Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 243888 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #40 Gepost op: 8-01-2018, 09:42:39 »
@Blinker: Sterk rijtje! ::jaja::

Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2018, 09:55:26 »
Vind het vooral opvallend (als ze de mol is) dat ze haar aanwijzing gelijk wist en dat dat toevallig de jokers zijn en niet het geld.. even lang zoeken naar de jokers, geen tijd voor het geld..

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2018, 10:16:08 »
deze nog niet gezien hier... sorry als ik 'em gemist heb. Niet iedereen vindt het een goede hint omdat het 'alleen' de titel van een boek is, maar is is wel heellll toevallig




titel 1e aflevering: Een Verhaal Apart


Simone is vernoemd naar Simone de Beauvoir

In hoeverre beschouw je jouw opvoeding als typisch Surinaams?

"Als je met typisch Surinaams bedoelt streng/autoritair, dan was mijn opvoeding dat zeker niet. Vooral mijn moeder wilde ons juist een vrije opvoeding geven, binnen de grenzen weliswaar. Daarbij was en is ze ook feminist. Ik ben vernoemd naar Simone de Beauvoir en mijn zus naar Marga Klompe."

http://www.nposoulenjazz.nl/nieuws/detail/5705/gerda-havertong-en-simone-weimans-over-40-jaar-surinaamse-onafhankelijkheid




Simone de Beauvoir: Een Verhaal Apart



Auteur: Carolien Ceton
Uitgever: Damon

Nederlandstalig 95 pagina's 9789055730889 april 2000

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2018, 10:21:53 »
deze nog niet gezien hier... sorry als ik 'em gemist heb. Niet iedereen vindt het een goede hint omdat het 'alleen' de titel van een boek is, maar is is wel heellll toevallig




titel 1e aflevering: Een Verhaal Apart


Simone is vernoemd naar Simone de Beauvoir

In hoeverre beschouw je jouw opvoeding als typisch Surinaams?

"Als je met typisch Surinaams bedoelt streng/autoritair, dan was mijn opvoeding dat zeker niet. Vooral mijn moeder wilde ons juist een vrije opvoeding geven, binnen de grenzen weliswaar. Daarbij was en is ze ook feminist. Ik ben vernoemd naar Simone de Beauvoir en mijn zus naar Marga Klompe."

http://www.nposoulenjazz.nl/nieuws/detail/5705/gerda-havertong-en-simone-weimans-over-40-jaar-surinaamse-onafhankelijkheid




Simone de Beauvoir: Een Verhaal Apart



Auteur: Carolien Ceton
Uitgever: Damon

Nederlandstalig 95 pagina's 9789055730889 april 2000

Lijkt mij een mooie afvallershint ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2018, 10:22:54 »
Ik was er ook naar op zoek, ik dacht dat ik die link al ergens gezien had.


Maar ik las ook ergens dat het een boek is dat Simone gelezen had. Als dat laatste zo is, en er wordt in de eerste aflevering naar verwezen, dan heeft verder zoeken naar de mol eigenlijk geen zin meer.


Daar gaan we weer: ''Niets is wat het lijkt'': maar meer dan eens bevatte aflevering 1 in de zoektocht naar de mol in het gezelschap een joekel van een hint.

Ondersteund met de ''fysieke'' aanwezigheid van dat boek in de aflevering (ik ben het niet tegengekomen), zou dit ijzersterk zijn. Het noemen van het boek zou voor mij overigens ook al voldoende zijn.


Nu vind ik de aanwijzing nog te zwak. ''in combinatie met....'' zou dat voor mij anders zijn.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2018, 11:01:59 »
Je was me net voor. Ik was hier ook al mee bezig  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2018, 11:03:18 »
Oeps, sorry(!)  ::rofl::

Mooi gemaakt.  :D

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2018, 11:07:13 »
Oeps, sorry(!)  ::rofl::

Mooi gemaakt.  :D
haha ja, ik ben van het uitbeelden ;)
Dat het een hint is, lijkt me wel duidelijk. Nu nog weten waarheen de hint verwijst.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2018, 11:19:07 »
EE N VERHAAL APART


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2018, 11:27:47 »
- Simone belt als eerste Art op, - € 500

Deze klopt wel niet. Simone belt Art op het moment dat het nog gratis is. Pas het volgende telefoontje zal geld kosten en dat zien we haar niet meer maken.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2018, 12:03:11 »
haha ja, ik ben van het uitbeelden ;)
Dat het een hint is, lijkt me wel duidelijk. Nu nog weten waarheen de hint verwijst.

Het boek gaat over 'haar filosofie'. En daarbij denk ik dan weer aan Stine.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2018, 12:06:29 »
Simone is zeker iemand om in de gaten te houden....
Voor iemand die alleen het seizoen heeft gezien waaraan Rik heeft meegedaan pakt ze het goed aan.

Maar ze heeft enkele koffiemomentjes met Rik gehad en zich goed laten instrueren.
Daarnaast zegt ze:"En mocht de kans zich voordoen om hier en daar wat te mollen, of een valstrik te leggen voor de mol, dan zou ik die kans uiteraard grijpen.”

Rik heeft zich in aflevering 1 in al expres verdacht gemaakt. Het gedoe met de kabelaansluiting, dat gaf hij zelf toe later.
Simone begon al meteen bij het verlaten van het hotel door de verkeerde kant op te willen lopen maar werd gecorrigeerd door Bella. Verder lijkt het me logisch dat Rik haar verteld heeft dat het belangrijk is om de macht over de telefoon te hebben maar ook hierin hield Bella haar kort, bellen voor geld dat gaan we niet doen.

Ze waren wel bij de fontein waar de jokers lagen maar  was dat dezelfde als de gekleurde fontein die Simone had gezien? De suggestie wordt gewekt maar het kan montage zijn, de kunst van het weglaten.

Simone is slim en zou zo maar de mol kunnen zijn of gewoon een erg goede kandidate...

Vooralsnog houd ik het op montage maar ik blijf wel op haar letten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2018, 13:07:18 »
Had ik een heel verhaal over die morse-code, is het maar goed dat ik even op de vorige pagina in het overzicht van antwoord 39 keek.

Al met al een leuke verzameling Simone-aanwijzingen.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2018, 13:13:01 »
Wat mij op is gevallen is het aantal hints vanuit Moltalk Kick-off die dit seizoen bevestigd lijken te worden. Zie ook dit bericht van Niuno in topic Moltalk. Dit is natuurlijk nog niet 100% zeker (met name Ron's aldanniet terugkeer), maar toch opvallend. Een andere vraag die in de Kick-off werd besproken was "Zijn er meer presentatoren of acteurs de Mol geweest", met als antwoord acteurs en als ik me niet vergis zelfs met maar 1x meer dan presentatoren. Zou mij dus weinig verbazen als ook dat een hint is dat het dit jaar dan een presentator of acteur is. My guess: een presentator/presentatrice, en dan gaat mijn gevoel met name uit naar Simone  ::)

Edit: linkje werkte niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2018, 14:23:24 »
Tweet van de mol: Mak jaar bok.
Als je dit vertaalt uit het Armeens (google vertalen) krijg je 'zien'.
Bella en Simone zaten in Armenië.
Simone is zogenaamd slim maar ziet niets, geen joker, geen kluis, gelukkig ziet Bella wel wat.

 Als je de tweet omdraait en vertaalt uit het Vietnamees, staat er ‘Gekleurd glas’
https://www.libelle.nl/mensen/hints1-wieisdemol-2018/
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 14:25:42 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2018, 14:34:09 »
Tweet van de mol: Mak jaar bok.
Als je dit vertaalt uit het Armeens (google vertalen) krijg je 'zien'.
Bella en Simone zaten in Armenië.
Simone is zogenaamd slim maar ziet niets, geen joker, geen kluis, gelukkig ziet Bella wel wat.

 
https://www.libelle.nl/mensen/hints1-wieisdemol-2018/

geldt ook voor Azerbeidjan. Daar betekent het ook zien. Daar zaten Stine en Emilio

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2018, 14:36:46 »
Tweet van de mol: Mak jaar bok.
Als je dit vertaalt uit het Armeens (google vertalen) krijg je 'zien'.
Bella en Simone zaten in Armenië.
Simone is zogenaamd slim maar ziet niets, geen joker, geen kluis, gelukkig ziet Bella wel wat.

 Als je de tweet omdraait en vertaalt uit het Vietnamees, staat er ‘Gekleurd glas’
https://www.libelle.nl/mensen/hints1-wieisdemol-2018/


Als je vertaalt naar het Engels krijg je andere vertalingen dan 'to look' of 'look'. Google Translate is geen perfecte vertaalmachine en probeert in het geval van een schrift dat niet het onze is te zoeken naar datgene wat het meest zin lijkt te maken.

De tweet is niets meer dan de eerste letters van de steden en landen waarin de 5 duo's zaten.

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2018, 14:39:10 »
Er stond ook Vanavond: voor. Dus denk dat het alleen een hint was richting aflevering 1 en de vijf locaties

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2018, 14:43:25 »
Er stond ook Vanavond: voor. Dus denk dat het alleen een hint was richting aflevering 1 en de vijf locaties
Vanavond: Zien

Kan prima

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2018, 14:47:55 »
Vanavond: Zien

Kan prima

Maar dat staat er niet. Als je vertaalt uit het Engels (de taal waar google translate het meeste aandacht aan besteed) dan krijg je geen 'mak jaar bok' of iets wat daar naartoe gaat. Net als in 2015 in Sri Lanka kan je die Nederlandstalige teksten ingeven voor een taal met een afwijkend alfabet en Google Translate zal zijn best doen om te proberen herkennen wat je bedoelt, maar het is geen goede vertaling.

https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#en/hy/to%20look%2C%20to%20watch
https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#en/az/to%20look%2C%20to%20watch