Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 90416 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2018, 00:16:09 »
Ik vind de magere Hein hint fantastisch  ::bravo::
Het is óf Ruben óf Simone en deze doet me weer naar Ruben trekken.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2018, 00:20:05 »
Ik mis Blib  ???

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2018, 00:25:38 »
Op dit punt denk ik ook dat we al te veel tegenargumenten gegeven hebben...

Ik probeer me nog even het teveel aan tegenargumenten voor de geest te halen:

- het is bizar
- het kan niet volgens de reglementen
- de theorie komt elk jaar terug, maar blijkt steevast niet te kloppen

En toch zie ik ook in afl. 7 weer verschillende aanwijzingen voor een 2-mollen scenario. Was van plan het later vandaag te posten. En zoals ik al eerder zei: als het allemaal niet klopt, ook niet erg! Dan ga ik maar op mijn gezicht. Ik hecht al met al toch meer waarde aan de lol van het speurwerk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2018, 01:03:59 »
Dat is standaard Heinz heeft men mij verteld. ;D
Dank. Ik had al een vermoeden in die richting.  ::tandpastasmiley::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #104 Gepost op: 22-02-2018, 05:46:36 »
Art liegt nooit!
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #105 Gepost op: 22-02-2018, 11:22:08 »
Maar we weten toch al dat dit EE N VERHAAL APART is?

In afl 7 weer veel mogelijke aanwijzingen. Geen zebra deze keer, maar wel dat andere gestreepte dier: de tijger. Er staan 2 tijgers op kindertekeningen tijdens sfeerbeelden op 23’09 (foto 1). Op de linker tekening staat “TIGer vs TIGer”, daaronder iets dat het begin lijkt van WID. Op de rechter staat “TIger” met opvallend 2x de letter M (zonder linkerpoot), die m.i. niet van een kinderhand afkomstig is. Als je de tekeningen combineert kun je dus lezen WIDMM. Ger: Gülsen en Ruben. Het meisje tussenin draagt een streepjes shirt. Ook bij de opdrachten en andere sfeerbeelden zijn weer veel mensen met gestreepte bovenkleding te zien. Deze verwijzing naar de zebrahint komt het hele seizoen al terug. Wat me ook opviel is dat voorafgaand aan het beeld de vlag halfstok hangt (de stok in 2-en deelt).

Verder:
– Als Jan en Olcay mensen werven, lopen ze een paar keer langs een poster op de muur van een onguur type met een rood kruis erdoor (foto 2). Olcay lijkt er zelfs even naar te kijken en te zwaaien. Zoals ik het zie: “als je naar 1 mol zoekt, is dat fout”.

– Al gemeld door Beagle: bij het maken van de groepsfoto rent Ruben als eerste naar binnen, en gaat op een plek staan waar de schaduw van zijn hoofd precies tussen de e van GROePSFOTO en de V van VOOR valt. De pijl die zo ontstaat wijst naar het cijfer 2.

– Er is op 52’16 een teruglopende klok te zien, die 4.53 aanwijst. Op 4’53 in de aflevering begint Ruben over het Manor Sanatorium. Op 16’53 zien we Ruben en Olcay door de gang rennen naar de lichten toe.

– De locomotief heeft als kenteken 4C 11-08. ‘Foresee’? Op 11’08 in de aflevering zegt Olcay in de biecht, als Ruben zijn bedrag doorgeeft: “Maar als hij goed was afgerond, ging er een lichtje branden”. Ronde vormen zien we in overvloed (o.a. de trein die een cirkel maakt, de fontein) en verwijzen imo naar Ruben en Olcay. Op 11’08 in de opdracht zegt Olcay: “een groene” (kleur van mollogo).

– De lettercombinatie OR of RO is sowieso sterk aanwezig dit seizoen. Alleen al in afl 7: Manor Sanatorium, control room, groepsfoto, Bordzjomi, Perongeluk, Ondergronds (uit Dagboek), spoor (uit Tweet, maar al vaker gebruikt door Art). Uit eerdere afleveringen: Kwestie van Vertrouwen, Rode Draad, Woordzoekers, Vooruitzicht, Groen/Rood etc.

– Uit het muziek-topic: muziek in de treinopdracht is “Air on the G-string” van Bach. De R (Air) van Ruben en de G van Gülsen. Verder het T-shirt van Olcay: Rude Girl. Opnieuw Ruben en Gülsen. Net als in ‘Praten als Brugman’.

Het spannendste deel vond ik het gesprekje tussen Ruben en Olcay zelf! Zouden ze iets gaan prijsgeven? En jawel:

Olcay: “...ik denk dat jij de mol bent”.
Ruben: “Dank voor het delen”.
En daarna in de biecht een opvallend “versprekinkje” (maar met opzet denk ik): “Ja als jij denkt dat ik de mol ben, dan denk jij dat jij, dat ik de mol ben.”
Hebben we hier al 2x gehoord dat ze beiden de mol zijn?
Ruben: “Nog een paar daagjes, Olcay.” Olcay: “Ja, dan weten we het allemaal, hè.” Ruben: “En dan weten we het allemaal.” Loopt met zijn hand op de schouder van Olcay weg. We zien 2 blauwe tassen aan de waslijn.

Ook een vreemde verspreking van Art: “Misschien is dit wel een mooi moment om eens een tussenstand op te meten met jullie.” (ipv “op te nemen”). Olcay over haar band met Stine: “een match made in heaven”.

De opvallendste van de vele “gewone” 2-tallen:
– Op 00’51: 2 ronde binnenbanden voor een huisje.
– Aan de ontbijttafel: 6 mensen. 5 deelnemers en iemand aan een andere tafel. Het beeld stelt zich scherp op 4 cupcakes en 2 eieren.
– Een van de laatste beelden van 7.1: de verlaten tonopdracht. 2 blauwe tonnen verbonden door de bruine erbovenop.
– Op 23’42: een oude man op de brug, handen op de rug. Hij omklemt met zijn ene hand 2 vingers van zijn andere hand.

De belangrijkste aanwijzingen voor een mogelijk mol-duo zijn voor mij:

– de zebrahint (wijst Ruben en Olcay aan: Ruben met het “mollogo”, Olcay met de oren/ogen)
– de schaakhint (de koning èn de dame staan verkeerd)
– de clown in het circus (zie ‘ns wijzen: wijst met 2 vingers op de groep)
– de oplossing van de woordzoeker (streepte de mol de mol weg?)

Verder overtuigd hebben mij:
– de terugverwijzing naar de zebrahint in graffiti achter Art in afl 6, die bestaat uit 2x M en een boel 2-en
– de muurschriften bij Rode Draad (lettercombinatie Gnh kom 4x voor, een van de teksten meen ik te kunnen lezen als ‘G is mols en H is mols, G is de mol samen met H’)
– de groep op 11’11 van dezelfde opdracht, waarin Ruben en Olcay beiden hun zonnebril hebben afgedaan en in de hand houden. 11:11 is een aanwijzing op de muur, te zien als Loes naar de overkant gaat.

Er is vast nog veel meer te ontdekken! Dus ik hoop dat er toch ook mensen zijn die hier wel iets in zien.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #106 Gepost op: 22-02-2018, 12:16:42 »
 :-X was jij ook die jongen die overal de tweelingzus van Ellie lust zag lopen? Of is hij niet meer lid van dit forum?

Ik vind het echt heel vergezocht. Nederland heeft gewoon veel van dat soort woorden

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2018, 12:19:54 »
– de clown in het circus (zie ‘ns wijzen: wijst met 2 vingers op de groep)

En naar Art! Die weer eens een blauw overhemd aangetrokken had. Zijn pak als spreekstalmeester was ook al blauw.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2018, 12:23:38 door Avogadro »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #108 Gepost op: 22-02-2018, 12:48:43 »
:-X was jij ook die jongen die overal de tweelingzus van Ellie lust zag lopen? Of is hij niet meer lid van dit forum?
Ik vind het echt heel vergezocht. Nederland heeft gewoon veel van dat soort woorden

Nee, dat was ik niet hoor. ;D Dat is voor mijn tijd. En vorig jaar zag ik trouwens niets in de tweeling-hint. Maar dit jaar ben ik er van het een op het ander ingerold, en kan ik er niet omheen. En het blijkt nu aflevering na aflevering dat de puzzelstukjes eigenlijk als vanzelf op hun plaats vallen.

Natuurlijk zijn niet alle argumenten die ik hier geef even sterk... En er zullen er bij zitten die ook niets zijn. Maar met alleen de zwakste argumenten uit iemands verhaal aanwijzen kun je het verhaal als geheel niet ontkrachten, toch? Ik zou bijvoorbeeld graag eens horen hoe mensen de zebrahint dan interpreteren, of de clown, of de 11:11 bij Loes, of (in deze aflevering) de tekeningen of de poster op de muur. En vooral ook in hun onderlinge samenhang, als dat kan. Want ik denk dat je alleen daarmee uiteindelijk bij de juiste mol uitkomt. Bepaalde hints negeren of afdoen als toeval omdat ze simpelweg niet in het plaatje passen, lijkt me toch geen goede aanpak.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #109 Gepost op: 22-02-2018, 13:21:55 »
Wacht eens even.. Newbie2? Dat is toch ook wel een hele sterke aanwijzing dat er 2 Newbies zijn :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #110 Gepost op: 22-02-2018, 13:27:25 »
Wacht eens even.. Newbie2? Dat is toch ook wel een hele sterke aanwijzing dat er 2 Newbies zijn :o
::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #111 Gepost op: 22-02-2018, 13:32:45 »
Maar we weten toch al dat dit EE N VERHAAL APART is?

[knip]

Er is vast nog veel meer te ontdekken! Dus ik hoop dat er toch ook mensen zijn die hier wel iets in zien.

Wat het vooral laat zien is dat je alles kunt redeneren hoe je maar wil. We hebben inmiddels 7 uur beeldmateriaal, is 25200 seconden oftewel ruim 600.000 beeldjes van 1920x1080, dat zijn 1,25 biljoen pixels, en in elke pixel kan wel íemand een hint ontdekken.

Het is vooral een mooie wake-upcall naar andere molloten dat ongeveer 99% van wat er wordt verzonnen toch echt toeval is.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 11:09:32 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #112 Gepost op: 22-02-2018, 14:03:14 »
Maar kunnen we de titel vooruitzicht niet koppelen met de drie onbekende antwoorden van Olcay, Jan & Ruben tijdens opdracht 4.2? Ik vond het namelijk erg appart dat het antwoord van hen niet getoond werd. Dit kan natuurlijk ook een ander antwoord geweest zijn (ze hadden bijvoorbeeld ook het antwoord van Simone en Stine geheim kunnen houden), maar niets is wat het lijkt  ::rofl::

Dit gecombineerd met de titel vooruitzicht, zou eventueel kunnen dat zij de 3 finalisten zijn en wij dus een vooruitzicht hebben gekregen wie er in de finale te komen zitten? Natuurlijk wisten ze dat tijdens de opdracht niet, maar dit was alleen montagewerk. Juist dat alleen Simone er nog in zit van de 'bekende' antwoorden, maakt deze 'hint/theorie' steeds aannemelijker.  Ook omdat je zo de Mol bekend kan maken en dus laten zien wie wat heeft gekozen tijdens de terugblik. ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #113 Gepost op: 22-02-2018, 16:04:08 »
Ik realiseer me wel dat het een vrij gecondenseerd verhaal is, ik was nu eenmaal gebonden aan de 5.000 karakters en wilde er veel dingen in kwijt. Dus als het niet lekker leest zo: ja, begrijp ik. Maar het zijn allemaal gewoon dingen die ik waarnam en die iedereen zou kunnen zien, hoor. En ik heb heus niet uit elke pixel een hint gehaald. Gewoon wat dingen bekeken die me deze aflevering opvielen. Daar was dit topic in de opzet van Blip ook voor bedoeld.

Wacht eens even.. Newbie2? Dat is toch ook wel een hele sterke aanwijzing dat er 2 Newbies zijn :o

Klopt, Newbie was vorig jaar al vergeven. Zie, zo makkelijk is het nou! ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #114 Gepost op: 22-02-2018, 16:16:31 »
Maar kunnen we de titel vooruitzicht niet koppelen met de drie onbekende antwoorden van Olcay, Jan & Ruben tijdens opdracht 4.2? Ik vond het namelijk erg appart dat het antwoord van hen niet getoond werd. Dit kan natuurlijk ook een ander antwoord geweest zijn (ze hadden bijvoorbeeld ook het antwoord van Simone en Stine geheim kunnen houden), maar niets is wat het lijkt  ::rofl::

Dit gecombineerd met de titel vooruitzicht, zou eventueel kunnen dat zij de 3 finalisten zijn en wij dus een vooruitzicht hebben gekregen wie er in de finale te komen zitten? Natuurlijk wisten ze dat tijdens de opdracht niet, maar dit was alleen montagewerk. Juist dat alleen Simone er nog in zit van de 'bekende' antwoorden, maakt deze 'hint/theorie' steeds aannemelijker.  Ook omdat je zo de Mol bekend kan maken en dus laten zien wie wat heeft gekozen tijdens de terugblik. ::rofl::

Jij zegt waar ik al een paar afleveringen voor vrees. ;) Is 1 van de sterkere redeneringen die me nog onzeker maakt over mijn keuze voor Simone.

:-X was jij ook die jongen die overal de tweelingzus van Ellie lust zag lopen? Of is hij niet meer lid van dit forum?

Dat was Geinstein en Geinstein was volgens mij van het vrouwelijke geslacht.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #115 Gepost op: 22-02-2018, 16:48:41 »
Jij zegt waar ik al een paar afleveringen voor vrees. ;) Is 1 van de sterkere redeneringen die me nog onzeker maakt over mijn keuze voor Simone.

Ja, ik had hier ook al een 'afvallerstheorie' voor bedacht, maar die ging meteen al in duigen na Loes, maar ik de 3 finalisten vind ik wel wat hebben en waarom ik dus nog niet switch naar Simone  ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #116 Gepost op: 22-02-2018, 19:17:42 »
Blijven we een beetje aardig voor elkaar hier?
Iedereen zijn theorie, delen en discussiëren is hier de plek voor, maar accepteer het als iemand het niet met je eens is.

Vanaf hier weer verder. ::ontopic::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #117 Gepost op: 22-02-2018, 20:08:47 »
Ik kom niet heel vriendelijk uit de hoek zie ik nu ik teruglees  ::niet-ok:: Sorry newby, ook al vind ik hem vergezocht, ik heb wel genoten van je theorie  ::jaja::

En OT en om antwoord te geven op je vraag. Ik vind al die hints die je opnoemde bij je vraag toeval. Ik denk dat het hele duidelijke simpele hints moeten zijn. In aflevering 10 gaan ze een stuk of 10 acties en hints bespreken maar ze gaan ook uitgebreid met iedereen praten, heel weinig tijd dus.Ik denk dat je echt het merendeel van de hints die we hier bespreken af kunt doen als toeval. Als Simone de mol is denk ik dat ze de klok op 8 uur, de afvallerhint, de M18, dat soort overduidelijke dingen alleen gaan bespreken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2018, 00:36:51 »
Ik kom niet heel vriendelijk uit de hoek zie ik nu ik teruglees  ::niet-ok:: Sorry newby, ook al vind ik hem vergezocht, ik heb wel genoten van je theorie  ::jaja::

En OT en om antwoord te geven op je vraag. Ik vind al die hints die je opnoemde bij je vraag toeval. Ik denk dat het hele duidelijke simpele hints moeten zijn. In aflevering 10 gaan ze een stuk of 10 acties en hints bespreken maar ze gaan ook uitgebreid met iedereen praten, heel weinig tijd dus.Ik denk dat je echt het merendeel van de hints die we hier bespreken af kunt doen als toeval. Als Simone de mol is denk ik dat ze de klok op 8 uur, de afvallerhint, de M18, dat soort overduidelijke dingen alleen gaan bespreken.

Fijn dat je er nog even op terugkomt, suuuus, dat doet me goed. ::ok:: En zoals Daisy zegt, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. (Ik denk dat ze trouwens doelde op een andere post, en die is inmiddels verwijderd zie ik). Anders hadden we zo'n forum ook niet nodig.

Ik denk ook net als jij dat ze dit niet allemaal in afl. 10 gaan bespreken, alleen de hoofdlijnen. Maar voor mij passen al die kleine "bijzaken" wel in het verhaal als geheel, en zijn toch te opvallend om niet te noemen of om nog van toeval te kunnen spreken. Ik denk zelf dat ze erin zijn gestopt door een heel creatief team. En dat het dan dit jaar wat beter verstopt zit (of zo je wilt vergezochter is) dan andere jaren: nu ja, als er 2 mollen zijn hadden ze ook wel wat te verbergen. Dat doe je dan niet met een simpele verwijzing naar tweetallen. Dus als mijn theorie klopt: een groot compliment voor de makers hoe ze het kwa hints hebben aangepakt.

En als Simone het is: dan zet ik even hele grote ogen op (zoals zij dat ook zo goed kan ::tandpastasmiley::), maar dan stort mijn wereld ook niet in.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 00:38:32 door Newbie2 »

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2018, 09:16:44 »
Het terugkerende idee van ‘2 mollen’ doet me denken aan wat legpuzzelervaringen. Een puzzelstukje maar niet kunnen vinden en ervan overtuigd zijn dat dat stukje dan wel kwijt moet zijn!
... Tot ik aan het einde toch een stukje overhoud dat past of erachter komt dat een ander stukje op de verkeerde plek zat.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2018, 11:55:23 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan