Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 134673 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #440 Gepost op: 4-02-2018, 12:15:23 »
Molacties kunnen toch ook mislukken? Stine zegt nog in een biecht dat ze het ‘zo lastig vindt’ of ze eerder dan Loes moet aankomen omdat ze niet weet wat er in de envelop van Loes zit. Daarmee wordt juist de indruk gewekt dat Stine kandidaats bezig is.

En eigenlijk zeg jij dus: Ze had het niet moeten proberen want als het mislukt komt het alleen maar verdacht over... Goede mol hebben we dan ::)

Nee, dat zeg ik eigenlijk niet. Ik onderschrijf juist datgene wat je hierboven zegt: dat Stine hier waarschijnlijk kandidaats gedrag vertoont, omdat haar acties haar juist mínder verdacht maken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #441 Gepost op: 4-02-2018, 12:15:49 »
Bedenk wel dat een lege envelop voor de mol de moeilijkste is om echt goed mee te mollen zonder al te veel verdacht te worden.

Als de mol jokers heeft en de snelste route weet dan zal die zeker zorgen om als eerste te eindigen zonder dat iemand dat echt verdacht zou vinden, want iedereen kiest voor jokers. (en als Stine de mol is zou ze de ZV dan eindelijk inzetten om de jokers van Ruben ongedaan te maken)

Als de mol geld heeft dan zal die zo ver mogelijk proberen te komen om als fanatieke kandidaat over te komen en voor de finish toch net als 2de te eindigen (tenzij de mol weet dat degene die dan eerste is meer geld in z'n envelop heeft, dan zou ie ervoor kiezen toch met minder geld over de finish te komen)

Met een lege envelop is het enige wat je als mol kunt doen, proberen zoveel mogelijk kandidaten uitschakelen (het liefst degenen met de geldenveloppen) maar je kúnt gewoon niet finishen met een lege envelop zonder álle verdenking tegen je te krijgen.

Als een gewone kandidaat een lege envelop krijgt is het logischer dat je nog minder je best doet om de finish te halen, want wat heb je eraan?

Ik vind dus niet dat je op basis van deze opdracht kunt zeggen dat Stine het niet goed heeft gedaan als ze de mol is. Ze heeft m.i. gedaan wat ze kon met de lege envelop die ze van Ruben gekregen had.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #442 Gepost op: 4-02-2018, 12:21:22 »
Ik vind dus niet dat je op basis van deze opdracht kunt zeggen dat Stine het niet goed heeft gedaan als ze de mol is. Ze heeft m.i. gedaan wat ze kon met de lege envelop die ze van Ruben gekregen had.
Dit inderdaad. En als kandidaat heb je er ook niets aan om zo je best te doen omdat de kans dat er geld over de finish komt dan altijd nog 50/50 is en je niet weet wat de rest in zijn/haar envelop heeft. Dan kun je volgens mij beter gewoon achterblijven als eerste.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #443 Gepost op: 4-02-2018, 12:28:04 »
Ik begrijp zo'n redenatie werkelijk niet. Dat zou dan voor het eerst in 18 jaar WIDM zijn dat er zo'n rigged spel zou zijn.

Ik hang die redenatie dan ook niet aan. Ik zei het omdat sommigen hier Stine minder verdacht vinden omdat ze niet als eerste was, terwijl ze dat als mol dus kennelijk volgens hen makkelijk zou moeten kunnen halen.

Nee, dat zeg ik eigenlijk niet. Ik onderschrijf juist datgene wat je hierboven zegt: dat Stine hier waarschijnlijk kandidaats gedrag vertoont, omdat haar acties haar juist mínder verdacht maken.

Nou volgens mij zeg je hier dat Stine haar acties geen resultaat hebben terwijl ze er wel verdacht door overkomt:

Maar het resultaat van haar acties en haar vreemde uitleg daarbij is slechts dat ze voor de kijker erg verdacht overkomt

Dus moet ze het maar niet proberen want het komt toch verdacht over? Ik zie niet waarom dit haar minder verdacht zou maken.

En ze proberen haar door die biecht over dat ze het ‘zo lastig vindt’ niet verdacht over te laten komen op de kijker. Terwijl haar biecht van geen kant klopt. Als je bij de laatste 2 gaat twijfelen over of je wel over de finish moet komen waarom begin je dan uberhaupt aan de opdracht?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 12:31:17 door Mollenmania »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #444 Gepost op: 4-02-2018, 12:51:56 »
Iedereen begint steeds over die zwarte vrijstelling, maar ze heeft echt nog geen enkele reden gehad om die in te zetten. Als ze hem bij één van de vorige tests had ingezet, had het amper effect gehad en kon ze hem net zo goed in de prullenbak gooien.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #445 Gepost op: 4-02-2018, 12:53:37 »
Stine was gewoon niet snel genoeg/Loes was sneller. Kan gebeuren. Haar totaal ongeloofwaardige uitleg waarom ze met een lege envelop zo haar best doet geeft voor mij de doorslag.

Geld of jokers, het was voor kandidaat Stine altijd win/win geweest. Ze kan met haar ZV prima meeprofiteren door informatie te vragen aan kandidaten met een joker. Ondertussen heeft ze die al 3 afleveringen niet ingezet, zien we haar nauwelijks speuren naar informatie maar wilde ze wel met een lege envelop naar Art want o,o die jokers. ::ohno::

Nee, waarom zou Stine willen finishen met de lege envelop? Als mol wil je niet dat iedereen ziet dat jij liever NIETS over de finish brengt dan geld of jokers  ::)
Want dat valt als kandidaat toch nóóit te verklaren? Oftewel, dan heeft ze zeker weten alle verdenkingen ineens tegen zich en als er iets is wat de mol niet wil, is ontdekt worden..

Zoals ik in mijn reactie ergens hierboven al zei: als Stine de mol is (wat ik denk) dan heeft ze gedaan wat ze kon met de lege envelop (en is iig het hoogste bedrag niet over de finish gekomen).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #446 Gepost op: 4-02-2018, 12:56:08 »
Ik ben ook aanhanger van het idee dat de Mol wist wie wat mee had, maar dat de Mol geen shortcuts had wat betreft de race (weten waar auto's staan en dergelijke).

Iedereen begint steeds over die zwarte vrijstelling, maar ze heeft echt nog geen enkele reden gehad om die in te zetten. Als ze hem bij één van de vorige tests had ingezet, had het amper effect gehad en kon ze hem net zo goed in de prullenbak gooien.

De zwarte vrijstelling is belangrijk om de pseudo-kandidaatse biecht van Stine te doorzien. Een kandidaat met een zwarte vrijstelling hoeft geen angst te hebben voor 2 jokers.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #447 Gepost op: 4-02-2018, 13:09:45 »
De zwarte vrijstelling is belangrijk om de pseudo-kandidaatse biecht van Stine te doorzien. Een kandidaat met een zwarte vrijstelling hoeft geen angst te hebben voor 2 jokers.
Niet helemaal mee eens. Je weet natuurlijk niet wanneer die jokers worden ingezet.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #448 Gepost op: 4-02-2018, 13:14:55 »
Iedereen begint steeds over die zwarte vrijstelling, maar ze heeft echt nog geen enkele reden gehad om die in te zetten. Als ze hem bij één van de vorige tests had ingezet, had het amper effect gehad en kon ze hem net zo goed in de prullenbak gooien.

Klopt. Het meest waarschijnlijke is dat ze 'm vlak voor de finale gaat inzetten. Dat is natuurlijk het moment dat iedere kandidaat denkt: nu of nooit want ik wil de finale bereiken. Maar Stine zou 'm ook op het allerlaatste moment kunnen inzetten; bij de laatste test. Daarmee zou ze jokers kunnen elimineren en het spel voor de twee overblijvende kandidaten volkomen gelijkwaardig kunnen maken. Stine is wel een type dat daar voor zou kunnen kiezen. En dan voorspel ik dat Jan de winnaar wordt en dat het ontbreken van een Molboekje in het begin Olcay gaat opbreken. En dan wordt het dus Mol Stine, Winnaar Jan en Verliezer Olcay. Mark my words! 

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #449 Gepost op: 4-02-2018, 13:20:09 »
En het niet inzetten vd ZV tot nu toe, had Jan geen vrijstelling dan?
Jawel, maar ze had toen zelf een joker, waardoor zij zelf ten opzichte van anderen ook een voordeelpositie had.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #450 Gepost op: 4-02-2018, 13:24:35 »
Niet helemaal mee eens. Je weet natuurlijk niet wanneer die jokers worden ingezet.

In deze fase van het spel waar iedereen op slechts 1 of 2 Mollen zit, worden alle hulpmiddelen toch meteen ingezet? Je kan met 20% afvalkans niet meer gaan gokken dat iemand anders het wel slechter zal doen. Zeker niet aangezien de teneur toch lijkt dat iedereen zijn pijlen zowat op Ruben aan het richten is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #451 Gepost op: 4-02-2018, 14:48:00 »
Nou volgens mij zeg je hier dat Stine haar acties geen resultaat hebben terwijl ze er wel verdacht door overkomt:

Dus moet ze het maar niet proberen want het komt toch verdacht over? Ik zie niet waarom dit haar minder verdacht zou maken.

En ze proberen haar door die biecht over dat ze het ‘zo lastig vindt’ niet verdacht over te laten komen op de kijker. Terwijl haar biecht van geen kant klopt. Als je bij de laatste 2 gaat twijfelen over of je wel over de finish moet komen waarom begin je dan uberhaupt aan de opdracht?

Dat is een vraag waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn:

[1] Stine is de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.

[3] Stine is niet de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen, om te voorkomen dat andere kandidaten jokers zouden winnen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[4] Stine is niet de mol en besloot tijdens de opdracht om niet als eerste over de finish te komen, om de kans te vergrotend at er geld in de pot kwam.

Antwoord [1] en [3] lijken mij het meest aannemelijk. Ik ben het eens met de stelling dat een kandidaat de mol te snel af kan zijn tijdens een opdracht, maar gezien de voorkennis die een mol heeft lijkt het me waarschijnlijker dat de mol als eerste de finish bereikt dan dat dat niet gebeurt. Daar komt bij dat de manier waarop e.e.a. gemonteerd is Stine extra verdacht maakt. Op basis daarvan concludeer ik dat hier waarschijnlijk geen molactie in zit. Maar ik begrijp volledig dat anderen het tegenovergestelde denken. Stines beweegredenen klinken hoe dan ook nogal vreemd.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #452 Gepost op: 4-02-2018, 14:51:48 »
Dat is een vraag waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn:

[1] Stine is de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.

[3] Stine is niet de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen, om te voorkomen dat andere kandidaten jokers zouden winnen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[4] Stine is niet de mol en besloot tijdens de opdracht om niet als eerste over de finish te komen, om de kans te vergrotend at er geld in de pot kwam.

Antwoord [1] en [3] lijken mij het meest aannemelijk. .

Dus dat Stine de mol is en niet de mol is is het meest aannemelijk   ??? :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #453 Gepost op: 4-02-2018, 14:58:12 »
Dus dat Stine de mol is en niet de mol is is het meest aannemelijk   ??? :P

Nee, het zijn n.m.m. de twee meest plausibele verklaringen. Welke je voorkeur heeft is een kwestie van subjectieve interpretatie.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Neeelz

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #454 Gepost op: 4-02-2018, 15:15:57 »
Gisteren las ik mijn zoontje voor uit een kinderboek van Stine. Ze beantwoordt daarin op filosofische wijze levensvragen van kinderen.
En ineens sloeg bij mij de bliksem in, want in haar  antwoord op de vraag "mag ik liegen als ik een cadeau van mijn oma niet zo leuk vindt?" schrijft ze het volgende:



Een uitspraak die ze ook in één van de eerste afleveringen heeft gedaan....

Dus het is Stine?   ???
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 15:19:21 door Neeelz »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #455 Gepost op: 4-02-2018, 15:24:15 »
Dat is een vraag waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn:

[1] Stine is de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.

[3] Stine is niet de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen, om te voorkomen dat andere kandidaten jokers zouden winnen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[4] Stine is niet de mol en besloot tijdens de opdracht om niet als eerste over de finish te komen, om de kans te vergrotend at er geld in de pot kwam.

Antwoord [1] en [3] lijken mij het meest aannemelijk. Ik ben het eens met de stelling dat een kandidaat de mol te snel af kan zijn tijdens een opdracht, maar gezien de voorkennis die een mol heeft lijkt het me waarschijnlijker dat de mol als eerste de finish bereikt dan dat dat niet gebeurt. Daar komt bij dat de manier waarop e.e.a. gemonteerd is Stine extra verdacht maakt. Op basis daarvan concludeer ik dat hier waarschijnlijk geen molactie in zit. Maar ik begrijp volledig dat anderen het tegenovergestelde denken. Stines beweegredenen klinken hoe dan ook nogal vreemd.
Grappig, ik vind juist [2]  het meest aannemelijk. Als mol zou ik niet met een lege envelop over de finish willen komen, omdat je dan door iedereen verdacht zult worden (nee, dat wil je écht niet als je de mol bent! Ontmaskerd worden door de andere kandidaten al in aflevering 5!)

Als ik niet in de Stine tunnel zou hebben gezeten had ik op de 2de plaats ook [3] aannemelijk gevonden.
Waarom zo fanatiek aan het spel meedoen en vervolgens afhaken? Dat zou haar best ongeloofwaardig maken. Het is toch juist fijn om jezelf als kandidaat bij iedereen op deze manier verdacht te maken? Daarbij zorg je er ook nog 's voor dat niemand jokers verdient = dan haal je toch nog voordeel uit je lege envelop omdat je je kansen bij de komende test vergroot!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #456 Gepost op: 4-02-2018, 15:28:49 »
Grappig, ik vind juist [2]  het meest aannemelijk. Als mol zou ik niet met een lege envelop over de finish willen komen, omdat je dan door iedereen verdacht zult worden (nee, dat wil je écht niet als je de mol bent! Ontmaskerd worden door de andere kandidaten al in aflevering 5!)


Maar dat is niet zo. Als je als kandidaat een lege envelop krijgt zou ik hoe dan ook dat als eerste over de finish te krijgen om te voorkomen dat anderen jokers winnen. Fok het geld a la Jan

Dus dat is niet verdacht.. dat is juist kandidaats. Dus als mol kan je dat prima doen en je hebt ook nog een plausibele kandidaat uitleg

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #457 Gepost op: 4-02-2018, 15:40:07 »
Grappig, ik vind juist [2]  het meest aannemelijk. Als mol zou ik niet met een lege envelop over de finish willen komen, omdat je dan door iedereen verdacht zult worden (nee, dat wil je écht niet als je de mol bent! Ontmaskerd worden door de andere kandidaten al in aflevering 5!)
Maar waarom dan zoveel moeite doen en tweede worden? Zou het dan niet veel logischer geweest zijn om Jan die plaats te laten, zodat hij kans had om met zijn jokers over de finish te komen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #458 Gepost op: 4-02-2018, 15:41:27 »
Dat is een vraag waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn:

[1] Stine is de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.

[3] Stine is niet de mol en deed haar best om z.s.m. over de finish te komen, om te voorkomen dat andere kandidaten jokers zouden winnen. Loes was haar simpelweg te snel af.

[4] Stine is niet de mol en besloot tijdens de opdracht om niet als eerste over de finish te komen, om de kans te vergrotend at er geld in de pot kwam.

Antwoord [1] en [3] lijken mij het meest aannemelijk. Ik ben het eens met de stelling dat een kandidaat de mol te snel af kan zijn tijdens een opdracht, maar gezien de voorkennis die een mol heeft lijkt het me waarschijnlijker dat de mol als eerste de finish bereikt dan dat dat niet gebeurt. Daar komt bij dat de manier waarop e.e.a. gemonteerd is Stine extra verdacht maakt. Op basis daarvan concludeer ik dat hier waarschijnlijk geen molactie in zit. Maar ik begrijp volledig dat anderen het tegenovergestelde denken. Stines beweegredenen klinken hoe dan ook nogal vreemd.

Maar wat vind je dan verdacht aan de montage? Ik krijg namelijk juist de indruk dat ze ons heel erg willen laten geloven dat Stine kandidaats bezig is “Mijn doel was om de jokers uit het spel te houden”, “Ik vond het zo lastig om te beslissen wat ik moest doen, Loes inhalen of niet?” Ze had geen kans om Loes in te halen hoewel het nu lijkt (door haar biecht) alsof ze haar bewust niet heeft ingehaald.

Dus dat Stine de mol is en niet de mol is is het meest aannemelijk   ??? :P

 ::rofl::

Maar dat is niet zo. Als je als kandidaat een lege envelop krijgt zou ik hoe dan ook dat als eerste over de finish te krijgen om te voorkomen dat anderen jokers winnen. Fok het geld a la Jan

Dus dat is niet verdacht.. dat is juist kandidaats. Dus als mol kan je dat prima doen en je hebt ook nog een plausibele kandidaat uitleg

Precies. En ik word een beetje moe van het argument “Dat is te verdacht”. Dit is wie is de mol, de mol moet nou eenmaal opdrachten saboteren. “Nee ik vond het te verdacht dus ik liet ff 1000 euro over de finish komen” kan je niet mee aankomen in aflevering 10.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #459 Gepost op: 4-02-2018, 15:43:26 »
Maar dat is niet zo. Als je als kandidaat een lege envelop krijgt zou ik hoe dan ook dat als eerste over de finish te krijgen om te voorkomen dat anderen jokers winnen. Fok het geld a la Jan

Dus dat is niet verdacht.. dat is juist kandidaats. Dus als mol kan je dat prima doen en je hebt ook nog een plausibele kandidaat uitleg
Ik denk juist dat je het als kandidaat wel kunt doen omdat je het je kunt veroorloven om door de andere kandidaten verdacht te worden, maar als mol niet.

Dus ja, daarin verschillen we van mening  ;)