig aan het Mollen is heeft bijna altijd nog geklopt. Mijn hoofdverdachte blijft dus Ima. Wij als kijker zien dat zij 0 euro biedt voor de drie jokers maar dat weten de kandidaten zelf niet. En dan de prijs opdrijven... tja. Ze is een sluwe Mol...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2017, 03:26:03 »
Inmiddels ben ik bijna vol overgehaald op Thomas. De hints naar het publiek liggen er dan wel wat dik bovenop, dat is voor de deelnemers duidelijk niet zo. Ze lijken zich te druk met schamen voor hoeveel ze uit de pot hebben gevist en daarom de schuld aan Jeroen geven, Thomas zonder joker lijkt niemand van hen nog op te vallen. Dat samen met de mogelijke hints uit eerdere afleveringen vrees k dat het Thomas is.

Het gedeelte waarin je THomas wel hóórt biechten,maar niet ziet:
"Imanuelle schoot meteen in het bieden"
IN het bieden i.p.v. MET het bieden.
(Volgens mij betekent dat meedoen en niet beginnen met maar ik kan het natuurlijk mis hebben).
Het gedeelte waar hij wel te zien is, klopt de ondertiteling niet.
"Zij startte echt vol de bieding" en niet zoals de ondertiteling aangeeft.
Gaat dit wel over Imannuelle?
Of gaat dit over Sanne die zei:
"Toen dacht ik: Nou ga ik nou ga ik gewoon effetjes".

Okee hij zegt inderdaad niet dat zij start. Maar Belgen willen de dingen vaak net iets anders brengen, daar heb ik het aan geweten eigenlijk. In elk geval wekt hij de indruk alsof zij ergens schuldig aan is terwijl hij zelf in alle drie de biedingen de prijs opdrijft.

Sanne komt op mij over alsof ze werkelijk overgehaald wordt omdat iedereen zich er toch al vol in gegooid heeft. Maar het zou kunnen dat aan haar (of iemand anders) gerefereerd wordt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2017, 07:09:36 »
Mooi overzicht @ WIDM Uncovered. 3 keer het op een na hoogste bod, dan verwacht je toch een enigszins gefrustreerde en gepikeerde Thomas. Maar nee, geen gefrustreerde Thomas in de biecht of na afloop als de groep bij elkaar staat, hij blijft de rust zelve... ::pinokkio:: ::hypocriet::.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2017, 07:37:23 »
Ik heb deze opdracht nog maar even teruggekeken en geteld hoe vaak iedereen bood (op beeld).

Sigrid:     3 x
Diederik:   4 x
Sanne:      6 x
Imanuelle:  10 x
Jochem:     12 x
Thomas:     21 x :o

Toch opvallend.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2017, 10:54:42 »
En dan zou Thomas onverdacht worden gemaakt door de productie? Hij maakt zichzelf onverdacht door niet volledig door te gaan, daar heb je geen montage voor nodig.
Dat Jeroen hier zo verdacht wordt gemaakt ligt puur aan zijn positie als penningmeester. Dat doet hij zelf; daar komt ook geen montage aan te pas.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2017, 14:45:46 »
En dan zou Thomas onverdacht worden gemaakt door de productie? Hij maakt zichzelf onverdacht door niet volledig door te gaan, daar heb je geen montage voor nodig.
Hij maakt zich juist enorm verdacht door alle drie de keren het op één na hoogste bod te bieden. Dat konden ze er moeilijk uitknippen.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2017, 16:09:45 »
Hij maakt zich juist enorm verdacht door alle drie de keren het op één na hoogste bod te bieden. Dat konden ze er moeilijk uitknippen.
Voor de molloot ja. Voor het grote publiek (en de deelnemers?) is dat niet zo verdacht. Vandaar dat Thomas niet verdacht lijkt: hij zorgt daar zelf voor.
Wil je dan dat een mol opzichtig molt? Dan weet ook het grote publiek het.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2017, 16:14:54 »
en hij zat lekker achteraan waar ze hem niet zo goed in de gaten konden houden

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2017, 16:59:09 »
Voor de molloot ja. Voor het grote publiek (en de deelnemers?) is dat niet zo verdacht. Vandaar dat Thomas niet verdacht lijkt: hij zorgt daar zelf voor.
Wil je dan dat een mol opzichtig molt? Dan weet ook het grote publiek het.
Ik denk dat het nog steeds veel te opzichtig was voor Sanne - die naast hem zat. En wellicht ook voor sommige andere deelnemers - maar dat zal moeten blijken.

Ik vond vooral de opdracht niet geschikt. Als Thomas er dan ook nog (bijna) vol in gaat...

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2017, 18:35:26 »


Mijn theorie dat de Mol nooit zo opzichtig aan het Mollen is heeft bijna altijd nog geklopt. Mijn hoofdverdachte blijft dus Ima. Wij als kijker zien dat zij 0 euro biedt voor de drie jokers maar dat weten de kandidaten zelf niet. En dan de prijs opdrijven... tja. Ze is een sluwe Mol...
[/quote]

Hoe verklaar je ima goede acties om geld binnen te halen zoals de kermisopdracht en ook deze lasso opdracht?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2017, 19:00:32 »
Een joker heeft geen waarde voor de mol, en de mol weet ook dat een fictief gemiddelde waarschijnlijk altijd wel overboden gaat worden. Zou de mol op de vraag van Art dan 0 euro kunnen zeggen, en bedoelen de pot op 0 euro.
Bij Jochem horen we de vraag van Art niet, alleen Jochem's antwoord: "0 euro".

Ik vond dit meteen al opvallend. Zou goede tv maken in aflevering 10.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline PaulusPietsma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2017, 19:03:19 »

Mijn theorie dat de Mol nooit zo opzichtig aan het Mollen is heeft bijna altijd nog geklopt. Mijn hoofdverdachte blijft dus Ima. Wij als kijker zien dat zij 0 euro biedt voor de drie jokers maar dat weten de kandidaten zelf niet. En dan de prijs opdrijven... tja. Ze is een sluwe Mol...


Hoe verklaar je ima goede acties om geld binnen te halen zoals de kermisopdracht en ook deze lasso opdracht?

Daarom valt ze voor mij ook al lang af. Een fanatieke kandidaat zou Art's vraag ook met 'niets' beantwoorden.

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2017, 20:43:50 »

Mijn theorie dat de Mol nooit zo opzichtig aan het Mollen is heeft bijna altijd nog geklopt. Mijn hoofdverdachte blijft dus Ima. Wij als kijker zien dat zij 0 euro biedt voor de drie jokers maar dat weten de kandidaten zelf niet. En dan de prijs opdrijven... tja. Ze is een sluwe Mol...


Hoe verklaar je ima goede acties om geld binnen te halen zoals de kermisopdracht en ook deze lasso opdracht?

het fanatisme kun je na de veiling pas echt bepalen, als ze de volgende aflevering nog zo fanatiek is, dan lijkt het idd op een kandidaat

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2017, 21:26:58 »
Je rekensommetje klopt volledig en achteraf gezien was een verzekering afsluiten voor de hele pot het voordeligste geweest, maar ik wil toch even een kleine kanttekening maken bij dit tekstje.

Ik geloof meteen dat bovenstaande rekensom klopt, maar kun je verwachten dat de kandidaten dat even uit hun hoofd, on the spot, uit kunnen rekenen? Ik zou dit niet kunnen. Mijn gevoel zei tijdens het kijken dat 1500 euro weinig was, maar ik had ook niet de hele pot verzekerd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2017, 23:03:23 »
Als je als kandidaat mag verzekeren , is t een feit dat de mol meebiedt. Dit is bijna een cruyffiaanse waarheid.
De enige manier waarop je dan een zo groot mogelijke kans Houdt op een rest pot is hoog verzekeren. Dat je daar bij ook de kans op eigen gewin, in de vorm van een joker, vergroot is extra .

Dus of jeroen snapte dit niet , of hij wil molgedrag vertonen. Of de mol is twee afleveringen weg geweest en 1 aflevering afwezig en wordt wakker tijdens de veiling. Ik hoop dat mijn vrees , uit gesproken na afl twee, niet be waarheid wordt. Jeroen of Roos als slaapmol omdat er later nog geld uit pot kan.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2017, 00:41:41 »
In eerste instantie dacht ik ook dat de kandidaten die vooral een laag bedrag bij Art noemden verdacht waren, maar uiteindelijk maakt dat niet zo veel uit. Stel dat het wel €1300 pp was geweest... niemand zal dan een andere kandidaat een bieding laten winnen van minder dan dat bedrag (dat zou een gratis joker zijn). Dus het zal altijd meer worden dan het vrij te besteden bedrag.
In dit geval zou je het kunnen zien als een startbedrag van €433 per joker. De eerste 4 biedingen kan je net zo goed negeren. Als je €2000 over zou hebben voor 3 jokers bij een veiling, maar je krijgt er dan €1300 aan vouchers bij voor tijdens de veiling, dan geef je net zo makkelijk €3300 uit.
Psychologisch doet het bedrag wel wat en is het juist gunstig voor de mol als het niet te laag is. De kandidaten komen dan lekker op gang met bieden.

Uiteindelijk hebben de kandidaten absurde bedragen geboden voor één joker per persoon. Bij het zien van de preview dacht ik dat er ook een vrijstelling geveild zou worden. Die is mogelijk €2500+ waard. Bij een aantal van hen lijkt het wel bijna een soort wraak geboden te hebben. Zij boden in eerste instantie niet, maar toen de eerste voor veel verkocht werd vonden zij ook recht te hebben de pot te plunderen voor één extra vraag goed tijdens de test.

Had Jeroen kunnen weten dat het zo ver zou gaan? Ik denk dat hij te weinig ingezet heeft, maar een verzekering afsluiten voor het volledige geboden bedrag zou ook zot geweest zijn. Ook voor hem heeft de €1300 alleen maar verwarring veroorzaakt. Het klinkt alsof een deel al veilig gesteld is, maar zoals gezegd doet die €1300 er naar mijn mening niet toe.

Ik weet niet hoe goed de kandidaten en de mol de boel doordacht hebben, maar één ding is zeker... de mol kan tevreden zijn met het verloop van de opdracht.