Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie  (gelezen 24029 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2018, 05:55:07 »
Het lijkt me verhipte moeilijk de Georgische namen in 1 keer goed te herhalen en dan ook nog eens staande op een laddertje met al die tijd je ene arm omhoog  ::rofl::

Daar heeft ze natuurlijk die lichte polsblessure opgelopen. ::tandpastasmiley::

Offline Peter82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2018, 07:00:25 »
1e berichtje op het forum, maar toch eens een theorietje delen. Heb de aflevering niet teruggekeken dus ik hoop dat het klopt wat ik schrijf :-).

Waar dit volgens mij mis ging is dat iemand onder de grond (Stine?) die sterren omschreef als "walk of fame" achtig. Boven de grond liepen ze meteen naar de Walk of Fame achtige sterre (5 punten, vergelijkbare kleuren), terwijl de sterren op de foto meer punten hadden.

De mol wiat natuurlijk dat die andere sterren er ook waren, en dat ze die (neem ik aan) al een keer hadden gezien. De verwarring ontstond hier doordat de sterren op de foto niet omschreven werden, maar vergeleken met de walk of fame sterren.

Áls dit een molactie was vind ik het wel een klassieke - in beeld en subtiel verwarring veroorzaken. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar wilde dit toxh even in de groep gooien.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2018, 08:37:29 »
Op het laatst zegt Simone nog:jullie zaten in dit theater. Loes zei Ja. Voorkennis?

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2018, 10:24:36 »
Ik vraag me af waarom Emilio en Loes dat bord met aanwijzingen niet opgepakt hebben en naar Stine brachten. Maar dat zal wel niet mogen. En als Mol zou ik hier boven de grond gaan, daar is verwarring zaaien makkelijker. De Mol wil tijd rekken en verwarring kost tijd. De verwarring zit in de eerste aanwijzing... Want het is maar net hoe je staat en wat dan rechts is. En door snel weg te lopen geef je de anderen weinig tijd er over na te denken. Hier zijn Olcay en Simone dus verdacht. Jan probeert dat te corrigeren maar krijgt geen steun van Ruben en Emilio. Dus lopen ze verkeerd. De verwarring over de Hollywood sterren doet de rest en ook hier zit Simone, geholpen door de uitleg van Stine, in de verwarring. Simone is verdacht bezig hier...  ::vergroot::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2018, 13:52:44 »

De mol wiat natuurlijk dat die andere sterren er ook waren, en dat ze die (neem ik aan) al een keer hadden gezien. De verwarring ontstond hier doordat de sterren op de foto niet omschreven werden, maar vergeleken met de walk of fame sterren.


Er werd duidelijk gezegd zwarte stenen met witte sterren. Simone luistert weer eens niet en gaat er als een kip zonder kop vandoor. Waarom de anderen hier niet op aansloegen, begrijp ik niet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2018, 15:08:59 »
De verwarring zit in de eerste aanwijzing... Want het is maar net hoe je staat en wat dan rechts is. En door snel weg te lopen geef je de anderen weinig tijd er over na te denken. Hier zijn Olcay en Simone dus verdacht.

precies dit!


Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2018, 16:29:17 »
precies dit!



Volgens mij hoor ik Olcay juist zeggen dat ze heeft gevraagd welke kant ze op moesten, voordat ze weglopen. Ik kan me indenken dat een crewlid helpt (ze stonden namelijk in een cirkel om de telefoon heen) door te vertellen vanuit welke kant gezien ze rechts moeten.

Daarbij lopen Olcay en Simone de goede kant in (alleen te ver door). Ik zou als mol meteen de verkeerde kant inlopen, omdat je daar de verwarring nog kunt zaaien (Oh, ja vanuit mijn plek liep ik toch echt naar rechts).

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2018, 16:55:22 »
Op het laatst zegt Simone nog:jullie zaten in dit theater. Loes zei Ja. Voorkennis?
Het lijkt me dat je wel weet waar je net vandaan komt. Dat is geen voorkennis ;)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2018, 16:57:07 »
Loes die voorstelt om alvast naar de groep te bellen om alvast de aanwijzing te beschrijven, en Stine die daar meteen op ingaat.. geen Mollen.  ::joehoe::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2018, 17:12:46 »
Loes die voorstelt om alvast naar de groep te bellen om alvast de aanwijzing te beschrijven, en Stine die daar meteen op ingaat.. geen Mollen.  ::joehoe::

Behalve als één van deze dames (als mol) wist dat ze de andere lokaties van de foto’s  mogelijk al eerder op de route tegen zouden komen.
Het was niet alleen zaak om de juiste lokaties te vinden, maar ook in de juiste volgorde (vanwege de aanwijzingen achterop de foto’s voor het vervolg van de route)
Dat was de enige manier om de andere kandidaten te vinden.

Dus de foto’s al beschrijven, kan er ook voor zorgen dat de kandidaten gaan speuren naar de lokaties en niet letten op de juiste volgorde, waardoor het juist in de soep loopt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 17:14:37 door Eva88ab »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2018, 17:26:15 »
Citaat
Het was niet alleen zaak om de juiste lokaties te vinden, maar ook in de juiste volgorde

Is dat wel zo?

Vanaf de laatste locatie kom je als je de aanwijzing volgt altijd op de goede plaats uit toch? Als je per ongeluk op de laatste locatie zou beginnen, dan ben je volgens mij alleen maar snel klaar. Het maakt toch niet uit hoe je op de laatste bent gekomen? Het gaat erom wat je vanaf daar doet.

In dat geval is Stine zeer onmols door alle locaties te noemen. Het wordt wel heel lastig om ze om de laatste heen te leiden als iemand er eentje van herkent.

Offline de mol20-20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2018, 17:39:27 »
Indien mensen willen gaan speuren naar de route... :)

Met google maps kwam ik er zojuist achter dat ze de route begonnen op de Tamar Chovelidze st. 7. Ze staan daar bij het Rooms hotel, waar ze de eerste aanwijzing ontvangen van Stine. Vervolgens slaan ze rechtsaf de Merab Korsave st. op, en gaan ze bij de Mc Donalds opnieuw rechtsaf.

Offline de mol20-20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2018, 18:01:42 »
Vervolgens lopen ze over de Shota Rustaveli street, langs de bank, en zouden ze bij de 3e straat rechts (de 9 aprili straat) de sterren moeten tegenkomen. Daar vinden ze de goede sterren blijkbaar niet, en rennen ergens anders heen. Uiteindelijk komen ze via de hint wel weer op de goede weg door na het theater links de goede straat in te lopen, en slaan ze rechtsaf naar de Revaz Tabukashvili str. Dan is de tijd op en eindigen ze in het thema park (gr. orbeliani garden) , op zoek naar een plakkaat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2018, 18:13:59 door jl-de mol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2018, 19:50:06 »
Indien mensen willen gaan speuren naar de route... :)

Met google maps kwam ik er zojuist achter dat ze de route begonnen op de Tamar Chovelidze st. 7. Ze staan daar bij het Rooms hotel, waar ze de eerste aanwijzing ontvangen van Stine. Vervolgens slaan ze rechtsaf de Merab Korsave st. op, en gaan ze bij de Mc Donalds opnieuw rechtsaf.

en volgens mij gaat het hier fout want voor het hotel moesten ze naar rechts, 1e straat rechts, 5e straat links. Ze slaan echter twee maal rechts af.....

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2018, 19:55:47 »
Nogmaals...

Wat maakt het uit? Ze moeten bij de laatste locatie aankomen en daar de aanwijzingen opvolgen. Hoe ze daar komen en wanneer en of het wel in de goede volgorde is, is toch om het even?

Daarom vind ik Stine daar zo onmols. Zij omschrijft meteen alle hints. Er is de indruk gewekt dat je alle aanwijzingen moet volgen en dat zou ook tot resultaat hebben geleid. Maar beginnen bij de laatste locatie (al dan niet per ongeluk) had tot hetzelfde resultaat geleid.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2018, 20:23:33 »
Nogmaals...

Wat maakt het uit? Ze moeten bij de laatste locatie aankomen en daar de aanwijzingen opvolgen. Hoe ze daar komen en wanneer en of het wel in de goede volgorde is, is toch om het even?

Daarom vind ik Stine daar zo onmols. Zij omschrijft meteen alle hints. Er is de indruk gewekt dat je alle aanwijzingen moet volgen en dat zou ook tot resultaat hebben geleid. Maar beginnen bij de laatste locatie (al dan niet per ongeluk) had tot hetzelfde resultaat geleid.

Dat klopt, daar hadden we het hier thuis ook over, het maakt niet uit bij welke aanwijzing je verder gaat omdat je daarna een vervolg van de route krijgt. Als je vroeg bij de laatste aanwijzing aankomt ben je snel binnen.

Daarom zal de mol bovengronds vertragen en dat is wat er gebeurde in het eerste kwartier bij het verkeerd lopen. ( twee keer rechts afslaan)Ze kwamen geen enkele aanwijzing tegen en hadden al een kwartier verspeeld. Dat Stine dan ineens alle aanwijzingen geeft is heel kandidaats. De mol met voorkennis kan de regie nemen  over de gegeven aanwijzingen en dat is wat er volgens mij daarna gebeurde. De mol weet natuurlijk welke aanwijzing hij/zij vooral niet moet hebben om de tunnel te vinden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2018, 20:30:17 »
Of welke hij/zij verkeerd moet interpreteren. De sterren in dit geval, denk ik.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2018, 20:56:08 »
Vervolgens lopen ze over de Shota Rustaveli street, langs de bank, en zouden ze bij de 3e straat rechts (de 9 aprili straat) de sterren moeten tegenkomen. Daar vinden ze de goede sterren blijkbaar niet, en rennen ergens anders heen. Uiteindelijk komen ze via de hint wel weer op de goede weg door na het theater links de goede straat in te lopen, en slaan ze rechtsaf naar de Revaz Tabukashvili str. Dan is de tijd op en eindigen ze in het thema park (gr. orbeliani garden) , op zoek naar een plakkaat.

De groene route is de goede route. De rode route is waar de kandidaten verkeerd lopen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2018, 20:59:43 »
En zo te zien kom je met de verkeerde sterren bij het verkeerde punt uit...

Dat maakt Stine minder mols, zij omschrijft de sterren correct als wit, en Olcay en Simone verdachter omdat ze de verkeerde sterren kiezen?

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Tunnelvisie
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2018, 21:03:57 »
En zo te zien kom je met de verkeerde sterren bij het verkeerde punt uit...

Dat maakt Stine minder mols, zij omschrijft de sterren correct als wit, en Olcay en Simone verdachter omdat ze de verkeerde sterren kiezen?

Uiteindelijk komen ze toch op de goede straat uit, de Revaz Tabukashvili Straat, maar aan de verkeerde kant van het theater waar Emilio, Loes en Stine zitten. Als ze even door waren gelopen hadden ze misschien het bordje van de bakker nog gezien.