Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 134740 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #400 Gepost op: 30-01-2018, 07:23:14 »
Misschien is ze het gewoon vergeten?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #401 Gepost op: 30-01-2018, 11:07:01 »
Stine heeft in aflevering 3 wel een joker ingezet. Dat vond ik wel pleiten voor haar als kandidaat. Ze had daardoor zelf minder kans om af te vallen dan wanneer ze de zwarte vrijstelling had ingezet. Waarom ze de vrijstelling in aflevering 4 niet heeft ingezet snap ik ook niet, maar ik zou het logisch vinden als ze wacht tot er meer vrijstellingen of jokers in het spel zijn.

Een kandidaat heeft haast met het inzetten van de Zwarte Vrijstelling want dat ding wil je niet in je bagage richting Schiphol hebben, een Mol heeft alle tijd en bovendien voorkennis over het moment dat er weer allerlei goodies in het spel komen.
Trek je conclusie. 
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #402 Gepost op: 30-01-2018, 11:29:41 »
Misschien is ze het gewoon vergeten?


Als mol kan je dat best vergeten inderdaad.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #403 Gepost op: 30-01-2018, 12:23:11 »
Klopt hoor Rämon. Het is onverklaarbaar. Er komt ook geeneens een biecht van haar waarin ze tekst en uitleg geeft over het niet gebruiken van de ZV. Logisch, want het valt niet uit te leggen.
Dit valt volgens mij in precies hetzelfde straatje als wat ik eerder zei over haar biechten. Je ziet zo vaak dat er even te weinig beeldmateriaal is om het script (dat pas geschreven kan worden bij de finale) waar te maken, dus dan houden ze de mol maar stil. Ik zeg al jaren; de mol praat graag in enorme gescripte algemeenheden (vaak met kromme teksten waar een hint in zit, ook)... of niet.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #404 Gepost op: 30-01-2018, 15:52:55 »
Ook vreemd dat Olcay weet dat Stine hem heeft en het ook allemaal maar best vind dat ze hem niet inzet. Of haar in ieder geval niet instrueert om het wel te doen. Wetende dat er een kandidaat is met een vrijstelling en een mol maakt dat je kans al 2 x groter om eruit te vliegen.
Opvallend blijf ik het vinden...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #405 Gepost op: 30-01-2018, 16:22:32 »
Ook vreemd dat Olcay weet dat Stine hem heeft en het ook allemaal maar best vind dat ze hem niet inzet. Of haar in ieder geval niet instrueert om het wel te doen. Wetende dat er een kandidaat is met een vrijstelling en een mol maakt dat je kans al 2 x groter om eruit te vliegen.
Opvallend blijf ik het vinden...

Niet gek als Olcay de mol is...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #406 Gepost op: 30-01-2018, 17:44:42 »
Klopt hoor Rämon. Het is onverklaarbaar.
Het is helemaal niet onverklaarbaar, want ik heb het in mijn bericht verklaard.

We weten niet of dat de redenatie is hoe het echt gegaan is, maar een verklaring is het niettemin.

Het is hoe dan ook een interessante vraag voor het vragenvuur-topic. Daar ga ik 'm gewoon alvast inzetten. Dan zien we wel of er nog een antwoord op komt ergens in de komende afleveringen :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #407 Gepost op: 30-01-2018, 21:24:52 »
Het is helemaal niet onverklaarbaar, want ik heb het in mijn bericht verklaard.

Ja en dat ben ik niet met je eens. Als kandidaat grijp je alles wat binnen je macht ligt om de volgende aflevering te halen. Allemaal leuk die kansberekeningetjes maar je wil gewoon naar die volgende aflevering, verder denken dan dat heeft helemaal geen zin als je niet zeker bent van het eerste doel. Dus zet je de ZV in om je kansen te vergroten.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #408 Gepost op: 30-01-2018, 21:28:27 »
Ja en dat ben ik niet met je eens. Als kandidaat grijp je alles wat binnen je macht ligt om de volgende aflevering te halen. Allemaal leuk die kansberekeningetjes maar je wil gewoon naar die volgende aflevering, verder denken dan dat heeft helemaal geen zin als je niet zeker bent van het eerste doel. Dus zet je de ZV in om je kansen te vergroten.

Eens.  ::jaja::  Alleen voor n mol is het logisch verklaarbaar gedrag

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #409 Gepost op: 31-01-2018, 00:12:58 »
Ja en dat ben ik niet met je eens. Als kandidaat grijp je alles wat binnen je macht ligt om de volgende aflevering te halen. Allemaal leuk die kansberekeningetjes maar je wil gewoon naar die volgende aflevering, verder denken dan dat heeft helemaal geen zin als je niet zeker bent van het eerste doel. Dus zet je de ZV in om je kansen te vergroten.

Je vergeet echter een ding: Olcay is een zeer onconventionele deelnemer. Ooit eerder iemand gezien die geen molboekje bijhield? Nee toch?
Dus zo iemand doet misschien ook wel iets zo onconventioneels als een Zwarte Vrijstelling weggeven. En Stine is misschien wel op haar beurt een onconventionele mol die doodleuk die Zwarte Vrijstelling nog niet inzet. Kortom: best een verrassend seizoen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #410 Gepost op: 31-01-2018, 00:22:15 »
Je vergeet echter een ding: Olcay is een zeer onconventionele deelnemer. Ooit eerder iemand gezien die geen molboekje bijhield? Nee toch?


Ze had het toch echt duidelijk over haar molboekje in de laatste afl.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #411 Gepost op: 31-01-2018, 00:24:32 »
Je vergeet echter een ding: Olcay is een zeer onconventionele deelnemer. Ooit eerder iemand gezien die geen molboekje bijhield? Nee toch?
Dus zo iemand doet misschien ook wel iets zo onconventioneels als een Zwarte Vrijstelling weggeven. En Stine is misschien wel op haar beurt een onconventionele mol die doodleuk die Zwarte Vrijstelling nog niet inzet. Kortom: best een verrassend seizoen!

Waar reageer je op? Ik zeg helemaal niks over Olcay. Alleen dat het als kandidaat onverklaarbaar is om de ZV niet in te zetten bij de test.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #412 Gepost op: 31-01-2018, 11:27:34 »
Ze had het toch echt duidelijk over haar molboekje in de laatste afl.

Oké, dat heb ik dan gemist.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #413 Gepost op: 31-01-2018, 13:58:52 »
Ja en dat ben ik niet met je eens. Als kandidaat grijp je alles wat binnen je macht ligt om de volgende aflevering te halen. Allemaal leuk die kansberekeningetjes maar je wil gewoon naar die volgende aflevering, verder denken dan dat heeft helemaal geen zin als je niet zeker bent van het eerste doel. Dus zet je de ZV in om je kansen te vergroten.

Er is wel een ( mogelijke) reden om te verklaren dat Stine als kandidaat de ZV niet inzet:
Als Jan haar hoofdverdachte is heeft het geen zin om de ZV in te zetten.
De eerste afleveringen zien we geen verdenkingen van Stine bij de test maar ze volgt Jan op de voet bij diverse opdrachten.
Pas  in aflevering 4 spreekt Stine verdenkingen op Emilio uit en ze leek me oprecht verbaasd ( samen met Olcay) toen Emilio het rode scherm kreeg.

Edit: tweet van Olcay

"En @CecileNarinx had gelijk! Ik gaf mijn zwarte vrijstelling aan Stine maar sprak wel af dat we samen zouden besluiten wanneer we hem zouden inzetten."

 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 20:59:09 door Moedermol »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #414 Gepost op: 31-01-2018, 20:03:03 »
Ze had het toch echt duidelijk over haar molboekje in de laatste afl.

Oké, dat heb ik dan gemist.

Het wel/niet molboekje...








Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #415 Gepost op: 31-01-2018, 23:58:44 »
(dit was toch het Stine-topic?  ::rofl::)

Als Stine kandidaat is kan ik me wel een reden bedenken om de ZV niet in te zetten... tenminste: als ik kandidaat was met een ZV zou ik ook zo denken...

Op het moment dat Stine de ZV kreeg zaten er nog 8 deelnemers in het spel. Ik zou de ZV dan nooit zelf inzetten omdat waarschijnlijk niemand van de deelnemers al een sterk vermoeden richting De Mol heeft. Iedereen heeft dan zo'n beetje "gelijke kansen". Ofwel: als iemand een vrijstelling inzet is dat niet heel problematisch, omdat er nog genoeg deelnemers overblijven.

Ik zou zelf juist zo lang mogelijk een ZV vasthouden. Dit is weliswaar risicovol, maar toch:
Als er nog bv. 4 deelnemers over zijn en er zet DAN iemand een (groene) vrijstelling in, dan wordt de kans dat je er uit vliegt ineens een stuk groter. Dan zijn er nog maar weinig potentiële afvallers over. Anders gezegd: het inzetten van een ZV bij nog 4 deelnemers over kan wel degelijk veel zinvoller zijn dan bij 7 of 8 deelnemers over.

Bovendien: Stine lijkt me iemand die zich beseft dat als ze de ZV niet gelijk inzet anderen sneller zullen denken dat ze De Mol is. En da's meegenomen als ze kandidaat is... 

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #416 Gepost op: 1-02-2018, 10:20:06 »
Dus de bui was net geweest, je ziet ook nog mensen met paraplu's open lopen, en dan zie je de zon komen bij de rest. Je ziet duidelijk de spetters op het board of zelfs nog volle druppels, dan is de bui kort geleden geweest. Stine is dan, van afstand want je ziet bij haar alleen centraal nog een donkere vlek, het board met de minste vlekken dus is het laatst gefilmd. Zij is dus de mol.
Waarom zou de laatste de mol moeten zijn? Zou de eerste dan (in jouw optiek) niet even logisch moeten zijn?
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #417 Gepost op: 2-02-2018, 00:21:34 »
Tijdens test en executie zagen we al 1631 en 1632 op laatjes. Bij aflevering 4 zie we een wijnvat met code 028562. Alles optellen is beide keren de som 23.
Stine is geboren op 13-01-1972. Optelsom 23. Dame op e1. Deen. Titel aflevering 1 begint met dubbel E en letter n. Dubbel EE N. Weer deen. Veel hints op Stine toepasbaar.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #418 Gepost op: 2-02-2018, 07:55:52 »
Ik blijf denken aan de voice mail van Art (afl. 1): Ik ben iets op het spoor. Blijf denken dat hier een hint in zit, aangezien alle kandidaten deze redelijkerwijs konden horen. Eerst koppelde ik deze aan Emillio, maar ja die was niet goed.

Maar nu kan ik deze aan Stine koppelen en dan i.c.m. de afleveringstitel.
Ee n : Wat als je nu alleen de N moet loskoppelen,
Dan ik de zin: Ik BeN iets op het spoor = Ik be N iets op het spoor, = Niets. Is een anagram voor Stine.

Zeg art hier niet : Ik ben Stine op het spoor.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #419 Gepost op: 2-02-2018, 07:59:09 »
Tijdens test en executie zagen we al 1631 en 1632 op laatjes. Bij aflevering 4 zie we een wijnvat met code 028562. Alles optellen is beide keren de som 23.
Stine is geboren op 13-01-1972. Optelsom 23. Dame op e1. Deen. Titel aflevering 1 begint met dubbel E en letter n. Dubbel EE N. Weer deen. Veel hints op Stine toepasbaar.


Die optelsom is niet 23 maar 24 ;)