Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 134657 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #60 Gepost op: 9-01-2018, 14:10:14 »
De enige lantaarnpaal die uit was, was die van Stine.

Waar kan ik die lantaarnpaal die uit was vinden?

Overigens kom men vooraf alleen zeker weten dat de Mol in de finale zou zitten en zou diens naam dus in de woordvinder kunnen ontbreken. Olcay zal dus nog wel ontdekt worden in die puzzel.

De vlaggen van Denemarken en Georgië zijn overigens niet gespiegeld: in de vlag van Georgië staat het kruis exact in het midden, in de vlag van Denemarken staat het uit het midden. Verder heeft de vlag van Georgië 4 maltezer kruizen als toevoeging en heeft de Deense vlag die niet. Ik zal even plaatjes zoeken.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 14:18:04 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #61 Gepost op: 9-01-2018, 14:18:55 »
Omdat ik maar één plaatje per bericht kan plaatsen toch maar even een tweede bericht hier direct onder om ook de andere vlag te kunnen laten zien:
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #62 Gepost op: 9-01-2018, 14:43:37 »
Je kunt het gewoon aan haar gedrag zien natuurlijk.



Ik zag dat ze aan het mollen was, ja. Ik dacht aan nepmol gedrag omdat het zo duidelijk was en het programma haar niet onverdacht probeerde te maken, in tegenstelling tot Thomas vorig jaar in de eerste afleveringen.

Stine wordt nu al het meest verdacht door de gemiddelde kijker. Bij Thomas was dat helemaal niet zo.

Op voorkennis kon ik Stine nog niet betrappen - al vond ik de reactie op het telefoontje van Art wel heel erg snel

41:28
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347


...wat natuurlijk op voorkennis zou kunnen wijzen.


Dat... plus deze mega hints die je net noemde:

Citaat
Dat schaakspel vind ik het meeste, samen met DEEN. Maar elders somt men al op:

Alle namen van de deelnemers zijn in de woordpuzzel te zien behalve die van de finalisten (Stine haalt samen met Olcay in alle plaatjes de finale), maar wel staat er de titel van haar boek m.b.t. Waarheid met vlak ervoor het woord Mol.

Dan was de tekst van Art prominent over NIETS is wat het lijkt, een verhaspeling van STINE.


Maken me wel erg aan het twijfelen of ik goed zit met Simone...



Citaat
De enige lantaarnpaal die uit was, was die van Stine.
Maar er stonden maar vier lantaarnpalen voor zes deelnemers. Als je de spiegel of beter omdraai hint (schaakspel) er ook bij betrekt staat Simone als tweede van rechts (vanuit de kijker gezien) op de Mol-positie.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 14:56:20 door Amethyst »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #63 Gepost op: 9-01-2018, 14:53:14 »
41:28
https://www.npo.nl/wie-is-de-mol/06-01-2018/AT_2091347

Dit viel me ook erg op inderdaad. Het gebeurt wel vaker dat kandidaten moeten lachen als er geld uit de pot verdwijnt, maar een mol probeert zo'n lach altijd te verbergen. Dat zien we Stine hier ook doen, direct de handen voor haar gezicht. In principe gewoon een reflex als je je lach niet wilt laten zien. Het deed me heel erg denken aan Susan in 2014 in de eerste aflevering toen ze met haar hand voor haar mond half lachend vroeg 'hoeveel is dat?'

Maar ik vind het op basis van deze aflevering nog erg lastig te zeggen.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #64 Gepost op: 9-01-2018, 15:01:02 »
Citaat
Alle namen van de deelnemers zijn in de woordpuzzel te zien behalve die van de finalisten (Stine haalt samen met Olcay in alle plaatjes de finale), maar wel staat er de titel van haar boek m.b.t. Waarheid met vlak ervoor het woord Mol.
Dat klopt niet helemaal. Er zijn meerdere namen niet zichtbaar. Kijk maar in het topic 'Woordzoeker'
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #65 Gepost op: 9-01-2018, 15:04:07 »
Ik zag dat ze aan het mollen was, ja. Ik dacht aan nepmol gedrag omdat het zo duidelijk was en het programma haar niet onverdacht probeerde te maken, in tegenstelling tot Thomas vorig jaar in de eerste afleveringen.

Het kan natuurlijk een nieuwe tactiek van de programmamakers zijn nadat ze jaar-in-jaar-uit de Mol in het begin uit de wind hebben gehouden: gewoon in aflevering 1 het mollen vol in beeld brengen. Maar dat dan juist in de volgende afleveringen afzwakken, zodat we het (hopelijk) weer vergeten. Als Stine de volgende afleveringen niet duidelijk molt, dan zou dat op zich dus toch een aanwijzing kunnen zijn.

Dat klopt niet helemaal. Er zijn meerdere namen niet zichtbaar. Kijk maar in het topic 'Woordzoeker'

Ja, maar we hebben de woordzoeker nog niet in zijn geheel gezien. Die andere namen kunnen dus nog opduiken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #66 Gepost op: 9-01-2018, 15:10:44 »
Dit viel me ook erg op inderdaad. Het gebeurt wel vaker dat kandidaten moeten lachen als er geld uit de pot verdwijnt, maar een mol probeert zo'n lach altijd te verbergen. Dat zien we Stine hier ook doen, direct de handen voor haar gezicht. In principe gewoon een reflex als je je lach niet wilt laten zien. Het deed me heel erg denken aan Susan in 2014 in de eerste aflevering toen ze met haar hand voor haar mond half lachend vroeg 'hoeveel is dat?'

Maar ik vind het op basis van deze aflevering nog erg lastig te zeggen.


Ja, ik ook. Een ander mogelijkheid is dat ze heel snel kan schak(el)en  en hier een(imperfecte) mol nadoet.

Ze weet alles van micro-expressies en lichaamstaal. Mol of nepmol, vrijwel alle emoties zijn gespeeld, denk ik. Die lach leek me in eerste instantie niet oprecht.

Maar misschien gaat ze zo ver dat ze als mol een nepmol speelt. Ik hou die optie ook nog open. ::rofl::



Het kan natuurlijk een nieuwe tactiek van de programmamakers zijn nadat ze jaar-in-jaar-uit de Mol in het begin uit de wind hebben gehouden: gewoon in aflevering 1 het mollen vol in beeld brengen. Maar dat dan juist in de volgende afleveringen afzwakken, zodat we het (hopelijk) weer vergeten. Als Stine de volgende afleveringen niet duidelijk molt, dan zou dat op zich dus toch een aanwijzing kunnen zijn.
Ja, dat is zeker een mogelijkheid.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #67 Gepost op: 9-01-2018, 15:39:41 »
Maar misschien gaat ze zo ver dat ze als mol een nepmol speelt. Ik hou die optie ook nog open. ::rofl::

Dat zou fenomenaal zijn! 
 ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #68 Gepost op: 9-01-2018, 15:57:54 »
Ja haha ik ook. But I think not ::ohno::


Dat klopt niet helemaal. Er zijn meerdere namen niet zichtbaar
Maar dat zeg ik ook: 3 niet.

ik vind het op basis van deze aflevering nog erg lastig te zeggen
Niet twijfelen. Het is 'dr gewoon, vorig jaar zat ik vanaf afl. 1 ook op de mol, Thomas ::trots::

En echt, de hints hierboven zet ik graag op een rijtje maar daar is het mij helemaal niet om te doen. Bijna shakend maar in elk geval trillend gaat ze door die eerste aflevering heen. Kijk eens naar die vingers constant. Het is onwerkelijk. Dit is de mol, kan niet anders.

Ze heeft ook nergens surprisereflexen. Zoals Emilio die wel heeft als hij zichtbaar balend die jokers verdeelt. Daar heeft hij vervolgens nog wel een minuut in beeld last van. Kijk dat hele fragment en je ziet bijna die donderwolken boven zijn hoofd (WAT HEB IK NOU GEDAAN, IK GEEF ZOMAAR EEN JOKER WEG GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Komt ook zo over op Stine die probeert te accommoderen en het onderwerp te verleggen... het fenomeen gaat door tot ze weglopen, de heuvel af.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #69 Gepost op: 9-01-2018, 16:11:00 »
Niet twijfelen. Het is 'dr gewoon, vorig jaar zat ik vanaf afl. 1 ook op de mol, Thomas ::trots::

Resultaten uit het verleden etc.   :P
Maar ik ben het wel met je eens hoor: Stine is de Mol. Ik had al enkele weken voordat officieel bekend werd dat ze meedeed een sterk vermoeden dat ze erbij zat.
En zelfs toen al leek ze me de ideale Mol. Ik ga met veel plezier de komende kijken wat die sneaky jeugdschaakster die plotseling begon te verliezen allemaal gaat uithalen. 
:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #70 Gepost op: 9-01-2018, 19:00:11 »
Ja haha ik ook. But I think not ::ohno::

Maar dat zeg ik ook: 3 niet.
6 niet; Alleen Bella, Emilio, Jan en Ron zijn volledig zichtbaar
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #71 Gepost op: 9-01-2018, 21:08:10 »
Als Stine de mol is, doet ze het vrij subtiel. Het is Emilio die begint over bellen met Art en uiteindelijk ook begint te bellen, terwijl Stine nog redenen aan het bedenken is om het te doen. Beter was het geweest als daar quasi verontwaardigd over had gedaan... Iets met de strekking van: "Sta ik daar nog hardop te denken, trekt Emilio al 500 uit de pot". Wat ook klopt met de feitelijke situatie.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #72 Gepost op: 9-01-2018, 21:53:36 »
Poe, mooie hints hier!
Witte Dame op verkeerde veld en "Deen"...

*Chapeau!*
Omnia vincit amor

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #73 Gepost op: 9-01-2018, 21:58:27 »
Ik had wel gezien dat de witte dame verkeerd stond, maar zolang we niet meer weten blijft het ook een beetje wensdenken. Witte/blanke dame (iedereen behalve Simone) neemt plaats in van witte/blanke koning (Thomas).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #74 Gepost op: 9-01-2018, 22:09:05 »
We weten dus wél meer want Stine schaakte tijdens haar jeugd (en molde toen al door expres te verliezen om zodoende de troostprijs in de wacht te kunnen slepen).

Bron: een van Stine's boeken, waarin ze deze anekdote zelf heeft opgetekend.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #75 Gepost op: 9-01-2018, 23:43:38 »
.... en ik zou pas een opdracht met Lego-blokjes in de laatste aflevering stoppen.



 ::rofl::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2018, 15:44:00 »
Ik zou het als programmamaker langzaam opbouwen: een zeer moeilijk te vinden hint - zoals dit schaakbord - in aflevering 1. Volgende aflevering 2 of aflevering 3 een iets makkelijkere en ik zou pas een opdracht met Lego-blokjes in de laatste aflevering stoppen.



Hahaha quote van de week dit  ::rofl::
No Milk today???

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2018, 16:11:46 »
Stine's reactie als ze Art bellen voor die 1000 gulden vond ik zeer kandidaats overkomen.
Verder denk ik niet dat de mol het risico wil nemen dat er 2000 gulden wordt gevonden.

Ze is waarschijnlijk een goede Sherlock Holmes en zal wel ver komen verwacht ik.


Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2018, 16:13:45 »
Stine's reactie als ze Art bellen voor die 1000 gulden vond ik zeer kandidaats overkomen.
Verder denk ik niet dat de mol het risico wil nemen dat er 2000 gulden wordt gevonden.

Ze is waarschijnlijk een goede Sherlock Holmes en zal wel ver komen verwacht ik.
Gulden!? Welk seizoen ben jij aan het kijken!?  ::rofl::
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2018, 16:14:46 »
Verder denk ik niet dat de mol het risico wil nemen dat er 2000 gulden wordt gevonden.

Back tot the Future!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!