Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 55988 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2018, 22:12:18 »
Als je niet op tijd bij de klruis bent, telt het geld niet. Het kan zijn dat de mol zijn of haar duo-genootje onderschatte en probeerde te vertragen, maar de kluis alsnog op tijd gevonden was. Voor mij kan de mol dus prima in een duo zitten dat de kluis vindt.

ik denk juist dat de mol wel graag de kluis wil vinden, maar niet de envelop met geld (jokers oke, dat is niet zo boeiend voor de mol)
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2018, 22:12:58 »
De Mol wil hier sowieso de kluis vinden. Het kan niet zo zijn dat het duo van de Mol de enige is die de test moet maken, en zijn partner dan onverbiddelijk naar huis wordt gestuurd.

Wel lekker vaak bellen en vooral het geld niet gaan opzoeken natuurlijk ::jaja::

Precies dit. Hier zat ik ook al aan te denken. Ik denk zeker dat de Mol de kluis wel heeft gevonden. Tenzij Ron alsnog terugkomt.  

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2018, 22:15:33 »
Ik zou na afloop van het seizoen graag willen weten op basis waarvan de duo's gevormd zijn. Waar hebben de makers naar gekeken bij het vormen van de duo's en de bijbehorende locatie?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2018, 22:18:07 »
Ik zou na afloop van het seizoen graag willen weten op basis waarvan de duo's gevormd zijn. Waar hebben de makers naar gekeken bij het vormen van de duo's en de bijbehorende locatie?

misschien wel naar wie het makkelijkst een visum kon krijgen voor een bepaald land?
Wit is ook een kleur!

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2018, 22:19:02 »
De Mol wil hier sowieso de kluis vinden. Het kan niet zo zijn dat het duo van de Mol de enige is die de test moet maken, en zijn partner dan onverbiddelijk naar huis wordt gestuurd.

Wel lekker vaak bellen en vooral het geld niet gaan opzoeken natuurlijk ::jaja::

Dat denk ik dus ook! De mol wil toch enigszins vertrouwen scheppen in de groep. En dat kan je naar mijn mening het beste doen om wel een kluis te vinden!
Ja toch?!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2018, 22:21:20 »
misschien wel naar wie het makkelijkst een visum kon krijgen voor een bepaald land?

Daarom vind ik het zo'n boeiende vraag die ik aan het eind van het seizoen graag beantwoord zou willen zien

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2018, 22:25:55 »
ik denk dat je weinig kunt zeggen. Je weet dat er gebeld gaat worden door mensen. Dus elke actie die geld oplevert is nog niet zo interessant nu.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2018, 22:28:25 »
De Mol wil hier sowieso de kluis vinden. Het kan niet zo zijn dat het duo van de Mol de enige is die de test moet maken, en zijn partner dan onverbiddelijk naar huis wordt gestuurd.
Waar ik aan wil toevoegen dat Jan en Jean-Marc zonder hun malafide taxichauffeur veel eerder op hun eindbestemming waren. Pech kun je altijd hebben.
Ze (Jan?) zeiden ook meteen: vergeet die jokers en het geld, we moeten op tijd komen.
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2018, 22:35:22 »
Ik vond aan het begin van de uitzending de kandidaten weer zo dom. Waarom als een kip zonder kop gaan rennen. Waarom niet even op elkaar wachten in de lobby........





later begreep ik het wel ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2018, 22:37:22 »
 ::rofl:: Maar goed, dat ze er wel achter waren voordat ze ook echt naar elkaar gingen zoeken.  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2018, 22:44:12 »
Ik vond aan het begin van de uitzending de kandidaten weer zo dom. Waarom als een kip zonder kop gaan rennen. Waarom niet even op elkaar wachten in de lobby........
Ik dacht, die groepjes gaan mekaar tegenkomen in de receptie van dat hotel waar ze zaten. Of anders zouden er toch tenminste verschillende duo's aan dezelfde receptioniste vragen of ze de foto herkent. Maar ik vond het zo raar dat iedereen hun foto aan iemand anders liet zien.

Maar wij zeiden thuis nog een hele tijd van, ik néém aan dat ze in dezelfde stad zijn...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2018, 22:52:03 »
Ik had direct door dat het verschillende hotels waren en het viel me ook op dat aan het begin van de aflevering de locatie niet getoond werd, zoals gebruikelijk is bij een WIDM aflevering.
Dus ik riep meteen; '' ze zijn in verschillende steden''. Dat klopte wel, maar het bleek nog mooier te zijn dan dat.

Wat ik me nog afvroeg; volgens mij was er geen manier voor de kandidaten om te weten bij welke locatie geld lag en bij welke locatie jokers.
De koppels die dus ''per ongeluk'' de locatie met geld kozen zijn dus voor mij iets minder verdacht (Olcay en Ruben, Loes niet omdat zij niet bij de kluis kwam) want de mol zal natuurlijker eerder pleiten voor de locatie met jokers.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2018, 22:55:03 »
Briljante opening. Ik zag wel verschillende hotels en dacht dat ze verspreid over de stad zaten en naar elkaar toe moesten om samen 1 kluis te openen. En toen zag ik het verschil in weer en lichtval... Dus toen dacht ik verschillende steden in een land. Maar dit...! Geweldig!

Als mol hoef je niet veel te doen. Gewoon zoeken naar de jokers en de kluis. Want je weet op welke locatie het geld is. Daar wil je dus niet zijn. En natuurlijk minstens 1 keer bellen.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2018, 22:57:10 »
Er is veel gebeld, voor maarliefst €5000 euro

Stine & Emilio : 1500 euro (1x €500 , 1x €1000) (opvallend beide door Stine!)
Jean-Marc & Jan: 1000 euro (1x €1000)
Loes & Ron: 1000 euro (1x €1000)
Olcay & Ruben: 1000 euro (1x €1000)  
Simone & Bella: €0

Totaal: €4500 -> maar er is gebeld voor €5000
De Mol heeft waarschijnlijk 1x stiekem gebeld toen de ander niet oplette en het geluid heeft uitgezet... voor €500...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2018, 23:02:04 »
Simone en Bella hebben aan het begin toch ook een keer gebeld? Dan klopt het.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2018, 23:03:46 »
Ja

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2018, 23:08:20 »
Jan heeft Ruben aan de telefoon en zegt 'Waar IN KIEV zijn jullie?'. Waarom zegt hij de plaatsnaam erbij? Het is logischer dat ze in verschillende delen van de stad zitten dan dat ze in verschillende steden zitten. Het eerste komt bij De Mol wel vaker voor, zeker als ze in een grote stad zitten. Ik vond dit heel raar, alsof hij opdracht had om die verschillende steden duidelijk te maken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2018, 23:22:23 »
Scherp Nigel  ::ok::
bijna scherp, met deze toevoeging
Simone en Bella hebben aan het begin toch ook een keer gebeld? Dan klopt het.
klopt het
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2018, 23:22:32 »
Precies dit. Hier zat ik ook al aan te denken. Ik denk zeker dat de Mol de kluis wel heeft gevonden. Tenzij Ron alsnog terugkomt.  
Dat zat ik inderdaad ook al te denken ::jaja:: Ga er voorlopig nog vanuit dat Ron terug komt, maar zo niet zet ik een potloodstreep door de andere 3 die de kluis niet gevonden hebben.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2018, 23:24:31 »
Simone en Bella hebben aan het begin toch ook een keer gebeld? Dan klopt het.

Goed gezien.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans