Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67969 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2018, 16:08:28 »
Ja, zo kun je natuurlijk bezig blijven. Niuno is er nota bene heen gegaan en heeft overtuigend aangetoond dat dit niet klopt:

Verder was al gezegd dat de schaaksocieteit in de Kreupelstraat gelegen is. Dit zijn gewoon allemaal harde feiten.

Er is géén schaaksocieteit in de Kreupelstraat. Een gezelligheidsvereniging waar ze een tijd geleden (vacature is niet meer actief, wie weet hoe lang al), wel eens een potje schaakten. In één van de Kreupelstraten van Nederland. De reden dat we het nu steeds alleen over die in Groningen hebben, was dat er een schaakclub zou zijn, die er dus niet is.

Kijk, dan kan iemand hier in het topic wel klagen dat mensen te kritisch of cynisch zijn en gewoon leuk mee moeten doen. Maar slecht onderbouwde theorieën ontkrachten is óók deel van WIDM. Een goede theorie moet standhouden en niet bij het geringste omvallen omdat de basale feiten niet kloppen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2018, 16:14:02 »
Weet ik, je hoeft niet meteen boos te worden. Laat me dat herformuleren: ...'waar Stine een deel van haar leven verbleef.' Waar het om gaat is dat Stine de meest logische kandidaat is om aan die stad te linken.

Maak je geen zorgen, ik ben echt niet boos hoor.


Wat de Kreupelstraat betreft: https://groningen.nieuws.nl/evenementen-in-groningen/517991/open-dag-societeit-harmonie/
Daar kun je lezen dat sociëteit De Harmonie sinds de jaren zestig gevestigd is aan de Kreupelstraat. Er wordt weliswaar geen schaken genoemd, maar wel filosofie.
Letterlijk: Verder heeft De Harmonie een eigen koor en zijn er veel (culturele) activiteiten zoals tentoonstellingen, concerten, proeverijen, filosofie.

Stine is filosofe, zoals we inmiddels allemaal weten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2018, 16:16:10 »
Volgens mij verwar je mij nu met iemand anders. Ik heb het geen moment over die sociëteit gehad, dit lijkt me een reactie op wat een ander gezegd heeft? ??? Ik zei slechts dat de vele torens + kreupelstraat kunnen verwijzen naar de Martinitoren aan de Kreupelstraat in Groningen en dus naar Stine. Verder niet.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 16:17:44 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2018, 16:17:59 »
Ja iemand anders kwam daarmee. Maar het blijkt wel te kloppen toen ik net checkte.

KD, volgens mij heb jij nog nooit van het fenomeen Google gehoord. Bij WIDM willen ze het toch echt niet zo moeilijk maken dat je helemaal naar alle Kreupelstraten van Nederland moet reizen om achter een hint te komen ::) ::). Een Googletje is voldoende. Geen plaatsnamen, alleen de straat en schaken. Dan krijg je een eerlijk resultaat.

Dan kom je direct uit bij studenten die daar schaken. Voltreffers. Bovenaan. Dat is het enige wat moet. In Stine's studententijd schaakte men daar, en blijkens Google nog altijd. Niuno komt met het grote clubschaak werk... ja wij kennen SISSA hoor, onze hoogste teams spelen tegen hun. Maar net zoals Stine zwak schaakt doe ik dat ook... je grijpt veels te hoog. Zij is nooit clubschaker geweest.

Het gaat om jeugdschaak hier, ze heeft eens een keer een toernooitje gespeeld, daarna als studente nog eens een potje in Groningen, dat is alles.... de enige grap is dat zij er een boek over schreef en dat wat WIDM verzint bovenaan Google prijkt. Zal allemaal wel toeval zijn ja, heeeeeeeeeel Yvon Jaspers ::hypocriet:: >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2018, 16:20:32 »
Citaat
Vroeger was de sociëteit vooral een herensociëteit maar sinds 15 jaar kunnen ook vrouwen lid worden en bestaat het ledenbestand van De Harmonie voor 35% uit vrouwen.

Quote van de site die Tunnelgraver hier linkte.
Dit betekent dat Stine in ieder geval niet tijdens haar studententijd hier al schaakte, want 25 jaar geleden was het nog een herensociëteit.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2018, 16:22:24 »
KD, volgens mij heb jij nog nooit van het fenomeen Google gehoord.

O-kee.


de enige grap is dat zij er een boek over schreef

Dit heb ik gemist. Heeft ze een boek geschreven over schaken? Welk boek?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2018, 16:27:48 »
KD, volgens mij heb jij nog nooit van het fenomeen Google gehoord. Bij WIDM willen ze het toch echt niet zo moeilijk maken dat je helemaal naar alle Kreupelstraten van Nederland moet reizen om achter een hint te komen ::) ::). Een Googletje is voldoende. Geen plaatsnamen, alleen de straat en schaken. Dan krijg je een eerlijk resultaat.
Nee, dat is geen "eerlijk resultaat", want de Google-resultaten die je krijgt zijn afhankelijk van waar en wanneer je ze zoekt, die zijn niet altijd voor iedereen hetzelfde. Daarnaast betreft dit ook nog eens een vacature en blijft die pagina niet voor altijd bestaan. Daar kun je geen hint aan verbinden.

Als er iets in de schaakhint zit is het puur de dame op D1, niet één of andere sociëteit die amper verband houdt met Stine en schaken. Het verband tussen Stine en schaken is sowieso maar erg zwak, het is slechts een anekdote in één van haar boeken. Er zijn vast meer kandidaten die wel eens schaakten in hun jeugd.

Een hint moet makkelijk uit te leggen zijn aan het grote publiek in de laatste aflevering, en het grootste gedeelte van deze hint is dat niet.

Edit: als ik zoek op "kreupelstraat schaken" krijg ik dit topic bovenaan in mijn Google-resultaten ;D
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 16:29:53 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2018, 16:36:58 »
Een hint moet makkelijk uit te leggen zijn aan het grote publiek in de laatste aflevering, en het grootste gedeelte van deze hint is dat niet.

Nogmaals: die makkelijk uit te leggen hint voor het grote publiek komt pas later in het seizoen; men heeft echt wel geleerd van de KLAAS-hint.
Dit is dus de moeilijke hint, voor de die hard molloten. Die vertellen ze natuurlijk ook wel, maar de grote hint komt gewoon nog.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2018, 16:42:59 »
Ruben plakken op de schaakhint, let us be the judge here... ik zeg njet.
Laat me zelf maar beoordelen wat ik wel en niet vind. Word er sowieso een beetje moe van dat je op iedereen commentaar levert wanneer ze iets aankaarten wat niet met jouw tunnelvisie strookt. Dat je een fanatieke speurder bent, dat begrijp ik en dat mag. Dat je het niet eens bent met andere visies ook. Maar we hebben het hier over interpretaties van beelden, die kunnen nog wel eens verschillen. Jouw interpretatie hoeft niet per se de juiste te zien, dus geef anderen de ruimte hun eigen visie erop na te houden.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2018, 16:44:30 »
Nee, dat is geen "eerlijk resultaat", want de Google-resultaten die je krijgt zijn afhankelijk van waar en wanneer je ze zoekt, die zijn niet altijd voor iedereen hetzelfde. Daarnaast betreft dit ook nog eens een vacature en blijft die pagina niet voor altijd bestaan. Daar kun je geen hint aan verbinden.

Als er iets in de schaakhint zit is het puur de dame op D1, niet één of andere sociëteit die amper verband houdt met Stine en schaken. Het verband tussen Stine en schaken is sowieso maar erg zwak, het is slechts een anekdote in één van haar boeken. Er zijn vast meer kandidaten die wel eens schaakten in hun jeugd.

Een hint moet makkelijk uit te leggen zijn aan het grote publiek in de laatste aflevering, en het grootste gedeelte van deze hint is dat niet.

Precies.

Máár nu ga ik heel even een U-turn van jewelste maken door wat munitie te geven aan het schaaktheorie-kamp, dat ik vooralsnog vooral heb bekritiseerd (afgezien van de mogelijke D-1 hint).

Een beetje googlen (huh, hoe moet dat?) en ik vond nu dit artikel over WIDM uit het Troskompas (link).

Hier noemt Stine schaken als haar eerste hobby, in een stuk over WIDM.

Citaat
Stine Jensen (45)
Bekend gezicht: Filosofe, schrijver en presentatrice van o.a. ‘Denktank’ en ‘Dus ik ben’.
Bijzonder: Stine werd geboren in Denemarken als de helft van een tweeling.
Spelletjesmens?Schaken, tafeltennissen, scrabble en woordzoekers doe ik graag, maar eerder dan een fanaticus ben ik een teamplayer; ik win spelletjes liever met z’n tweeën.”
Meegenomen: “Een megawarme muts. Stel je voor dat je ergens in het midden van nergens moet overnachten in een tentje.”

(Dit betekent niet dat ik nu ineens overtuigd ben van deze theorie, maar vooralsnog vind ik dit een overtuigendere link tussen Stine en schaken dan een willekeurige passage uit een boek, of een niet-bestaande schaakclub waar ze vermoedelijk nooit is geweest.)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 16:46:47 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2018, 16:52:20 »
De links zijn over haar valsspelen als schaakster...

Dat zij de waarheid geweld aandoet lijkt me nogal cruciaal voor de mol....
Edit: als ik zoek op "kreupelstraat schaken" krijg ik dit topic bovenaan in mijn Google-resultaten ;D
Wat? We willen allemaal lachen ??? ??? ::)

Maar nogmaals, je had mij niet gehoord als die treffers niet kwamen. Ik ben ook maar de derde follow-up van die societeit hoor. Ik accepteer alleen neutrale resultaten dus niet iets 'gemaakts', dan stap ik direct uit de tunnel.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2018, 17:01:14 »
Zo zien de Google resultaten bij mij er uit. Aangezien 'simpel googelen' nu mag om een hint te zijn, kan men in aflevering 10 eigenlijk beter naar dit topic verwijzen, want hier worden de Kreupelstraat en schaken op dit moment beter gelinkt dan eender waar op het internet.

Edit: De 71-jarige Duitser kon het gelukkig na vertellen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2018, 17:03:33 »
Ja dat is dus echt top.. omdat wij er zo actief op speuren staan wij nu 1e ::hug::

Was vanmiddag dus nog echt niet zo, toen stonden de twee vacatures nog bovenaan...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2018, 17:06:35 »
Nogmaals: die makkelijk uit te leggen hint voor het grote publiek komt pas later in het seizoen; men heeft echt wel geleerd van de KLAAS-hint.
Dit is dus de moeilijke hint, voor de die hard molloten. Die vertellen ze natuurlijk ook wel, maar de grote hint komt gewoon nog.
De Klaas-hint en de Case-hint zijn ook beide alleen maar gevonden door de diehard speurende molloten, en alleen bij het grote publiek bekend gemaakt door de media die hierover berichtte (bij de Case-hint was dit overigens nog veel minder het geval btw, voor zover ik me kan herinneren). Er is nog nooit zoiets geweest als "makkelijke" hints voor het grote publiek en "moeilijke" voor de speurders; over het algemeen houden überhaupt alleen molloten zich bezig met dit soort hints. Maar so far is "is het in 1 zin uit te leggen in de laatste aflevering" een goed criterium geweest voor wat een hint is en wat niet ;)

Wat? We willen allemaal lachen ??? ??? ::)

Maar nogmaals, je had mij niet gehoord als die treffers niet kwamen. Ik ben ook maar de derde follow-up van die societeit hoor. Ik accepteer alleen neutrale resultaten dus niet iets 'gemaakts', dan stap ik direct uit de tunnel.
???
Geen idee waar je het nu over hebt. Ik krijg oprecht dit topic als eerste zoekresultaat, en zei dat om aan te tonen niet iedereen dezelfde resultaten krijgt en je daar dus geen hints aan kunt verbinden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2018, 17:08:36 »
En een illustratie van wat Starlight eerder al zei, dat de resultaten niet voor iedereen hetzelfde zijn.

Dit zijn die van mij (vergelijk met die van Hulpmol hierboven voor het verschil...):

Edit: de student kon het helaas niet navertellen...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2018, 17:10:46 »
En die van mij zijn nog weer anders. Heb de bijbaan pas als 7e resultaat.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2018, 17:12:14 »
Ik begreep je niet. Jij zegt

"
op "kreupelstraat schaken" krijg ik dit topic bovenaan in mijn Google-resultaten Grin
« Laatste verandering: Vandaag om 16:29:53 door Starlight »
"

Dus ik las dat als dat er nog wat miste. Dat 'dit' sloeg op een link waarop we dan zouden drukken. Maar de volgende molloot maakte het al duidelijk ;D


De Klaas-hint en de Case-hint zijn ook beide alleen maar gevonden door de diehard speurende molloten, en alleen bij het grote publiek bekend gemaakt door de media die hierover berichtten
Het is al wel door Terror Jaap gezegd op de grootste schaaksite van Nederland, die voornamelijk gevolgd wordt door de rest van de wereld en schaakfanatici trouwens, dus niet bepaald main stream media, dat komt dan nog wel denk ik ::vergroot:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2018, 17:16:57 »
Wat mooi is dit. Heb het nog even herhaald, mijn zoekopdracht, stond natuurlijk ook nog keurig bij vooringevuld, en na
Sorry maar ik heb even heel eenvoudig gedaan en gegoogled op Kreupelstraat en schaken en ik krijg gelijk
was het nu OOK WIDM.COM dat ik trof! Dus het is voor iedereen hetzelfde... dat wij zo tekeer gaan hier zegt Google direct het bovenaan te plaatsen... erg kolderiek allemaal ::rofl:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2018, 17:18:32 »
Dus ik las dat als dat er nog wat miste. Dat 'dit' sloeg op een link waarop we dan zouden drukken. Maar de volgende molloot maakte het al duidelijk ;D
Ahhh. Nee, als ik dit topic zeg dan bedoel ik dit topic, waarin ik nu post ;)

En als dit een hint gaat zijn is hij natuurlijk stukken minder onweerlegbaar dan een Klaashint of Casehint, dus ik verwacht niet zo snel dat de mainstream media hier over gaat schrijven ;)

Wat mooi is dit. Heb het nog even herhaald, mijn zoekopdracht, stond natuurlijk ook nog keurig bij vooringevuld, en nawas het nu OOK WIDM.COM dat ik trof! Dus het is voor iedereen hetzelfde... dat wij zo tekeer gaan hier zegt Google direct het bovenaan te plaatsen... erg kolderiek allemaal ::rofl:: ::bravo::
Zoals je ziet verschillen de andere resultaten ook enorm, dus nee, het is nog steeds niet voor iedereen hetzelfde ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2018, 17:25:33 »
Edit: De 71-jarige Duitser kon het gelukkig na vertellen.
Edit: de student kon het helaas niet navertellen...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human