Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 67977 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #220 Gepost op: 24-01-2018, 22:56:39 »
Klopt.. ik vind r ook niet zo spannend  ::)
Maar hier kan je niet omheen helaas

Ik hoop nog steeds stiekem dat t gewoon lekker Olcay is en dat het hele schaakbord 1 grote toevalligheid is

D-1 is een sterke hint inderdaad, maar het kan nog altijd gaan om een toevalligheid zoals bij een goede hint altijd het geval is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #221 Gepost op: 24-01-2018, 22:59:57 »
De witte dame/witte koningin moet op d1 staan, maar daar staat ze niet, al dan niet per ongeluk .



 
Dat klopt idd.. ik zei t verkeerd om. De hint is idd multi interpreteerbaar. Maar gezien Stine een schaker is.. of iig aangegeven heeft dat het haar hobby is.. ik kan m slecht loskoppelen van Stine

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #222 Gepost op: 24-01-2018, 23:14:35 »
Klopt.. ik vind r ook niet zo spannend  ::)
Maar hier kan je niet omheen helaas

Ik hoop nog steeds stiekem dat t gewoon lekker Olcay is en dat het hele schaakbord 1 grote toevalligheid is
Ik ook  ::jaja::
Wensmol  ::joehoe::

De witte dame/witte koningin moet op d1 staan, maar daar staat ze niet, al dan niet per ongeluk foutief geplaatst op het schaakspelbord dat te zien is tijdens het bepalen van de strategie/het overleg tussen Jean-Marc en Jan, aflevering 1.
De witte heer/koning moet op E1 staan in het schaakspel, maar daar staat ie dus niet. Dame en heer staan dus op elkaars plek. Dit alles betekent voor mij dat het niet per se Stine hoeft te zijn die het meest verdacht moet worden, tenminste niet naar aanleiding van de schaakhint.

E1 (plaats van de koning/degene die mat moet worden gezet/verslagen moet worden) zou je zelfs misschien kunnen lezen als  een verwijzing naar de titel van aflevering 1: EE N verhaal apart.


Gelukkig multi-interpretabel idd  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 23:16:24 door Whiskers »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #223 Gepost op: 25-01-2018, 04:34:52 »
plus dat natuurlijk de vrouw kennelijk op D1 staat. (Deen, Stine) al meerdere keren benoemd hier..(had ik uit mezelf nooit ontdekt trouwens)
Ik heb nog nergens zo’n sterke hint gezien naar iemand anders. Bijzonder dat ze nog niet op 1 staat in de poll  ???

De WID M18 kan een hint zijn naar Simone. De enige die de hint op precies het juiste tijdstip ontdekt en ook naar M18 wijst. Als het een hint is, is hij sterker dan het schaakbord denk ik.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #224 Gepost op: 25-01-2018, 09:27:59 »
Helemaal aan het begin van aflevering 1 zien we de kandidaten in slow motion door de gangen van hun hotels lopen. Daarbij worden hun namen getoond. Bij degene die links in beeld loopt wordt de naam links getoond, bij degene die rechts loopt is dat rechts. Er is één uitzondering: bij Bella en Simone wordt de naam van Simone links getoond, terwijl ze rechts loopt. Net zoals de dame op het schaakbord aan de linkerkant staat (vanuit het cameraperspectief), terwijl ze rechts had moeten staan. In combinatie met de klok achter Jean-Marc, die op 8 uur staat, lijkt mij dit een hint naar Simone.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #225 Gepost op: 25-01-2018, 09:49:36 »
Ik denk dat ze de namen van Bella en Simone links neer hebben gezet omdat rechts gewoonweg geen plek was..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #226 Gepost op: 25-01-2018, 09:58:17 »
Ik denk dat ze de namen van Bella en Simone links neer hebben gezet omdat rechts gewoonweg geen plek was..

Dat dacht ik eerst ook, en wat je zegt is een volkomen logische verklaring. Ze hadden echter net zo goed een shot van voren kunnen nemen, net zoals bij de andere kandidaten. Dan hadden ze de naam van Simone gewoon rechts kunnen plaatsen. Ik vond het in elk geval opvallend en het sluit m.i. goed aan op de mogelijke schaakbordhint.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #227 Gepost op: 25-01-2018, 10:14:48 »
Dat dacht ik eerst ook, en wat je zegt is een volkomen logische verklaring. Ze hadden echter net zo goed een shot van voren kunnen nemen, net zoals bij de andere kandidaten. Dan hadden ze de naam van Simone gewoon rechts kunnen plaatsen. Ik vond het in elk geval opvallend en het sluit m.i. goed aan op de mogelijke schaakbordhint.
Zou kunnen inderdaad, maar ik denk dat dit shot is gekozen omdat ze dan tevoorschijn komen? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ::rofl::
Zelf denk ik dat dit shot is gekozen, net zoals ze opzettelijk sommige beelden spiegelen, om het een mooier geheel te maken. Doe ik zelf ook namelijk.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #228 Gepost op: 25-01-2018, 11:55:25 »
Helemaal aan het begin van aflevering 1 zien we de kandidaten in slow motion door de gangen van hun hotels lopen. Daarbij worden hun namen getoond. Bij degene die links in beeld loopt wordt de naam links getoond, bij degene die rechts loopt is dat rechts. Er is één uitzondering: bij Bella en Simone wordt de naam van Simone links getoond, terwijl ze rechts loopt. Net zoals de dame op het schaakbord aan de linkerkant staat (vanuit het cameraperspectief), terwijl ze rechts had moeten staan. In combinatie met de klok achter Jean-Marc, die op 8 uur staat, lijkt mij dit een hint naar Simone.



Absoluut een HINT naar de Mol!
Tevens de spiegeling van de Lada en kleurencombinatie auto en shirt Simone.
Kentekenbord werd gespiegeld.
CC-180-II

200-180-2 = 18e Mol

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #229 Gepost op: 25-01-2018, 12:01:37 »
Dat dacht ik eerst ook, en wat je zegt is een volkomen logische verklaring. Ze hadden echter net zo goed een shot van voren kunnen nemen, net zoals bij de andere kandidaten. Dan hadden ze de naam van Simone gewoon rechts kunnen plaatsen. Ik vond het in elk geval opvallend en het sluit m.i. goed aan op de mogelijke schaakbordhint.

Het kan ook dat dat hotel enkel ronde gangen heeft en ze geen shot van voren kunnen nemen. De rest loopt duidelijk wel in een rechte gang.
Ik heb niet opgezocht of dat zo is.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #230 Gepost op: 25-01-2018, 17:35:52 »
Ik heb nog nergens zo’n sterke hint gezien naar iemand anders. Bijzonder dat ze nog niet op 1 staat in de poll  ???
Bijzonder dat iemand niet op 1 staatin de poll, terwijl er een hint naar diegene verwijst?
Dat zal dan wel komen omdat de meeste mensen de mol zoeken aan de hand van molacties, en niet aan de hand van hints.
(Waarmee ik niet zeg dat Stine uitblinkt in kandidatengedrag. Allerminst. Maar er zijn veel meer deelnemers die rare dingen doen.)

Helemaal aan het begin van aflevering 1 zien we de kandidaten in slow motion door de gangen van hun hotels lopen. Daarbij worden hun namen getoond. Bij degene die links in beeld loopt wordt de naam links getoond, bij degene die rechts loopt is dat rechts. Er is één uitzondering: bij Bella en Simone wordt de naam van Simone links getoond, terwijl ze rechts loopt. [...] lijkt mij dit een hint naar Simone.
Kijk, en dít kun je uitleggen in aflevering 10. "Simone is de enige waarvan de naam aan de andere kant van het beeld staat dan waar de persoon zelf loopt". Boem. Eén zin. Daar heb je helemaal geen schaakbord voor nodig. Ook omdat de eerste minuut van aflevering 1 een prachtige plek is om een hint in te verstoppen, omdat Art dan straks kan zeggen "je had het in de éérste minuut kunnen weten". De ultieme mindfuck. Dus: die schaakhint is leuk en aardig, maar dit is mijns inziens véél krachtiger.

Edit: het enige dat ik aflevering-10-waardig vind in de schaakhint is "witte dame = blonde vrouw = Stine" en "D1 = Deen = Stine".
« Laatst bewerkt op: 25-01-2018, 17:37:56 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #231 Gepost op: 26-01-2018, 02:04:31 »
Kijk, en dít kun je uitleggen in aflevering 10. "Simone is de enige waarvan de naam aan de andere kant van het beeld staat dan waar de persoon zelf loopt". Boem. Eén zin. Daar heb je helemaal geen schaakbord voor nodig. Ook omdat de eerste minuut van aflevering 1 een prachtige plek is om een hint in te verstoppen, omdat Art dan straks kan zeggen "je had het in de éérste minuut kunnen weten". De ultieme mindfuck. Dus: die schaakhint is leuk en aardig, maar dit is mijns inziens véél krachtiger.

Haar naam staat anders nog altijd rechts van Bella, dus verhoudingsgewijs klopt het gewoon. En het ziet er uit als een ronde krappe gang. Zoals iemand al zei, geen mogelijkheid om recht te filmen dus.
Dit is echt geen hint, ik durf er om te wedden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #232 Gepost op: 26-01-2018, 02:10:31 »
Ga een weekje met vakantie naar Rome en er is een topic met 12 pagina's volgeschreven over dè schaakhint  ;D WIDM.com in een notendop  ::rofl:: Ik verdenk Stine ervan de mol te zijn, maar ik ben niet een van die molloten die zo doordraaft in het zoeken naar hints. En voor zij die een simpele hint voor aflevering 10 willen zien? EE N verhaal apart was de titel van aflevering 1. In aflevering 1 zien we een schaakbord waarbij de witte koningin en koning van plek zijn verwisseld. De Koningin hoort op D1 lees: D- EE N, Stine is geboren in Denemarken en is daarmee D EE N se. /einde hint Of: De EE N in het spel die je moet vinden en dus de mol. Veel uitgebreider gaan ze hem echt niet gebruiken.

Ik moest al lachen om de Maya kalender, bad moon rising, titanic, vogelgeluiden topics van voorgaande seizoenen. Maar dit is er net zo'n eentje. Een topic waarin men te graag blijft doorgraven terwijl het KISS principe wel klopt: keep it simple stupid. Ik wist niet dat Stine schrijver was, al boeken had geschreven. Ik wist niet dat Stine in Groningen had gestudeerd. Ik wist ook niet dat Stine graag aan schaken deed, zelfs opzettelijk verloor voor een boekenbon als troostprijs. En ja, opzettelijk verliezen kun je als een mollenstreek classificeren. En ja de verwijzing naar kreupelstraat - Groningen - een club waar je onder andere ook naar toe kunt voor een potje recreatief schaken zijn allemaal leuk gevonden.

Maar de hints zijn er inderdaad voor de doorsnee kijker. Pak de D1 - schaakbord - link naar Deense nationaliteit van Stine en je bent er. De rest is dingen erbij zoeken om het substantieler over te doen laten komen. En dat is helemaal nergens voor nodig. Zelfde met die bloemenhint naar Margriet. Dat je bloemen terug zag komen was al genoeg. Dat je vissersboten, visnetten terug zag komen was genoeg voor de hint naar Susan Visser. In die categorie eenvoudige hints moet je het zoeken. Ik denk dus zeker wel mocht Stine de mol blijken te zijn dat deze terug gaat komen. Maar zoals bij Susan en Margriet in sterk versimpelde vorm.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #233 Gepost op: 26-01-2018, 02:15:09 »
Och wat een fijne post, je verwoordt PRECIES wat ik denk. Amen ::bravo::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #234 Gepost op: 26-01-2018, 08:08:32 »
Mee eens!
En ik zou nog willen toevoegen dat D1-deen niet onomstotelijk al laat zien wie de mol is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #235 Gepost op: 26-01-2018, 10:26:42 »
Mee eens!
En ik zou nog willen toevoegen dat D1-deen niet onomstotelijk al laat zien wie de mol is.

Precies! Waarom zou het bijvoorbeeld niet verwijzen naar Jan, bij wie het schaakbord immers stond?

Uit Widipedia:
Koning Jan (Engelse titel: The Life and Death of King John) is een historisch stuk van William Shakespeare dat zich afspeelt ten tijde van het koningschap van koning John (Jan zonder Land) (1199–1216) [...]

Koning Jan ---> ook de koning op E1 stond verkeerd.
William Shakespeare ---> van wie een ook ander stuk werd opgevoerd in het theater in Tbilisi.
Jan zonder Land ---> de deelnemers hadden in aflevering 1 nog geen land, ze zaten allemaal verspreid.

En zo zijn ook Simone (schaakbord + klok op 8 uur) en Emilio (E1 ofwel Emilio de mol) te verdedigen. Een hint die naar tenminste 4 deelnemers kan verwijzen kan volgens mij geen hint zijn, of anders wel een slecht doordachte. Het zou me dan ook niet verbazen als we hier in de laatste aflevering gewoon niets van terug zien.

EDIT: nog even verder gegoogeld: Olcay, onze nationale modekoningin, maakt ook kleding voor koningin Maxima, Loes wordt ergens getypeerd als koningin van de speelvloer, en Ruben heeft zich laten inspireren door Nat King Cole. De laatste 2 niet serieus bedoeld :), maar Olcay kunnen we nog wel meenemen in het rijtje mensen naar wie de vermeende hint net zo sterk (of zwak) is als naar Stine.

Degene die verantwoordelijk is voor dat minieme (en veel voorkomende) slordigheidje in de opstelling heeft ons in elk geval aardig bezig gehouden. Hij moest eens weten. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 11:35:30 door Newbie2 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #236 Gepost op: 26-01-2018, 14:50:31 »
Helemaal aan het begin van aflevering 1 zien we de kandidaten in slow motion door de gangen van hun hotels lopen. Daarbij worden hun namen getoond. Bij degene die links in beeld loopt wordt de naam links getoond, bij degene die rechts loopt is dat rechts. Er is één uitzondering: bij Bella en Simone wordt de naam van Simone links getoond, terwijl ze rechts loopt. Net zoals de dame op het schaakbord aan de linkerkant staat (vanuit het cameraperspectief), terwijl ze rechts had moeten staan. In combinatie met de klok achter Jean-Marc, die op 8 uur staat, lijkt mij dit een hint naar Simone.



Hier de gang.




Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #237 Gepost op: 26-01-2018, 14:59:45 »
Precies! Waarom zou het bijvoorbeeld niet verwijzen naar Jan, bij wie het schaakbord immers stond?

Uit Widipedia:
Koning Jan (Engelse titel: The Life and Death of King John) is een historisch stuk van William Shakespeare dat zich afspeelt ten tijde van het koningschap van koning John (Jan zonder Land) (1199–1216) [...]

Koning Jan ---> ook de koning op E1 stond verkeerd.
William Shakespeare ---> van wie een ook ander stuk werd opgevoerd in het theater in Tbilisi.
Jan zonder Land ---> de deelnemers hadden in aflevering 1 nog geen land, ze zaten allemaal verspreid.

En zo zijn ook Simone (schaakbord + klok op 8 uur) en Emilio (E1 ofwel Emilio de mol) te verdedigen. Een hint die naar tenminste 4 deelnemers kan verwijzen kan volgens mij geen hint zijn, of anders wel een slecht doordachte. Het zou me dan ook niet verbazen als we hier in de laatste aflevering gewoon niets van terug zien.

EDIT: nog even verder gegoogeld: Olcay, onze nationale modekoningin, maakt ook kleding voor koningin Maxima, Loes wordt ergens getypeerd als koningin van de speelvloer, en Ruben heeft zich laten inspireren door Nat King Cole. De laatste 2 niet serieus bedoeld :), maar Olcay kunnen we nog wel meenemen in het rijtje mensen naar wie de vermeende hint net zo sterk (of zwak) is als naar Stine.

Degene die verantwoordelijk is voor dat minieme (en veel voorkomende) slordigheidje in de opstelling heeft ons in elk geval aardig bezig gehouden. Hij moest eens weten. ::rofl::
Dat over Olcay en koningin Maxima en modekoningin vd Lage Landen heb ik een paar dagen geleden ook al vermeld (hier of in het Olcay-topic). Idd om aan te geven dat eea ook op andere molkandidaten kan slaan. Al nam ik het zelf niet helemaal serieus  ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #238 Gepost op: 26-01-2018, 15:03:27 »
Hier de gang.

<Afbeelding geknipt voor leesbaarheid>

Tja, als ik dat zo zie lijkt het me niet heel moeilijk om daar een frontaal shot te maken. Maar ik begrijp ook dat anderen hier geen hint in zien en het als een esthetische keuze van de productie beschouwen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [HINT] Schaakhint
« Reactie #239 Gepost op: 26-01-2018, 15:14:56 »
In aanvulling op mijn vorige post:

https://www.koninklijkhuis.nl/actueel/nieuws/2015/03/06/nieuwe-grootmeester-van-het-huis-van-z.m.-de-koning-per-1-juli-2015

Grootmeester is het hoofd van de hofhouding, maar ook een titel die gegeven wordt aan zeer sterke schakers. En de Grootmeester van onze koning heet... Juist ja. Jan Versteeg.

Ik begin nu toch weer in de schaakhint te geloven.