Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 243901 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2018, 14:56:42 »
Maar dat staat er niet. Als je vertaalt uit het Engels (de taal waar google translate het meeste aandacht aan besteed) dan krijg je geen 'mak jaar bok' of iets wat daar naartoe gaat. Net als in 2015 in Sri Lanka kan je die Nederlandstalige teksten ingeven voor een taal met een afwijkend alfabet en Google Translate zal zijn best doen om te proberen herkennen wat je bedoelt, maar het is geen goede vertaling.

https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#en/hy/to%20look%2C%20to%20watch
https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#en/az/to%20look%2C%20to%20watch


Klopt maar we zitten in nederland dus wat de vertaling is in andere talen lijkt me irrelevant

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #61 Gepost op: 8-01-2018, 14:59:40 »
Klopt maar we zitten in nederland dus wat de vertaling is in andere talen lijkt me irrelevant

Zo werkt taal toch niet? ;D Als ik 'to watch', 'to see' of 'to look' vertaal naar het Armeens, dan wil ik dezelfde woorden krijgen als wanneer ik 'bekijken', 'kijken' of 'zien' intyp? ;D

https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#auto/hy/zien%2C%20kijken%2C%20bekijken
https://translate.google.be/?um=1&ie=UTF-8&hl=en&client=tw-ob#auto/az/zien%2C%20kijken%2C%20bekijken

Op wat lettertjes na dezelfde vertalingen die nog steeds ver weg liggen van mak jaar bok.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #62 Gepost op: 8-01-2018, 15:20:48 »
Ik moet me rustig houden. Niet opvallen. Ik moet een goede kandidaat zijn die z'n best doet. Misschien tóch de kluis, de jokers of zelfs het geld vinden als bewijs van mijn "kandidaatschap". Het is geen sprint, maar een marathon. Ik heb negen afleveringen om de boel te saboteren en net zoveel tijd om heel veel geld uit de pot te halen. Kalm aan.
-------------------------------------------------------------------------------


Uit het Dagboek van de Mol...de Mol wil en hoeft niet vaak met Art te bellen.
gewoon zogenaamd je best doen en iig met de andere kandidaten weinig tot geen contact zoeken.

Immers....Kennis is Macht

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #63 Gepost op: 8-01-2018, 15:26:25 »
Zo werkt taal toch niet? ;D Als ik 'to watch', 'to see' of 'to look' vertaal naar het Armeens, dan wil ik dezelfde woorden krijgen als wanneer ik 'bekijken', 'kijken' of 'zien' intyp? ;D



Daarom is het nou juist zo opvallend...juist omdat die vertaling alleen geldt voor nederlands. Voor mij kan dat prima een hint zijn dus. We'll see.. ja toch

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #64 Gepost op: 8-01-2018, 16:05:45 »

<knip>

Immers....Kennis is Macht

Bij 'Kennis is Macht' denk ik dan eerder aan Jan die het gevonden Tbilisi niet aan de andere kandidaten wou doorgeven.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #65 Gepost op: 8-01-2018, 16:06:06 »
Daarom is het nou juist zo opvallend...juist omdat die vertaling alleen geldt voor nederlands. Voor mij kan dat prima een hint zijn dus. We'll see.. ja toch
Maar die vertaling is dus een foute vertaling. Ze gaan toch geen hint baseren op een fout van Google Translate? ??? Je krijgt de vertaling alleen als je "mak jaar bok" invult in Google Translate en zelf de taal op Armeens of Azerbeidzjaans instelt (als je "taal herkennen" doet herkent hij het namelijk gewoon als Nederlands). Probeer je "zien" vanuit het Nederlands in het Armeens of Azerbeidzjaans te vertalen, geeft hij een hele andere, wel correcte vertaling. Kortom: mak jaar bok betekent helemaal niets in deze talen, maar Google Translate probeert alsnog iets met je foutieve opdracht te doen. Vanuit verschillende andere totaal ongerelateerde talen maakt hij er ook wel "lage jaargeit" of "jaar shit" van ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #66 Gepost op: 8-01-2018, 16:25:11 »
Stel Simone is de mol, en Bella is erin getrapt dwz ze denkt dat Simone een heel slimme kandidaat is die goed kan puzzelen. Dan zal Bella niets op Simone zetten en gaat Bella er snel uit. Ik hoop dat ze Simone wel heeft doorzien.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #67 Gepost op: 8-01-2018, 17:40:06 »
Stel Simone is de mol, en Bella is erin getrapt dwz ze denkt dat Simone een heel slimme kandidaat is die goed kan puzzelen. Dan zal Bella niets op Simone zetten en gaat Bella er snel uit. Ik hoop dat ze Simone wel heeft doorzien.

Als Bella er snel uitgaat, dan gaan er bij mij inderdaad wel een paar alarmbellen rinkelen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kaatje1007

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #68 Gepost op: 8-01-2018, 17:43:24 »
Door het rijtje van @Blinker ben ik helemaal geswitcht van Stine naar Simone. In dat rijtje staan veel punten die misschien niet zozeer aanwijzingen zijn, maar deze zijn voor mij doorslaggevend:
- De titel "Ee n verhaal apart", kan op alle kandidaten staan, maar is wel heel toevallig de titel van een boek van degene waarnaar Simone vernoemd is.
- Simone vindt als enige kandidaat de aanwijzing WID M18 en koppelt dat aan de locatie voor de kluis! En ze wijst het M18 aan (wijst zij zichzelf aan in de eerste aflevering)
- De overeenkomst tussen de locatie van kluis en de opvallende spatie in de titel. Is de El Sky bar de locatie van de mol.

Omdat deze drie aanwijzingen zo in elkaar grijpen, goed te organiseren door de productie en op zulke belangrijke plekken in de aflevering, ben ik heel overtuigd.

Ook opvallend: Dit is het enige team dat geen geld heeft verspeeld door naar Art te bellen, maar er is wel 500 euro kwijt? Zou dat Simone zijn die inderdaad even wegloopt met de telefoon?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #69 Gepost op: 8-01-2018, 17:48:03 »
Als Bella er snel uitgaat, dan gaan er bij mij inderdaad wel een paar alarmbellen rinkelen!

Maar stel Simone is niet de mol, maar nepmolde met het links-rechts toen ze de hotel uit renden en Bella trapt er in. Dan zou ze veel/alles op Simone inzetten en vliegt ze er ook snel uit.

Het werkt twee kanten op.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #70 Gepost op: 8-01-2018, 18:04:37 »
Simone de Beauvoir: Een Verhaal Apart

Mooi gevonden, maar het maakt het wel zwakker dat het geen boek ván Simone de Beauvoir is, maar alleen maar over. Simone de Beauvoir is een vooraanstaand feministisch denker en er is dus wel meer dan één boek over haar denken geschreven.

Ik had het sterker gevonden als het een boek ván haar was geweest. 'Misverstand in Moskou' bijvoorbeeld, die overigens naar het Nederlands vertaald blijkt door ene 'Jan Versteeg' ::vergroot:: ::rofl::
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2018, 18:38:08 »
Door het rijtje van @Blinker ben ik helemaal geswitcht van Stine naar Simone. In dat rijtje staan veel punten die misschien niet zozeer aanwijzingen zijn, maar deze zijn voor mij doorslaggevend:
- De titel "Ee n verhaal apart", kan op alle kandidaten staan, maar is wel heel toevallig de titel van een boek van degene waarnaar Simone vernoemd is.
- Simone vindt als enige kandidaat de aanwijzing WID M18 en koppelt dat aan de locatie voor de kluis! En ze wijst het M18 aan (wijst zij zichzelf aan in de eerste aflevering)
- De overeenkomst tussen de locatie van kluis en de opvallende spatie in de titel. Is de El Sky bar de locatie van de mol.

Omdat deze drie aanwijzingen zo in elkaar grijpen, goed te organiseren door de productie en op zulke belangrijke plekken in de aflevering, ben ik heel overtuigd.

Ook opvallend: Dit is het enige team dat geen geld heeft verspeeld door naar Art te bellen, maar er is wel 500 euro kwijt? Zou dat Simone zijn die inderdaad even wegloopt met de telefoon?

Ik las ergens dat te zien is dat ze na het telefoontje nog een keer belt en dan het geluid uitzet. Ik kan het fragment niet zo gauw vinden, weet iemand bij welke minuut dat fragment is?


Heel opvallend vind ik de twee handen op het raam, handen met een gat erin. Bij minuut 24.29.
Even ervoor, bij minuut 23.26 is te zien dat de schuifdeur nog open is, dan zijn de handen nog niet te zien. Het gebeurt achter de rug van Simone en Bella, anders zou het Bella kunnen opvallen waarschijnlijk.
Simone buigt de hele tijd nogal overdreven naar Bella toe zodat we het raam goed kunnen zien.  :D
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 19:45:01 door Run »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2018, 02:57:42 »
Niet echt een hint maar goed. De foto's op de hotelkamers om het café te gaan vinden, ligt bij iedereen op d etelevisiekast. Behalve bij Simone en Bella, daar ligt hij prominent op het bed.

Verdenk Simone vooral omdat ze niet alleen als enige op het handige moment de M18 hint vindt. Maar daarnaast zo'n zelfde iets in de titel zit. ee n apart verhaal. Haar gedrag matcht verder goed met het dagboek van de Mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2018, 07:25:51 »
Na de eerste aflevering 2 maal te hebben bekeken, kom ik nu tot de conclusie dat Simone de Mol moet zijn.

- Locatie Armenië dicht bij Georgië.
- Bella is jong, onbevangen en een beetje naïef als reisgenoot, heerlijk voor een Mol in de 1e aflevering
- Simone neemt de controle over de telefoon en dat is het belangrijkste in deze opdracht
- Simone bepaalt het spel
- Simone weet waar haar vraag toe leidt, gekleurde waterfonteinen, had ze onderweg gezien
- Simone stuurt aan op het vinden van de jokers ipv geld
- Simone rekt tijd
- Simone belt als eerste Art op, - € 500
- Simone weet dat dit geld kost maar deelt dit met niemand
- Simone laat de kaart aan Bella toe...toont zelf geen initiatief
- Simone bedenkt opeens dat op de voorkant de oplossing staat en dus de coördinaten
- Simone wijst zichzelf aan met het wijzen op M18
- Onder WID M18 staan 3 stippen. Een morsecode wat betekent S
- Ee n verhaal apart
- E V A
- Simone en Bella zitten als enige verheven boven de rest op het dak van El Sky Bar
- Het logo van El Sky Bar zijn 2 E's in spiegelbeeld
- De Mol vertelt in haar Dagboek rustig aan te willen beginnen
- 1 of 2 keer bellen met Art is voldoende
- Niet 1 keer zelf bellen/contact opnemen met andere kandidaten
- Wel jokers en geen geld, prima
- Laten zien van je goede kandidatenkant en WID M18 oplossen (knap hoor)
- Simone is een sterke persoonlijkheid en slim

Tunnelvisie??  ::rofl::


Ik ben om. Dat er een keer buiten beeld 500 euro extra moet zijn doorgebeld is ook het makkelijkste te verklaren als Simone de mol is.

Je ziet haar op een gegeven moment gewoon weglopen van Bella met de telefoon in de aanslag.

Plus wat ik hier een paar maanden geleden schreef over de introductievideo van Simone:

"Simone Weimans kwam op mij nogal ..niet naturel(?) over op het laatst toen ze zei "dat dat wellicht mij gaat helpen bij het ontmaskeren van de mol".

Het woord "ontmaskeren" kreeg ze er niet eens helemaal goed uit.

Ze knipperde daar ook erg veel met haar ogen vond ik. Eigenlijk de enige die ik er *meteen* van verdacht mogelijk te liegen.

[...]"




Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2018, 16:35:29 »
Google Translate:

simone weimans (未满十) -> Simone is jonger dan tien
Chinees                -> Nederlands

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2018, 16:37:04 »
Google Translate:

simone weimans (未满十) -> Simone is jonger dan tien
Chinees                -> Nederlands


En... Ik mis hier een enorme hint volgens mij.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #76 Gepost op: 9-01-2018, 16:52:29 »
Google Translate:

simone weimans (未满十) -> Simone is jonger dan tien
Chinees                -> Nederlands



En... Ik mis hier een enorme hint volgens mij.

Ik zat te denken aan:
"mak" = Maleis voor "moeder"  -> haar moeder betekent heel veel voor haar. het is haar grote voorbeeld
"jaar" = gewoon Nederlands -> past achter "Simone is jonger dan tien"
"bok" = Zweeds voor "boek" -> het boek "Simone de Beauvoir: Een verhaal apart"

Zie jij iets anders?

EDIT: Zelf zit ik nog helemaal niet op Simone, eerder op Jan, Stine en Emilio.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #77 Gepost op: 9-01-2018, 16:56:39 »
Maar wat is de link met Maleisië en Simone dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #78 Gepost op: 9-01-2018, 16:59:10 »
Ik zat te denken aan:
"mak" = Maleis voor "moeder"  -> haar moeder betekent heel veel voor haar. het is haar grote voorbeeld
"jaar" = gewoon Nederlands -> past achter "Simone is jonger dan tien"
"bok" = Zweeds voor "boek" -> het boek "Simone de Beauvoir: Een verhaal apart"

Zie jij iets anders?

EDIT: Zelf zit ik nog helemaal niet op Simone, eerder op Jan, Stine en Emilio.


Er zit maar 1 gegeven in deze tweet en dat is de beginletters van de steden en landen waar de kandidaten zitten. Ik sluit niet uit dat er later met meerdere tweets nog gepuzzeld moet worden, maar ik ben 99% zeker dat er niets vertaald moet worden.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #79 Gepost op: 9-01-2018, 17:05:30 »
Door het rijtje van @Blinker ben ik helemaal geswitcht van Stine naar Simone. In dat rijtje staan veel punten die misschien niet zozeer aanwijzingen zijn, maar deze zijn voor mij doorslaggevend:
- De titel "Ee n verhaal apart", kan op alle kandidaten staan, maar is wel heel toevallig de titel van een boek van degene waarnaar Simone vernoemd is.
- Simone vindt als enige kandidaat de aanwijzing WID M18 en koppelt dat aan de locatie voor de kluis! En ze wijst het M18 aan (wijst zij zichzelf aan in de eerste aflevering)
- De overeenkomst tussen de locatie van kluis en de opvallende spatie in de titel. Is de El Sky bar de locatie van de mol.

Omdat deze drie aanwijzingen zo in elkaar grijpen, goed te organiseren door de productie en op zulke belangrijke plekken in de aflevering, ben ik heel overtuigd.

Ook opvallend: Dit is het enige team dat geen geld heeft verspeeld door naar Art te bellen, maar er is wel 500 euro kwijt? Zou dat Simone zijn die inderdaad even wegloopt met de telefoon?


Ik moet toch wel behoorlijk goed denken voor ik een seizoen weet waarin er drie aanwijzingen in één aflevering zaten. Dat maakt me bijzonder sceptisch hierover.
Dat vind ik ook van Blinker's aanwijzingen.

Begrijp me niet verkeerd: Simone is ook mijn schot-voor-de-boeg-mol. Waarom? Gut feeling.


(ja, ik pak na aflevering 1 pas de schot-voor-de-boeg-mol aangezien de mol in de eerste aflevering nog vaak onder de grond blijft)