Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67975 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2018, 22:09:08 »
Haha jij zit zeker op Ruben en loopt nu een beetje te mollen! Ik heb net dat fragment eens bekeken en je ziet eerst een witte toren, dan een witte koning met de tekst van Art. Dan ff niks en op 52.11 Ruben, duidelijk na de tekst, ik heb hem ook op stil gezet maar de tekst verdwijnt al voor de koning uit beeld is. Dus die tekst onder hem in beeld hoort daar niet bij, vriend! ::rofl:: 8)


Lieve Lo, jij ook niet..  ::rofl:: :-*  ::hug::
Alittereert ook mooi: Lieve Lo  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 22:11:25 door Whiskers »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2018, 22:13:41 »
Het kruis is ook steeds zichtbaar tijdens de test van Ruben aan zijn rechterzijde.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #82 Gepost op: 22-01-2018, 22:15:10 »
Zou Klaas van Kruistum stiekem wéér de mol zijn?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #83 Gepost op: 22-01-2018, 22:15:17 »
Het kruis is ook steeds zichtbaar tijdens de test van Ruben aan zijn rechterzijde.
Georgie...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #84 Gepost op: 22-01-2018, 22:18:17 »
Heeft nog niemand een lijstje met referenties gemaakt naar 2 witte torens, 2 zwarte torens, 2 witte paarden, 2 zwarte paarden, 2 witte lopers/bisschoppen, 2 zwarte lopers/bisschoppen, 2 witte koningen, 2 zwarte koningen, 2 witte dames, 2 zwarte dames, 8 witte pionnen en 8 zwarte pionnen?

Ik heb hier alles bij elkaar "een hoopje paarden", "een rode loper" en "een witte toren" voorbij zien komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #85 Gepost op: 22-01-2018, 22:35:46 »
Vergeet niet dat bij het paragliden een van de vragen was de Georgische schaakspeler die had gefraudeerd bij een toernooi. Frauderen, valsspelen = mollen. En wat deed die lieve Stine (vast met een heel onschuldig gezicht)  al in haar jeugd? Juist ja, de kluit belazeren door expres te verliezen en zo een boekenbon te scoren. Ik vond die vraag naar een valsspelende schaakspeler echt een loeier van een hint. Maar het mooie is dat het hints zijn voor hen die echt goed opletten en meer weten van de kandidaten dan de argeloze kijker. Het zou dus best kunnen dat we dit jaar gelaagde hints krijgen. Nu de schaakhint in allerlei variaties voor de kenners en straks dichterbij de finale makkelijkere hints voor het grote publiek.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #86 Gepost op: 22-01-2018, 22:41:52 »
Vergeet niet dat bij het paragliden een van de vragen was de Georgische schaakspeler die had gefraudeerd bij een toernooi. Frauderen, valsspelen = mollen. En wat deed die lieve Stine (vast met een heel onschuldig gezicht)  al in haar jeugd? Juist ja, de kluit belazeren door expres te verliezen en zo een boekenbon te scoren. Ik vond die vraag naar een valsspelende schaakspeler echt een loeier van een hint. Maar het mooie is dat het hints zijn voor hen die echt goed opletten en meer weten van de kandidaten dan de argeloze kijker. Het zou dus best kunnen dat we dit jaar gelaagde hints krijgen. Nu de schaakhint in allerlei variaties voor de kenners en straks dichterbij de finale makkelijkere hints voor het grote publiek.
Het is ook niet de bedoeling dat argeloze kijkers ook kunnen snappen waar een hint heengaat natuurlijk..  ::)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 23:01:02 door Whiskers »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #87 Gepost op: 22-01-2018, 22:55:05 »
Het kruis is ook steeds zichtbaar tijdens de test van Ruben aan zijn rechterzijde.
Ja maar nogmaals, hoe kan dat, zat je echt te sjoemelen met die tekst dan ::rofl:: ;D

Ik heb hem echt een tijd gespoeld maar nooit kwam de tekst samen met Ruben.

Het is ook een duidelijke edit overgang, dus ze bedoelden ook niet dat het samen zou gaan vallen.

Ja Hulpmol, die lijst moeten we voor gaan, nu geen tijd hoor dus morgen maar eens samenstellen wat we tot nu toe hebben, OK?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #88 Gepost op: 22-01-2018, 23:03:09 »
Ja Hulpmol, die lijst moeten we voor gaan, nu geen tijd hoor dus morgen maar eens samenstellen wat we tot nu toe hebben, OK?

Ik kan niet wachten. ;) Benieuwd of er al meer dan 10 zijn.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #89 Gepost op: 22-01-2018, 23:24:59 »
Misschien telt het kasteel op de berg ook wel als toren. Dan heb je al twee witte torens.
Ik vraag me wel af of het koepelachtige uitsteeksel van het observatorium, dat mogelijk in een van de volgende afleveringen aan bod komt, dan ook als toren moet worden geteld. Drie witte torens, das er al één te veel.  Op de site van het Abastumani observatorium staat een zwart paard voor het witte observatoriumgebouw.   ::tandpastasmiley:: Maar dat zal wel niet meetellen. ::fluit::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #90 Gepost op: 22-01-2018, 23:43:09 »
Bekijk eens vorige seizoenen: ik ben er zeker van dat je ook veel verwijzingen naar een kruis, een toren of een paard zal vinden. Als je iets zoekt, zal je het wel altijd vinden... Nee ik denk dat er niets met schaken is  :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2018, 23:45:48 »
Bekijk eens vorige seizoenen: ik ben er zeker van dat je ook veel verwijzingen naar een kruis, een toren of een paard zal vinden. Als je iets zoekt, zal je het wel altijd vinden... Nee ik denk dat er niets met schaken is  :)
Je ziet ook in iedere aflevering altijd héél véél lopers rondlopen.  ;)
Maar even serieus: er kan best een verwijzing naar het schaakspel in deze reeks zitten, maar dan niet zo breed uitgesponnen waarbij alle mogelijke schaakstukken in alle afleveringen aan bod komen, lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2018, 23:49:32 door Marisa »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #92 Gepost op: 23-01-2018, 00:54:11 »
Het is ook niet de bedoeling dat argeloze kijkers ook kunnen snappen waar een hint heengaat natuurlijk..  ::)

Dit bedoel je vast sarcastisch, maar toch is het precies hoe het is: de schaakhint is een hint voor de doortastende molloten. De argeloze zaterdagavondkijkers moeten vooral Stine niet gaan verdenken. Daarom wordt Olcay thans heel erg verdacht in beeld gebracht. En die argeloze kijkers moeten bij de ontknoping vooral 'Oh, dat hadden we nooit gedacht!' roepen, waarna er verwezen wordt naar een redelijk duidelijke hint in aflevering 8 of zo.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #93 Gepost op: 23-01-2018, 01:41:42 »
maar toch is het precies hoe het is: de schaakhint is een hint voor de doortastende molloten
Er is 1 keer een schaakbord in beeld gekomen. (in een cafe waar dat bord standaard op tafel staat) Om dit dan de schaakhint te noemen? Vind dat een beetje magertjes. En kom dan niet met die torens, paarden en kruizen, want dat zijn gewoon vergezochte verwijzingen om dat schaakbord relevant proberen te maken. Het zijn gewoon onderdelen die horen bij een land als Georgië, onmogelijk om niet in beeld te krijgen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #94 Gepost op: 23-01-2018, 02:58:00 »
Toen ik de topic titel zag, dacht ik dat er heel wat zou komen. Maar het is een schaakbord en wat verdwaalde (bruine!) paarden omdat een van de kandidaten ooit in haar jeugd heeft geschaakt ;D


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2018, 03:14:39 »
Vergeet de "loper" in het theater niet......

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2018, 08:31:30 »
Waarom gaan jullie volledig voorbij aan de vraag naar de valsspelende schaakspeler bij opdracht 3?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2018, 09:09:34 »
Het is wel zo dat er een grote hoeveelheid torens in aflevering 3 voorbij kwam. In combinatie met de afleveringstitel 'Kreupelstraat' zou dit een afvallershint kunnen zijn. De Martinitoren staat immers aan de Kreupelstraat in Groningen, waar Stine vandaan komt.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2018, 09:16:18 »
Deze schaakhint doet me heel erg hard denken aan de Alice-In-Wonderland hint in 2008.

http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2008/index.php?topic=30289.0

 ;D

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2018, 09:32:22 »
Deze schaakhint doet me heel erg hard denken aan de Alice-In-Wonderland hint in 2008.

http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2008/index.php?topic=30289.0

 ;D

Haha, toen draaiden we helemaal door. 10 jaar later denk ik er nog wel net zo over:

Het probleem met zulke enorme theorieën, een Titanic theorie, de 9 theorie, de kleur blauw theorie, en nu de Alice theorie is dat je er zo ontzettend veel bij kunt halen dat het daardoor overtuigend lijkt, maar toch totaal nergens op slaat. Het leuke aan zo'n theorie daarentegen is dat je je lol er absoluut mee op kunt. ::rofl:: ::ok::