Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom  (gelezen 32409 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #120 Gepost op: 1-03-2018, 20:07:48 »
Zoals het mij betaamd e.e.a. 20 x teruggekeken.
Bij Tsjechie zie ik een een tweetje tussen Jan en Olcay. Olcay zegt daar staat Jan op. Simone: Ja volgens mij ook. Jan: Nee dat is Olcay. Olcay: Roept theatraal: Ik ben Roze. Even later Jan nog een verhaaltje over chaos. Das natuurlijk wat ze willen. De naam Olcay/Jan bij Tjechie is niet te zien! Wat wel te zien is zijn hele kleine ronde cirkeltjes waaruit blijkt dat de naam hier is weggepoetst. Uit dit opzetje tussen Jan en Olcay maak ik op dat Tsjechie voor Jan was!
Daarna komt jouw verhaal.

@foxhunter Jan zegt, terwijl hij (vanuit zijn positie bezien) naar rechts kijkt en wijst: "jongens, zie je daar links ook een oranje, he. Daar staat mijn naam. Da's zo kort, dat kan niet anders.". Simone zegt dan (terwijl ze vanuit haar positie ook naar rechts kijkt): "Daar komt geel aan." Jan: "ja, oranje... eeh, heads. je head, anders ben je hem zometeen kwijt, da's zonde.".
En dan verder: Ruben hier komt er weer eentje aan. Olcay: Simone hier nog een kleur. Geel Hongarije geel.

Jan suggereert oranje, maar die ziet niemand, ik zie Ruben zelfs even kijken van: "ik zie het niet, kan het niet volgen".
Dus jij zegt denk ik terecht geel. Waarschijnlijk Italie geel en dan ook nog voor Olcay en niet voor Jan. Maar ook hier krijgen we geen info over hoe dit verwisseld kan zijn. Zal wel weer een een-tweetje geweest zijn.

Simone pakt dan een goede kleur blauw Georgie, Jan Groot-Brittanie blauw goed, Olcay 2 fouten bij Rusland en Jan pakt oranje bij Italie en moest dan geel zijn voor Olcay.
Door het een-tweetje tussen Jan en Olcay ontstaat er een soort bevestiging / overtuiging dat het wel goed zal zijn.
Ruben en Simone gaan er in mee.
Ik zie hier thuis toch echt kleine wegpoetscirkeltjes (spiraalveer) over de naam voor wie de vlag van Tjechie is. Die vallen weg bij knippen/plakken/uploaden.
Jan houdt hier met samenwerking van Olcay veel geld uit de pot, er kon immers 4000 euro verdient worden en dat is best veel.
He he de puzzel is gelegd.

Bij Italie zie je Olcay lachen, zich omdraaien naar Jan en de handen tegen elkaar slaan. We nailed it.

@hazelaar: dank voor de stimulans.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 20:32:21 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #121 Gepost op: 1-03-2018, 23:20:30 »
Toen Simone haar blauwe kleur ontdekte bij Georgië kwam deze ook heel even in beeld (op 2 frames in totaal). Ik heb de beste van de 2 even geüpload:



Helemaal links op deze still zie je het blauw in beeld komen. Dus met nog grotere zekerheid stel ik dat Simone 500 euro heeft genomen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #122 Gepost op: 2-03-2018, 13:00:25 »
Wanneer ze in ronde 2 de Russische vlag zien en Olcay lezen, horen we ze 'geel' zeggen. Later zegt Olcay echter dat ze oranje heeft, en plukt bij Rusland de blauwe en oranje van de lijn. Dat zou betekenen dat ze twee foute kokers pakt.

Jan herhaalt voor zichzelf: 'Blauw Oranje Engeland Italië'. We horen ze die kleuren ook op de raft zeggen, maar we horen op dat moment niet welke vlag erbij hoort. Het zou dus kunnen dat Jan de kleuren weet te verwisselen en verantwoordelijk is voor twéé verkeerde kokers door de vlaggen om te draaien. Hij lijkt in ieder geval wel de blauwe bij Engeland te pakken en de Oranje bij Italië namelijk. Ook Simone pakt ogenschijnlijk de goede. Toch is van het minstens één fout - maar mischien dus twee?

In dat geval zou het vanuit de raft eerst niet heel duidelijk zijn geweest dat de kleur bij Rusland oranje was (waardoor men eerst 'geel' zegt), maar het moment dat ze zich verbeteren niet de uitzending hebben gehaald. In dat geval heeft Olcay toch één goede koker gepakt.

Wat denken jullie?
...óf niet!

Offline IlonaJessy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #123 Gepost op: 2-03-2018, 13:02:48 »
Wanneer ze in ronde 2 de Russische vlag zien en Olcay lezen, horen we ze 'geel' zeggen. Later zegt Olcay echter dat ze oranje heeft, en plukt bij Rusland de blauwe en oranje van de lijn. Dat zou betekenen dat ze twee foute kokers pakt.

Jan herhaalt voor zichzelf: 'Blauw Oranje Engeland Italië'. We horen ze die kleuren ook op de raft zeggen, maar we horen op dat moment niet welke vlag erbij hoort. Het zou dus kunnen dat Jan de kleuren weet te verwisselen en verantwoordelijk is voor twéé verkeerde kokers door de vlaggen om te draaien. Hij lijkt in ieder geval wel de blauwe bij Engeland te pakken en de Oranje bij Italië namelijk. Ook Simone pakt ogenschijnlijk de goede. Toch is van het minstens één fout - maar mischien dus twee?

In dat geval zou het vanuit de raft eerst niet heel duidelijk zijn geweest dat de kleur bij Rusland oranje was (waardoor men eerst 'geel' zegt), maar het moment dat ze zich verbeteren niet de uitzending hebben gehaald. In dat geval heeft Olcay toch één goede koker gepakt.

Wat denken jullie?
Zo denk ik dus ook. En tijdens de uitzending kom je er dus niet achter wie van de 2 de 2 verkeerde pakt. Jan had wel makkelijk de kleuren kunnen verwusselen. Maar Olcay had al 2 gepakt in plaats van 1 dus eigenlijk kunnen die 2 allebei ook fout zijn. Zucht haha

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #124 Gepost op: 2-03-2018, 13:06:55 »
Wat denken jullie?

Daar hebben we zondag al een lange discussie over gehad hier die eindigde in een patstelling.  ;D

Mijn idee blijft dat er 5 kokers gepakt zijn, dat Simone de juiste had en Olcay had minstens 1 foute. Aangezien er 3 foute kokers zijn en Jan al op de boot de 2 kleuren en 2 landen noemt, vind ik een wissel van hem (en dus 2 foute kokers) waarschijnlijker. Dan moet ik nog zeggen waarom oranje van Olcay juist is en dan zeg ik: We zien Olcay geel zeggen wanneer ze het bord voor het eerst ziet in de verte. Mogelijk zag de kleur er toen gelig uit, maar heeft ze pas later gezien (en de groep ook) dat het oranje is.

Deze redenering komt ook beter uit met de logica dat er 12 landen waren, 8 te kiezen lijnen met 2x 4 kleuren (2x blauw, 2x oranje, 2x geel en 2x roze). In het geval Olcay geel zou gehad hebben, werd dat 1x oranje en 3x geel.

Dus voor mij voelt het als:
Simone: €500
Olcay: €450
Ruben: €0
Jan: -€100

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #125 Gepost op: 2-03-2018, 13:11:38 »
Dus voor mij voelt het als:
Simone: €500
Olcay: €450
Ruben: €0
Jan: -€100
Dit zou ook mijn conclusie zijn. Echt zonde dat we het op geen enkele manier kunnen controleren :-\\
Toch belangrijk voor Follow-the-money, een verschil van ruim 500 euro ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #126 Gepost op: 2-03-2018, 13:38:48 »
Dit zou ook mijn conclusie zijn. Echt zonde dat we het op geen enkele manier kunnen controleren :-\\
Toch belangrijk voor Follow-the-money, een verschil van ruim 500 euro ::hypocriet::

Deze opdracht zou inderdaad een verschil maken tussen Olcay en Jan. Ruben is voor mij nog altijd te ver weg.

Anyway, dat we het niet kunnen controleren is volgens mij omdat de Mol diegene is die de 2 foute kokers pakte. Anders hadden we mooi in beeld gekregen hoe kandidaat Olcay of kandidaat Jan het weer helemaal fout gedaan heeft.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #127 Gepost op: 3-03-2018, 12:47:58 »

Kijk eens goed naar de actie rond Simone's blauwe koker bij Georgie vlag..
je ziet duidelijk dat de oranje koker ernaast ook afgerukt wordt


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #128 Gepost op: 3-03-2018, 13:04:55 »
Kijk eens goed naar de actie rond Simone's blauwe koker bij Georgie vlag..
je ziet duidelijk dat de oranje koker ernaast ook afgerukt wordt

Dan heb je toch een nieuwe bril nodig, want hij hangt er nog gewoon aan  ;):


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #129 Gepost op: 11-03-2018, 00:31:29 »
Het geel van Rusland bleek dus toch oranje te zijn en de verwisseling was zoals ik al dacht de molactie. Het kon voor mij haast ook niet anders aangezien Simone's koker juist was en 1 koker van Olcay fout moest zijn. Jan kon er onmogelijk maar eentje fout hebben.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #130 Gepost op: 11-03-2018, 00:32:52 »
Bij deze opdracht dacht Jan volgens mij: alle remmen los, wat kan mij het schelen  ::rofl:: ::rofl::