Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 133693 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2018, 23:05:29 »
Hint naar Stine:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 23:07:35 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #41 Gepost op: 8-01-2018, 00:31:54 »
Als je D1 achter elkaar uitspreekt zeg je zelfs Deen. Laat Stine dan net in Denemarken geboren zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #42 Gepost op: 8-01-2018, 00:33:05 »
Als je D1 achter elkaar uitspreekt zeg je zelfs Deen. Laat Stine dan net in Denemarken geboren zijn.

Scherp! De witte dame (Stine is zo blond als het maar kan) hoort op Deen.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 00:35:47 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2018, 00:43:46 »
Mooie hint, maar ik denk niet erg waarschijnlijk. Simpelweg omdat alleen Jan en Jean-Marc deze hint kunnen opmerken, wat hun enorm voordeel zou geven tov de rest.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2018, 00:47:28 »
Ja, maar ze waren zo druk met de puzzel oplossen dat ze het vrijwel zeker niet hebben opgemerkt.
Bovendien komt het wel meer voor dat zichtbare hints niet door alle deelnemers kunnen worden opgemerkt.
Komende weken opletten of we vaker verwijzingen naar schaken gaan zien. Zo ja, dan is het voor mij case closed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2018, 00:55:16 »
Ja, maar ze waren zo druk met de puzzel oplossen dat ze het vrijwel zeker niet hebben opgemerkt.

Nu praat je over wat er hier specifiek gebeurde, terwijl het gaat over de theoretische kwestie. Het is trouwens helemaal niet zeker dat ze het niet hebben opgemerkt (je ziet niet alles wat daar gebeurd is) maar dat terzijde.

Bovendien komt het wel meer voor dat zichtbare hints niet door alle deelnemers kunnen worden opgemerkt.

Heb je hier voorbeelden van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2018, 01:48:49 »
Ik herinner me dat er in Japan iets was met al die Bhoedda-beeldjes en dat iets afwijkends daaraan alleen maar door een koppel van twee mensen dat daar langs kwam, opgemerkt had kunnen worden. De productie kan nu eenmaal niet alle voordeeltjes altijd honderd procent eerlijk verdelen. Zelfde geldt voor goodies als jokers, vrijstellingen en zwarte vrijstellingen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2018, 01:58:36 »
Als je D1 achter elkaar uitspreekt zeg je zelfs Deen. Laat Stine dan net in Denemarken geboren zijn.

Wel leuk dit.
En D1 verwisseld met E1, E1 spreekt uit als EEN en dat doet dan weer denken aan het woord waar de afleveringstitel mee begint waar een spatie ontbrak.

De Deen op Een  (belangrijkste plek) ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2018, 10:22:16 »
Scherp! De witte dame (Stine is zo blond als het maar kan) hoort op Deen.  ::jaja::
Dit zou dan weer zo'n aanwijzing zijn die niet voor de 'normale' kijker geschikt is. (en daarom ook geen aanwijzing wat mij betreft, aangezien iedereen hem zou moeten kunnen vinden). Ten eerste omdat bijna niemand zal weten dat zij in haar jeugd veel geschaakt heeft, en ten tweede omdat je niet in het shot zo snel kan zien dat de koning en dame zouden zijn omgedraaid. Ik mag echt hopen dat het niet vooral zulke hints naar de mol zouden gaan worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2018, 10:37:59 »
Ik denk niet dat ze aanwijzingen naar het ras (wit/blank) of zelfs maar de haarkleur (blond) van een kandidaat erin zouden stoppen.

Het zou wel een hint kunnen zijn dat de mol een vrouw is. Of misschien willen ze dat we dat denken. En/of iets met een spiegeling natuurlijk.

Die mogelijke 'D1' (Deen) hint is leuk. Maar erg specifiek in dit stadium. Het kan natuurlijk wel.


Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2018, 10:42:53 »
Ik denk niet dat ze aanwijzingen naar het ras (wit/blank) of zelfs maar de haarkleur (blond) van een kandidaat erin zouden stoppen.

Het zou wel een hint kunnen zijn dat de mol een vrouw is. Of misschien willen ze dat we dat denken. En/of iets met een spiegeling natuurlijk.

Die mogelijke 'D1' (Deen) hint is leuk. Maar erg specifiek in dit stadium. Het kan natuurlijk wel.


In dat geval zou je zelfs kunnen zeggen dat de zwarte dame een andere positie in het spel heeft
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2018, 12:54:34 »
In dat geval zou je zelfs kunnen zeggen dat de zwarte dame een andere positie in het spel heeft

Maar dat is dus niet zo, want die staat gewoon op het juiste veld.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2018, 13:29:23 »
Mooie hint, maar ik denk niet erg waarschijnlijk. Simpelweg omdat alleen Jan en Jean-Marc deze hint kunnen opmerken, wat hun enorm voordeel zou geven tov de rest.
Die hints zijn toch niet voor de kandidaten, maar voor de kijkers?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2018, 17:00:46 »
PS:
Dat ziplinen en paragliden kan dan toch wel even een dingetje voor Stine worden: in een recente aflevering van haar programma 'Dus ik ben' durfde ze niet goed van een hoge duikplank te springen en deed ze dat uiteindelijk niet (wat ik overigens een moedig besluit vond).
Zou dat programma zijn opgenomen vóór of na de mol. Ze heeft in de serie wel een hoop zomerse outfits aan.  Het ongeluk gebeurde in oktober 2016, ze heeft 3-4 maanden moeten revalideren (februari/maart). Ik gok dat ze eerst mee heeft gedaan in WIDM en daarna het programma heeft gemaakt. Overigens was ze dan wel aardig down na het meedoen aan WIDM  :o

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2018, 17:34:28 »
Nee, ze was down tijdens dat revalideren, dus gedurende de winter 2016/2017. Ik weet niet meer precies wanneer de opnames van 'Dus ik ben er nog' zijn gemaakt. Valt wel te achterhalen, hoor.

Dit zou dan weer zo'n aanwijzing zijn die niet voor de 'normale' kijker geschikt is. (en daarom ook geen aanwijzing wat mij betreft, aangezien iedereen hem zou moeten kunnen vinden). Ten eerste omdat bijna niemand zal weten dat zij in haar jeugd veel geschaakt heeft, en ten tweede omdat je niet in het shot zo snel kan zien dat de koning en dame zouden zijn omgedraaid. Ik mag echt hopen dat het niet vooral zulke hints naar de mol zouden gaan worden.

Ja, maar als je een relatief onbekende BN-er als Mol kiest, dan impliceert dat ook dat als je hint naar bepaalde eigenschappen/bezigheden van die persoon die aanwijzingen voor het grote publiek lastig te achterhalen zijn. Nu ben ik toevallig zeer geïnteresseerd in filosofie en heb ik vier boeken van Stine gelezen én ben ik een groot fan van WIDM. Dus voor mij is de link tussen schaken en Stine wel te maken. En ik ben niet de enige molloot, zag ik al. Iemand anders schreef ook al een bericht over het expres verliezen van schaakwedstrijden in haar jeugd. Ja ja, Stine was als kind al een molletje! 
:D

Bovendien zijn die hints misschien wel helemaal niet voor het grote publiek bedoeld, maar als extraatje voor de Molloten. In dat geval heb je best kans dat de makers dit lezen en tegen elkaar zeggen: 'Shit, ze hebben het toch al ontdekt!' Ik zwaai even speciaal naar de programmamakers voor het geval ze daadwerkelijk meelezen.
 ::joehoe::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2018, 17:58:43 »
Hint naar Stine:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wow! Wat goed gevonden!  ::ok::
Ik ben om, is er nog plek in de Stine-tunnel?  ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2018, 18:02:04 »
Die hints zijn toch niet voor de kandidaten, maar voor de kijkers?

Hoofdzakelijk wel, maar dat neemt niet weg dat kandidaten ook hints kunnen zien. En dan vind ik het oneerlijk om als hint bij 1 duo zo pontificaal een schaakbord neer te zetten, terwijl de rest niks heeft. Nogal random.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2018, 18:19:25 »
Ja, maar als je een relatief onbekende BN-er als Mol kiest, dan impliceert dat ook dat als je hint naar bepaalde eigenschappen/bezigheden van die persoon die aanwijzingen voor het grote publiek lastig te achterhalen zijn. Nu ben ik toevallig zeer geïnteresseerd in filosofie en heb ik vier boeken van Stine gelezen én ben ik een groot fan van WIDM. Dus voor mij is de link tussen schaken en Stine wel te maken. En ik ben niet de enige molloot, zag ik al.
Je zegt het zelf al: jij bent geïnteresseerd in filosofie... Maar had jij (of wie dan ook) dit nooit gezegd zouden de meeste molloten deze aanwijzing (zou het er eentje zijn) nooit hebben kunnen vinden. En de gewone kijker al helemaal niet. Zo'n hint zou toch gewoon voor het merendeel van de kijkers duidelijk moeten kunnen zijn? (oke, of ze het direct zien of pas in de slotaflevering, daar gaat het niet om in deze) Men moet toch het gevoel kunnen hebben aan het eind bij de onthulling van de hints dat men zo'n hint zonder al te veel moeite zelf had kunnen ontdekken? (denk bijv aan de Vissers bij Susan Visser) Bij Stine zou ik dan eerder denken aan een boek van een filosoof die regens rondslingert, of aan bekende Deense artikelen als Lego, die Deense schimmelkaas of Carlsberg bier oid... Zou dit een echte hint zijn, dan mag ik hopen dat er in de rest van de serie naar voren komt dat ze schaakt, anders zou dit wat mij betreft in de categorie allerslechtste hints ooit mogen gaan komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2018, 18:47:18 »
Ik zou het als programmamaker langzaam opbouwen: een zeer moeilijk te vinden hint - zoals dit schaakbord - in aflevering 1. Volgende aflevering 2 of aflevering 3 een iets makkelijkere en ik zou pas een opdracht met Lego-blokjes in de laatste aflevering stoppen.

« Laatst bewerkt op: 9-01-2018, 14:08:46 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #59 Gepost op: 9-01-2018, 13:54:21 »
Je kunt het gewoon aan haar gedrag zien natuurlijk. Maar als je alle hints tot nu toe ook op een rijtje zet is het onontkoombaar. Dat schaakspel vind ik het meeste, samen met DEEN. Maar elders somt men al op:

Alle namen van de deelnemers zijn in de woordpuzzel te zien behalve die van de finalisten (Stine haalt samen met Olcay in alle plaatjes de finale), maar wel staat er de titel van haar boek m.b.t. Waarheid met vlak ervoor het woord Mol.

Dan was de tekst van Art prominent over NIETS is wat het lijkt, een verhaspeling van STINE.

De enige lantaarnpaal die uit was, was die van Stine.

Slaapkamer was ook als enige gespiegeld, met eraan dat de Deense vlag gespiegeld de Georgische is.

En zo kunnen we wel een heel rijtje maken al, ze maken het elk jaar steeds makkelijker lijkt het wel, Anton was niet zo van zulke tips maar de nieuwe regie wel....



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)