Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 121664 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #220 Gepost op: 11-02-2018, 14:36:29 »
Bovendien hebben ze op hun plechtige communiezieltje beloofd om er geen nephints in te steken. Als het bewust gedaan is, is het een nephint naar de volgende afvaller.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #221 Gepost op: 11-02-2018, 14:40:46 »
Op zich verklaarbaar. Je bent editor. In de montageruimte hoor je Olcay zeggen dat het Stine niet kan zijn. Het is laat, je bent moe, whatever. Je zoekt een tussenshot dat correspondeert met wat je net hoorde en iin het bakje met "screenshot test" vind je deze. Knip, plak en klaar.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #222 Gepost op: 11-02-2018, 14:45:23 »
Het is verder ook niet alsof er zich niet eerder zulke onthullingen hebben voor gedaan. Van de sneakpreview in 2012 van na 'wie is de mol? Dat ziet u volgende week' die verklapte dat Hadewych had gewonnen omdat ze omhelst werd door AM en Liesbeth. Tot Chris niet tonen in wat uiteindelijk de finaleopdracht was, dus moest ie wel vlak voor de finale met drie afvallen.

Als Simone werkelijk de mol blijkt te zijn vind ik het jammer om het zo te weten te komen. Van Art zijn vraag aan haar: 'ben jij de mol?' tot een Ruben die haar het vraagt tot het zelfverzekerd 'ik ga er niet uit' Het bouwt verder op elkaar en zo geef je het gewoon weg op een niet leuke manier. Waarom zou je zulke onthullingen niet eruit editten en erin laten?  :-*
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #223 Gepost op: 11-02-2018, 14:45:31 »
Op zich verklaarbaar. Je bent editor. In de montageruimte hoor je Olcay zeggen dat het Stine niet kan zijn. Het is laat, je bent moe, whatever. Je zoekt een tussenshot dat correspondeert met wat je net hoorde en iin het bakje met "screenshot test" vind je deze. Knip, plak en klaar.
???
Met alle respect.. maar dat is het belachelijkste wat ik in lange tijd gehoord heb. Dit zou NOOIT mogen gebeuren

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #224 Gepost op: 11-02-2018, 14:50:15 »
???
Met alle respect.. maar dat is het belachelijkste wat ik in lange tijd gehoord heb. Dit zou NOOIT mogen gebeuren
Fouten kunnen gemaakt worden, ook door editors. Wat nooit had mogen gebeuren is dat het daadwerkelijk uitgezonden wordt. Het had lang daarvoor ontdekt en hersteld moeten worden. Checks and balances.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #225 Gepost op: 11-02-2018, 14:51:46 »
Mag niet gebeuren? Eens. Kan het gebeuren? Ja. Het is mensenwerk.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #226 Gepost op: 11-02-2018, 14:55:04 »
Mag niet gebeuren? Eens. Kan het gebeuren? Ja. Het is mensenwerk.

Klopt, maar het is al te vaak gebeurd. Als het molduel zich toespitst op Stine VS Simone zoals al weken aan de hand is hier op het forum en ook in de app plus elders die verdenkingen zo liggen.. dan ga je geen uitsluitsel geven in aflevering 6 door een screen van aflevering 8 te pakken waardoor je een van beide kunt wegstrepen. Dan gooi je gewoon je eigen glazen in als redactie. De spanning is weg, de verrassing is weg.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #227 Gepost op: 11-02-2018, 14:58:08 »
Ja. Dat.

Of het is met opzet gedaan en dat maakt àlles wat je ziet twijfelachtig en mogelijk nep.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #228 Gepost op: 11-02-2018, 15:05:11 »
De aflevering word echt vantevoren bekeken door de crew. Als zelfs onoplettende niet-molloten het doorhadden (lees: de vrienden waarmee ik kijk) dan vind ik het ongeloofwaardig dat Rick of iemand anders van de crew dit niet opgemerkt heeft voor ie daadwerkelijk op tv komt.

Punt.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #229 Gepost op: 11-02-2018, 15:06:42 »
De aflevering word echt vantevoren bekeken door de crew. Als zelfs onoplettende niet-molloten het doorhadden (lees: de vrienden waarmee ik kijk) dan vind ik het ongeloofwaardig dat Rick of iemand anders van de crew dit niet opgemerkt heeft voor ie daadwerkelijk op tv komt.

Punt.

Dus het is met opzet? Met welk doel dan?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #230 Gepost op: 11-02-2018, 15:07:34 »
Als hint dan, het testscherm was verlost van de mol ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #231 Gepost op: 11-02-2018, 15:10:43 »
Klopt, maar het is al te vaak gebeurd. Als het molduel zich toespitst op Stine VS Simone zoals al weken aan de hand is hier op het forum en ook in de app plus elders die verdenkingen zo liggen.. dan ga je geen uitsluitsel geven in aflevering 6 door een screen van aflevering 8 te pakken waardoor je een van beide kunt wegstrepen. Dan gooi je gewoon je eigen glazen in als redactie. De spanning is weg, de verrassing is weg.

Ja, het zou heel jammer zijn maar vergissen of ergens met z'n allen als regie overheen kijken is menselijk. Mag het gebeuren, nee, kan het gebeuren, ja.
Ik kan dit zeggen uit eigen ervaring met controle van een tekst van meerdere mensen toch een eenvoudige naam fout gespelt.
 Dit is een beeld wat al 18 seizoenen te zien is: vraag 20 is 18x 9 x in beeld gebracht. Een standaard beeld waar je dus sneller overheen kijkt.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #232 Gepost op: 11-02-2018, 15:24:32 »
Kleine voorspelling, op basis van alle spoilers en ervanuitgaande dat Simone de mol is;

Stine volgende afvaller
Ruben laatste afvaller voor de finale
Olcay verliezer
Jan winnaar
Simone mol

In het kader van 'hou het forum positief' wil ik erbij vermelden dat ik de programmamakers van WidM erg respecteer en waarschijnlijk half niet weet hoeveel moeite ze erin stoppen om de boel geheim te houden. Helaas lukt dat niet altijd. Maar ik heb bewust gekozen dit seizoen mijn nieuwsgierigheid niet te bedwingen en me in deze community te begeven, met het risico dat ik weleens vroegtijdig achter bepaalde informatie kan komen, die mij anders misschien niet was opgevallen. Maakt het kijken misschien minder spannend, maar toch ook een leuke ervaring. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #233 Gepost op: 11-02-2018, 17:30:41 »
De aflevering word echt vantevoren bekeken door de crew. Als zelfs onoplettende niet-molloten het doorhadden (lees: de vrienden waarmee ik kijk) dan vind ik het ongeloofwaardig dat Rick of iemand anders van de crew dit niet opgemerkt heeft voor ie daadwerkelijk op tv komt.

Punt.


Dat zouden ze moeten hebben gezien inderdaad. Dat dat niet is gebeurd, is echt onbegrijpelijk. Zowel het bewust monteren van dit shot als het zelf volledig hebben gemist vind ik allebei onverklaarbaar.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #234 Gepost op: 11-02-2018, 20:26:04 »
Ik kan het vanwege het betrekken van de finalisten-spoiler alleen hier plaatsen ,maar voor mij en velen overduidelijke mol Stine is dus wel bijna zeker niet de mol. En ik zat tot voor deze aflevering compleet in de Stine-tunnel.

1. Ze staat niet op het scherm van Simone.

2. Loes zat grotendeels op haar en viel af.

3. Olcay zit absoluut niet op Stine en haalt de finale.

4. Stine wordt teveel verdacht gemaakt in editing. Zelfs de woordzoeker wordt op de officiele site gezet met wie wat heeft weggestreept en wat opvallend is. Ze focussen erg op dat ze te stil is in de hotelkamer.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #235 Gepost op: 11-02-2018, 20:40:08 »
De aflevering word echt vantevoren bekeken door de crew. Als zelfs onoplettende niet-molloten het doorhadden (lees: de vrienden waarmee ik kijk) dan vind ik het ongeloofwaardig dat Rick of iemand anders van de crew dit niet opgemerkt heeft voor ie daadwerkelijk op tv komt.

Punt.

dit geloof ik niet. Ook de crew kan vierkant over een dergelijk scherm heen kijken.



@Theovv: er komt nog een aflevering. Het scherm wat je ziet, is een scherm uit aflevering 8. Er is volgende week namelijk iemand afgevallen, maar dat ''weten'' we nog niet  bij de test van aflevering 7. In die test horen dus 5 namen te staan, en pas bij de test van aflevering 8 horen er 4 te staan.




Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #236 Gepost op: 11-02-2018, 20:54:14 »
dit geloof ik niet. Ook de crew kan vierkant over een dergelijk scherm heen kijken.



@Theovv: er komt nog een aflevering. Het scherm wat je ziet, is een scherm uit aflevering 8. Er is volgende week namelijk iemand afgevallen, maar dat ''weten'' we nog niet  bij de test van aflevering 7. In die test horen dus 5 namen te staan, en pas bij de test van aflevering 8 horen er 4 te staan.




Dat weet ik, dat is dus 1 van de aanwijzingen dat Stine niet de mol kan zijn. Met die 4 aanwijzingen bij elkaar moet ik uit de Stine-tunnel komen, terwijl er zoveel (misschien teveel) naar haar wees.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #237 Gepost op: 11-02-2018, 21:45:11 »
Ik heb veel met en voor uitgevers gewerkt. Elk boek, elke geschreven tekst heeft een

Knoing

Wat ik ermee bedoel... In eindversie staat knoing ipv koning. Auteur, redacteur, uitgever, corrector, nog eens auteur en redacteur zien t woord koning. Omdat ze denken dat dat er staat en ze weten dat het er moet staan.

Dit is voor mijn gevoel de knoing van widm.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #238 Gepost op: 11-02-2018, 21:47:06 »
Voor mijzelf betekent het dat ik op zoek moet naar een nieuwe mol. Aan de andere kant, ik kan me voorstellen dat deze wetenschap voor een aantal kijkers de pret een beetje bederft. Voor mij is het om het even.


Maar voor het overgrote deel van de kijkers verandert er denk ik helemaal niets, want ook al hebben zij het scherm met de testvraag in beeld gezien, ik heb het vermoeden dat ze daar compleet overheen kijken. Het ging eigenlijk te snel om het goed gezien te hebben. Verreweg de meeste kijkers zullen niet opnieuw gaan kijken.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #239 Gepost op: 11-02-2018, 21:58:26 »
Ik had het ook niet gezien hoor ::ohno::. Meestal zone ik een beetje uit als ze de test maken want daar gebeurt nooit zoveel interessants  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human