Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling  (gelezen 50144 keer)

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2017, 21:23:30 »
Dit ligt meer aan de domheid van de kandidaten dan de makers.

Zeker mee eens. Ik had ook verwacht dat de drie jokers tegelijkertijd zouden komen.  Dan is ervan uitgaan dat er,2 000 euro wordt uitgegeven helemaal niet vreemd.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2017, 21:23:37 »
Ik vond het wel hilarisch  ::rofl::
Dit ligt meer aan de domheid van de kandidaten dan de makers.
Ze waren er allemaal bij en ze kenden allemaal de regels. Dus het bovenstaande klopt.

Opvallend  Sanne zegt: "goh ik dacht 1300 pp.  Thomas grijpt de reddingsboei: "ja ik ook!"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline IkBenMol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2017, 21:24:14 »
Oh god wat heb ik een hekel aan dit soort opdrachten! Zo jammer   ::ohno::

Dit zijn inderdaad de grootste piep piep opdrachten die ze er in kunnen stoppen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2017, 21:24:55 »
Leuke goede opzet van veiling.

Zoals Art zei. Ze wisten alles. Verzekeren kon. En dan toch de pot leegtrekken.

Dus ik vind de kritiek niet terecht in dit geval. Ze hadden het zelf in de hand. Met name Jeroen
You'll never walk alone

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2017, 21:27:09 »
Leuke goede opzet van veiling.

Zoals Art zei. Ze wisten alles. Verzekeren kon. En dan toch de pot leegtrekken.

Dus ik vind de kritiek niet terecht in dit geval. Ze hadden het zelf in de hand. Met name Jeroen

Eens!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2017, 21:32:23 »
Leuke goede opzet van veiling.

Zoals Art zei. Ze wisten alles. Verzekeren kon. En dan toch de pot leegtrekken.

Dus ik vind de kritiek niet terecht in dit geval. Ze hadden het zelf in de hand. Met name Jeroen
Precies dit. Dit is anders dan de veiling van seizoen 7 en die van vorig jaar. Als de kandidaten dit slimmer aangepakt hadden, had dit niet veel gekost hoeven te hebben. Dus vond fit juist wel een mooie opzet. Het lag in dit geval aan de kandidaten zelf...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2017, 21:33:36 »
Hele seizoen naar de knoppen  ::joehoe::.

Ze doen het iedere keer weer. Zo goedkoop dit.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2017, 21:34:01 »
Leuke goede opzet van veiling.

Zoals Art zei. Ze wisten alles. Verzekeren kon. En dan toch de pot leegtrekken.

Dus ik vind de kritiek niet terecht in dit geval. Ze hadden het zelf in de hand. Met name Jeroen

Daar gaat het niet om.

Het moet niet zo zijn dat geld onbeperkt gebruikt kan worden om er als kandidaat beter van te worden. De mol saboteert, niet de kandidaten.
Maarja ben blij dat anderen er wel van kunnen genieten.

Je hebt wel gelijk dat er geld verzekerd kon worden, maar ook al had Jeroen het maximale verzekerd dan was er nog 4000? uit gegaan. Ik vind het zinloos met geld smijten.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 21:36:59 door Mollenmania »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2017, 21:34:15 »
Totaal onderbelicht in de uitzending en bovendien verborgen voor de andere kandidaten: de initiële biedingen van de kandidaten waarvan het gemiddelde de 1300 euro bepaalt. Dit is de meest effectieve manier om te mollen. Kandidaten die laag bieden zijn dus verdacht. Het bedrag voor een joker wordt tijdens het bieden vanzelf opgedreven. Hier hoeft de mol niet heel veel aan te doen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2017, 21:34:23 »
Oh god wat heb ik een hekel aan dit soort opdrachten! Zo jammer   ::ohno::

+1

Als er in de eerste drie afleveringen door de Mol geld is binnen gehaald gaat hij/zij toch in afl 10 zeggen 'Ja, maar ik wist al dat we die veiling zouden gaan hebben, dus ik kon makkelijk de pot spekken. Het zou er toch weer uit gaan.' Vind altijd dat molacties van de eerste paar afleveringen dan bijna weg te strepen zijn.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2017, 21:35:11 »
Totaal onderbelicht in de uitzending en bovendien verborgen voor de andere kandidaten: de initiële biedingen van de kandidaten waarvan het gemiddelde de 1300 euro bepaalt. Dit is de meest effectieve manier om te mollen. Kandidaten die laag bieden zijn dus verdacht. Het bedrag voor een joker wordt tijdens het bieden vanzelf opgedreven. Hier hoeft de mol niet heel veel aan te doen.

We hebben het bedrag van Jochem als enige ook niet gehoord, toch?

Sorry dubbelpost

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2017, 21:35:20 »
Het ligt altijd aan de kandidaten zelf uiteraard. Dat was vorig jaar en in Thailand niet anders.

We zitten in een spel waar iedereen iedere strohalm grijpt om verder te kunnen en als maker weet je dan ook dat kandidaten schandalig ver durven gaan voor een joker. Zeker als je ze zo schaars maakt.
Dit heeft weinig te maken met 'slim' of 'dom' en had met elke groep van 7 mensen op een soortgelijke manier afgelopen volgens mij.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2017, 21:36:56 »
Ik vond dat de kandidaten genoeg kansen haden gekregen om de pot niet zo diep te laten zakken. Ik vond dit een heel goede opzet en het was hilarisch.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2017, 21:37:07 »
Leuke goede opzet van veiling.

Zoals Art zei. Ze wisten alles. Verzekeren kon. En dan toch de pot leegtrekken.

Dus ik vind de kritiek niet terecht in dit geval. Ze hadden het zelf in de hand. Met name Jeroen

Die veilingopdrachten zitten er alleen maar in om de pot leeg te trekken. Bijna ieder jaar weer. Voor een mol is het simpel scoren. Het is zo weinig origineel. Als de mol naar de commerciele omroep zou gaan zou zo'n veiling niet nodig zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2017, 21:37:31 »
Het ligt altijd aan de kandidaten zelf uiteraard. Dat was vorig jaar en in Thailand niet anders.

We zitten in een spel waar iedereen iedere strohalm grijpt om verder te kunnen en als maker weet je dan ook dat kandidaten schandalig ver durven gaan voor een joker. Zeker als je ze zo schaars maakt.
Dit heeft weinig te maken met 'slim' of 'dom' en had met elke groep van 7 mensen op een soortgelijke manier afgelopen volgens mij.

Precies dit. Natuurlijk wisten ze de regels, maar dit gebeurt altijd.

Thomas was lekker aan het bieden maar wel op tijd gestopt om niet te verdacht te worden.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2017, 21:37:51 »
Helemaal mee eens dat dit soort opdrachten de kwaliteit van de serie om zeep helpen.

Meest verdacht hier zijn Jeroen, die nog niets molligs in de hele serie gedaan heeft, maar nu eenvoudig zijn slag kan slaan. Wel erg toevallig ook dat hij net nu penningmeester is geworden, op eigen initiatief. Als Jeroen echt de Mol is dan is dit én te doorzichtig en gewoon ronduit flauw en oneerlijk tegenvoer de eerste drie afvallers.

Maar goed: als hij het niet is dan zijn de mensen die een laag bedrag bieden in het persoonlijk gesprek met Art, omdat ze het 'vrije' bedrag omlaag trekken. Jochem en Imanuelle bieden volgens mij beide 0? Jochem stond al hoog op de verdachtenlijst, maar is ook een heel obvious Mol, mede door het hoge bod op de veiling. Maar toch kun je niet echt om hem heen. Maar Imanuelle, die volgens mij helemaal niet biedt, en dus haar handen in onschuld wast terwijl de rest de pot leegtrekt, stijgt ook op de verdachtenlijst.

Edit: oh ja, Ima biedt natuurlijk wel fanatiek in de eerste ronde. Maar goed, ik vind er dan nog steeds verdacht, want ze zet de toon ermee.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 21:43:35 door tumtum »

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2017, 21:38:26 »
De pot mag er aangegaan zijn, maar op een betere wijze dan vorig seizoen. Hier konden de kandidaten die voor een bekend dilemma stonden elkaar bezig zien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2017, 21:40:17 »
Die veilingopdrachten zitten er alleen maar in om de pot leeg te trekken. Bijna ieder jaar weer. Voor een mol is het simpel scoren. Het is zo weinig origineel. Als de mol naar de commerciele omroep zou gaan zou zo'n veiling niet nodig zijn.

ik snap je punt hoor. Maar je redenering is te simpel. Je kunt ook kijken wie er laag inzet van te voren bij Art, je kunt kijken wie de bieding omhoog zet, of je kunt als kandidaten nadenken voordat je wat doet. Ze raakten in de ban, als je zoals jij zegt ieder jaar zo'n veiling hebt (is volgens mij niet zo maar goed) dan bespreek je dat toch bij een ontbijt. Echt, ik vind dit slim van de productie, maar omdat het spraakmakende tv is, niet om geld te besparen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline BobW

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2017, 21:41:20 »
Het verzekeringsbedrag van Jeroen was inderdaad apart, maar ik denk niet dat hij de Mol is. Het was zo'n raar bedrag dat het eerder een domme kandidaat actie is, dan een Molactie. Een Mol had iets van 1000 gedaan schat ik. Art maakte nog een grapje over zijn allrisk verzekering omdat ook hij verbaasd was over het bedrag van Jeroen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2017, 21:42:39 »
ik snap je punt hoor. Maar je redenering is te simpel. Je kunt ook kijken wie er laag inzet van te voren bij Art, je kunt kijken wie de bieding omhoog zet, of je kunt als kandidaten nadenken voordat je wat doet. Ze raakten in de ban, als je zoals jij zegt ieder jaar zo'n veiling hebt (is volgens mij niet zo maar goed) dan bespreek je dat toch bij een ontbijt. Echt, ik vind dit slim van de productie, maar omdat het spraakmakende tv is, niet om geld te besparen.

Waarom komt het dan zo vaak in verschillende veilingvarianten terug?
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”