Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien  (gelezen 19900 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2017, 12:18:32 »
Toch kan ik zo'n eventuele poging tot molactie wel waarderen. Helemaal iets anders schrijven was weer veel te verdacht geweest. (Jochem had zoiets prima kunnen doen want dit past binnen zijn strategie als nepmol of echte Mol, Thomas niet.)
Ik probeerde geen oordeel te vellen over hoe leuk zijn molactie was, maar enkel over het effect: zijn actie kwam totaal niet uit zoals hij het bedoeld had.
Noem het maar een mislukte molactie, of een flater.  :D

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2017, 12:29:21 »
Thomas maakte de 'M', maar Ima heeft het nog wat duidelijker gemaakt.


Zou kunnen betekenen dat Ima molletje Thomas dus ook niet vertrouwd en hem mogelijk als hoofdverdachte heeft en niet Diederik.
Ze probeert hier m.i. net als Sanne, de mol te testen, maar houdt wel de controle over de opdracht om zo toch het geld binnen te halen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2017, 12:35:19 »
Ik probeerde geen oordeel te vellen over hoe leuk zijn molactie was, maar enkel over het effect: zijn actie kwam totaal niet uit zoals hij het bedoeld had.
Noem het maar een mislukte molactie, of een flater.  :D

Ik denk dat het al mislukte  bij het geniale voorstel  van" molboekjes" door Jochem.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2017, 16:21:17 »
Bij het groepjes maken duurt het relatief lang voordat Diederik als tweede zijn hand opsteekt. Jochem is daar blijkbaar niet helemaal content mee:

Jochem: "Bleven dus achter: Thomas, ik en Imanuelle. Daar was ik eigenlijk niet blij mee, want Imanuelle en ik hadden zo'n beetje afgesproken dat we altijd zouden splitsen om de mogelijke Mol goed in de gaten te kunnen houden."

Als dit inderdaad de afspraak is die Ima en Jochem hebben gemaakt, zou je verwachten dat een van beiden zich meteen aanbiedt voor het woordraden. Het lijkt erop dat geen van beiden zich geroepen voelt, ondanks dat je zou denken dat Diederik de 'mogelijke mol' is die Jochem bedoelt. Blijkbaar vindt geen van beiden het belangrijk om Diederik in de gaten te houden. Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat ze in werkelijkheid op een andere mol zitten. Dan blijft alleen Thomas als doelwit over, tenzij Ima Jochem verdenkt - of andersom. Of als Jochem of Ima de mol is, je hebt immers meer kans om de opdracht te verpesten als je gaat maaien.

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat Ima en Jochem eerlijk tegen elkaar zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Merlijne

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2017, 17:30:02 »
Dat zou je inderdaad wel verwachten, dat Ima of Jochem zich zou aanbieden. Maar misschien wilde Jochem écht heel graag maaien...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2017, 19:02:21 »

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat Ima en Jochem eerlijk tegen elkaar zijn.

Nee idd.
Dat lijkt me ook ontzettend dom als dat wel het geval zou zijn.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2017, 03:55:02 »
Ik begrijp niet dat Thomas alle moeite zou doen om de kijker te laten zien dat hij een M maait omdat hij de Mol is maar geen enkele moeite zou doen ook maar iets te verprutsen voor de pot. Sterker, hij maakt een letter meer dan de anderen. Waarom denkt iedereen dit (behalve dat dit forum in een Thomas tunnel verkeerd ;) )

Als dit inderdaad de afspraak is die Ima en Jochem hebben gemaakt, zou je verwachten dat een van beiden zich meteen aanbiedt voor het woordraden. Het lijkt erop dat geen van beiden zich geroepen voelt, ondanks dat je zou denken dat Diederik de 'mogelijke mol' is die Jochem bedoelt. Blijkbaar vindt geen van beiden het belangrijk om Diederik in de gaten te houden. Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat ze in werkelijkheid op een andere mol zitten. Dan blijft alleen Thomas als doelwit over, tenzij Ima Jochem verdenkt - of andersom. Of als Jochem of Ima de mol is, je hebt immers meer kans om de opdracht te verpesten als je gaat maaien.

Hoe dan ook heb ik niet de indruk dat Ima en Jochem eerlijk tegen elkaar zijn.

Jochem vult een vraag op Diederik in en in de ondergrondse letten ze errug goed op Diederik. Verder zou Imanuelle dan simpelweg liegen dat ze blauw ziet tegen de kijker bij het maken van de test. Denk dat ze nog wel op Diederik zitten. Dat ze tegen elkaar niet eerlijk zijn denk ik zeker ook. Ze willen elkaar er op tijd uit werken :D

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2017, 09:04:36 »
Ik begrijp niet dat Thomas alle moeite zou doen om de kijker te laten zien dat hij een M maait omdat hij de Mol is maar geen enkele moeite zou doen ook maar iets te verprutsen voor de pot. Sterker, hij maakt een letter meer dan de anderen. Waarom denkt iedereen dit (behalve dat dit forum in een Thomas tunnel verkeerd ;) )

Maar 2 van die andere letters zijn zonder de context van het woord toch niet helemaal duidelijk. Zijn O is vaag, het zou evengoed een E kunnen zijn en de S is leesbaar, maar hij maait er nog even een soort N achteraan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2017, 09:34:29 »
Verder zou Imanuelle dan simpelweg liegen dat ze blauw ziet tegen de kijker bij het maken van de test.

Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ze 'kamikaze op Diederik' is gegaan, zoals ze in aflevering 5 tegen Jochem zei. Als iemand anders dan Diederik de mol is, moet ze de mazzel hebben gehad dat veel vragen die ze op Diederik heeft ingevuld ook op de mol konden slaan. En/of Jeroen heeft zijn test dan echt dramatisch slecht gemaakt.

En dat ze het nog steeds over dat beververhaal heeft, alsof dat de belangrijkste molactie van Diederik zou zijn...komt op mij nogal ongeloofwaardig over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2017, 18:20:00 »
zijn M wordt ondanks z'n misvormigheid direct ontdekt door Sanne en Diederik en hij maakt zich onnodig verdacht bij o.a. Ima. Althans... als ze het zelf inziet...
Wat is er mis met de oorspronkelijke M van Thomas? Hij is juist perfect gemaakt..
Ich bin ein Bärliner!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2017, 20:51:39 »
Als er olboekje of olboekjes staat, is het volgens mij ook duidelijk genoeg. Voor mijn gevoel is alleen de S aan het eind essentieel. Alles andere letters kun je wel een of twee van missen om het toch te raden. Dat pleit in ieder geval Sanne vrij wat mij betreft. En Jochem eigenlijk ook. Het was zijn idee om een woord te bedenken dat je korter en langer kunt maken, afhankelijk van de tijd die over is.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2017, 22:19:38 »
Briljante strategie van Jochem, die zorgt dat er nauwelijks te mollen viel.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2017, 22:23:40 »
Wat is er mis met de oorspronkelijke M van Thomas? Hij is juist perfect gemaakt..

Die begrijp ik inderdaad ook niet. Is toch een hele duidelijke M.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2017, 23:05:39 »
Briljante strategie van Jochem, die zorgt dat er nauwelijks te mollen viel.

Jochem is volgens mij bezig met hints. Hij stuurt doelbewust af om MOL te maken. Hij schrijft M O L in de lucht en hij wijst zelfs naar zijn (rechter)oog.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #54 Gepost op: 15-02-2017, 05:00:44 »
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ze 'kamikaze op Diederik' is gegaan, zoals ze in aflevering 5 tegen Jochem zei. Als iemand anders dan Diederik de mol is, moet ze de mazzel hebben gehad dat veel vragen die ze op Diederik heeft ingevuld ook op de mol konden slaan. En/of Jeroen heeft zijn test dan echt dramatisch slecht gemaakt.

En dat ze het nog steeds over dat beververhaal heeft, alsof dat de belangrijkste molactie van Diederik zou zijn...komt op mij nogal ongeloofwaardig over.

Dat ze kamikaze op Diederik gegaan zou zijn, geloof ik ook niet. Maar wel dat ze allemaal nog in meer of mindere mate op Diederik zitten. (Ik beweerde ook alleen dat Imanuelle in de biecht naar de kijker gelogen zou hebben vol op Diederik te gaan met de wetenschap dat ze er niet uit kan). En dan wordt het ook lastig iets uit die testen te halen voor ons. Bijvoorbeeld Sanne zegt dat ze twaalf vragen op Jochem, vijf op Diederik en drie op Thomas wil beantwoorden. Maar welke vragen? Als 'de mol is een man' op Jochem wordt ingevuld, slaan ze op alle drie de spelers. Dingen in de kamer van Diederik staan ook in de kamer van Thomas.

Overigens zegt Jeroen ook dat hij zijn test waardeloos heeft gemaakt. Hij wist niets meer te herinneren.

Maar 2 van die andere letters zijn zonder de context van het woord toch niet helemaal duidelijk. Zijn O is vaag, het zou evengoed een E kunnen zijn en de S is leesbaar, maar hij maait er nog even een soort N achteraan.

Zijn o is prima gemaaid, de enige reden dat wij hem vager zien is vanwege de bandensporen die wat erg duidelijk in het gras blijven staan. Heeft hij voorkennis dan kan hij dat gebruikt hebben maar dan had hij wel meer er dwars doorheen kunnen rijden. Achter de s komt geen -n maar zie je de bandensporen van alle drie de maaiers. Zowel Sanne als Diederik denken niet dat er iets achter staat, ze zien blijkbaar goed het verschil (de o van Thomas herkennen ze ook meteen als o).
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 05:04:25 door cinner »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #55 Gepost op: 15-02-2017, 08:20:01 »
Achter de s komt geen -n maar zie je de bandensporen van alle drie de maaiers.

Nee, je kan duidelijk zien dat dit geen sporen van 3 maaiers zijn. Je ziet aan de bandensporen na de laatste E van Jochem en de J van Ima dat ze gelijk terugkeren naar het begin. Deze 'N' is het spoor van 1 extra maaier, volgens mij van Thomas.


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #56 Gepost op: 15-02-2017, 11:25:03 »
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ze 'kamikaze op Diederik' is gegaan, zoals ze in aflevering 5 tegen Jochem zei.

Ik vond het eigenlijk een vrij domme opmerking/actie want ze zou toch haar scherm niet krijgen en schiet er dus helemaal niets mee op. Ze had net zo goed kamikaze op Jeroen of Roos kunnen gaan, ze was toch al door.

Edit: Nou ja, niet helemaal kamikaze, dan had ze een probleem gehad met de laatste vraag.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 11:27:18 door AstridM »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2017, 02:45:28 »
Nee, je kan duidelijk zien dat dit geen sporen van 3 maaiers zijn. Je ziet aan de bandensporen na de laatste E van Jochem en de J van Ima dat ze gelijk terugkeren naar het begin. Deze 'N' is het spoor van 1 extra maaier, volgens mij van Thomas.



Ja okee, mijn fout idd. Maar ik heb er niets mee in de zin dat het mij onlogisch voorkomt dat de mol veel moeite zou doen te laten zien dat hij de mol is en niets doet om geen geld in de pot te krijgen. Sanne en Diederik gaan in debat over de s als laatste letter, blijkbaar hebben zij ook niet het idee dat er nog een letter achter staat.

Ik vond het eigenlijk een vrij domme opmerking/actie want ze zou toch haar scherm niet krijgen en schiet er dus helemaal niets mee op. Ze had net zo goed kamikaze op Jeroen of Roos kunnen gaan, ze was toch al door.

Edit: Nou ja, niet helemaal kamikaze, dan had ze een probleem gehad met de laatste vraag.  ::jaja::


Blip doelt op het onderonsje tussen Imanuelle en Jochem in de vorige aflevering, als ze over hun bondje praten. Dan zegt Imanuelle tegen Jochem dat ze vol op Diederik is gegaan. Jochem vraagt "hoe vol?" En Imanuelle antwoord "Ik ben kamikaze op Diederik gegaan" Dat geloof ik niet dat dat echt zo is geweest.



Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2017, 13:53:55 »
Blip doelt op het onderonsje tussen Imanuelle en Jochem in de vorige aflevering, als ze over hun bondje praten. Dan zegt Imanuelle tegen Jochem dat ze vol op Diederik is gegaan. Jochem vraagt "hoe vol?" En Imanuelle antwoord "Ik ben kamikaze op Diederik gegaan" Dat geloof ik niet dat dat echt zo is geweest.

Gebeurd of niet, het was sowieso een nutteloze actie. Of zou Jochem zo blind in z'n Diederik-tunnel zitten dat hij dat niet ziet? ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 2 - grasmaaien
« Reactie #59 Gepost op: 17-02-2017, 00:14:00 »
Gebeurd of niet, het was sowieso een nutteloze actie. Of zou Jochem zo blind in z'n Diederik-tunnel zitten dat hij dat niet ziet? ::tandpastasmiley::

Vast niet, hij gaat Sanne meer in de gaten houden en biecht ook dat hij op Sanne zit. Jochem en Imanuelle liegen gewoon tegen elkaar dat het gedrukt staat  ::tandpastasmiley::