Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground  (gelezen 41740 keer)

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2017, 13:31:38 »
Hoe dan? Ze doet keurig wat gezegd wordt, terwijl de volgorde door de gemiste enveloppen niet meer klopt.
Het is toch Imanuelle die twee enveloppen vindt die de eerste groep gemist heeft? Kijk naar de verwarring op de gezichten van Sanne en Thomas. De volgorde klopt dan niet meer. Het is dan wel Sanne die zegt: 'neem dan de linker maar', maar door toedoen van Ima. En volgens mij is niet te zien of Imanuelle de linker daadwerkelijk pakt. Misschien pakt ze de rechter wel, als daar het mingeld in zit.   

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2017, 14:21:23 »
Dit is wat mij betreft een van de top-opdrachten van dit seizoen. Leuk, spannend en heel mooi in beeld gebracht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Smurfje89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2017, 14:51:47 »
Het lijkt bijna alsof Diederik ervan baalt als Ima in "het hok" de enveloppen vind die Thomas en Sanne over het hoofd zagen.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2017, 16:39:07 »
(2/2)

1. Vrouw op bar. Sanne wil het bedrag eerst laten liggen en stuurt niet aan op verkeerde. Ima herhaalt dat, maar zegt ook dat er twee enveloppen zijn. Thomas geeft Sanne wel heel erg de schuld: "Sanne! Hoe kan dat?" Daarna stuurt Sanne erg onmols de groep toch nog op de goede af. Ze krijgt daarbij hulp van Jochem.

2. Thomas wijst de goede envelop aan in de wastobbe.

3. In de slaapzaal wijst Thomas de goede envelop aan. Die ligt aan de kant van Sanne en ik krijg de indruk dat Sanne hem hier zijn gang laat gaan om te kijken wat er gebeurt. Je ziet links in beeld ook haar hand meebewegen als Thomas praat, als was het om te kijken of het wel klopt met wat zij zich herinnert.

4. In de montage kwamen nu bedragen boven aan de balken. Die zien we nu niet en later niet gepakt worden. Thomas en Sanne zeggen er niets over.

5. Slagerijachtige situatie met vleesdingen. Thomas wijst de rechter aan. Dit klopt niet.

6. Nu komen ze in het 'hok' waar Thomas en Sanne nog een envelop misten. Ima vindt de enveloppen op een schap. In de montage wordt Sanne verdacht gemaakt, maar aan de posites te zien en het camerastandpunt hebben de bedragen links van de ingang gelegen. Sanne laat ze de linker pakken. Iedereen laat het gaan. Laten liggen was hier uiteraard beter.

7. Ze missen nu twee enveloppen aan de rechterkant, die ik de eerste keer volgens mij niet gezien heb.

8. Kaartende mannen. Sanne wijst de goede envelop aan.

9 en 10. Kegels. Sanne zegt de buitenste twee. Thomas herhaalt dit later en hier gebeurt weer wat er bij 3 ook al gebeurde, maar nu duidelijker. Thomas geeft instructies, Sanne geeft met haar handen hetzelfde aan. De groep van drie heeft aan dat laatste niets, maar ze neemt hiermee Thomas de wind uit de zeilen?

Nu zijn er geen negen, maar tien enveloppen. Thomas en Sanne hebben er geen twee gemist, maar drie. Acht halen de eindstreep terwijl er zeven gespot waren. De achtste lijkt me de envelop op 6.

Thomas en Sanne zagen: 1 (half), 2, 3, 5, 8, 9 en 10. Ze zagen niet: 4, 6 en 7.

Ima, Diederik en Jochem namen mee: 1 (+), 2 (+), 3 (+), 5 (-), 6 (-), 8 (+), 9 (+) en 10 (+).

Blijven liggen: 4 en 7.

Wat ik eigenlijk vooral zie: Sanne heeft het onthouden en laat het vervolgens voornamelijk door Thomas reproduceren, terwijl ze in de gaten houdt of hij het goed doet en laat merken met handgebaren dat ze wel weet wat er moet komen. Ze ontneemt Thomas de kans om effectief te mollen en de andere kandidaten krijgen er geen extra info door. Lijkt me erg slim. De Mol zou, lijkt me, de in eerste instantie niet gevonden bedragen wel allemaal vinden en flink verwarring zaaien. Dat zien we echter niet gebeuren. Ik ben geneigd te denken, dat de Mol dus Thomas of Sanne is op basis van deze opdracht. Sanne lijkt me erg onlogisch, ook in de wetenschap dat zij in de volgende opdracht nog even een S scoort om 2000 compleet te maken.

De Mol is voornamelijk geïnteresseerd in de minbedragen of eventueel een nul. 4 is door iedereen gemist en daar kunnen we dan weinig mee. Hetzelfde geldt voor 7. 5 is aanwijsbaar de schuld van Thomas, 6 een blinde gok en eigenlijk een fout van Sanne, 1 duidelijk de verdienste van Sanne. 100 lijkt een lullig bedrag, maar feitelijk gaat het steeds om het vershil tussen -100 en +100 = 200. In theorie speelden ze dus ook om een bedrag van tussen -1000 en +1000. Ze zitten dus redelijk aan de goede kant, maar voor de Mol is het ook een aanvaardbaar resultaat. Van de tien enveloppen zijn er twee blijven liggen en staan er twee op min. 40% is niet gevonden of niet correct.

Bedankt voor het overzicht. Het geld in de slagerij is heel duidelijk herhaald, en toch zegt Thomas rechts i.p.v links


Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #44 Gepost op: 12-02-2017, 17:44:11 »
Erg leuke opdracht! ::bravo::

Mooi uitgewerkt Tarballs. ::ok::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #45 Gepost op: 12-02-2017, 17:44:52 »
leuke opdracht, met voor een  mol de beste positie bij de verkenners.

Maar waarom kiezen de verkenners dan bewust voor zo n rare links/rechts verdeling. hiermee dus boven/onder weglatend.
een van de 2 verkenners is minimaal een kandidaat en die laat dus zo de regie voor de helft over aan de ander.
om zijn/haar mol te testen? prima , maar dat geeft dus wederom aan dat verderkomen en je mol testen belangrijker is dan geld.

de zoekers daar vallen me diederik en ima op. diederik die enorm kwaad/boos/geirriteerd is om iets wat me niet helemaal duidelijk werd. alles was hem teveel in deze opdracht en hij was er gewoon niet helemaal bij. en ima die maar bleef kwetteren door de portofoon, verwarring zaaien of prima om advies vragen wat er waar lag..?


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2017, 17:51:01 »
Citaat
Maar waarom kiezen de verkenners dan bewust voor zo n rare links/rechts verdeling. hiermee dus boven/onder weglatend.

Aan de andere kant... Het is ze ook niet verboden om aan hun kant naar boven en beneden te kijken. Je neemt de linkerkant (of de rechter) en scant die helemaal. Het is niet zo dat je dan alleen op ooghoogte hoeft te kijken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #47 Gepost op: 12-02-2017, 17:54:33 »
nee verboden niet, maar ze doen t toch allebei niet en nogmaals minimaal 1 van deze twee is geen Mol ;D

om een bekende nederlander aan te halen  beetje dom

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #48 Gepost op: 12-02-2017, 18:04:06 »
en ima die maar bleef kwetteren door de portofoon, verwarring zaaien of prima om advies vragen wat er waar lag..?

Ima voldeed echter goed aan de ether(porto)discipline van Ellie Lust. Ze herhaalde de opdrachten van Sanne/Thomas zodat die wisten dat het goed was aangekomen.   ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #49 Gepost op: 12-02-2017, 20:20:51 »
Als je voorkennis van de opdracht hebt, lijkt het me voor de mol juist fijner om in het donker de aanwijzingen te moeten volgen en de enveloppen te kiezen. Er vanuit gaande dat je instructies niet kan begrijpen, anderen van slag kan brengen en stiekem enveloppen nog om kan wisselen. Dat dat niet gebeurd is kan komen omdat iedereen wel erg boven op elkaar bleef zitten, Jochem en Ima alleen al omdat zij Diederik verdenken.

Thomas vond ik het gewoon prima doen. Wat er gemist wordt, mist Sanne ook. De enige fout die hij maakt is de envelop waarbij Sanne het eerst verkeerd zegt waardoor hij het misschien verkeerd onthouden heeft. Sanne valt het blijkbaar absoluut niet op dat Thomas die fout maakt. En hij is een goed acteur maar hij lijkt oprecht verbaasd als blijkt dat de andere groep mensen ipv poppen ziet en in het donker de weg moeten vinden.

Heb het idee dat het mogelijk mollen niet gedaan of gelukt is. En het is moeilijk voor mij vanuit de Diederik tunnel om niet te denken dat Diederik zo sacherijnig werd omdat hij ontzettend in de gaten werd gehouden door Ima en Jochem en zo niet kon mollen. Hij kreeg bovendien een flinke sneer van Ima die op zijn vraag wat minder door te geven over de porto zegt : "we zijn niet allemaal achterlijk Diederik"

Het is toch Imanuelle die twee enveloppen vindt die de eerste groep gemist heeft? Kijk naar de verwarring op de gezichten van Sanne en Thomas. De volgorde klopt dan niet meer. Het is dan wel Sanne die zegt: 'neem dan de linker maar', maar door toedoen van Ima. En volgens mij is niet te zien of Imanuelle de linker daadwerkelijk pakt. Misschien pakt ze de rechter wel, als daar het mingeld in zit.  

Ima wil doorlopen, het is Jochem die de betreffende envelop besluit te pakken. En de verkeerde pakt. Maar ik verdenk zowel jJchem als Ima niet eigenlijk, te fanatiek en goed spelend. 

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #50 Gepost op: 12-02-2017, 22:45:08 »
Maar ik verdenk zowel jJchem als Ima niet eigenlijk, te fanatiek en goed spelend. 

Klopt, Ima is erg fanatiek! Ik herinner me ook weer de Rambo in haar  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

MAAR... ik zit volledig in de Ima-tunnel. Zou het ook niet erg vinden om mét Ima in een tunnel te zitten, maar dat ter zijde...  ::love::

Vergeet niet dat ze door de productie als een fanatiekeling wordt neergezet... terwijl ze in een opdracht als deze heeeeel gemakkelijk kan mollen zonder dat de anderen het merken...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #51 Gepost op: 12-02-2017, 22:52:17 »
MAAR... ik zit volledig in de Ima-tunnel. Zou het ook niet erg vinden om mét Ima in een tunnel te zitten, maar dat ter zijde...  ::love::
;D
Vergeet niet dat ze door de productie als een fanatiekeling wordt neergezet... terwijl ze in een opdracht als deze heeeeel gemakkelijk kan mollen zonder dat de anderen het merken...

Zeker. En de wat doorzichtige opmerking van Art dat de Mol zich op bekend terrein begeeft (die opmerking kan natuurlijk voor iedere deelnemer gelden, omdat ze allemaal ondergronds gaan) slaat toch wel dubbel en dwars op diegenen die in de tweede groep zitten, onder wie Imanuelle, omdat zij de tocht ook nog eens in het donker moesten volbrengen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #52 Gepost op: 13-02-2017, 05:33:47 »
Klopt, Ima is erg fanatiek! Ik herinner me ook weer de Rambo in haar  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

MAAR... ik zit volledig in de Ima-tunnel. Zou het ook niet erg vinden om mét Ima in een tunnel te zitten, maar dat ter zijde...  ::love::

Vergeet niet dat ze door de productie als een fanatiekeling wordt neergezet... terwijl ze in een opdracht als deze heeeeel gemakkelijk kan mollen zonder dat de anderen het merken...

Ja een leuke en zeer mooie vrouw, ben ik met je eens. Maar die tunnel krijg je mij niet meer in  ;). Na de strandopdracht vond ik het nog wel een mogelijkheid omdat Sigrid feitelijk de hele opdracht doet. Maar daarna doet ze het niet alleen fanatiek maar ook goed. Met het grasmaaien is ze nog terug gereden om de M van Thomas nog iets duidelijker te maken! Haar besluit om door te lopen bij de enveloppen die Sanne en Thomas onbekend waren, was het enige juiste besluit. Je pakt er geen geld mee maar haalt zeker weten niets van de pot af. Dat beschrijven waar ze precies in de ondergrondse zaten, vond ik persoonlijk heel slim. En nou ja, ik zie het niet meer gebeuren.

Ze is wel echt geweldig om naar te kijken. "Ik dood, JIJ DOOD!" En de "... ik moet dat geld binnen halen. Mijn moeder kijkt!" Ik hoop dat ze er lang in blijft en Jochem eruit weet te werken (nu zijn joker volgende week ook nog gejat wordt hahahaha).

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #53 Gepost op: 13-02-2017, 09:07:16 »
Met het grasmaaien is ze nog terug gereden om de M van Thomas nog iets duidelijker te maken!
Dat heb ik helemaal gemist, staat dat op beeld? Dan heeft Thomas wellicht toch beter gemold dan we denken tijdens die opdracht.

Ze is wel echt geweldig om naar te kijken. "Ik dood, JIJ DOOD!" En de "... ik moet dat geld binnen halen. Mijn moeder kijkt!"
Helemaal mee eens.

Offline blamethemoon

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #54 Gepost op: 13-02-2017, 13:32:22 »
Misschien dat wijsje dat hij floot achterstevoren afspelen?
Of het deuntje dat hij aan de piano speelde?



Sowieso, MOLoko... en dus een pianoversie van Sing it back.
Wat ik er zelf over denk: Thomas speelde later op de piano, en zong "Sanne is de mol".
Zou de hint zijn dat Sanne het hier 'terug had moeten zingen' (Sing it back), namelijk: "Thomas is de mol?"
Iets simpeler gedacht kan het ook een hint naar Sanne zijn, dus.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #55 Gepost op: 13-02-2017, 17:15:57 »
Zou er met deze opdracht 1000 euro te verdienen zijn of heeft er meer gelegen?

Sanne en Thomas vinden  7 enveloppen missen er drie.
De andere 3 vinden er 8 ( zegt Diederik) waarvan 2 min. 

Art telt het geld:
1 100 euro
2 en weer  100 euro
3 Ai min  100 euro, ik streep deze tegen elkaar weg
4 Da's een plus, ik zit nu op plus 200
5 Art pakt weer 100, dat is 300
6 en weer 100 dat is 400 ( veel geld he Brooke, they did a good job)
7 Ai min 100 euro weer
8 en de laatste, 400 euro voor de pot

Betekent toch dat 60% uit de pot gehouden is...


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #56 Gepost op: 13-02-2017, 19:01:19 »
Citaat
Zou er met deze opdracht 1000 euro te verdienen zijn of heeft er meer gelegen?

Sanne en Thomas vinden  7 enveloppen missen er drie.
De andere 3 vinden er 8 ( zegt Diederik) waarvan 2 min.

Omdat de andere drie een eerder gemist bedrag meenemen. We hebben tien keer iets gezien. Ik neem aan dat dat alles was.

Citaat
Betekent toch dat 60% uit de pot gehouden is...

Het is maar net hoe je rekent. De uitkomst was van -1000 tot en met 1000. Ze zitten inderdaad 600 onder het hoogste bedrag, maar ook 1400 boven het laagste. Zowel voor mol als kandidaten aanvaardbaar, denk ik. Ik heb het omgerekend naar enveloppen. Van de tien duo's zijn er vier niet gevonden of was het bedrag min.

Achteraf denk ik overigens dat de Mol, stel dat het bijvoorbeeld Ima, Diederik of Jochem is, her en der een plus èn een min zou hebben kunnen pakken om weer op nul uit te kommen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #57 Gepost op: 13-02-2017, 20:24:12 »
Het lijkt dat er enveloppen gevonden worden in de kamer waar Thomas van zei dat hij goed keek dat er niets ligt (en dat lijkt ook zo te zijn), maar het gaat om de (doodlopende) kamer voorbij de enge pop. Daar ligt dus kennelijk wel geld terwijl Thomas en Sanne dat niet zagen. Thomas wordt dus extra verdacht gemaakt door de regie.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 20:54:13 door Avogadro »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #58 Gepost op: 13-02-2017, 22:01:15 »
Ima wil doorlopen, het is Jochem die de betreffende envelop besluit te pakken. En de verkeerde pakt.

Jochem doet daar inderdaad nogal vreemd. Hij doet er vier seconden over om de envelop te pakken en het lijkt wel alsof hij een wisseltruc uithaalt terwijl hij het zicht van de anderen probeert belemmeren door er breed voor te gaan staan. Diederik lijkt het goed te kunnen zien, kijkt aandachtig, maar zegt niets. Direct erna horen we Jochem in een biecht zeggen dat hij dat doet voor het geval de mol instructies aan het geven is. Een zwak excuus en nogal verdacht.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 1 - Pendleton Underground
« Reactie #59 Gepost op: 13-02-2017, 22:04:11 »
Jochem doet daar inderdaad nogal vreemd. Hij doet er vier seconden over om de envelop te pakken en het lijkt wel alsof hij een wisseltruc uithaalt terwijl hij het zicht van de anderen probeert belemmeren door er breed voor te gaan staan. Diederik lijkt het goed te kunnen zien, kijkt aandachtig, maar zegt niets. Direct erna horen we Jochem in een biecht zeggen dat hij dat doet voor het geval de mol instructies aan het geven is. Een zwak excuus en nogal verdacht.



 ???

Maar dat is dan toch juist niet verdacht? Dat de regie al zijn acties zo groot uitvergroot..in beeld brengt... er biechten van maakt .. etc

letterlijk bij elke opdracht