Auteur Topic: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden  (gelezen 23243 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
[Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Gepost op: 14-01-2018, 01:35:39 »
Er zit in elke aflevering iets vreemd gewisseld/in spiegelbeeld. Telkens normaal, een hele korte flits verkeerd om en dan weer normaal.

In aflevering 1 is het LG logo van de televisie van Stine en Emilio heel eventjes in spiegelbeeld te zien.

In aflevering 2 als Art de Lada introduceert, komt de auto eerst normaal in beeld en dan heel kort zie je de auto met het nummerbord verkeerd om staan. Het is een korte flits, valt bijna niet op.

Naast de omwisselingen van bijvoorbeeld de schaakstukken, gaat het hier echt om iets wat de productie bewust erin heeft moeten stoppen. Vraag me alleen af waar het naar kan hinten. Emilio die achterstevoren in de woordzoeker staat? Of een verder gezochte theorie dat Jean-Marc de Mol was en er gewisseld heeft moeten worden van mol? Iets anders wat nog niet erg in de gaten loopt?

« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 12:33:24 door D*N »

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2018, 01:51:17 »
Misschien is het dan toch een dualiteit, iemand met twee paspoorten of een van een tweeling?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 01:53:20 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2018, 02:09:19 »
Het is beide keren een volledige spiegeling in een normaal beeld. Denk niet dat het op iets als paspoorten zal wijzen, dat is geen spiegeling maar twee exemplaren van iets.

Moet terug denken aan de eerste aflevering als Stine en Emilio door de gang lopen. Stine komt eerst maar zien we geen spiegeling van, Emilio loopt erachter en zie je weerspiegeld in het schilderij aan de muur. Heb er nog eens naar gekeken en het ziet er raar uit. Het lijkt alsof ze te ver weg zijn voor de duidelijke spiegeling, zeker omdat we niet eerst Stine duidelijk weerspiegeld zien. Samen met de weerspiegeling die we zien in de zonnebril van een willekeurige mijnheer, net na de marktopdracht. Daar lijken we Emilio te zien lopen (man in spijkerjasje). En in de woordzoeker staat Emilio als enige (zover we kunnen zien) van voor naar achteren.

Ships, ik voel een tunnel onder mijn voeten :)




Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2018, 02:13:38 »
Spiegelingen worden wel vaker toegepast in de montage, dat oogt soms mooier / rustiger. En waarom zou een spiegeling op de mol slaan? Daarbij, na de hint van vorig jaar (2 gezichten van Thomas) geloof ik niet in weer een spiegelhint.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2018, 03:26:43 »
Om evt. aan te vullen....

*Bij binnenkomst hotelkamer 1e afl. ziet Jan zichzelf in spiegel en zegt: "Kijk..."

*Emilio in spiegelbeeld op tv scherm achter Art (afl. 1).

*2e Aflevering lijkt Loes een dikke knipoog te geven in de spiegel (tijdens opmaken voor theater) nadat ze een verbond (op aandringen van Ruben) heeft gesloten.
Omnia vincit amor

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2018, 09:15:32 »
Misschien is het dan toch een dualiteit, iemand met twee paspoorten of een van een tweeling?

Stine is de helft van een tweeling.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2018, 09:17:23 »
En Ruben is geloof ik een Tweelingen van sterrenbeeld.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2018, 14:28:19 »
Tijdens het maken van de test (aflevering 2) zien we een shot van Simone dat achterstevoren wordt afgespeeld. Dat is te zien aan de manier waarop ze met haar ogen knippert.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2018, 14:33:12 »
Hee, vreemd! Ik denk dat je gelijk hebt Blip.  ???

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2018, 16:57:27 »
Als je naar https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/ gaat en daar elke kandidaat aanklikt,
zie je Emilio, Jan, Jean-Marc, Olcay, Ron en Simone gespiegeld.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2018, 20:24:52 »
In Aflevering 1 was er ook een shot van Jan en Jean-Marc in de bibliotheek in spiegelbeeld.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2018, 20:43:07 »
In aflevering 1 is de complete hotelkamer van Emilio en Stine ook "in spiegelbeeld" ten opzichte van de overige hotelkamers. Bedden staan na binnenkomst links bij Emilio en Stine. Bij alle andere kandidaten staan de bedden aan de rechter kant.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2018, 04:03:13 »
Spiegelingen worden wel vaker toegepast in de montage, dat oogt soms mooier / rustiger. En waarom zou een spiegeling op de mol slaan? Daarbij, na de hint van vorig jaar (2 gezichten van Thomas) geloof ik niet in weer een spiegelhint.

Maar het is geen spiegeling van een geheel beeld, het is opzettelijk een element spiegelen in een verder normaal beeld. Het lg logo is maar een fragmentje omgedraaid in een verder normaal beeld van de televisie en het beeld op de televisie (het logo van de mol staat normaal in beeld). Van de auto is dat een fragment lang met het nummerbord het geval. Alsof het omgedraaid is opgehangen maar toch duidelijk leesbaar op een verder normale auto.

Het oogt beslist niet mooier, het oogt vrij bizar eigenlijk. En het kost behoorlijk moeite om het in het beeld aan te passen, een photoshop in bewegend beeld. Vandaar dat ik er wel iets van hint in zie al heb ik nog geen flauw idee waar het naar kan verwijzen.

Ben het met je eens dat ze de spiegel hint van Thomas toch niet zullen herhalen. Daarom ben ik niet een rij weerspiegelingen gaan benoemen. De enige die wellicht wel opvalt is de spiegeling van Emilio in aflevering 1, als Stine en Emilio over de gang naar hun hotelkamer lopen. Dat komt op mij onnatuurlijk over. Stine loopt voorop maar we zien van haar hooguit een lichte schaduw in de lijst aan de muur langs komen. Emilio komt erachteraan en van hem zien we een heel duidelijke spiegeling, bijna alsof het geen schilderij maar een spiegel is. De camera lijkt te ver weg om zo'n goede weerspiegeling in beeld te krijgen. Maar daar kan ik me in vergissen.

Enfin, denk niet dat we op zoek hoeven naar spiegelingen in spiegels en beeldschermen maar naar iets met kandidaten wat achterstevoren in beeld gebracht wordt. Vandaar mijn idee van de woordzoeker, omdat Emilio van achter naar voor te vinden is.

Tijdens het maken van de test (aflevering 2) zien we een shot van Simone dat achterstevoren wordt afgespeeld. Dat is te zien aan de manier waarop ze met haar ogen knippert.

Die heb ik nog niet gezien. Tnx, ga ik nog even terug kijken!

Offline Mollenval

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2018, 06:59:34 »
Als je naar https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/ gaat en daar elke kandidaat aanklikt,
zie je Emilio, Jan, Jean-Marc, Olcay, Ron en Simone gespiegeld.

En 2 van deze 6 zijn reeds afgevallen ... afvallers theorie??  ::vergroot::

Als je dit rijtje spiegelt ...

Simone, Ron, Olcay, Jean-Marc, Jan, Emilio.

... is dan Emilio de volgende afvaller?  ???


En zijn dan de andere 3 kandidaten dan de finalisten (Simone - Mol, Olcay/Jan - Winnaar/Verliezer)

... zou weer knap aansluiten op andere theoriën in dit forum ...  :P ::ok::


En dit is dan als oplossing ook weer gespiegeld ... 3 eerste afvallers van het seizoen en de 3 overblijvers aan het einde van dit seizoen ...

Case closed?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 07:23:40 door Mollenval »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2018, 16:18:46 »
Is er ooit een afvallers theorie geweest die geheel bleek te kloppen en als afvallers theorie uitcheckte?

Denk eerder dat het naar de mol verwijst maar dat we pas verderop in het seizoen er meer duidelijkheid over gaan zien.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2018, 17:21:28 »
Is er ooit een afvallers theorie geweest die geheel bleek te kloppen en als afvallers theorie uitcheckte?

Zowieso in 2011, de vraag die de kandidaten beantwoorden in de eerste twee afleveringen gaf de aflevering aan waar ze naar huis moesten.

En vorig jaar de 'naar huis' theorie, al is deze nooit bevestigd. Maar het klopte wel altijd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2018, 17:35:24 »
Zowieso in 2011, de vraag die de kandidaten beantwoorden in de eerste twee afleveringen gaf de aflevering aan waar ze naar huis moesten.

Klopt inderdaad, al hadden ze 'm niet helemaal waterdicht gemaakt: van Miryanna wisten we niet dat ze in aflevering 4 zou afvallen. Voor de volledigheid:

Citaat van: archief wieisdemol.net
Hint 1. In de eerste twee afleveringen was te zien wie de eerste zeven afgevallen kandidaten waren (op Miryanna na) en wie de Mol was. Het nummer van de vraag die de kandidaten in de test van aflevering 1 en 2 beantwoordden, correspondeerde met de aflevering waarin ze afvielen. Zo zagen we Hanna vraag 2 beantwoorden, Horace vraag 3 en Jan vraag 5. Patrick wees als eerste vraag 20 aan: "Wie is de Mol?". (Hij klikte bij deze vraag met zijn muis.)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2018, 22:39:28 »
Tijdens het maken van de test (aflevering 2) zien we een shot van Simone dat achterstevoren wordt afgespeeld. Dat is te zien aan de manier waarop ze met haar ogen knippert.

Nog eens de hele test teruggekeken. Als je goed kijkt, zie je aan het knipperen van de ogen dat bepaalde shots van Simone, Olcay en Bella achterstevoren worden afgespeeld.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2018, 23:24:26 »
Nog eens de hele test teruggekeken. Als je goed kijkt, zie je aan het knipperen van de ogen dat bepaalde shots van Simone, Olcay en Bella achterstevoren worden afgespeeld.

Heb nog eens gedubbelchecked en... duidelijk!

Simone - rond 56:08
Olcay - rond 56:38
Bella - rond 58:38

Nogmaals. Mooi gevonden Blip. Nu nog bedenken wat dat te betekenen heeft...

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Wissels/spiegelbeelden
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2018, 03:05:30 »
Heb nog eens gedubbelchecked en... duidelijk!

Simone - rond 56:08
Olcay - rond 56:38
Bella - rond 58:38

Nogmaals. Mooi gevonden Blip. Nu nog bedenken wat dat te betekenen heeft...

Ik heb de indruk dat het is om een mooiere, meer vloeiende overgang te maken naar het beeld dat erop volgt. De camera beweegt telkens van rechts naar links (of v.v.), en misschien wilde men de beweging bij de montage juist de andere kant op hebben.