Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling  (gelezen 50147 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2017, 21:44:05 »
interessante tv (vind ik)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2017, 21:44:54 »
Ja, en nu? Hoe kan ik nou weten, wie de mol is??

Yvonne eruit, Sigrid eruit... Jochem maakt me misselijk. Leuk hoor!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2017, 21:45:14 »
Dit is toch spannende tv. Ik vond het boeiend en hilarisch!

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2017, 21:45:36 »
Ik wist van tevoren al dat er alleen maar mensen zouden gaan zeiken over de serie hier, want dat lijkt dit jaar een beetje de toon. Je kan ook niet kijken, ik denk dat we wel gewoon objectief naar de opdracht kunnen kijken zonder te roepen dat het het programma om zeep helpt. België begint volgende maand weer, daar kan je ook op wachten.  :-[ Beetje jammer.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2017, 21:46:39 »
Ik begrijp Jeroen eigenlijk wel. Ik snapte er ook niet veel van  ::rofl::
Ik denk dat pure paniek deels meespeelde
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2017, 21:48:45 »
Ik wist van tevoren al dat er alleen maar mensen zouden gaan zeiken over de serie hier, want dat lijkt dit jaar een beetje de toon. Je kan ook niet kijken, ik denk dat we wel gewoon objectief naar de opdracht kunnen kijken zonder te roepen dat het het programma om zeep helpt. België begint volgende maand weer, daar kan je ook op wachten.  :-[ Beetje jammer.
goed lezen, gelukkig is er positief geluid genoeg ::hug::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2017, 21:49:44 »
Die veilingopdrachten zitten er alleen maar in om de pot leeg te trekken. Bijna ieder jaar weer. Voor een mol is het simpel scoren. Het is zo weinig origineel. Als de mol naar de commerciele omroep zou gaan zou zo'n veiling niet nodig zijn.


Nou nou....  Hou toch op zeg...  En als er aan het einde van het seizoen 40.000 euro uit gaat is half Nederland over de zeik omdat wij dat als belasting betaler moeten ophoesten.


Leuke aflevering,  prima opzet van de veiling en in mijn ogen jeroen (voorkennis om pot beheerder te worden met veiling) en Thomas die nog een paar keer op het laatst een extra bieding er uit gooide.

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2017, 21:56:37 »
Ik wist van tevoren al dat er alleen maar mensen zouden gaan zeiken over de serie hier, want dat lijkt dit jaar een beetje de toon. Je kan ook niet kijken, ik denk dat we wel gewoon objectief naar de opdracht kunnen kijken zonder te roepen dat het het programma om zeep helpt. België begint volgende maand weer, daar kan je ook op wachten.  :-[ Beetje jammer.

Eens,  ik reageer bijna nooit maar lees een aantal jaar al mee..  Ieder jaar lees ik weer door de zichzelf benoemde experts dat de veiling opdracht is om geld uit de pot te halen is en dat art een slechte presentator is en dat vroeger alles beter was....


Nou ik hoop dat de zelf benoemde experts gauw weer eens naar vroeger terug gaan.

En dan wel de tijd van voor het internet uit kwam graag!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2017, 21:57:36 »
Nou nou....  Hou toch op zeg...  En als er aan het einde van het seizoen 40.000 euro uit gaat is half Nederland over de zeik omdat wij dat als belasting betaler

Zoiets zou je kunnen oplossen door gewoon minder geld voor een opdracht te geven. Zo'n veiling/onderhandelingsopdracht in aflevering 4 geeft je het gevoel dat de eerste drie afleveringen eigenlijk nergens over gingen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2017, 21:58:30 »
Mollestant. Ik deel je mening helemaal. Het was een mooie opdracht
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2017, 21:58:45 »
Sigrid bied 1500 voor 3 jokers
Imanuelle bied niks
Thomas bied 2000
Jochem bied niks
Diederik bied 3500
Sanne bied 750


Dit is gemiddeld 1291,67. Maar ik neem het ze niet kwalijk dat dit naar boven is afgerond.  ;)


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2017, 22:07:40 »
Er is hier, naar mijn bescheiden mening, maar één iemand verdacht en dat is Thomas. Hij start het bieden en drijft de prijs op. Als hij denkt dat het bieden stopt gaat hij door en trekt zich op het laatste moment terug.
Maar het is ontzaglijk dom van allemaal omdat zij niet met elkaar een afspraak hebben gemaakt hoe ver te gaan.
Zij wisten dat er geveild zou worden, zij kennen de resultaten daarvan uit voorgaande jaren, mogen we aannemen, en hadden daarom moeten overleggen. Dan was het voor de MOL erg moeilijk zo niet onmogelijk geworden om te mollen. En er was niet zoveel uit de pot getrokken.
Het was voor Jeroen niet zo moeilijk geweest om te verzekeren als er afspraken waren gemaakt. Tenzij Jeroen weg is gehouden van de groep. Dat zou dan de 3e keer zijn dat hij uit de groep is genomen.
Vind het niet juist Jeroen de schuld te geven van te laag verzekeren. De rest heeft veel meer fouten gemaakt.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2017, 22:08:00 »
Zoiets zou je kunnen oplossen door gewoon minder geld voor een opdracht te geven. Zo'n veiling/onderhandelingsopdracht in aflevering 4 geeft je het gevoel dat de eerste drie afleveringen eigenlijk nergens over gingen.

een goede mol molt toch al gewoon in de eerste 3 afleveringen, alleen kan hij hier en daar eens wat vertrouwen winnen.
Ik vond dit alleszins een veel beter opzet dan vorig jaar gewoon te stemmen voor de macht over de test.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2017, 22:10:59 »
Wat boeit de absolute hoogte van de pot nou? In de eerste afleveringen hebben ze abnormaal veel geld kunnen krijgen op abnormaal eenvoudige wijze. Het doel van het programma is om de mol te vinden en te amuseren. Dit is de opdracht waar niet alleen de meeste molkansen waren (zonder te letten op hoeveel geld er uit de pot ging), maar ook een van de meest amusante opdrachten.

Ik heb er vertrouwen in dat de mol ook in de eerste drie afleveringen heeft proberen te mollen. De makers en Thomas de mol beseffen ook wel dat het funest is voor het programma als er in de eerste afleveringen letterlijk niets is gebeurt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2017, 22:13:01 »
Ik vond Jochem en Immanuelle het meest verdacht hier: niks bieden voor joker, maar wel bieden op de veiling. En dan is Ima nog wel het meest verdacht, omdat ze uiteindelijk geen joker heeft en dus geen verdenking op haar laadt. Ima zie ik teveel goed doen, maar ik ben in de war  ???

Thomas blijft ook nog steeds mijn mol, samen met Jochem. Ik denk dat de mol namelijk wel gewoon gemold heeft, of vrij weinig heeft gedaan, in de eerste 3 afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 22:14:36 door Juuls247 »
Meer L

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2017, 22:14:28 »
Is het niemand opgevallen dat Sanne zegt dat ze maar 500 euro boven die '1500' euro heeft geboden ipv de '1300' euro. Heeft ze weer voorkennis?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2017, 22:14:48 »
Zoiets zou je kunnen oplossen door gewoon minder geld voor een opdracht te geven. Zo'n veiling/onderhandelingsopdracht in aflevering 4 geeft je het gevoel dat de eerste drie afleveringen eigenlijk nergens over gingen.

Ik neig ernaar om de eerste drie afleveringen niet in de prullenbak te gooien. Als de kandidaten het slim hadden gespeeld hadden ze de Mol te slim af kunnen zijn en de Mol wist dit ook. Wellicht geeft dit de Mol een beetje extra ruimte  om geld binnen te brengen, maar volgens mij zeker niet onbeperkt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2017, 22:16:10 »
Is het niemand opgevallen dat Sanne zegt dat ze maar 500 euro boven die '1500' euro heeft geboden ipv de '1300' euro. Heeft ze weer voorkennis?
Ja dat hoorde ik meteen, en heel opvallend. Ook valt zij op omdat ze relatief laag boodt bij Art, maar uiteindelijk toch boodt op de veiling. En zelfs een joker kreeg. Toen ik die 1500 hoorde dacht ik ook meteen aan voorkennis. Of zegt Art net van te voren dat ze tot 1500 konden gaan, dankzij Jeroen?
Meer L

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2017, 22:17:08 »
Is het niemand opgevallen dat Sanne zegt dat ze maar 500 euro boven die '1500' euro heeft geboden ipv de '1300' euro. Heeft ze weer voorkennis?

Heeft Jeroen dan al niet verteld dat ze 1500 mochten doen?

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - veeveiling
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2017, 22:17:18 »
Nee, ze horen pas achteraf tot welk bedrag jeroen heeft verzekerd. Art zegt duidelijk dat jeroen niks mag zeggen
« Laatst bewerkt op: 28-01-2017, 22:19:59 door sunshine0101 »