Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 179968 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #860 Gepost op: 1-03-2018, 23:38:46 »
@Contraspion: de opdrachten waarbij Jan geld verdient zijn volgens mij altijd samen met iemand anders. Ik denk dat het bij de Pacman-opdracht vooral aan Stine is te danken dat 'zijn' auto toch is binnen gekomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #861 Gepost op: 2-03-2018, 08:40:31 »
Ik ben toch bang dat het Ruben is. De meeste strepen hem weg door de opvallende edit, maar ik denk dat het reversed psychology is. De makers kunnen met de montage sturen, en tot nu toe hebben ze ons altijd naar iemand anders gestuurd, waardoor je diegene weg kon strepen. Ik denk dat als Ruben de mol is, hij ontzettend snel ontmaskerd is waardoor de makers te weinig beeldmateriaal hadden om naar een andere mol te sturen. Daarom hebben ze een gedurfde weg gekozen en hem juist als meest voor de hand liggende mol gemonteerd. Open boek.

Hier op het forum heeft het gewerkt. (mits het zo is) Toch hoop ik nog steeds op Jan of Olcay.

Ik zit op Jan, maar je maakt me wel weer meer aan het twijfelen. Als je de interviews met de afvallers bij Annemieke Schollaardt terugluistert zou je daar uit op kunnen maken dat zowel Simone als Stine niet heel erg twijfelen over hun mol Ruben. Nu nog steeds niet dus. Dat vind ik best wel opvallend, eigenlijk. :P

Het is mogelijk dat Bella gewoon niks onthouden heeft natuurlijk. En dat wat Art zei over de mol, dat hoe die opereert, dat dat een 'lust voor het oog zou zijn' en dat die risico's pakt ... dat je dat met een ferme korrel zout moet nemen.

Wat me bij Ruben opviel in afl. 1 was hoe slecht hij eruit zag. Weinig geslapen, zo leek het, en mega gestrest...  :-\\

ik heb Olcay ook nog niet doorgestreept, trouwens. Ik vind het echt lastig.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #862 Gepost op: 2-03-2018, 09:14:47 »
Ik ga ook mee met deze gedachtengang...op basis van verdenkingen van kandidaten zelf lijkt het mij verreweg het meest waarschijnlijk dat Ruben de Mol is.

Ik hoop dan ook weer wel - net als velen hier - dat het Jan of Olcay is...

Ik zat op Stine, tot één aflevering voor haar exit. Sindsdien snap ik het niet meer...Simone heb ik nooit verdacht, maar het lukt me niet echt te geloven in 1 van de drie overgebleven kandidaten.

Het móet Ruben haast wel zijn en echt teleurstelling als het zo blijkt te zijn....? Niet per se. Ligt een beetje aan aflevering 10.


Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #863 Gepost op: 2-03-2018, 09:49:02 »
Ik ga ook mee met deze gedachtengang...op basis van verdenkingen van kandidaten zelf lijkt het mij verreweg het meest waarschijnlijk dat Ruben de Mol is.

Ik hoop dan ook weer wel - net als velen hier - dat het Jan of Olcay is...

Ik zat op Stine, tot één aflevering voor haar exit. Sindsdien snap ik het niet meer...Simone heb ik nooit verdacht, maar het lukt me niet echt te geloven in 1 van de drie overgebleven kandidaten.

Het móet Ruben haast wel zijn en echt teleurstelling als het zo blijkt te zijn....? Niet per se. Ligt een beetje aan aflevering 10.



Ja ik zit op zich ook op Ruben, hoewel ik voor Jan ook wel argumenten weet te vinden (En voor Olcay ook)
Maar ik hou me heel erg vast aan 2 dingen waardoor ik er niet omheen kan dat Ruben de Mol is.

1. Als Jan de Mol was, had hij de race in aflevering 5 gewonnen.
2. Als Olcay de Mol was, had Loes in aflevering 5 niet naar huis gegaan.

Dit zijn 2 punten waar ik gewoon niet omheen kan komen. Vandaar dat Ruben mijn Mol is.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #864 Gepost op: 2-03-2018, 10:36:18 »
Ja ik zit op zich ook op Ruben, hoewel ik voor Jan ook wel argumenten weet te vinden (En voor Olcay ook)
Maar ik hou me heel erg vast aan 2 dingen waardoor ik er niet omheen kan dat Ruben de Mol is.

1. Als Jan de Mol was, had hij de race in aflevering 5 gewonnen.
2. Als Olcay de Mol was, had Loes in aflevering 5 niet naar huis gegaan.

Dit zijn 2 punten waar ik gewoon niet omheen kan komen. Vandaar dat Ruben mijn Mol is.

Ik ga helemaal met je mee. Ik zou het ontzettend leuk vinden als Jan of Olcay de Mol zou zijn, maar om, onder andere, de redenen hierboven geloof ik er niet meer in.
Jan heb ik definitief afgestreept nadat hij inderdaad de race had verloren en verkeerd liep (Overigens ook de reden waarom ik Simone had weggestreept). Ik weet niet of de Mol precies de locatie weet van de auto's, maar ik geloof wel dat hij had kunnen onthouden dat de auto's tegenover het metrostation stonden. Hij liep compleet verkeerd. Daarnaast zijn zijn reacties té oprecht, te snel en totaal niet bedacht die overigens ook overeenkomen met de reacties in onder andere proefkonijnen. Ik zie eigenlijk geen gespeelde Jan Versteegh voor me. Maar goed als hij dit wel heeft gespeeld, mag hij van mij in de eerste en de beste blockbuster spelen.

Olcay zou het eventueel ook nog kunnen zijn, maar dan heeft ze het wel meesterlijk gespeeld  ::bravo:: Toch klopt mijn gevoel er niet bij die bij dit spel meestal wel klopt. Ondanks twee grote missers in 2011 & 2016 die achteraf ook wel obvious waren  ::rofl::

Nog ruim een week en dan weten we het  ::hypocriet::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #865 Gepost op: 2-03-2018, 10:42:54 »
Is wel grappig, ik heb juist Ruben vooral afgestreept bij de opdracht 'chaos'. Als Penningmeester heb je hier totaal geen invloed op, je moet gewoon gokken. Om dan juist die opdracht penningmeester te worden vind ik vreemd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #866 Gepost op: 2-03-2018, 11:09:15 »
Het is Olcay.

Kijk nog eens terug naar de test van afl. 7 in het treinkantoortje.
Simone en Stine zitten achter de laptop voor de test. Wij zien de achterkant van de laptop met het logo van de MOL.
Bij Jan en Ruben zien wij dat logo niet. Als Olcay de test gaat maken zien wij een Madonna net kindeke aan de wand. Als Olcay klaar is met de test krijgen wij haar gezicht te zien in close-up. Dan zakt het beeld langzaam naar beneden en krijgen wij het logo van de MOL groot en duidelijk in beeld.

Dan een wat vergezochte hint: Naast die pet van die meneer in het kantoortje, die roerloze figuur, is een Y te zien. Op de vensterbank een colaflesje. COLA = OLCA + Y = OLCAY.Vond het wel grappig en dat is ook wat het uiteindelijk zal blijken te zijn.

Ben er wel van overtuigd dat er in dat kantoortje één of meerdere aanwijzingen te vinden  waren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #867 Gepost op: 2-03-2018, 11:18:01 »
1. Als Jan de Mol was, had hij de race in aflevering 5 gewonnen.
2. Als Olcay de Mol was, had Loes in aflevering 5 niet naar huis gegaan.

Dit zijn 2 punten waar ik gewoon niet omheen kan komen. Vandaar dat Ruben mijn Mol is.

Wat betreft punt 1: nu ga je er van uit dat de mol altijd alles in de hand heeft. Dat is natuurlijk niet zo.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #868 Gepost op: 2-03-2018, 12:08:10 »
Wat betreft punt 1: nu ga je er van uit dat de mol altijd alles in de hand heeft. Dat is natuurlijk niet zo.

Klopt, maar Jan lag dik aan kop tot hij de weg kwijtraakte, de Mol had de route gekend, heb gister nog aflevering 10 vorige seizoenen zitten kijken, daar zie je heel duidelijk dat de Mol heel veel informatie vooraf heeft. De route zal daar ongetwijfeld toe behoren.

Vandaar dat ik zeg van "Dan had Jan de race gewonnen", hij had simpelweg niet verdwaalt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #869 Gepost op: 2-03-2018, 12:12:31 »
Je kunt de route misschien volledig op papier kennen, maar de werkelijkheid kan echt compleet anders zijn. Hij zal vast niet even van tevoren naar Tbilisi zijn gevlogen om een keertje de route te lopen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #870 Gepost op: 2-03-2018, 12:18:49 »
Klopt, maar Jan lag dik aan kop tot hij de weg kwijtraakte, de Mol had de route gekend, heb gister nog aflevering 10 vorige seizoenen zitten kijken, daar zie je heel duidelijk dat de Mol heel veel informatie vooraf heeft. De route zal daar ongetwijfeld toe behoren.

Vandaar dat ik zeg van "Dan had Jan de race gewonnen", hij had simpelweg niet verdwaalt.

We trekken dat even door: Ruben had dat penningmeesterschap dan niet moeten claimen en had met al die voorkennis de race moeten winnen (als hij geen geld had) of tweede worden (als hij geld had).

De Mol heeft heel veel voorkennis, maar zelfs als hem/haar al verteld werd wat er gezocht moest worden, is het nog altijd moeilijk om te plekke dat ook zien te vinden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #871 Gepost op: 2-03-2018, 12:26:03 »
Klopt, maar Jan lag dik aan kop tot hij de weg kwijtraakte, de Mol had de route gekend, heb gister nog aflevering 10 vorige seizoenen zitten kijken, daar zie je heel duidelijk dat de Mol heel veel informatie vooraf heeft. De route zal daar ongetwijfeld toe behoren.

Vandaar dat ik zeg van "Dan had Jan de race gewonnen", hij had simpelweg niet verdwaalt.

Dat dik aan kop weet ik nog zo net niet, montage kan je soms op het verkeerde been zetten. Het blijft altijd moeilijk voor een mol, als ook maar enigszins doorschemert dat je meer lijkt te weten dan de anderen, kan dat funest zijn. Misschien was zijn enige doel wel te zorgen vóór de 1000 euro uit te blijven.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #872 Gepost op: 2-03-2018, 12:43:09 »
Lastig, lastig.

Nog een paar shots uit verschillende afleveringen bekeken. Olcay denk ik toch. Ik vul de voorlaatste poll op haar in.

We trekken dat even door: Ruben had dat penningmeesterschap dan niet moeten claimen en had met al die voorkennis de race moeten winnen (als hij geen geld had) of tweede worden (als hij geld had).


Het zou zo maar alletwee kunnen kloppen. Als Jan de mol is was hij daar wel slecht voorbereid. Dat moet vooraf met luchtbeelden en Street View goed te oefenen zijn, denk ik.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #873 Gepost op: 2-03-2018, 12:56:24 »
Het zou zo maar alletwee kunnen kloppen. Als Jan de mol is was hij daar wel slecht voorbereid. Dat moet vooraf met luchtbeelden en Street View goed te oefenen zijn, denk ik.

Je zegt het: vooraf.

Dat is dan ofwel 10 dagen op voorhand (en die 10 dagen erna moet er ook al veel onthouden worden voor een Mol) of eventjes vluchtig als niemand in de buurt is.

Al bij al lijkt het me makkelijker om te onthouden in welke volgorde de enveloppen zitten zodat je weet wie wat heeft in plaats van die hele route te kennen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #874 Gepost op: 2-03-2018, 13:10:51 »
55% gevoel: Jan is de mol
35% gevoel: Olcay is de mol
10% gevoel: Ruben is de mol

Zo laat in het spel en zoveel twijfels nog. Ik hoop dat de twijfels zaterdag rond 21u30 allemaal verdwenen zijn!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #875 Gepost op: 2-03-2018, 16:13:28 »
Klopt, maar Jan lag dik aan kop tot hij de weg kwijtraakte, de Mol had de route gekend, heb gister nog aflevering 10 vorige seizoenen zitten kijken, daar zie je heel duidelijk dat de Mol heel veel informatie vooraf heeft. De route zal daar ongetwijfeld toe behoren.

Vandaar dat ik zeg van "Dan had Jan de race gewonnen", hij had simpelweg niet verdwaalt.
Die chaos-opdracht is ook de reden waarom ik Jan een stuk minder verdenk dan de anderen. Als hij de mol is had hij met voorkennis als eerste Art bereikt met als reden de jokers te verzilveren (het zou niet eens verdacht zijn geweest). Doordat hij snel afhaakte gaf hij de kandidaten met geld meer kans om als eerste te finishen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #876 Gepost op: 2-03-2018, 16:17:48 »
Doordat hij snel afhaakte gaf hij de kandidaten met geld meer kans om als eerste te finishen.

Wat is 'snel' als de persoon met 1000 euro al uit het spel ligt?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #877 Gepost op: 2-03-2018, 16:24:14 »
Ik heb soms het idee dat mensen denken dat de Mol bovennatuurlijke krachten heeft...ook met voorkennis kun je verdwalen, ook met voorkennis kan iemand sneller zijn dan jij...

Ik schrijf Jan iig niet af vanwege deze opdracht. Als Mol had het beter gekund (jokers over de finish slepen), maar het is niet alsof hij eigenhandig €1000 of €5000 heeft binnengehaald.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #878 Gepost op: 2-03-2018, 16:30:13 »
Ik heb soms het idee dat mensen denken dat de Mol bovennatuurlijke krachten heeft...

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #879 Gepost op: 2-03-2018, 17:10:02 »
::rofl::

Lach maar, Moedermol. Dit was toch uit het hoofd te leren? En als dat niet fair is, dan is het niet fair. ::hypocriet::

Wat is 'snel' als de persoon met 1000 euro al uit het spel ligt?

Veel te snel. Loes was effectief degene met 1000 aan molgeld, die ze vervolgens binnenbracht. Dat had Jan als hij de mol was ook kunnen voorkomen, door de voor hem gunstige 'loting'.

De hypothetische Mol Jan hoefde zich dus sowieso niet met welke achtergebleven kandidaat dan ook bezig te houden. Ook niet met Olcay. Zijn enige doel was om als eerste te finishen met de jokers. Dat hij niet in de buurt van Loes finishte is toch wel vreemd. Hij had als mol toen Olcay als enige ferm achterop was geraakt alle kaarten in handen en had haar niet uit het oog hoeven verliezen

Je zegt het: vooraf.

Dat is dan ofwel 10 dagen op voorhand (en die 10 dagen erna moet er ook al veel onthouden worden voor een Mol) of eventjes vluchtig als niemand in de buurt is.

Al bij al lijkt het me makkelijker om te onthouden in welke volgorde de enveloppen zitten zodat je weet wie wat heeft in plaats van die hele route te kennen.

Dit was wel een opdracht waar je als mol, afhankelijk van je envelop, 1000 of 2000 molknaken kon wegspelen zonder per se verdacht over te komen, wat volgens mij niet bij heel veel opdrachten het geval was. (tenzij je de envelop met niks had, maar Art kon Ruben zo nodig proberen bijsturen)

Dus juist een sleutelopdracht om van buiten te kennen, toch? Het was ook geen hele route die de mol moest kunnen spellen, maar alleen de stretches tussen de auto- en metro ritten in. Jammer dat het niet duidelijk werd welke afstanden de deelnemers lopend moesten afleggen, maar ik kreeg niet de indruk dat het heel erg veel was.


Het sluit Jan natuurlijk niet uit, maar tenzij hij als mol kandidaat Olcay heeft gehinderd toen dat nog zin had (van de andere niet-mollen had Loes sowieso gewonnen, denk ik, dus ik denk het niet) heeft hij in deze belangrijke opdracht dus niks geprestreerd. Als Loes de 2x1000 had gehad was er waarschijnlijk 2000 aan molgeld in de pot beland, als je uitgaat van Mol Jan.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 17:14:17 door Amethyst »