Auteur Topic: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden  (gelezen 23245 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2018, 14:15:52 »
Blip kun je hier ook de foto's plaatsen van de opdracht Opscheppen met de het kenteken van de Lada en in spiegelbeeld?
En een foto van Simone.
Met dezelfde kleur shirt als die van de Lada.


Offline La Machine

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2018, 15:30:08 »
Nice! Had het idee dat er iets mis mee was maar dacht dat ik het verkeerd gezien had.

Alleen, ik zie niet in naar welke mol het rechtstreeks kan verwijzen. Stine omdat ze een tweeling is denk je waarschijnlijk?

Het tweelingen argument speelt zeker mee. Als ik dit optel bij de eerdere wissels en spiegelingen die ik aan Stine kan linken: het schaakbord uit aflevering 1, het feit dat zij sleutels wil wisselen met Loes en Ruben, het LG logo in de kamer van Stine en Emilio dat gespiegeld is, de spiegel in de gang van het hotel met Emilio en Stine. Dan wordt dit een behoorlijke lijstje, wat je volgens mij niet kan negeren.
Tijdens het shot waarin het tableau gespiegeld is, is Stine uitdrukkelijk in beeld en aan het woord. Het is misschien wat zwak qua argumentatie. Ik zie alleen niet in aan welke andere kandidaat ik het kan koppelen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #62 Gepost op: 29-01-2018, 16:57:51 »
Jij bent goed bezig hier, La Machina! Mooie foto's ook ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #63 Gepost op: 29-01-2018, 20:39:37 »
Tijdens de test van aflevering 4 vult Simone vraag 18 (WID M18?) in. Ze geeft aan dat de mol de 6e envelop vanaf links pakte. Dat was Jan, vanuit haar perspectief gezien.
Meteen na het invullen van die vraag komt Simone zelf in beeld (vanaf 52:56). Dat shot wordt achterstevoren, dus in spiegelbeeld, afgespeeld (duidelijk te zien aan haar gezichtsbewegingen).
Tijdens de Rode Draad pakt Simone de eerste envelop, vanuit haar perspectief gezien. Echter, als we het shot waarin ze de envelop pakt spiegelen pakt ze, vanuit ons perspectief, de 6e van links.

Wauw, ik vind dit wel echt heel goed gevonden...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #64 Gepost op: 30-01-2018, 16:25:50 »
Tijdens de test van aflevering 4 zien we nogmaals een spiegelbeeld bij Simone. In close-up zit haar scheiding rechts (correct), maar als ze op het bankje zit, zit haar scheiding links.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #65 Gepost op: 30-01-2018, 21:35:43 »
Is iemand het volgende opgevallen?

Op de officiële WIDM-site staat een overzichtspagina van de kandidaten. De foto's die daarop staan komen grofweg overeen met hoe ze in de leader voorbijkomen. Blijkbaar zijn het stills die van die leader gemaakt zijn.

Als je op een foto klikt, kom je op de infopagina van de betreffende kandidaat terecht. Opvallend is dat alle kandidaten die tot nu toe zijn afgevallen - behalve Bella - in spiegelbeeld worden weergegeven op hun infopagina. Hieronder een overzicht. De eerste kolom bevat screenshots uit de leader; de tweede bevat de foto's van de overzichtspagina; de derde bevat de foto's op de individuele infopagina's.



Als we Bella buiten beschouwing laten, lijkt het erop dat iedere afvaller na diens exit gespiegeld op zijn of haar infopagina wordt afgebeeld. Bij Ron, Jean-Marc en Emilio is dit het geval. Wat verder opvalt is dat Simone, Olcay en Jan al gespiegeld op hun infopagina staan, terwijl ze (nog?) niet zijn afgevallen.

Mijn idee hierover is dat:

[1] De overgebleven kandidaten die niet gespiegeld op hun infopagina staan, alsnog af zullen vallen. Na hun exit zal de productie hun foto gespiegeld op hun infopagina weergeven. Dit zijn Loes, Stine en Ruben.

[2] De overgebleven kandidaten die gespiegeld op hun infopagina staan, terwijl ze nog niet zijn afgevallen, halen de finale. Dat zijn Simone, Jan en Olcay.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gat in deze theorie: Bella. Zij is afgevallen, maar wordt niet gespiegeld weergegeven op haar infopagina. Ik kan wel een paar redenen bedenken waarom dat zou kunnen zijn, maar het blijft giswerk. Wel ben ik van mening dat het spiegelthema overduidelijk aanwezig is in deze jaargang van WIDM en dat hier wellicht iets in zou kunnen zitten.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 21:46:44 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #66 Gepost op: 30-01-2018, 21:48:07 »
Goed gevonden, Blip. Al geef je het zelf aan: Van zodra je een kandidaat (Bella hier) moet elimineren uit je theorie is hij eigenlijk zeker en vast geen hint. Hoe raar de hints in WIDM soms ook zijn, zaken als dit maken ze wel sluitend voor iedere kandidaat.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2018, 05:33:12 »
You go Blip! Ik verbind het nu ook aan Simone.

(Sorry La machina  ;D )

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2018, 08:31:30 »
Is iemand het volgende opgevallen?

<knip>


Wederom een mooie aanwijzing en eventuele hint naar de Mol...top Blip!

Maar Blip kun je hier ook de foto's plaatsen van de opdracht Opscheppen met het kenteken van de Lada en in spiegelbeeld?
En een foto van Simone.
Met dezelfde kleur shirt als die van de Lada.

Voor mij is dit DE HINT naar de Mol van 2018
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 20:17:56 door Daisy, Reden: citaat ingekort voor leesbaarheid forum »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2018, 08:55:02 »
@ Blinker: bij deze.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2018, 09:05:40 »
@ Blinker: bij deze.



Grote klasse Blip!!

Dit is voor mij de mega hint naar Simone!

Luister ook wat Art zegt voordat de opdracht begint.

Hij heeft het niet over een auto...nee hij zegt expliciet deze Lada.
Oftewel dit zeg ik met een reden....
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 10:30:04 door Blinker »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2018, 10:42:32 »
Dit is voor mij de mega hint naar Simone!

De kleur van de kleding van Simone lijkt op die van de Lada dus Simone is de Mol?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #72 Gepost op: 31-01-2018, 11:00:03 »
De kleur van de kleding van Simone lijkt op die van de Lada dus Simone is de Mol?

In combinatie met Spiegelbeelden - Kleurkleding - 20.00 uur - 06(00 uur) - Dame ect ect...

En....bovenal het kenteken van de Lada

CC-180-II

200 - 180 - 2 = 18e Mol

Of is het heeeeeeeeeeel erg toevallig dat de kleur van het shirt van Simone (zeer aparte kleur of niet dan) toevallig ook die van de Lada is?

Niets is wat het lijkt?  ::bravo::




Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #73 Gepost op: 31-01-2018, 20:04:17 »
Op 56:37 in aflevering 2 zien we ook bij Olcay een shot dat achterstevoren wordt afgespeeld. Als we teruggaan naar het beeld daarvóór (net zoals we dat hier deden), zien we op de voorgrond bij Olcay twee archiefladen poseren. Op een daarvan staat het nummer 218. Als we naar tijdstip 2:18 gaan van de betreffende aflevering, zien we deze pose van Simone. Mét haar naam erbij.

Als dit het resultaat van puur toeval is komt het wel héél mooi uit. Vooral omdat het ook nog eens op 2 minuut 18 (WID M18) is.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 20:06:27 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #74 Gepost op: 31-01-2018, 21:47:49 »
Nogmaals geweldig werk Blip of moet ik zeggen Sherlock Holmes  ::tandpastasmiley::

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #75 Gepost op: 31-01-2018, 22:06:27 »
Is iemand het volgende opgevallen?

Op de officiële WIDM-site staat een overzichtspagina van de kandidaten. De foto's die daarop staan komen grofweg overeen met hoe ze in de leader voorbijkomen. Blijkbaar zijn het stills die van die leader gemaakt zijn.

Als je op een foto klikt, kom je op de infopagina van de betreffende kandidaat terecht. Opvallend is dat alle kandidaten die tot nu toe zijn afgevallen - behalve Bella - in spiegelbeeld worden weergegeven op hun infopagina.

Als we Bella buiten beschouwing laten, lijkt het erop dat iedere afvaller na diens exit gespiegeld op zijn of haar infopagina wordt afgebeeld. Bij Ron, Jean-Marc en Emilio is dit het geval. Wat verder opvalt is dat Simone, Olcay en Jan al gespiegeld op hun infopagina staan, terwijl ze (nog?) niet zijn afgevallen.


Nog een gat in deze therie.
In ieder geval Jean-Marc werd ook al gespiegeld afgebeeld op de website voordat hij afviel. Hetzelfde geldt misschien ook voor Ron en Emilio.

Geen idee meer waar dit voor het eerst gemeld werd. Maar J-M heeft altijd gespiegeld op zijn infopagina gestaan.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #76 Gepost op: 31-01-2018, 22:15:46 »
Tijdens de test van aflevering 4 vult Simone vraag 18 (WID M18?) in. Ze geeft aan dat de mol de 6e envelop vanaf links pakte. Dat was Jan, vanuit haar perspectief gezien.
(...)
Tijdens de Rode Draad pakt Simone de eerste envelop, vanuit haar perspectief gezien. Echter, als we het shot waarin ze de envelop pakt spiegelen pakt ze, vanuit ons perspectief, de 6e van links.
Dit is heel mooi gezien, Blip, en uitstekend in beeld gebracht! Brengt me wel weer aan het twijfelen...

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #77 Gepost op: 31-01-2018, 23:03:41 »
Op 56:37 in aflevering 2 zien we ook bij Olcay een shot dat achterstevoren wordt afgespeeld. Als we teruggaan naar het beeld daarvóór (net zoals we dat hier deden), zien we op de voorgrond bij Olcay twee archiefladen poseren. Op een daarvan staat het nummer 218. Als we naar tijdstip 2:18 gaan van de betreffende aflevering, zien we deze pose van Simone. Mét haar naam erbij.

Als dit het resultaat van puur toeval is komt het wel héél mooi uit. Vooral omdat het ook nog eens op 2 minuut 18 (WID M18) is.

Dit versterkt mijn Simone gevoel alleen maar meer.. twijfel nog tussen Stine en Simone, maar denk dat Simone toch mijn nummer één is nu.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2018, 08:31:58 »
Nog een gat in deze therie.
In ieder geval Jean-Marc werd ook al gespiegeld afgebeeld op de website voordat hij afviel. Hetzelfde geldt misschien ook voor Ron en Emilio.

Geen idee meer waar dit voor het eerst gemeld werd. Maar J-M heeft altijd gespiegeld op zijn infopagina gestaan.

Bedankt, daar was ik dus benieuwd naar. Ik had wel al eerder op de infopagina's gekeken, maar heb niet onthouden hoe ze er aan het begin op stonden. Desalniettemin hou ik wel in de gaten of er iets met de foto van de eerstvolgende afvaller gebeurt op zijn of haar infopagina.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #79 Gepost op: 1-02-2018, 15:30:13 »
Bedankt, daar was ik dus benieuwd naar. Ik had wel al eerder op de infopagina's gekeken, maar heb niet onthouden hoe ze er aan het begin op stonden. Desalniettemin hou ik wel in de gaten of er iets met de foto van de eerstvolgende afvaller gebeurt op zijn of haar infopagina.

Dit is van ruim voor het seizoen begon Blib:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60323.msg2071088#msg2071088