Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 179968 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #780 Gepost op: 25-02-2018, 12:24:19 »
Wat was de laatste keer dat zowel de meeste kandidaten als dit forum er in afl.8 naast zaten? Meestal is het een van de twee.

Als graadmeter heb ik de pools van de voorgaande jaren vergeleken en gekeken vanaf welke aflevering de 'meerderheid' van dit forum de juiste Mol heeft ingevuld in de pool:

2017 - Aflevering 3
2016 - Aflevering 3 > Kloosterhint Klaas
2015 - Aflevering 7
2014 - Aflevering 6
2013 - Aflevering 3 > Priesterhint Kees
2012 - Niet geraden tot einde (Liesbeth werd meer verdacht tot in de finale)
2011 - Aflevering 4
2010 - Aflevering 8
2009 - Aflevering 7
2008 - Aflevering 5
2007 - Aflevering 8
2006 - Niet geraden tot einde (Roderique werd meer verdacht tot in de finale)

Het valt me op dat we de afgelopen 2 jaar er steeds snel bij waren. Ik snap in 2015 met de kloosterhint dat dat de nekslag was, maar vorig jaar met Thomas was er geen overduidelijke hint. Iets om de in gaten te houden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #781 Gepost op: 25-02-2018, 12:26:43 »
2007 dus. En dat met een gebarentaal hint.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #782 Gepost op: 25-02-2018, 12:30:46 »
Maar ook Margriet en Kim dus al. Margriet met de bloemenhint en Kim met X=10=kruisjeshint. Blijf ik toch wel de mooiste ontmaskering op tv vinden.  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #783 Gepost op: 25-02-2018, 12:32:55 »
Maar ik bedoelde dat de mol dus zowel zijn medekandidaten als het thuispubliek voor de gek heeft gehouden. Bij Margriet en Kim zaten alle halve finalisten al op de juiste mol. (En bij AM ook??)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 12:34:26 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #784 Gepost op: 25-02-2018, 12:44:49 »
Ik durf niet meer te stemmen, weet het echt niet meer.
Dat dan weer wel

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #785 Gepost op: 25-02-2018, 12:49:09 »
Maar ik bedoelde dat de mol dus zowel zijn medekandidaten als het thuispubliek voor de gek heeft gehouden. Bij Margriet en Kim zaten alle halve finalisten al op de juiste mol. (En bij AM ook??)
Bij AM zeker  ::jaja::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #786 Gepost op: 25-02-2018, 12:53:30 »
Forum: Wil de echte mol nu opstaan? ???
Art: dat ziet u volgende week!  8)

Nog twee weken geduld  :P

Haha inderdaad... Maar best frustrerend dat ik nu echt geen idee heb wie het is en we gaan al naar de finale   ::)

Maar aan de andere kant: de grootste mindf*ck in jaren. Heerlijk  ::bravo::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #787 Gepost op: 25-02-2018, 13:01:01 »
Dan is het op dit moment dus ook interessant om te weten hoeveel geld AM (en Milouska) uit de pot hielden. Ik meen me te herinneren dat milouska heel weinig verdiende.

Edit: *om te weten* toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 13:19:39 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #788 Gepost op: 25-02-2018, 13:03:50 »
Kan je nagaan als Simone de finale had gehaald. Dan was het pas een shock geweest als opeens iemand anders dan Simone de mol bleek te zijn  ::rofl::. Voor mij in ieder geval, want ook ik bleek er finaal naast te zitten met Simone. Ruben kan het haast toch niet zijn? Waarom zou je als mol zo opzichtig het penningmeesterschap pakken?
 Onnodig jezelf verdacht maken, en dat voor een slechte molpositie? Jan of Olcay dus, maar wie?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #789 Gepost op: 25-02-2018, 13:04:17 »
Bij AM zeker  ::jaja::

Wacht even, bedoel je nu dat bij AM kandidaten en thuispubliek al op AM zaten?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 13:06:29 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #790 Gepost op: 25-02-2018, 13:09:11 »
Wacht even, bedoel je nu dat bij AM kandidaten en thuispubliek al op AM zaten?
De kandidaten zeker, thuispubliek weet ik niet meer.

Offline pindaatje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #791 Gepost op: 25-02-2018, 13:11:34 »
Vanaf dag 1 op Jan. Door dat ene zinnetje: "Waar in Kiev zitten jullie ergens?"
Als iedereen in dezelfde stad zit, is het noemen van Kiev helemaal niet nodig.
Tenzij je als mol de opdracht hebt om het plot van verschillende landen te onthullen.  :)
Daarnaast vond ik deze zin erg onnatuurlijk zijn mond uitkomen.

Misschien dacht Ruben hetzelfde en verdenkt hij daarom Jan.  ;D


Ik zou het wel zo zeggen. Als ik in een vreemde stad zit, zou ik vragen 'WAAR in Kiev ben jij?' omdat ik het precies wil weten. En heel veel andere mensen zouden dit ook zo zeggen, dus ik vind er niks raars aan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #792 Gepost op: 25-02-2018, 13:18:20 »
Bij AM zaten de kandidaten ook al vanaf afl. 2 op Anne Marie maar werd dit de kijkers helemaal niet duidelijk. Heel knap, net zo als dit jaar dus ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #793 Gepost op: 25-02-2018, 13:20:34 »
Ik zou het wel zo zeggen. Als ik in een vreemde stad zit, zou ik vragen 'WAAR in Kiev ben jij?' omdat ik het precies wil weten. En heel veel andere mensen zouden dit ook zo zeggen, dus ik vind er niks raars aan.

Ik zou in zo’n geval vragen: “Waar zit je precies, in welk café, metrostation, plein, etc.?”
Zonder ‘Kiev’ te noemen, je gaat er als kandidaat immers vanuit dat iedereen in Kiev zit. De toevoeging ‘Kiev’ van Jan maakt het wel wat vreemd.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline pindaatje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #794 Gepost op: 25-02-2018, 13:22:04 »
Ik zou in zo’n geval vragen: “Waar zit je precies, in welk café, metrostation, plein, etc.?”
Zonder ‘Kiev’ te noemen, je gaat er als kandidaat immers vanuit dat iedereen in Kiev zit. De toevoeging ‘Kiev’ van Jan maakt het wel wat vreemd.
Maar ik zou het ook zo gedaan hebben, en ik ben geen mol haha. En ik hoor wel meer mensen die het net als ik zo zouden zeggen. Dus zo raar is het niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #795 Gepost op: 25-02-2018, 13:55:00 »
Gek dat Ruben hier zo achter loopt. In de pool zorgde ik zo net voor een meerderheid in Ruben als mol.

Ik vind vooral ook die warrige non-bondjes zo sprekend. Dacht eerst dat Stine dat had maar bij Ruben loopt het ook allemaal 'niet lekker soepel', om wie het dan ook maar gaat. Hij wil zich niet schuldig voelen dat er direct dankzij hem iemand naar huis moet maar wil een fair spel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #796 Gepost op: 25-02-2018, 14:00:56 »
Gek dat Ruben hier zo achter loopt. In de pool zorgde ik zo net voor een meerderheid in Ruben als mol. 
In de pool stemmen mensen niet altijd op hun mol maar op wat potentieel de meeste punten oplevert. Zo blijven mensen in de pool vaak langer hangen op hun eerdere mol omdat ze denken dat ze met wisselen sowieso niet hoog eindigen. Dan maar de gok dat de ander toch de mol is. En omdat veel mensen Jan en Olcay als winnaar en verliezer hebben is dat waarschijnlijk waar mensen op gokken (want meer punten mee te winnen ALS het goed is).

Hier stemmen mensen meer op wat ze echt denken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #797 Gepost op: 25-02-2018, 15:55:49 »
Dat overwoog ik ook maar toen dacht ik, de 2 grote mollen zijn er uit, dus de meesten moeten op zoek naar een nieuwe mol. Dus dan gaat het niet meer op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #798 Gepost op: 25-02-2018, 15:58:04 »
Mwah, ik heb op mijn wensmol Molcay gestemd hier, maar in de pool maar veilig voor Ruben gekozen. Simpelweg omdat mijn winnaar/verliezend finalist inderdaad sinds het begin al dezelfde twee zijn had ik weinig keuze in de pool. Maar in polls heb ik alle vrijheid om voor wat anders te gaan. Dus precies zoals Kaasje zegt.. dat verklaart mijn verschil in stemmen iig wel  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #799 Gepost op: 25-02-2018, 16:07:09 »
Geweldig om te lezen hoe die Simone-tunnel is ingestort  ::oink::.

Voor mij verandert er verder niet veel, behalve dat het waarschijnlijk een beetje drukker wordt in m'n (eerst vrijwel uitgestorven) Olcay-tunnel  ::rofl::