Auteur Topic: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben  (gelezen 17386 keer)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Gepost op: 25-02-2018, 14:08:13 »
Dit topic is voor mensen die nog twijfelen wie van de finalisten nou eigenlijk de Mol is. Hier worden de 3 finalisten tegenover elkaar gezet, zodat je makkelijk het overzicht krijgt. Dit is dus NIET bedoeld om uit te leggen wie jouw Mol is, gebruik hiervoor het "Wie is de Mol? poll" topic. Ik hoop dat de moderators het goed vinden dat ik hiervoor een apart topic heb geopend, en als het niet goed is dan hoor ik het wel!

Hieronder heb ik op verschillende gebieden de 3 finalisten over tegenover elkaar gezet in spoilertags, zodat het overzichtelijk blijft, en zodat mensen kunnen kiezen de verborgen aanwijzingen te mijden.

Spoiler: Molacties (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Hints (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Afleveringtitels (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Wie verdenkt wie (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Follow The Money (klik om te tonen/verbergen)

Mochten mensen voor een van de overzichten nog aanvullingen hebben, hoor ik het graag
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 18:24:54 door widmfan6 »
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Simone
« Reactie #1 Gepost op: 25-02-2018, 14:21:01 »
Mooi overzicht!

Olcay wil graag 5 ergens bij doen bij opdracht 8.1 terwijl je dit nu alleen bij Jan hebt staan.
Ook klein foutje gezien. Er staat zijn envelop bij Olcay in plaats van haar. (chaos opdracht)

Je hints overzicht heb ik verder niet uitvoerig bestudeerd maar volgens mij stond deze er nog niet tussen maar vind ik wel vrij sterk. De JA NEE/ JAN EE (op het bord van de niets is wat het lijkt opdracht) in combinatie met ee n verhaal apart (afleveringstitel aflevering 1).
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 14:27:58 door Kaaasje »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #2 Gepost op: 25-02-2018, 14:26:40 »
Wauw, fantastisch overzicht!  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #3 Gepost op: 25-02-2018, 14:26:57 »
Ik heb even de topic titel aangepast, sommigen van ons zijn nog steeds in de ontkenningsfase, maar ik gok dat het hier niet helemaal de bedoeling was. ;)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Simone
« Reactie #4 Gepost op: 25-02-2018, 14:27:25 »
Klein applaus is op z'n plaats hier. geweldig dat je hier je tijd in gestoken hebt. ziet er goed uit!  ::ok:: van de week op m'n gemak eens doornemen en analyseren.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #5 Gepost op: 25-02-2018, 14:31:00 »
Wow dank widmfan6, fantastisch overzicht!!!  ::bravo::
Meer L

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #6 Gepost op: 25-02-2018, 14:37:41 »
Fantastisch widmfan6 ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #7 Gepost op: 25-02-2018, 15:32:49 »
Heel goed gedaan. Erg volledig! Ik ben zelf ook met een finalistenoverzicht bezig maar dat zal nu een beknopte terugblik met screenshots worden. Dan zitten de topics elkaar ook niet in de weg. ::ok::

Edit: Een mogelijke molactie die je bij Olcay vergeten bent is dat ze ten onrechte zegt dat 'Tbilisi' een woord is.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 16:01:23 door Heinz »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #8 Gepost op: 25-02-2018, 15:45:31 »
Super dit!!!

Bij Afleveringstitels - Wisseltruc: hier zou je bij Jan nog kunnen bij zetten dat hij van de vrouw op de foto een man maakte (ook als staat dit al bij molacties)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #9 Gepost op: 25-02-2018, 15:59:46 »
Volgens mij klopt 8.3 niet.

Ik heb teruggekeken en zie Jan 2 goede kokers pakken, Olcay twee verkeerde en ze mist er 1 en Simone 1 goede. Haar tweede heb ik niet in beeld gezien. Ruben grijpt 2 x mis.
Dit klopt echter niet met wat Art in de kokers vind. Dat is dus raar, dan lijk ik iets verkeerd gezien/gehoord te hebben.

Het klopt echter weer wel als Simone als 2e koker mingeld pakt en iemand (de mol) een goede koker verdonkeremaand. Dan zijn er 2 kokers plusgeld (die verdubbeld worden) en 3 kokers mingeld.

Dan zou Jan 1000 euro binnengebracht hebben, Olcay -100 en Ruben 0 bij 8.3

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #10 Gepost op: 25-02-2018, 16:18:08 »
Fijn overzicht, dank hiervoor!

Bij Wisseltruc :
Olcay geeft na 1e geldwisseling slechts 1 briefje aan Jan...
Jan merkt dit niet op.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #11 Gepost op: 25-02-2018, 16:20:09 »
Ik heb teruggekeken en zie Jan 2 goede kokers pakken

Ik heb het nog niet teruggekeken maar mijn eerste vermoeden is dat Italië niet klopt (eentje van Jan). Ik zou denken de vlag (bewust of onbewust) verward met die van Hongarije of zo.

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #12 Gepost op: 25-02-2018, 16:25:27 »
Mooi overzicht ::ok::

Misschien nog de volgende aanvullingen bij de hints.
M 18: de 18e letter is de R van Ruben: Mol Ruben?
De servettenstandaard in de vorm van een muzieksleutel, hint naar Ruben?
Bij de hotelopdracht kamernummer 86: geboortedatum Ruben?
Overal nummer 06: Ruben is in juni geboren.
Het vrouwtje met haar bezem (in het circus en ook nog in andere afleveringen): verwijzing naar Super Trash van Olcay?
Turkse vlag aan de finish bij het raften: Olcay?
Meerdere keren zie je 06, of betekent dit OG?
In de tweede aflevering kamernummer 312:  verwijzing naar geboortedatum Jan? (31-12).
De steenbok die in beeld wordt gebracht: Jan is een steenbok.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #13 Gepost op: 25-02-2018, 16:38:22 »
Ik heb het nog niet teruggekeken maar mijn eerste vermoeden is dat Italië niet klopt (eentje van Jan). Ik zou denken de vlag (bewust of onbewust) verward met die van Hongarije of zo.
Dan had hij het aan de stok gekregen met Simone. Want die hag Hongarije - geel  ;)

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #14 Gepost op: 25-02-2018, 17:15:21 »
Dan had hij het aan de stok gekregen met Simone. Want die hag Hongarije - geel  ;)

Bij Jan is echter het enige moment dat we de kleur-vlag combinatie horen, wanneer hij deze hardop herhaald. Dus aangezien Simone 1 goede had, Olcay 2 fouten en Ruben niks, moet een van die twee wel fout zijn, en had Jan dit dus al door elkaar gehaald tijdens het herhalen
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2018, 17:23:17 »
Bij Jan is echter het enige moment dat we de kleur-vlag combinatie horen, wanneer hij deze hardop herhaald. Dus aangezien Simone 1 goede had, Olcay 2 fouten en Ruben niks, moet een van die twee wel fout zijn, en had Jan dit dus al door elkaar gehaald tijdens het herhalen
Nope  ::ohno::
Als hij de land/vlaggencombinaties verwisseld had, dan had hij 2 foute kokers gepakt. Olcay had al 2 foute, en er waren in totaal maar 3 foute. Dus dat kan niet.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2018, 18:12:12 »
Nope  ::ohno::
Als hij de land/vlaggencombinaties verwisseld had, dan had hij 2 foute kokers gepakt. Olcay had al 2 foute, en er waren in totaal maar 3 foute. Dus dat kan niet.
Ik bedoelde ook niet persé dat hij ze met elkaar verwisseld heeft, maar gewoon dat hij een van de vlaggen heeft verwisseld met een andere vlag.
Het enige wat we in de uitzending horen is "Jan: Daar links zie ik ook een oranje, dat is mijn naam kan niet anders" en "Simone: Jongens daar komt nog wat blauws aan Jan: Ja, dat ben ik". Dus bij geen enkele horen we hem ook daadwerkelijk direct het land zeggen.
Het kan theoretisch gezien natuurlijk ook nog dat Simone het fout heeft gedaan, maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat die niet de Mol is.
Want zoals je zelf al zei, anders kan het niet met wat Art zei. Als de Mol namelijk een koker verduisterd had, had echt wel een van de kandidaten opgemerkt dat er een koker te weinig was.
Maar dat is natuurlijk mijn mening, maar als je er gelukkig van wordt wil ik het best weg halen bij Jan, of er mogelijk bij zetten.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #17 Gepost op: 25-02-2018, 18:21:20 »
knip
Zie het Geldstroom-topic.
Verder verwar je de vlag van GB niet zo snel met een andere. Italië en Hongarije zou evt kunnen. Maar Simone had Hongarije, dus dan hag Jan het ad stok gekregen met Simone  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:22:41 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #18 Gepost op: 25-02-2018, 18:25:03 »
Mooi overzicht! ::ok::

Bij Molactie 6.1 mis je volgens mij nog de 100 euro die Ruben heeft opgehaald (staat wel in je follow the money).

Het tijdrekken bij 6.2 vind ik juist onmols, omdat hij die tijd niet kan besteden aan het volproppen van zijn auto. Maar goed, dat is waarschijnlijk interpretatie. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline MMarMOL

  • Forumlid
Re: [Finalistenstrijd] Jan vs. Olcay vs. Ruben
« Reactie #19 Gepost op: 25-02-2018, 18:53:11 »
Trouwens bij follow the money klopt 8.3 niet.

Er waren vijf kokers bij Art.
- 3x mingeld dus - 150 euro.
- 2x juiste koker - dus 1000.
Dan kom je op 850 euro uit.

Ik ben van mening dat Jan twee verkeerde kokers heeft gepakt en dus -100 euro had. En dat Olcay 1 goede en 1 foute koker had en dus + 450 euro heeft.
Maar goed, dit is mijn interpretatie.