Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt  (gelezen 76261 keer)

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2018, 22:15:24 »
Wat mij opviel is dat de tafel en dus Art op twee verschillende plekken staat. (Opgenomen is)
Bij Emilio, Jan en Stine dicht bij een bankje, bij de andere vier staat de tafel ergens anders in het park.
Ik heb geen idee waarom, maar vind het vreemd.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2018, 22:16:57 »
Wat ik me overigens af vraag na deze opdracht is waar je uit zou komen als je gewoon "ja" antwoord op de vraag "Ben je de Mol?"  ::rofl::

Op het hoofdkantoor van de AvroTros alwaar je dan gewezen wordt op het feit dat je contractbreuk hebt gepleegd.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2018, 22:18:15 »
Zou de mol niet bij Stine en Simone hebben gelopen omdat ze 'nee' antwoordden? Al zei Art volgens mij dat de mol bij iedereen langs is gelopen.

Volgens mij was Stine de enige die nee antwoordde. Simone antwoordde ja dat ze mol al wilde weten, maar nee dat ze Ruben niet zou verraden (omdat ze hem verdenkt, dus ze kon hem niet verraden.. ofzo  ::rofl::).

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2018, 22:18:49 »
Wat een heerlijke mindf*ck, ik riep ook meteen "De Gorilla!!" mijn man snapte er niets van hahaha!

maar goed ter zake, er was veel rood te zien tijdens deze opdracht (en aflevering), en de rode boer kwam ook erg opvallend in beeld. Ik kan er alleen nog niks van maken  ::vlaglinks::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2018, 22:19:00 »
Ik zie daar echt geen persoon in McMarthy...  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:20:45 door Lonneke*L »

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2018, 22:19:19 »
Kan iemand uitzoeken wat Art precies zei na de opdracht?

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2018, 22:21:45 »
Ik geloof dat er twee personen in beeld waren die lijken op kandidaten: Simone met een soort hoodie/paraplu als ik het me goed herinner en Loes met lang, blond haar en een petje. Maar uiteraard zijn deze verwijzingen niet gegrond: de Mol is namelijk sowieso verkleed. Daar kun je makkelijk vanuit gaan. Ik denk dat de crew het risico op een onbedekte kandidaat niet wil nemen.

 Ik denk dat de Mol hier niet in beeld is gebracht, of dat wij de Mol hier niet hebben kunnen zien, ook niet vermomd. Hooguit een beetje zoals Patrick in seizoen 11 in beeld is gebracht, met een petje en een pruik, maar niet herkenbaar gefilmd.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2018, 22:22:54 »
Volgens mij was Stine de enige die nee antwoordde. Simone antwoordde ja dat ze mol al wilde weten, maar nee dat ze Ruben niet zou verraden (omdat ze hem verdenkt, dus ze kon hem niet verraden.. ofzo  ::rofl::).
ohja, klopt. Simone koos inderdaad ook voor ja.

Ik ben bang dat de discussie rondom de opdracht (weer) gaat verzanden in gezoek naar hints, ga ik even in op de opdracht zelf.

Mijn analyse van deze opdracht:

Mijn aanname: De mol kiest voor vrijstelling, tenzij de meerderheid al vastligt.

Logische redenatie: De meerderheid ligt vast als reeds 4 mensen hetzelfde hebben gekozen.
==> De mol kiest geld als ofwel 4 mensen geld, ofwel 4 mensen vrijstelling hebben gekozen

We weten: de meerderheid koos geld. Dus er hebben 4 mensen (of meer) geld gekozen.
==> Dus de mol kiest alleen geld als daarvoor 4 mensen geld hebben gekozen.

Maar in die situatie kiezen 5 mensen geld, en dus maar 2 mensen vrijstelling.

In mijn herinnering kozen 3 mensen vrijstelling. (Simone, Ruben, Olcay? Kan iemand checken of we inderdaad 3 mensen zagen die vrijstelling kozen? Daar is mijn argument van afhankelijk namelijk.) Dat is in tegenspraak met voorgaande.

Samengevat: als de meerderheid al vastligt wanneer de mol kiest, dan volgt een tegenspraak (als mijn herinnering klopt).
==> Dus de meerderheid ligt nog niet vast wanneer de mol kiest .
==> Dus de mol kiest vrijstelling.
==> Dus iedereen die geld kiest is niet de mol.

Mee eens. Daarbij zou het me niet onlogisch lijken als de mol als laatste aan bod komt, wat inderdaad niet betekent dat we de mol als laatste te zien krijgen,  omdat dat makkelijker is met de eventuele vermomming.

Ik had ook het idee dat er zeker 3 voor de groepsvrijstelling gingen, maar het kan natuurlijk zijn dat kandidaten zich bedacht hadden nadat we ze een keuze hebben horen maken. Zo gebeurde dat ook met emilio bij geld/vrijstelling en Loes bij weten wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 22:29:43 door Kaaasje »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2018, 22:23:12 »
Even een vlug overzichtje wie welk antwoord voor zich heeft gekregen:

Emilio - 5000 euro
Jan - ?
Stine - groepsvrijstelling
Ruben - ?
Loes - 5000 euro
Simone - groepsvrijstelling
Olcay - ?

Dus twee van de drie moeten nog gekozen hebben voor 5000 euro.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2018, 22:23:42 »
Dank Naty. Dat had ik even nodig :)
Mijn redenatie gebruikt die volgorde niet.
Helaas, we zien maar 2 mensen in beeld de vrijstelling kiezen. Dus de aannames die nodig zijn voor mijn redenatie gaan helaas niet op. :(
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2018, 22:25:52 »
Even een vlug overzichtje wie welk antwoord voor zich heeft gekregen:

Emilio - 5000 euro
Jan - ?
Stine - groepsvrijstelling
Ruben - ?
Loes - 5000 euro
Simone - groepsvrijstelling
Olcay - ?

Dus twee van de drie moeten nog gekozen hebben voor 5000 euro.


Of alledrie, natuurlijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2018, 22:27:08 »
Olcay zeker voor het geld (dat liet ze toch blijken).

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2018, 22:27:30 »
Of alledrie, natuurlijk.
Ja, dat was ik nog even vergeten bij te zeggen  ::zwaai:: ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2018, 22:27:38 »
Ik vraag me af of het zo gemakkelijk is, als ik nu zeg:

Art zei dat de mol achter elke kandidaat langs is gelopen. Sinds de bus-opdracht met Patrick Stoof mag worden aangenomen dat dat ook echt gebeurd is.

De kandidaten zullen steeds in beeld komen met een en dezelfde persoon (de vermomde mol), behalve de mol zelf. Dan is het een kwestie van opletten bij wie die persoon NIET in beeld komt.


Maar ZO gemakkelijk zal de montage-afdeling het voor de kijker niet hebben gemaakt.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2018, 22:27:52 »
Speuren maar! ::vergroot:: ::bravo::

Het shot uit Moltalk. En natuurlijk kiest de Mol hier een groepsvrijstelling.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2018, 22:29:52 »
Is het niet mogelijk dat de mol helemaal niet langs liep maar in het 'vlak' bij de kandidaten te vinden is op een of andere manier?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2018, 22:30:03 »
Wat ik me overigens af vraag na deze opdracht is waar je uit zou komen als je gewoon "ja" antwoord op de vraag "Ben je de Mol?"  ::rofl::

Hele rare vraag dit. Misschien dat hier op de een of andere manier een hint in zit. (Ik verwacht hier net als Rat al zei een hint omdat zo'n soort opdracht bijna altijd een hint bevat.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2018, 22:30:41 »
De mol liep ACHTER de kandidaten langs is toch wat Art zei? Hoe zouden ze hem/haar dan gezien moeten (kunnen) hebben?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2018, 22:30:58 »
Het is in ieder geval zeker dat wij als kijker ook een flard van de Mol hebben kunnen opvangen ::jaja::
In de bus in El Salvador zagen we een pruik en een petje, op het eilandfeest in Sri Lanka stond er een beeldje voor een foto waar de Mol op te zien was. Hopelijk vinden we dus iets bruikbaars - misschien zelfs een kledingstuk? :D
...óf niet!

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Niets is wat het lijkt
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2018, 22:31:24 »
Speuren maar! ::vergroot:: ::bravo::

Het shot uit Moltalk. En natuurlijk kiest de Mol hier een groepsvrijstelling.

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Er is ongetwijfeld anders gemonteerd dan dat de kandidaten antwoord gaven, en dus kan de Mol zijn ingelicht over de keuzes van anderen. Stel, de Mol was als zesde, dan kan de Mol best voor 5000 euro kiezen als er al 4 anderen voor 5000 euro hebben gekozen, want dan heeft hij of zij toch niets meer te winnen door voor de groepsvrijstelling te gaan. Maar of de Mol aan het einde was en of de Mol werd ingelicht zullen we nooit weten, alhoewel ik van dat laatste haast wel zeker ben.