Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 68207 keer)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2018, 21:52:15 »
Dit was een waanzinnige opdracht. De kandidaten die plots tot de ontdekking komen dat ze in vijf verschillende landen zitten en toch met elkaar moeten overleggen. Ik ben benieuwd of de verassende lijn de rest van het seizoen doorgetrokken kan worden. Het moet voor Ron, Loes, Jean-Marc en Jan een hele aparte scène zijn geweest bij de excecutie

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2018, 21:52:38 »
SUPER opening!!! Ik miste alleen wel alles uit de promo ::rofl:: , maar dit was echt top. Als Ron echt weg is, is dat echt een loterij geweest ::ohno:: . De promo voor volgende week ziet er vet uit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2018, 21:54:27 »
Ik weet dat het super oneerlijk is, en een te grote loterij, maar ergens, heel diep in mij is ook een klein stemmetje dat het wel een spannend idee vindt dat Ron ook écht weg is. Ik vind t altijd zo’n anti climax als dat hele ‘je gaat echt weg!!’ niet echt weg is. Zeg het dan niet.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2018, 21:55:34 »
Ik weet dat het super oneerlijk is, en een te grote loterij, maar ergens, heel diep in mij is ook een klein stemmetje dat het wel een spannend idee vindt dat Ron ook écht weg is. Ik vind t altijd zo’n anti climax als dat hele ‘je gaat echt weg!!’ niet echt weg is. Zeg het dan niet.

Mee eens. En niemand heeft ooit beweerd dat WIDM eerlijk is natuurlijk. Hard is het wel, maar ja.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2018, 21:59:09 »
Bij het inleiden van de test zei Art deze keer niet "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis", moeten we even op letten of dat er volgende aflevering wel weer is, anders is het misschien een hint dat de Mol deze aflevering geen test maakte, of juist (als Ron terugkomt volgende week in het theater) dat de Mol deze aflevering wél een rood scherm kreeg
Laat maar, is nu ook bij MolTalk uitgebreid besproken, dus MolTalk kennende is het geen hint maar gwn een dwaalpoor
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2018, 22:01:16 »
Maar een executie na 1 opdracht is niet logisch, zeker niet als je nooit de andere kandidaten hebt gezien. Daar zit dus nog wel een twist.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2018, 22:06:25 »
Heerlijke aflevering! Hier krijg ik zo veel molkriebels van :)

Mijn gevoel zegt dat Ron terugkomt, maar hij is al wel uit de app verwijderd én zit morgen bij Annemieke... Zou het sneu vinden, maar ja.
Tell me what your telescope says

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #67 Gepost op: 6-01-2018, 22:07:26 »
We zaten al meteen te kijken, want al opvallend dat niet aangegeven werd waar men was.
Op enig moment herkende ik wel iets midden-Oostens/kaukasisch. Moment later, bij de balie, was het weer duidelijk Oekraïens/Russisch/ Ook gezien de nummerborden. We zagen een grote kerk...
De verrassing was net iets minder groot.
Wel super opdracht zo.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #68 Gepost op: 6-01-2018, 22:09:02 »
Wat een fantastische aflevering ::oink:: ::bravo:: ::love::

Ik vermoed ook wel dat er volgende aflevering wel een addertje onder het gras gaat zitten wat betreft Ron's exit, vooral omdat we die 4 kandidaten überhaupt niet meer hebben gezien. Daar is vast nog iets mee. Anders is het idd wel erg sneu voor Ron.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #69 Gepost op: 6-01-2018, 22:09:56 »
Laat maar, is nu ook bij MolTalk uitgebreid besproken, dus MolTalk kennende is het geen hint maar gwn een dwaalpoor

De mogelijkheid: De Mol hoefde nu geen test te maken werd dan weer niet genoemd in Moltalk.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #70 Gepost op: 6-01-2018, 22:10:54 »
Wat een geweldige aflevering. Wat een geweldige twist.  ::oink:: Een van de beste openingsafleveringen ooit denk ik.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #71 Gepost op: 6-01-2018, 22:14:03 »
Er was wel een leader. Na het moment dat we te weten komen dat ze in vijf landen beginnen.
Je hebt gelijk. Ik was waarschijnlijk in shock vanwege die landenmix, waardoor ik de leader gemist heb ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #72 Gepost op: 6-01-2018, 22:14:11 »
Bij het inleiden van de test zei Art deze keer niet "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis", moeten we even op letten of dat er volgende aflevering wel weer is, anders is het misschien een hint dat de Mol deze aflevering geen test maakte, of juist (als Ron terugkomt volgende week in het theater) dat de Mol deze aflevering wél een rood scherm kreeg

Als Ron terug komt (wat velen van ons denken) zou dit weleens de aanwijzing op Ron als mol kunnen zijn!

Ron moest (als mol) wel naar huis (deze aflevering), dus kan Art in de eerste aflevering niet zeggen "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis"

Zeker in de gaten houden!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #73 Gepost op: 6-01-2018, 22:15:35 »
Wat een fantastisch  toffe openingsaflevering

Wat een leuke opdracht
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #74 Gepost op: 6-01-2018, 22:15:59 »
Ik weet dat het super oneerlijk is, en een te grote loterij, maar ergens, heel diep in mij is ook een klein stemmetje dat het wel een spannend idee vindt dat Ron ook écht weg is. Ik vind t altijd zo’n anti climax als dat hele ‘je gaat echt weg!!’ niet echt weg is. Zeg het dan niet.

Ik weet niet precies hoe het is verteld, maar je kan "echt weg" ook lezen/horen als "hij moet echt weg uit Rusland"

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #75 Gepost op: 6-01-2018, 22:16:37 »
Maar een executie na 1 opdracht is niet logisch, zeker niet als je nooit de andere kandidaten hebt gezien. Daar zit dus nog wel een twist.
Moltalk staat los van de productie van WIDM (voor zover bekend). Alhoewel... In de kick-off aflevering afgelopen woensdag zat al een vraag: Hoe luidt traditioneel de tekst van Art voor de executie? Dit versterkt mijn vermoeden dat het daadwerkelijk iets is.

Toen de kandidaten apart in een hotel zaten, dacht ik even (met de tweelandentheorie van hier in mn achterhoofd) dat ze in vijf verschillende Georgische steden zaten. Ik dacht: Meh, dat is wel erg veel moeite. Werd ik even verrast!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #76 Gepost op: 6-01-2018, 22:17:07 »
Wow, wat een mooie en spannende eerste aflevering!!  ::love::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #77 Gepost op: 6-01-2018, 22:17:46 »
Heerlijke aflevering! Hier krijg ik zo veel molkriebels van :)

Mijn gevoel zegt dat Ron terugkomt, maar hij is al wel uit de app verwijderd én zit morgen bij Annemieke... Zou het sneu vinden, maar ja.

Tim H. had indertijd een dagboek van de afvaller geschreven en was ook geïnterviewd (denk ik) als afvaller
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #78 Gepost op: 6-01-2018, 22:20:11 »
Kwam er niet heel snel een beeldje voorbij van Ron op de luchthaven van Tbilisi? Even terugkijken.

Was nu maar naar Specsavers gegaan...

Offline LucvanDijk

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #79 Gepost op: 6-01-2018, 22:21:52 »
Was nu maar naar Specsavers gegaan...
Hij komt dus terug in WIDM 2029...