Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast  (gelezen 25204 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2018, 17:16:46 »
Stine is overduidelijk nu juist het meest sturend. Wil niet zoals Moedermol al zei op de vingers gekeken worden dus pakt een uithoek. Bakent dat met wilde armgebaren af en als er niet geluisterd wordt nog eens, en dan is het van "ÖK, Stine...". En laat nou net die kant van de tafel ook haast leegblijven van antwoorden.........

Ik denk niet dat Stine de mol is.
Wat hier boven staat is een getunnelde interpretatie van wat ik heb gezegd. ;D

Ik vond dat er te gemakkelijk van uit werd gegaan dat de mol op de grond zou staan omdat het daar door 3 anderen op de vingers gekeken werd. Wat mij betreft kan de mol evengoed bij de paragliders zitten

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2018, 18:33:11 »
Wat me opviel tijdens de molcast opdracht , op een gegeven moment is er een beeld te zien van de portofoons van de "durvers".
Dan zie je op de foto de 4 portofoons naast mekaar liggen,
wat valt jullie op?

De porto van Loes was ook geen Motorola. Die van Jan in ieder geval wel en die van Bella was groot genoeg om er ook eentje te zijn. Van Simone ben ik niet zeker, maar die leek wel dezelfde maat te hebben.
Misschien was het gewoon makkelijker om een nieuw setje porto's te pakken en er Loes op te plakken, dan om de etiketjes met Olcay eraf te pulken. Ze hebben tenslotte pas geruild toen Art al weg was, dus die heeft eerst de verkeerde namen aan z'n team doorgegeven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2018, 22:02:16 »
Bijna 5000 karakters

en daarom plaats ik het laatste deeltje hier. Klik gewoon op de quote om de geüpdatete lijst te zien. Heb ook wat proberen te kijken wie wat zei en wie wat opschreef. Ook de suggesties die ik zag, heb ik toegevoegd.

Ik zou trouwens erg dankbaar zijn als iemand me kan zeggen hoe de 2e vraag hier onder start. Olcay zegt hem op 49:50. Het begint met 'welke', dan iets onduidelijk en dan 'loopt deels door Georgië'.

Vragen zonder bestemming

Waar halen ze op het platteland kleurstof uit om wol mee te verven?
Antwoord: ?
Gegeven antwoord: ?

Een vraag over Frank Van Tongeren
Antwoord: Tbilisi/Frank Van Tongeren
Gegeven antwoord: "Frank Van Tongeren danste in Tbilisi" (Gegeven door Bella), "Frank Van Tongeren" (Gegeven door Loes, opgeschreven door Ruben)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 21:41:53 door Hulpmol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2018, 10:39:11 »
YouTuber Wouter (Dodo) heeft het hier over een *volgens hem* verdachte actie van Ruben tijdens deze opdracht:



vanaf 6:00


« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 17:13:38 door Lukie4 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2018, 11:17:55 »
YouTuber Wouter (Dodo) heeft het hier over een *volgens hem* verdachte actie van Ruben tijdens deze opdracht:

https://www.youtube.com/watch?v=VAZgRDFj60Q

vanaf 6:00



Grappig en heel duidelijk! Ruben staat wel steeds op de key posities tot nu toe in het spel (aan het geldbord, aan de porto, laat zich vangen), maar nog steeds niet mijn mol. I'll keep my options open in ieder geval.
Meer L

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2018, 17:50:48 »
ALS ik het goed heb gezien, is dat Olcay's handschrift en het kaartje daaronder is geschreven door Ruben. Daar staat wel witte wijn, maar volgens mij klopte dat totaal niet? Misschien dacht hij leuk te zijn en op kaartje eronder te schrijven omdat het kaartje al beschreven was  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2018, 21:17:31 »
Ik zou trouwens erg dankbaar zijn als iemand me kan zeggen hoe de 2e vraag hier onder start. Olcay zegt hem op 49:50. Het begint met 'welke', dan iets onduidelijk en dan 'loopt deels door Georgië'.

Vragen zonder bestemming

Waar halen ze op het platteland kleurstof uit om wol mee te verven?
Antwoord: ?
Gegeven antwoord: ?

... loopt deels door Georgië?
Antwoord: ?
Gegeven antwoord: ?

"Welke beroemde route loopt deels door Georgië?"

Antwoord: Zijderoute
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 21:32:58 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2018, 21:39:20 »
"Welke beroemde route loopt deels door Georgië?"

Antwoord: Zijderoute

Hartelijk bedankt. Bonuspuntjes voor Heinz. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2018, 21:43:38 »
Hartelijk bedankt. Bonuspuntjes voor Heinz. ;)

Jij bedankt voor het prachtige overzicht.

Maar ook nu ik me helemaal verdiept heb in deze opdracht door terug te kijken en met jouw overzicht kan ik maar weinig mols gedrag ontwaren. Je zou toch denken dat de Mol iets verkeerd doorgeeft of verkeerd opschrijft, maar niks (heeft de montage gehaald)...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2018, 21:48:53 »
Jij bedankt voor het prachtige overzicht.

Maar ook nu ik me helemaal verdiept heb in deze opdracht door terug te kijken en met jouw overzicht kan ik maar weinig mols gedrag ontwaren. Je zou toch denken dat de Mol iets verkeerd doorgeeft of verkeerd opschrijft, maar niks (heeft de montage gehaald)...

Stine heeft 1 molse actie vind ik. Wanneer Simone haar een correct antwoord aanreikt, wil ze dat niet noteren omdat het haar categorie niet is. Echter, dat wil dan ook zeggen dat Simone al voorbij 'Kunst en cultuur' is en daar dus ook geen vragen meer over kan beantwoorden. Als Stine dat 7,5 minuut heeft gedaan, dan heeft ze ook niets opgeschreven terwijl Simone wel goede antwoorden riep.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2018, 21:54:41 »
Inderdaad, die mogelijke molactie viel me meteen al op. In combinatie met dat Stine bewust aan de zijkant gaat staan komt ze bij deze opdracht als verdachtste uit de bus, al stelt het weinig voor.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2018, 21:56:46 »
Inderdaad, die mogelijke molactie viel me meteen al op. In combinatie met dat Stine bewust aan de zijkant gaat staan komt ze bij deze opdracht als verdachtste uit de bus, al stelt het weinig voor.

Klopt. In het geval van Stine zal het vooral een optelsom van acties zijn die me in haar tunnel stort. Momenteel zijn het allemaal kleinigheden.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2018, 22:06:51 »
Klopt. In het geval van Stine zal het vooral een optelsom van acties zijn die me in haar tunnel stort. Momenteel zijn het allemaal kleinigheden.
Dat geldt voor iedereen helaas... In mijn optiek dan  ;)
Op zich wel blij mee, ik vond de Kees- en Klaas-hints (om twee vrij recente te noemen) - hoe knap gevonden ook - toch wel de lol beperken. Liever dit dan  ::jaja::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2018, 22:11:23 »
Dat geldt voor iedereen helaas... In mijn optiek dan  ;)
Op zich wel blij mee, ik vond de Kees- en Klaas-hints (om twee vrij recente te noemen) - hoe knap gevonden ook - toch wel de lol beperken. Liever dit dan  ::jaja::

Bij mij gaat het zo ver dat iedere keer ik Klaas zie, ik overmand word door negatieve emoties. Dat seizoen 2016 is echt zo'n lelijk seizoen om naar terug te kijken en dat heeft alles met die hint te maken eigenlijk. Oh ja, en een sleuteltje dat onder een kist lag...

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2018, 11:23:32 »
Wat is de Georgische naam van Esther?
Ik denk dat dit een sportvraag is.
Esther Stam nam de Georgische nationaliteit aan om mee te kunnen doen aan de Olympische Spelen in Rio (judo)
Zij werd in Georgië Eto Stamashvili genoemd.
bron: https://www.vice.com/nl/article/yvagnv/de-nederlandse-judoka-die-georgir-werd-voor-een-plek-op-de-olympische-spelen
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2018, 11:26:03 »
Ik denk dat dit een sportvraag is.
Esther Stam nam de Georgische nationaliteit aan om mee te kunnen doen aan de Olympische Spelen in Rio (judo)
Zij werd in Georgië Eto Stamashvili genoemd.
bron: https://www.vice.com/nl/article/yvagnv/de-nederlandse-judoka-die-georgir-werd-voor-een-plek-op-de-olympische-spelen


Knap! Prima speurwerk! ::ok::

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2018, 11:26:33 »
Overzicht


5. Is Teliani rood of wit?
Antwoord: Rood en wit komen beide voor in de Teliani vallei (?)
Gegeven antwoord: Rood (zien we achteraf op de tafel)


Loes heeft meerdere keren geroepen dat Teliani witte wijn is, dit word ook in de molcast gezegd. Ruben heeft dus op eigen houtje rood opgeschreven...

verder wel heel mooi overzicht
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2018, 11:29:45 »
Loes heeft meerdere keren geroepen dat Teliani witte wijn is, dit word ook in de molcast gezegd. Ruben heeft dus op eigen houtje rood opgeschreven...

verder wel heel mooi overzicht

Volgens het bestand met de ondertitels van aflevering 3 is Loes de enige die 'witte wijn' zegt. Ik bedoel dus dat het in de Molcast niet voorkomt. Of heb je een tijdsaanduiding?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2018, 12:42:59 »
Volgens het bestand met de ondertitels van aflevering 3 is Loes de enige die 'witte wijn' zegt. Ik bedoel dus dat het in de Molcast niet voorkomt. Of heb je een tijdsaanduiding?

loes zegt dat (in het fragment van de molcast) rond 8:30.
of bedoel je dat we het Art horen zeggen? want dat kwam sws niet zo vaak voor dat we hem hoorden praten
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 3: Molcast
« Reactie #79 Gepost op: 24-01-2018, 12:49:47 »
loes zegt dat (in het fragment van de molcast) rond 8:30.
of bedoel je dat we het Art horen zeggen? want dat kwam sws niet zo vaak voor dat we hem hoorden praten


Ja, dat bedoelde ik. Art hebben we daar niet over horen praten. Dus als we de mogelijkheid open laten dat Loes molt (al zou het heel opzichtig zijn), kan het zijn dat het toch rode wijn is.