Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 121662 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #320 Gepost op: 14-02-2018, 21:59:08 »
Kan iemand me het linkje geven naar het interview van Bella bij RTL Boulevard? Kan het nergens vinden.
In het gesprek met Annemieke zegt ze 10-5-5 gespreid te hebben, maar ze noemt daar niet de naam Ruben.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #321 Gepost op: 14-02-2018, 22:54:36 »
In mijn overzicht hebben we van Bella in aflevering 1 geen verdenkingen gezien of gehoord, in aflevering 2 noemt ze Stine en in de aflevering waarin ze afvalt noemt ze niemand. Ze zet haar joker niet in.

Dit komt overeen met het topic "wie verdenkt Wie" en de overzichten op

http://wiewasdemol.nl/seizoen-18/verdenkingen

In het interview met Annemieke zegt Bella op 3 personen te hebben gespreid, 10 vragen op één persoon en op de anderen beide vijf.



Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #322 Gepost op: 14-02-2018, 23:04:31 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #323 Gepost op: 14-02-2018, 23:15:42 »
Als de spoilers kloppen dan kunnen in theorie alleen Simone en Ruben de laatste afvallers zijn.
De mol laat ik even buiten beschouwing want in theorie kunnen Jan en Olcay ook de mol zijn.
Meestal verdenken de laatste kandidaten elkaar maar het komt ook voor dat men met verkeerde verdenkingen toch de finale haalt. Een finalevrijstelling wil ook nog wel eens helpen. ;D

Simone verdenkt Ruben en ook Jan ( dat heeft ze overigens de hele serie al gedaan, Stine neemt ze ook steeds mee)

Ruben verdenkt 5 mensen en noemt in aflevering 3 Simone voor het eerst. In aflevering 4 gaat hij vooral voor Emilio en in aflevering 5 voor Loes. in de laatste aflevering noemt hij de drie dames en dus ook Simone.

Kortom de potentiele afvallers verdenken elkaar. Hier kunnen we dus niets mee. De verdenkingen kunnen in aflevering 7 weer verschuiven of er komt een vrijstelling of de laatste afvaller valt pas in aflevering 9 af.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #324 Gepost op: 14-02-2018, 23:16:26 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #325 Gepost op: 15-02-2018, 07:48:49 »
Dat zeg ik ook:  ::rofl::

Heeft Bella de test verprutst, verloren van de jokerrace tussen haar, Simone en Emilio, of is Simone de Mol?

Sorry! ;D

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #326 Gepost op: 15-02-2018, 08:32:42 »
Als de spoilers kloppen dan kunnen in theorie alleen Simone en Ruben de laatste afvallers zijn.
De mol laat ik even buiten beschouwing want in theorie kunnen Jan en Olcay ook de mol zijn.
Meestal verdenken de laatste kandidaten elkaar maar het komt ook voor dat men met verkeerde verdenkingen toch de finale haalt. Een finalevrijstelling wil ook nog wel eens helpen. ;D

Simone verdenkt Ruben en ook Jan ( dat heeft ze overigens de hele serie al gedaan, Stine neemt ze ook steeds mee)

Ruben verdenkt 5 mensen en noemt in aflevering 3 Simone voor het eerst. In aflevering 4 gaat hij vooral voor Emilio en in aflevering 5 voor Loes. in de laatste aflevering noemt hij de drie dames en dus ook Simone.

Kortom de potentiele afvallers verdenken elkaar. Hier kunnen we dus niets mee. De verdenkingen kunnen in aflevering 7 weer verschuiven of er komt een vrijstelling of de laatste afvaller valt pas in aflevering 9 af.

Maar als ik de het verdenkingen overzicht analyseer wat hier net gepost is kunnen eigenlijk alleen Ruben of Simone de Mol zijn. (En in theorie Jan)
Olcay en Stine kan je eigenlijk afschrijven omdat Loes afviel. Loes was namelijk de enige die die 2 verdacht in aflevering 5. En ze viel af. Nou kan het doordat antwoorden op meerdere toepasbaar zijn etc. maar met 5 man over, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk als je als enige op de juiste mol zit dat je dan afvalt.

Verder valt me op dat Jan voornamelijk door Simone word verdacht, hier valt dus niet zoveel over te zeggen. Het kan zijn dat de rest er allemaal naast zit. Persoonlijk heb ik Jan allang afgeschreven door zijn fanatisme.

Ruben en Simone zitten voornamelijk op elkaar. Met uitzondering dat Ruben 1x haar niet verdacht maar alleen Loes (Die afviel) verdacht.
Hierdoor vind ik Ruben net iets verdachter dan Simone, maar het kan natuurlijk zijn dat hij de test gewoon wat sneller heeft gemaakt of net de vragen beter uitkwamen voor hem.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #327 Gepost op: 15-02-2018, 09:29:57 »
Er staan hierboven nogal wat subjectieve belevingen van de verdenkingen en bovendien veronderstellingen.

Met mijn post probeerde ik objectief te kijken en alleen mee te nemen wat we door spoilers denken te weten en wat we in de testbiechten hebben gehoord en gezien.


Mijn eigen invulling is dat Jan en Olcay finalisten zijn en Simone de mol.

Het afvallen gaat dan nu tussen Stine en Ruben. Omdat Ruben het langst en meest verdacht wordt ging ik er vanuit dat Stine volgende afvaller is. Dit was mijn gedachte al nog voordat ik over het bewuste testscherm had gelezen.

Of het scherm een spoiler is of gewoon een fout weten we niet. Als het een spoiler is dan is er iig in aflevering 8 nog iemand die Ruben verdenkt en dat is ook raar als Ruben  zelf afvalt.....

« Laatst bewerkt op: 15-02-2018, 09:35:14 door Moedermol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #328 Gepost op: 15-02-2018, 12:20:25 »
Als het een spoiler is dan is er iig in aflevering 8 nog iemand die Ruben verdenkt en dat is ook raar als Ruben  zelf afvalt.....

Maar het is dus geen spoiler maar een zeer slordige fout van de productie. En dus hoort dat scherm helemaal niet bij aflevering 8.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #329 Gepost op: 15-02-2018, 12:48:12 »
Maar het is dus geen spoiler maar een zeer slordige fout van de productie. En dus hoort dat scherm helemaal niet bij aflevering 8.

Ik geloof niet dat het een zeer slordige fout is. KAN gewoon niet.
Dat je bij het monteren een fout maakt door een ander beeld dan bedoeld te gebruiken kan ik nog billijken als dat ook een beeld uit dezelfde aflevering is.
Maar dat je een beeld er in zet uit een andere aflevering en dan helemaal van een aflevering die nog komt?? Nee...

Ik bedoel: een fout is menselijk maar dit geloof ik niet. Ik denk eerder dat dit gewoon het scherm is dat Stine te zien kreeg: is nog verklaarbaar ook. Elke deelnemer moet bij de test apart inloggen immers. En dan kan het heus zo zijn dat ze een "op maat gesneden test" te zien krijgen.... met de andere deelnemers op het scherm bij vraag 20...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #330 Gepost op: 15-02-2018, 12:52:15 »
Ik bedoel: een fout is menselijk maar dit geloof ik niet. Ik denk eerder dat dit gewoon het scherm is dat Stine te zien kreeg: is nog verklaarbaar ook. Elke deelnemer moet bij de test apart inloggen immers. En dan kan het heus zo zijn dat ze een "op maat gesneden test" te zien krijgen.... met de andere deelnemers op het scherm bij vraag 20...
Dit is (nog) nooit het geval geweest. Alle kandidaten krijgen altijd alle antwoordopties te zien, inclusief die op henzelf slaan. Dat is ook waarom de kandidaten altijd hun vragenlijst bij zich hebben; ze moeten ook nog eens uitkijken dat ze niet per ongeluk hun eigen antwoord aanklikken als ze aan het gokken zijn. Op maat gemaakte testen voor elke kandidaat lijkt me heel veel gedoe zonder dat het iets verandert aan dat er één goed antwoord is.
...óf niet!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #331 Gepost op: 15-02-2018, 14:17:45 »
...bovendien kan de mol bij zo'n "op maat gemaakte test" nooit het goede antwoord geven op vraag 20. Lijkt me ook niet wenselijk.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #332 Gepost op: 15-02-2018, 14:22:18 »
Gaan mensen er vanuit dat de Mol altijd groen krijgt omdat hij altijd zijn test volledig goed maakt? Want volgens mij is dat niet het geval. Zo meen ik me te herinneren dat Kim elke keer haar test op iemand anders maakte, gewoon om zichzelf bezig te houden en omdat ze vond dat "je kan zien of iemand echt nadenkt of niet". Het groene scherm wordt gewoon handmatig gefingeerd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #333 Gepost op: 15-02-2018, 14:27:10 »
'Degene die het minst weet ligt uit het spel. Behalve de Mol, die hoeft nooit naar huis.'
Los van dat dit niet echt een lekkere Nederlandse zin is, is het wel duidelijk dat de Mol los staat van de testresultaten.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #334 Gepost op: 15-02-2018, 14:28:24 »
Gaan mensen er vanuit dat de Mol altijd groen krijgt omdat hij altijd zijn test volledig goed maakt? Want volgens mij is dat niet het geval. Zo meen ik me te herinneren dat Kim elke keer haar test op iemand anders maakte, gewoon om zichzelf bezig te houden en omdat ze vond dat "je kan zien of iemand echt nadenkt of niet". Het groene scherm wordt gewoon handmatig gefingeerd.

Ja idd. Ik denk niet dat ze de test van de mol “nakijken”, denk dat die by default gewoon een groen scherm krijgt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #335 Gepost op: 15-02-2018, 14:50:43 »
Klopt, volgens mij heeft Dennis aangegeven dat hij alles op zichzelf heeft ingevuld. Terwijl Klaas alles op zijn zogenaamde hoofdverdachte heeft ingevuld. Wat de mol invult, maakt dus helemaal niet uit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #336 Gepost op: 15-02-2018, 15:13:38 »
Heel simpel, het  is om het even wat de mol bij de test invult. Er zal een groen scherm volgen.

De enige reden dat de mol de test maakt, is ''voor het paatje''. Het zou namelijk gek zijn als er steeds 1 kandidaat nooit in beeld komt bij het invullen van de test.

Stel dat de mol een tikfout maakt, en door het aanklikken van een verkeerd antwoord de test het slechtste maakt, hoe willen de makers dat rode scherm dan verdedigen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #337 Gepost op: 15-02-2018, 17:01:38 »
De mol gaat inderdaad een test maken voor t plaatje. zodat wij zien dat iedereen achter een laptop kruipt . De ene Mol vult t voor de lol in , een ander niet. De uitslag van de test is  voor de Mol totaal niet van invloed op de kleur van het getoonde scherm in de executie.

Op maat gemaakte testen voor individuele kandidaten is voor mij al net zo n fabeltje als 2 mollen.  ::tandpastasmiley::

maar ja we moeten iets in onze pogingen om niet te accepteren wat we  niet willen accepteren: dat door een foutje van de montage er iets duidelijk is geworden.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #338 Gepost op: 15-02-2018, 17:21:52 »
maar ja we moeten iets in onze pogingen om niet te accepteren wat we  niet willen accepteren: dat door een foutje van de montage er iets duidelijk is geworden.

Ik blijf er bij dat dit niet kan. Maar goed zo denk ik er over. Mocht Stine er toch uit vliegen dan heb ik in ieder geval wel (In de WIDM-game/app) vanaf het begin bovenaan gestaan met het maximale aantal punten  ::rofl::

Ik denk ergens dat de schermen die we zien niet directe kopieën zijn van de schermen die de kandidaten zien maar dat het een soort computersimulatie is. Let er maar eens op hoe steeds de muisaanwijzer in één vloeiende (maar langzame) beweging naar het aan te klikken vakje beweegt. In dat geval lijkt me een menselijke fout nog veel sterker...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #339 Gepost op: 15-02-2018, 17:22:01 »
maar ja we moeten iets in onze pogingen om niet te accepteren wat we  niet willen accepteren: dat door een foutje van de montage er iets duidelijk is geworden.

Of toch niet. Het kan immers ook nog eens zo zijn dat de maker van de graphics zo slordig is (en dat weten we al door zeer knullige taalfouten en fouten in namen tijdend voorgaande seizoenen!) dat hij/zij niet een scherm van aflevering 8 heeft gepakt maar domweg vergeten heeft de vijfde naam toe te voegen aan scherm voor aflevering 6. Zaterdagavond tegen half tien weten we hoe de vork in de steel zit.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!