Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 54147 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Molduel: Simone vs. Stine
« Gepost op: 30-01-2018, 21:07:12 »
Molduel tussen de huidige hoofdverdachten van dit forum:

Simone vs. Stine




Een verhaal apart

1.1



Simone belt gratis naar Art en geeft door aan Bella dat het volgende telefoontje 500 euro kost. Bella wil niet meer bellen.* Simone en Bella gaan niet naar de locatie waar het geld (2000 euro) ligt. Ze gaan wel naar de andere locatie waar Bella na lang zoeken twee jokers vindt die ze deelt met Simone. Simone vindt de oplossing "Tbilisi", Bella heeft gelijk dat dit het wachtwoord van de kluis is. Simone ontdekt de hint WID M18 en weet zo zonder voor 1000 euro naar Art te bellen de locatie van de kluis te vinden. Ze openen de kluis op tijd en hoeven geen test te maken. *Volgens Simone in een biecht aan het begin van aflevering 2 hebben ze één keer voor 500 euro naar Art gebeld. Maar Simone vertelt dit niet aan de groep.

Stine en Emilio bellen in totaal voor 1500 euro (om twee hints te krijgen) naar Art. Emilio vindt de oplossing "Tbilisi". Emilio vindt de twee jokers en deelt deze met Stine. Ze bereiken ook de locatie waar de 1000 euro ligt maar vinden het geld op de lange boulevard niet. Stine en Emilio geven Arts hint dat de kluis zich op M18 op de kaart bevindt niet door aan Loes wanneer zij hierom vraagt, met als gevolg dat ook Loes en Ron 1000 euro voor deze hint van Art moeten betalen. Stine en Emilio openen de kluis op tijd en hoeven geen test te maken.

Mogelijke hint naar Simone: Wijst Simone door M18 aan te wijzen zichzelf als Mol 18 aan?
Mogelijke hint naar Stine: Waarom staat de witte dame op het schaakbord bij Jan en Jean-Marc niet zoals het hoort op D1? D1 -> Deen? (Zie ook de mogelijke hint bij opdracht 3.3.)

Wisseltruc

2.1 Wisselgeld



Simone pleit er gedurende de opdracht regelmatig voor om tussendoor steeds weer met de hele groep af te spreken bij Art. Stine en Simone communiceren met elkaar via de porto. Stine biecht dat ze naar Art gaan zonde van de tijd vindt en beschrijft een nieuwe foto over de porto. Stine maakt via Olcay ("een vrouw die op een man lijkt") en Jan ("het is een man") van een vrouw op de foto een man. Jan verbetert over de porto dat het om een kraam met tomaten gaat in plaats van uien maar deze informatie lijkt Simone die het over de porto vervolgens over uien heeft niet te bereiken. Simone herhaalt dat ze bij Art wil verzamelen. Hier herkent Emilio de vrouw op de foto die tomaten verkoopt.

Simone geeft door aan Stine dat ze de man bij de pinda's gevonden hebben en dat Stine met het geld terug naar Art moet. Het groepje van Simone heeft alleen de foto. Loes verwijt Simone een gebrek aan etherdiscipline. De meermaals herhaalde boodschap van Simone om naar Art te gaan blijkt niet goed te zijn overgekomen bij Stine als zij doorgeeft dat ze met het geld bij de pindaman staat.

Simone en Loes willen met de briefjes van 20 naar Art lopen, ze denken dat ze klaar zijn. Olcay gilt van niet. Stine: "Jawel, twintigjes." Olcay gilt harder dat ze nog een foto hebben. Dit overtuigt allen. Als het laatste geld gewisseld is en iedereen bij het bord staat, zijn het Simone, Jan en Loes (die biecht dat zij met dit idee kwam) die de fout maken om de vakjes dubbel te beleggen. Simone: "Twee per ding." Stine zien we zich één keer langs de rij fanatieke beleggers (waaronder Simone) wurmen om ook briefjes op het bord te leggen. 

Als de briefjes op zijn ontdekt Emilio de fout: "Waarom leggen jullie dubbel neer?" Simone: "Maar het is toch 20 per keer?" Simone, Stine en Ruben redden in de laatste seconden nog wat ze redden kunnen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 21:38:02 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2018, 21:07:20 »
2.2 Aanschuiven



Arts aanwijzingen worden per smsje meteen opgevolgd in plaats van alles als één geheel te zien waardoor de opdracht niet kan slagen. Simone en Stine doen buiten dit gegeven geen verkeerde dingen.

Stine zegt in een biecht getwijfeld te hebben om Ron terug te halen. "Maar ik kon niet bewegen. Ik werd gegrepen door de reactie van de groep." Van Simone horen we niks. We zien haar alleen even vertwijfeld kijken. Jan, Loes, Olcay en Bella zijn fanatiek tegen het terughalen van Ron en voor het verdienen van geld. Maar geld zou er toch niet worden verdiend.

Mogelijke hint naar Simone: Simone had bij een goede uitkomst van de opdracht (samen met Jean-Marc) in loge 18 gezeten.

2.3 Opscheppen



Simone en Stine zitten allebei in een kleine graafmachine. Het is onduidelijk hoe groot of klein hun bijdrage aan het verplaatsen van het grind is. Als Jan zowel Emilio als Stine richting de finish stuurt om daar grind te gaan verplaatsen is het Stine die terecht het nut van dit plan in twijfel trekt. Simone zien we tevergeefs contact met Olcay proberen op te nemen.

Kreupelstraat

Penningmeester kiezen



Als de groep aan het ontbijt besloten heeft dat Olcay de penningmeester wordt, wil Stine inventariseren of er nog andere liefhebbers voor die functie zijn. Stine: "Ik denk ook wel dat jullie mij ook wel zouden vertrouwen... Toch?" Niemand beaamt dit. Stine biecht: "Daar werd niet heel enthousiast op gereageerd. Terwijl het lijkt mij dat ik een van de betrouwbare mensen in de groep ben."

3.1 Tijd is geld



Stine ziet het nut niet in van Olcays plan om een verkenner vooruit te sturen: "Tenzij iemand me het kan uitleggen." Simone sluit zich hierbij aan: "Want die rode auto's blijven maar rondrijden." Stine zegt dat de laagste bedragen het meeste risico kunnen nemen.

Simone rijdt in haar eentje in de auto die 200 euro waard is. Stine stapt als bijrijder van Jan in de verdubbelaar. Volgens Stine in een biecht omdat bij deze auto het meest op het spel staat. (Andere auto's: 50 euro, 250 euro, 750 euro.) Jan en Stine rijden tegen de afspraak om met tussenpozen van een minuut te vertrekken in direct achter Olcay en Bella (750 euro) aan. Ze zitten volgens Jan in een biecht bijna direct in de val, maar Jan weet dit te voorkomen. Simone heeft in het begin moeite om een helling op te komen. Wanneer ze even later niet naar achteren kan met een rood autootje achter zich geeft ze dit slecht verstaanbaar via de porto door.

Zowel Simone als Jan en Stine weten 15 minuten lang uit handen van de rode auto's te blijven. Simone haalt als een-na-laatste nog in het spel de finish en verdient 200 euro. Jan en Stine krijgen net voor de finish motorpech. Stine roept de mensen bij de finish op om Jan te helpen duwen. Zo wordt ook de verdubbelaar verzilverd. 250 (Loes en Emilio) + 200 (Simone) = 450 wordt verdubbeld (Jan en Stine) naar 900 euro.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:13:44 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2018, 21:07:31 »
3.2 Kwestie van vertrouwen



Simone is een duo met Jan. Volgens Jan in een biecht op initiatief van hem om Simone die in het spel de kaarten op de borst houdt in de gaten te kunnen houden. Stine is een duo met Olcay. Stine biecht dat zij dit wilde omdat ze Olcay volkomen vertrouwt.

Simone over haar rijtje tegen Jan: "Alleen maar poen". Jan heeft een zwarte vrijstelling gezien en beiden willen niet dat deze gepakt wordt. (Simone heeft nog een joker van opdracht 1.1.) Ze besluiten om geen informatie te delen met Stine en Olcay. Stine stemt in met Olcays plan om volledig eerlijk te zijn. Olcay vertelt waar in haar rijtje geld en een vrijstelling ligt maar niet dat een van die bedragen mingeld is. Stine zegt dat haar rijtje -500, -500, leeg, +500 is en dat Olcays rijtje interessanter is.

Simone en Jan vertrouwen Stine en Olcay niet. Ze kiezen wel voor het rijtje van Olcay. Simone pakt -500 euro en Jan pakt een vrijstelling. Olcay wil het eerste en derde bakje in de rij van Jan kiezen. Stine gaat akkoord maar loopt naar het vierde bakje toe doordat ze vanaf de andere kant rekent. Stine: "Oh nee, dat is 1, je hebt gelijk." (Had Stine bijna 750 euro uit bakje 4 gehaald? Zie dit overzicht van widmfan6.) Stine pakt -500 euro uit bakje 1 en Olcay pakt een zwarte vrijstelling uit bakje 3 die ze cadeau geeft aan Stine. Stine zet de zwarte vrijstelling pas in aflevering 6 in.

3.3 Molcast



Art zoekt vier dappere kandidaten met een goed geheugen en vier kandidaten met organisatie- en communicatietalent. Jan steekt zijn hand op als dappere kandidaat. Direct volgen Bella, Olcay en Simone. (Olcay en Loes wisselen op verzoek van Loes van groepje.)

Stine gaat aan de zijkant van de tafel staan. Ze staat in contact met Simone in de lucht. Dit verloopt verre van vlekkeloos. Stine biecht: "Ik baalde wel dat ik met Simone over de portofoon zou moeten praten want ik heb daar tot nu toe echt hele slechte ervaringen mee." Simone biecht: "Stine stelde steeds dezelfde vraag, ik kon haar steeds niet goed verstaan." Stine biecht: "Ons communicatiecontact over die portofoon is werkelijk waardeloos gebleken."

Het is onduidelijk voor hoeveel goede of foute antwoorden Simone en Stine verantwoordelijk zijn. Opvallend momentje: als Simone de voornaam van voetballer Arveladze doorgeeft bedankt Stine haar en vraagt ze naar antwoorden in de categorie kunst en cultuur.

Mogelijke hint naar Stine: De vraag "waar werd Gaioz Nigalidze betrapt op valsspelen?" en het antwoord "schaken". Stine heeft eens de anekdote opgetekend dat ze vroeger met schaken wel eens expres verloor om een troostprijs te winnen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 11:40:38 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2018, 21:07:42 »
Vooruitzicht

4.1 Tunnelvisie



Art zoekt drie kandidaten die absoluut geen claustrofobie hebben. Emilio steekt als eerste zijn hand op. Ruben twijfelt, Stine sluit zich bij Emilio aan. Uiteindelijk wordt het trio Stine, Emilio, Loes in een ondergronds tunnelcomplex gestald.

Stine is de persoon die de telefoon heeft en in contact staat met de bovengrondse groep. Het telefoonsignaal werkt alleen als ze op een ladder staat bij een opening in de muur. Stine negeert Jans vraag "wat zien jullie om je heen?". Bij het doorgeven van de eerste aanwijzing "ga naar rechts en sla de eerste straat rechtsaf, sla de vijfde straat linksaf" wil Stine beginnen bij "de eerste straat rechts" maar ze wordt direct verbeterd door Loes die haar goed in de gaten houdt. Na 13 van in totaal 45 minuten belt Stine om te vragen of ze bij de eerste locatie zijn. Dit is niet het geval. Olcay vraagt of ze een hint kan geven want misschien hebben ze onderweg wat gezien. Stine omschrijft in eerste instantie als volgt: "Tblisi Bank met bogen", "soort Hollywood walk-of-fame-sterren op de grond", "beeldhouwwerk met oud-Grieks mooi tafereel." Emilio verduidelijkt: "Een man met een schild en een man met een zwaard." Stine geeft dit door. "En er is ook nog een..." De verbinding valt weg of wordt verbroken. Volgende aanwijzingen lijkt Stine goed door te geven. De sterren geeft ze duidelijker door als "grote zwarte tegels met daarop twee witte sterren met tekst erop". Pas op het allerlaatste moment geeft Stine door dat ze zich onder de grond bevinden. (De andere groep had wel al de informatie 'tunnel'.)

Simone en Olcay nemen na de eerste aanwijzing de leiding en lopen verkeerd. Simone wil niet meteen geloven dat een volgens Jan gek oud vrouwtje op een balkon helemaal geen aanwijzing geeft. Dankzij Olcay die een beeldhouwwerk herkent wordt de tweede aanwijzing doorgegeven. Simone weet waar de Shota Rustaveli Avenue is. Bij de aanwijzing over sterren gaat het mis. Simone leidt de groep naar de verkeerde (rode) sterren voor het Rustavelli Theater in plaats van de (witte) sterren voor het Opera en Ballet Theater. Vanaf hier worden volgende aanwijzingen niet meer gevonden. Er wordt geen 1500 euro verdiend.

Mogelijke hint naar Stine: Bevindt de Mol zich het liefst onder de grond? (NB: Dit was al eens een hint in WIDM 8.)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:14:56 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2018, 21:07:54 »
4.2 Niets is wat het lijkt



Simone antwoordt "ja" op de vraag "wil je nu al weten wie de Mol is?", "nee" op "ben je bereid om Ruben weg te werken" (volgens een biecht omdat hij haar Mol is), "nee" op de vraag "ben je de Mol?" en bij de eindvraag kiest ze voor een groepsvrijstelling en dus niet voor 5000 euro.

Stine antwoordt "nee" op de vraag "wil je nu al weten wie de Mol is?", "ja" op "ben je bereid om jokers te stelen van andere kandidaten?" en bij de eindvraag kiest ook zij voor een groepsvrijstelling en dus niet voor 5000 euro.

Uit Arts intropraatje van aflevering 5 valt op te maken dat vier kandidaten voor het geld kozen (waaronder Emilio en Loes) en drie kandidaten voor de groepsvrijstelling.

Mogelijke hint naar Simone: Simone is de enige die de vraag "ben jij de Mol?" beantwoordt. Ze doet dit met "nee", maar misschien zien we haar deze vraag in aflevering 10 wel met "ja" beantwoorden.
Mogelijke hints naar Stine: De opdracht is getiteld 'Niets is wat het lijkt.' 'Niets' is een anagram van 'Stine'. (NB: Een soortgelijke hint zat al in WIDM 7.) Stine antwoordt als enige 'nee' op de vraag of ze nu al wil weten wie de Mol is. Volgens het dagboek van de Mol zou de Mol alleen langslopen als een kandidaat 'ja' op deze vraag antwoordde. Moest Stine daarom wel 'nee' antwoorden? Ook zegt Art dat de Mol bij iedereen vlak langs is gekomen, wat niet klopt als Stine kandidaat is.

4.3 Rode draad



De groep bespreekt wie van plan is om via het koord naar de overkant te gaan. Ruben vraagt of Stine gaat. Stine: "Ik ga even kijken. Ik heb een beetje een polsblessure dus ik ga even heel goed kijken wat jullie doen met die beweging."

De volgorde waarin de kandidaten gaan is: Jan, Emilio, Olcay. Dan probeert Ruben het maar hij doet het uiteindelijk niet. Stine biecht: "Ik vond het wel heftig om te zien. En toen dacht ik no way José dat ik van de ene naar de andere kant ga." Stine tegen Simone: "Ik vind het wel heel leuk. Ik zou het wel echt wel willen. Maar het komt wel een keer." Loes gaat als vierde en Simone gaat als laatste naar de overkant.

Tussen de vijf naar de overkant gebrachte enveloppen blijkt die met de 5000 euro te zitten. Emilio denkt aan de dikte van de envelop gevoeld te hebben dat hij deze heeft meegenomen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:15:14 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2018, 21:08:04 »
Zienswijzen

5.1 Geldcircus



Simone, Stine en Loes delen popcorn uit aan de rij met kinderen voor 10 euro per bakje. Simone, Stine, Loes en Ruben zoeken naar 50 euro bij stoel 1. Simone vindt (met Loes in de buurt) de 50 euro binnen de halve minuut. We zien Simone voor 20 euro limbodansen. Simone zoekt met alle anderen mee naar de ballon met 500 euro. Loes vindt het geld. Simone pakt het af en zwaait ermee. Net als alle andere kandidaten slaagt Simone er niet in om voor 250 euro een kaartenhuis te bouwen.

Stine, Jan, Loes en Ruben zoeken naar 50 euro bij stoel 8. Het lukt geen van hen om het geld binnen de halve minuut te vinden. Stine wil het spel met het balletje in het doolhof gaan doen (voor 250 euro) maar Jan en Ruben zijn haar voor (en slagen). Stine, Simone en Loes delen popcorn uit aan de rij met kinderen voor 10 euro per bakje. Stine slaat een meisje over. We zien Stine voor 20 euro limbodansen en een (waarschijnlijk) mislukte poging doen voor 100 euro. Ook haalt Stine Olcay naar het limbodansen. Stine en Ruben proberen geld te stapelen voor 100 euro terwijl er zeepsop neerdwarrelt. Ze hebben twee minuten de tijd en slagen niet. Stine zoekt met alle anderen mee naar de ballon met 500 euro. Loes vindt het geld. Net als alle andere kandidaten slaagt Stine er niet in om voor 250 euro een kaartenhuis te bouwen.

Totaal verdiend: 1640 euro. (500 ballon, 250 doolhof met balletje, 50 stoel 1, popcorn en limbo onbekend.)

Nieuwe penningmeester



Simone en Stine willen allebei dat Olcay penningmeester blijft. Olcay sluit zich bij Jan, Loes en Ruben aan en geeft de pot aan Ruben.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:15:31 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2018, 21:08:13 »
5.2 Chaos



Ruben verdeelt de enveloppen als volgt: niets (Stine), 1 joker (Simone), 2 jokers (Jan), 500 euro (Loes), 1000 euro (Olcay). Geld dat als eerste de finish haalt wordt verdubbeld.

Simone speelt voor een joker. Simone wil niet zomaar de weg oversteken (zoals de anderen wel doen) en zoekt naar een manier om onder de weg door te gaan en naar een zebrapad. Als Simone bij de plek waar de auto's stonden aankomt blijkt ze te laat te zijn. De andere vier zijn al weg. Simone valt als eerste af.

Stine speelt voor niets. Stine biecht: "Voor mij was een drive om ervoor te zorgen dat er geen jokers binnenkwamen." NB: Ze heeft nog steeds de zwarte vrijstelling in haar bezit die wanneer deze wordt ingezet jokers en vrijstellingen ongedaan maakt. Over de eerste aanwijzing (Rose Revolution Square) zegt Stine in een biecht: "Op het gegeven moment zag ik Loes oversteken. En ik dacht die weet waar ze naartoe rent. En ik had zelf ook het gevoel dat daar een plein was." Volgorde van wegrijden vanaf Rose Revolution Square: Loes, Stine, Jan, Olcay. Simone valt af. Op zoek naar de volgende auto volgt Stine Loes over een loopbrug. Volgorde van wegrijden: Loes, Stine, Jan. Olcay (die voor 2000 euro speelde) valt af. Stine biecht: "Ik lag in de tweede positie en dat vond ik best ingewikkeld met die envelop met niets erin. Ik wist niet wat Loes had. Had ze jokers? Had ze geld?" Loes finisht als eerste. Er wordt 2x 500 = 1000 euro verdiend.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:15:47 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2018, 21:08:24 »
5.3 Woordzoekers



Simone wijst de woorden "waarheid" en "geheim" aan. Simone streept diverse letters van "groepsfoto" slecht door en Jan grijpt in. Later maakt Jan de opmerking dat Simone ook "tunnelvisie" niet goed doorgestreept heeft. Simone reageert dat er gewoon groen op zit en ze zich er niet druk over gaat maken. Ze heeft dan ook "trust nobody" doorgestreept. Nadat Loes "Georgië" spot, vraagt Simone of het woord "Tbilisi" er ook is. Olcay zegt van wel. Later als er al aan de eindzin gepuzzeld wordt horen we Simone nogmaals vragen of "Tbilisi" wel op een bord in de andere ruimte staat. Olcay komt er dan in de laatste minuut achter dat dit toch niet zo is.

Stine streept diverse woorden door waaronder "Stine" en "mol" nadat Olcay dit laatste woord ziet staan. Stine streept de woorden "Bella" en "scherm" niet volledig door; de letters A en R neemt ze niet mee. Jan zegt dat Stine meer verf moet gebruiken wanneer zij "sleutelpositie" doorstreept. Later klaagt Jan dat de O in dit woord niet doorgestreept is. We horen Stine als eerste opperen om te beginnen met het puzzelen van de eindzin, nog voor Art aankondigt dat ze nog 2 minuten hebben. Ze zegt te denken dat ze alleen nog "Tbilisi" missen. Stine biecht dat ze het eerste woord "streept" en laatste woord "weg" zag. Stine merkt op dat ze nog een X hebben.

Stine: "Wie streept wat weg? Zoiets?" Simone: "Nee, 'wie' staat er niet." Art zegt dat de tijd om is. Stine: "Het is wel iets met 'streept' en 'weg' vraagteken, daar moeten we een zin mee maken. En er zit nog een X, een C en een O, best wel rare letters." Ruben merkt op dat dit van "executie" is dat ze niet hebben weggestreept. Stine: "Dan hoeven we die letters niet mee te nemen in het woord." Art geeft de kandidaten nog 10 seconden om de woordzoeker van bovenaf te bekijken. Simone: "Er staat een M..." Stine: "Mol..." Loes: "Mol, precies..." Loes: "Streept..." Jan: "Zeg iets!" Loes: "Streept de Mol..." Stine: "Streept de Mol woorden weg?" Dit antwoord is fout. De juiste zin is "Streepte de Mol de Mol weg?". Er wordt geen 1000 euro verdiend. (Naast "executie" waren de woorden "kandidaten", "Ron" en "test" niet doorgestreept.)

Mogelijke hints naar Stine: Stine streept zowel haar eigen naam als "mol" weg. Dit is opmerkelijk in verband met de eindzin "Streepte de Mol de Mol weg?". Bovendien is er een ketting "STINEISDEMOL" te maken (diagonaal, horizontaal, verticaal) met de letters "STIN" (niet van het woord "Stine") en de letters "EISDEMOL" van het woord "wieisdemol".

« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:16:05 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2018, 21:08:34 »
Verlost

6.1 Sleutelpositie



De kandidaten krijgen 20 minuten om voor 1500 euro alle 50 hotelkamers te openen. Penningmeester Ruben mag vrij rondlopen, de anderen beginnen opgesloten in een kamer. Iedereen heeft 10 sleutels.

Simone (in kamer 48) roept naar Ruben op de gang. Hij hoort haar. Simone vraagt welk nummer zij is. Ruben zegt 48. Olcay: "Ik heb 48 van Simone hier." Simone roept: "Wat heb je nodig?" Ruben zegt hun sleutels niet te hebben. Simone en Olcay roepen naar elkaar en komen er zo achter dat Olcay de sleutel van Simone heeft. Later vraagt Simone wat Olcay (47A) ook al weer was. Olcay zegt A. Simone: "48A hè?" Olcay: "Ja." Simone: "OK, die heb ik niet." Jan (bevrijd door Ruben) bevrijdt Olcay en Olcay bevrijdt Simone. Simone biecht: "Ik ben in eerste instantie als soort wilde stier door dat hotel gerend om maar al die deuren te openen van de sleutels die ik had." Als de aftelklok onder de 9 minuten loopt roept Olcay dat Stine in 5 zit. Simone roept dat ze sleutel 5 heeft en bevrijdt Stine.

Stine zien we aan het begin van de opdracht een aantal seconden zwijgend bij de deur staan in tegenstelling tot de andere kandidaten die we dan al hebben zien roepen. Ruben zoekt Stine. Met minder dan 15 minuten op de aftelklok zien we Stine met haar sleutelbos rammelen en op de deur kloppen, maar we zien of horen haar niet roepen. Stine biecht: "Niemand die mij hoorde. Nie-mand." Stine roept. Rond 10:30 op de aftelklok vraagt Jan of iemand Stine al heeft bevrijd. Ruben: "Ik hoor haar ook niet." Stine biecht: "Op een gegeven moment dacht ik ja, ik moet toch echt nu gaan rammen op die deur." Olcay hoort Stine roepen. Stine zegt dat ze in kamer 5 zit, Olcay heeft die sleutel niet en roept dat Stine in 5 zit. Simone roept dat ze sleutel 5 heeft en bevrijdt Stine.

Stine (69), Simone (69B) en Olcay (69A) openen met z'n drieën deuren. Olcay pakt 100 euro in 69A. Dit herhalen ze bij de volgende drie deuren: Stine (61), Simone (61A), Olcay (61B). Simone pakt een joker in 61A, Olcay pakt 100 euro in 61B.

Hierna wordt 500 euro op een deken met bloemenmotief in beeld gebracht. Waarschijnlijk gaat het om kamer 83B waarvan Ruben de aanwijzing vond dat er geld lag. Stine heeft sleutel 83B, Simone heeft sleutel 83.

Simone biecht: "Olcay en ik hadden de sleutels van kamer 87 en 87A of B. We hadden haar (Stine) daarvoor nodig." Olcay: "Ik heb Stine nodig, we kunnen 'm niet openmaken." Stine bereikt Simone en Olcay bij kamer 87 niet, de tijd is om. Simone biecht: "Uiteindelijk hebben we dus die kamer niet kunnen openen omdat Stine niet van zich liet horen."

Vervolgens zien we weer de deken met bloemenmotief (waarschijnlijk 83B) in beeld, maar dit keer zonder de 500 euro. Er wordt dus gesuggereerd dat het geld (door de Mol) gepakt is. Heeft Stine dit met haar sleutel 83B gedaan? Dit zou  kunnen als Simone eerder deur 83 geopend heeft.

Niet alle kamers worden opengemaakt. Er wordt geen 1500 euro verdiend. Geld gepakt in kamers: 200 (Olcay) + 200 (Jan) + 100 (Ruben) = 500 euro. Minstens 500 euro wordt niet gepakt.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 13:22:57 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2018, 21:08:40 »
6.2 Lada's met lading



De kandidaten helpen drie families met verhuizen en krijgen in eerste instantie 30 minuten om te pakken. Hoe meer spullen met molsticker ze meenemen hoe meer geld er in de pot komt.

Simone, Jan en Ruben gaan elk een lada besturen. Stine sluit zich aan bij Jan, Olcay sluit zich aan bij Ruben.

Simone sjouwt spullen naar haar auto. In het huis naast dat van Simone zijn Stine en Jan bezig met spullen naar hun auto te brengen. Na een paar minuten, rond 27:30 op de aftelklok, besluit Stine om Simone te gaan helpen. Stine biecht: "Blijkt dat Jan eigenlijk toch veel gemakkelijker in zijn eentje een stoel kan tillen. Dan ligt het meer voor de hand dat ik Simone ga helpen." Met 3 minuten op de aftelklok is Simone bezig om de spullen op het dak van de auto met een touw vast te maken en vraagt Jan of een van hen goed touwen uit de knoop kan halen. Stine zegt Jan met het touw te gaan helpen maar ze krijgt het niet uit de knoop. Simone ziet dat de spullen van Jan niet goed vastzitten. Dit probeert hij in de laatste minuten te verbeteren. Stine: "Hé goed gedaan Jan, in je eentje." Jan biecht: "Stine en Simone hebben ook duidelijk goed gepakt. Fantastisch, ik kan niet anders zeggen."

Art verkondigt dat ze extra geld kunnen verdienen: 50 euro per extra item dat ze nog mee weten te nemen en 250 euro per bewoner per auto. Ze krijgen 15 minuten om te herpakken. Simone en Stine gaan samen aan de slag. Met zo'n 5 minuten op de aftelklok vraag Stine of Jan hulp nodig heeft. Jan zegt van niet. Simone biecht: "Ik weet ook niet hoe we het gedaan hebben maar we hadden toch nog wel wat plek over voor onze bewoonster."

Simone weet net als Jan en Ruben de spullen goed te verhuizen. Simone bereikt met rokende motor het eindpunt. Met de opdracht wordt 750 (spullen) + 500 (2 bewoners) = 1250 euro verdiend.

6.3 Groen/rood



Art vraagt de kandidaten zich op te delen in een trio dat bij het aanvankelijk rode bord speelt en een duo bij het groene. Olcay, Jan en Ruben vormen team rood. Simone en Stine blijven over als team groen.

Bij de tactiekbespreking zegt Olcay voor het geld te gaan, Ruben voor de schermen, Simone voor de schermen, Stine voor de schermen en Jan voor de schermen. Simone: "Wij moeten zoveel mogelijk groen blijven, that's it."

Simone beantwoordt de vraag "voor hoeveel geld is er tijdens de openingsopdracht met mij gebeld?" goed met "5000 euro". Ze hoeft geen groen bord rood te draaien. Ook haar tweede vraag "na welke opdracht kwam de pot voor het eerst in de plus?" beantwoordt ze goed - ook al zegt ze dat het een gok is - met "tijd is geld".

Stine beantwoordt de vraag "hoeveel meter zand hebben jullie weggehaald bij de opdracht opscheppen?" fout. Stine: "Eh, totaal was 30 meter en jij gaf er wat bij. O nee, 50, 29." Goed was 29,60. Stine draait het linkervak met 500 euro op rood. Stine biecht: "Het was nog veel riskanter geweest om een kandidaat op rood te draaien want daar kon ik zelf tussen zitten." Olcay: "Wat heb je omgedraaid?" Stine: "Ik heb geld omgedraaid." Ze zegt niet welk vak. (Onbekend is of dit mocht.) Ook haar tweede vraag "op welk bedrag stond de pot voor de opdracht woordzoekers?" beantwoordt ze fout. Ze geeft als antwoord 8400 euro, goed was 8450. Stine draait het rechtervak met 500 euro op rood.

Team rood heeft geen geldvak op groen gedraaid dus het op rood draaien van twee groene geldvakken door Stine heeft uiteindelijk geen consequenties voor de pot omdat er sowieso niets verdiend zou worden.

----------------

En? Zit de Mol ertussen? Wie dan? ;D

Aanvullingen, verbeteringen en andere opmerkingen zijn zeer welkom. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 13:16:18 door Heinz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2018, 21:27:21 »
Mooie samenvatting Heinz . Hij neigt wel behoorlijk naar stine over te hellen , deze toren van verdenkingen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2018, 21:28:44 »
Mooie samenvatting Heinz . Hij neigt wel behoorlijk naar stine over te hellen , deze toren van verdenkingen

Dank je. Het is geschreven door een Simoneverdenker dus daar ligt het alvast niet aan.

(Maar ik ben wel extra gaan twijfelen door zo kritisch nog alle opdracht eens na te lopen!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2018, 21:36:39 »
Mooi begin alvast Heinz  ::ok::

Het gaat in mijn ogen ook echt tussen deze 2 dames. Ik vind de indirecte hints meer naar Stine wijzen. Simone is gevoelsmatig wat molser bezig in het spel voor mijn gevoel.

Ik ga dit topic nauwlettend in de gaten houden  ::vergroot::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2018, 21:46:15 »
Simone is de enige die de vraag "ben jij de Mol?" beantwoordt. Ze doet dit met "nee", maar misschien zien we haar deze vraag in aflevering 10 wel met "ja" beantwoorden.

Maar misschien ook niet.

Verder, goed werk Heinz!
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 21:47:47 door Avogadro »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2018, 22:04:33 »
Persoonlijk vind ik deze 2 het sterkst naar eventueel molschap wijzen qua stille hints.
Alleen kan ik het wijzen naar M18 nog wel op n andere manier verklaren. Maar waarom zou de crew Stine in hemelsnaam naast n schep zetten tijdens t molstuderen? Ik geloof ook niet in: oh die hebben ze daar gewoon vergeten weg te halen ofzo  ::)
Het kan eventueel nog een opzettelijke misleiding zijn maar daar hou ik niet zo van

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2018, 22:05:31 »
Dit is precies het topic dat ik nodig heb ... of juist niet, want dan ga ik nog meer twijfelen tussen deze twee. ::rofl:: Iig mooi dat je weer een vergelijking opzet Heinz. ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2018, 22:07:01 »
Wow mooi overzicht Heinz! Ik zit nog steeds op Simone als mol, maar ik word hier heel blij van, zo'n helder betoog  ::bravo::
Meer L

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2018, 22:45:36 »
Ik kan niks meer lezen over Stine zonder dat ik haar steeds meer ga verdenken...
Ik hoop zo dat ze het is  ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2018, 22:48:08 »
Wat een werk ::ok::

Ik begin nu ook langzaam te denken dat Stine de mol is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2018, 23:09:03 »
Ik begin nu ook langzaam te denken dat Stine de mol is.
::rofl::  ::bravo::
Meer L