Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 90410 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #80 Gepost op: 21-02-2018, 19:59:59 »
Ik heb de fragmenten van Bigboots even stilgezet op het moment dat ik het hoorde,
het zinnetje " Qara quiyk saukele " is de oorspronkelijke tekst,
maar als je goed luistert klopt het niet met wat gezongen wordt volgens mij.
Na Qara hoor je al een heel ander woord dan quiyk.

Klopt, de transcriptie naar het latijns alphabet is niet correct, in het cyrillisch alphabet staat het wel goed: ҚАРА МАҚПАЛ СӘKEЛE, wat fonetisch QARA MAQPAL SÄKELE is.
Het koor zingt dus gewoon wat er in de bovenste regel staat en er is geen woord ingevoegd. Ik vind het persoonlijk in de verste verte niet op t'khunela lijken, maar als jij dat erin wil horen, be my guest  ;)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #81 Gepost op: 21-02-2018, 20:03:20 »


We zien het binnen een 3 tal weken wel  ::tandpastasmiley::

[/quote

Inderdaad. Maar toch maar goed luisteren volgende week, want ik denk dat daar een Georgisch mannenbandje gaat kwelen...
Voor mij kan het nog alle kanten uit, ik zie molgedrag bij elke kandidaat, hierbij natuurlijk geholpen door de montage en met in het achterhoofd "niets is wat het lijkt". Stine was alvast niet wat ze leek in de mogelijke hints en montages, en zo zal het doorgaan tot het einde.
Elke kandidaat probeert nu zijn mol-rolletje te spelen.
Simone de immer verwarde, Olcay de nadenkende lady in charge, Jan the-too-much-to be true, Ruben de pianist die dan eens dit akkoord probeert en dan weer een ander melodietje laat horen.
Ik heb het opgegeven om van elke kandidaat alles bij te houden... wil niet in tunnel verdwalen.
Ik vind het net plezierig om de vele mogelijkheden te bewandelen en de denkpistes van de productie te vinden waarmee ze ons misleiden.  Een beetje boompje maken zoals bij Art in het park... Als dit,dan dat of dat...
 

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #82 Gepost op: 21-02-2018, 20:33:26 »
@ Beagle

idd een polyfonisch dan nog weliswaar  ;D

Kan idd nog alle kanten uit !
De Stine hints heb ik nooit echt aangenomen...
Simone , het kan
Jan, kan nog meer volgens mij
Olcay, dat zou pas een unicum zijn
Maar volgens mij is het Mr Hein ...  ;D

Zaterdag hopelijk al wat meer inzicht en niet uitgesteld tot de week erop !

Weekends nog leuker naar uitkijken nu  ::tandpastasmiley::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #83 Gepost op: 21-02-2018, 21:24:37 »
Vast niet!  ::tandpastasmiley::   
Rat en ja, ik herinner me ook Pac, hebben toen geweldig knap werk verricht
Lof voor dat speurwerk gaat volledig naar Rat ::ok:: Ik heb een beetje mee zitten klooien met die briefjes toen, maar kwam uiteindelijk niet tot een oplossing.
...óf niet!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #84 Gepost op: 21-02-2018, 22:48:27 »
...Maar één kleine tunnel bleef moedig weerstand bieden:

Ik heb inmiddels toch echt wel een heel lijstje hints naar Ruben verzameld.

Houd de volgende gedachte even vast:
De achternaam Hein verwijst naar Magere Hein
Magere Hein is de personificatie van de dood.
The Grimm Reaper is de Engelse benaming voor Magere Hein.


Volg je me nog?
Dan gaan we even doorspeuren op dit macaber verhaal :

- Tijdens de "niets is wat het lijkt" opdracht hoor je bij de vraagstelling van Art aan Ruben de track "The Grimm Reavers". (zie de officiele muzieklijkst van de mol 2018 op spotify - https://open.spotify.com/user/reenuhfree/playlist/4foBX2UxFWFeJQwyEFEhdb?si=pHgPrb1vQsq3iShMEMCCtQ)
- In het circus danste er een man met een zwart gewaad mee (met de draak). Dat lijkt wel wat op magere Hein?
- In het circus wordt een schoppen aas tussen Ruben en Olcay gelegd dor een clown. Schoppen aas staat voor de dood.
- De tijd is geld opdracht start en eindigt voor het kerkhof.
- De schelle viool tonen aan het begin van de rode-draad opdracht lijken wel wat op de intro van de Danse Macabre. klassiek stuk over de dodendans
- Rode draad opdracht: we zien een zeis met het woord "deatH" als graffiti op de muur.
- De schim achter de biecht van Jean Marc... is dat magere Hein die hem komt halen?
- Tijden de Chaos opdracht is bij de uitleg van Art een schilderij van een oude man te zien. Met daarbij de tekst "sons of anarchy". Is een motorclub met als beeldmerk Magere Hein.
- Er zijn in de verschillende afleveringen opvallend veel mensen in beeld geweest met een bezem > Een bekende quote is “You may be a king or a sweeper, everyone dances with the Grim Reaper”
EDIT (23 feb): nog wat extra mogelijke hintjes
- Op de rug van de biker bij de brugopdracht staat een schedel
- Die dode wesp was ook wel aardig "aan het eind van zijn latijn".
- Ruben noemde bij de tunnelvisie opdracht dat het straatje "dood liep"
- Ruben schudde George (hint oud mol?) de hand op de brug. Op het shirt van George stond ook een schedel.
- Simone zit in Afl 7 op het goede spoor haar test voor te bereiden, letterlijk een doodlopend spoor naar haar mol Ruben
- in de tijd is geld opdracht... hangt daar nu een botje aan de binnenspiegel van Ruben?

Vast niet alles hierboven is bedoeld als echte hint door de productie, maar ik zie toch wel een patroon.


Is het juiste spoor, een "dood" spoor?






« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 12:23:11 door annebeestje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #85 Gepost op: 21-02-2018, 22:57:02 »
Ik heb 8 weken gewacht op een magere Hein hint. Mijn gebeden werden verhoord.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #86 Gepost op: 21-02-2018, 22:59:14 »
Ik heb 8 weken gewacht op een magere Hein hint. Mijn gebeden werden verhoord.
De meeste dromen zijn bedrog, maar....  :P

Sorry, kon het niet laten  :-[ :-X
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 23:06:04 door Whiskers »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #87 Gepost op: 21-02-2018, 23:02:26 »
Mooi gevonden, al deze Grim Reaper hints, Annebeestje! Vooral ook heel verfrissend, je laatste opmerking over het 'dode' spoor.  ;D

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #88 Gepost op: 21-02-2018, 23:04:50 »
De Ruben tunnel voelde een beetje eenzaam.
En ik vond het ook zo flauw om alles achter te houden en te wachten tot na het instorten van de Simone-tunnel.
Dus welkom!

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #89 Gepost op: 21-02-2018, 23:13:38 »
De Ruben tunnel voelde een beetje eenzaam.
En ik vond het ook zo flauw om alles achter te houden en te wachten tot na het instorten van de Simone-tunnel.
Dus welkom!

Haha, ja dat gevoel had ik ook steeds... Maar als je een Simone-tunnelaar bent kijk je misschien niet zo gauw in het Ruben topic. Echt een prachtige verzameling, Annebeestje! ::oink:: Complimenten voor hoe je dat bij elkaar hebt gesprokkeld. Misschien zou je er nog aan toe kunnen voegen dat de H van DEATH op de muur bij de graffiti in opdr. 4.3. echt veel groter is dan de andere karakters in dat woord.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #90 Gepost op: 21-02-2018, 23:19:34 »
Oh en...

EE N VE- RH- AAL APART

 ;D

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #91 Gepost op: 21-02-2018, 23:26:48 »
Mooi speurwerk! In hoeverre alle hints plausibel zijn, weet ik niet zo goed. Maar sommige, in zekerheid de muziekhint, vind ik toch wel iets hebben. Ik denk, mocht Ruben de Mol zijn, dat daar eventueel meer uit te halen valt.

De hint met Jean-Marc moest ik wel even om grinniken  ::rofl:: Arme JM  ::ohno::

Gelukkig is de Rubentunnel nog niet dood.  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #92 Gepost op: 21-02-2018, 23:29:22 »
Oh en...

EE N VE- RH- AAL APART

 ;D

Kom op, je mag zoveel tunnelen als je wil uiteraard. Maar in die zin had "een" een vreemde uitlijnijng, niet "verhaal"  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2018, 23:32:24 door Whiskers »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #93 Gepost op: 21-02-2018, 23:43:19 »
Kom op, je mag zoveel tunnelen als je wil uiteraard. Maar in die zin had "een" een vreemde uitlijnijng, niet "verhaal"  ;)

Ja, en o.a. dat heeft me dus weer uit de tunnel en op een 2-mollen spoor gezet (over eenzame tunnels gesproken). Maar hij is in mijn optiek wel 1 van de 2, dus de RH zou prima kunnen meedoen. Er kunnen ook best 2 aanwijzingen zitten in 1 titel, natuurlijk.

Wat ik ook een hele grappige en ongetwijfeld weer toevallige (?) vond in afl. 7 is de naam van de stad.

KOETAISI
Could I see?

Ik zou daar als maker gebruik van maken, om mensen later erop te wijzen dat ze het echt wel hadden kunnen zien, eender welke hint naar wie dan ook. (Voor mijn part naar Simone ;D)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #94 Gepost op: 21-02-2018, 23:46:14 »
HET SPEL:
Met het uitvoeren van de opdrachten kunnen de kandidaten geld verdienen voor de pot... veel geld. Hiervoor is samenwerken en vertrouwen cruciaal maar met de aanwezigheid van de mol - een saboteur - in de groep is dit niet gemakkelijk. Negen kandidaten, één mol... maar wie dit is weet niemand. Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert.

Bron: https://wieisdemol.avrotros.nl/info/

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #95 Gepost op: 21-02-2018, 23:53:24 »
Ja, ik ken het argument, Hulpmol. Heb in mijn laatste post hierover ook aangegeven dat ik het idee heb dat ze aan bepaalde beperkingen zijn gebonden, dus dat je niet kunt spreken over 2 "volle mollen". En als er nou eens 1 seizoen een beetje de hand wordt gelicht met de reglementen... We hebben het hier niet over een wetboek, en een beetje frivoliteit mag best, toch. Ik zou er niet over struikelen, als gemiddelde kijker.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #96 Gepost op: 21-02-2018, 23:55:57 »
Ja, ik ken het argument, Hulpmol. Heb in mijn laatste post hierover ook aangegeven dat ik het idee heb dat ze aan bepaalde beperkingen zijn gebonden, dus dat je niet kunt spreken over 2 "volle mollen". En als er nou eens 1 seizoen een beetje de hand wordt gelicht met de reglementen... We hebben het hier niet over een wetboek, en een beetje frivoliteit mag best, toch. Ik zou er niet over struikelen, als gemiddelde kijker.

Op dit punt denk ik ook dat we al te veel tegenargumenten gegeven hebben...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #97 Gepost op: 22-02-2018, 00:06:47 »
(...)
Alleen een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe De Mol opdrachten saboteert.
Wordt die ene slimme kijker ook tevoren geselecteerd?

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #98 Gepost op: 22-02-2018, 00:07:28 »
Er zijn verschillende manieren om de mol op het spoor te komen. De een kijkt liever naar het gedrag van de kandidaten, de ander mag graag naar verborgen aanwijzingen zoeken. Om de lopende topics overzichtelijk te houden, dacht ik (en anderen vóór en met mij) dat het misschien een goed idee zou zijn om een nieuw draadje te openen - speciaal voor (mogelijke!) hints die je voorbij hebt zien komen. Hints naar de mol, maar ook naar de winnaar, de verliezer en de afvaller.

Vergezocht? Maakt niet uit. Hier mag het! ::tandpastasmiley::

Daarom houd ik het ook hier in dit draadje, en ga er geen apart topic voor openen. Wil ook andere mensen niet lastig vallen met hints als ze die liever niet willen zien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #99 Gepost op: 22-02-2018, 00:10:32 »
Wordt die ene slimme kijker ook tevoren geselecteerd?

Dat is standaard Heinz heeft men mij verteld. ;D