Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223391 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #760 Gepost op: 8-03-2018, 13:46:06 »
Als Art na de test de finalisten via het televisiescberm toespreekt  bescbrijft hij Ruben en Olcay als mol en als kandidaat behalve Jan. Jan wordt alleen toegesproken als mol.

Vóór de test zien we Art alleen bij Jan de volledige uitleg van de opdracht geven. We zien daarbij beelden van de route en de toren waar het geld ligt. Behalve als Art spreekt over "oog in oog" met de mol. Daar zien we geen beelden  van de locatie want Art staat oog in oog met de mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #761 Gepost op: 8-03-2018, 13:53:24 »
En wat vinden jullie van dit verschil in body language? (als je nerveus bent ga je vaak aan je lichaam zitten ::jaja::)

Hier vertelt Art dat de mol bij iedereen vlak langs is gekomen. (Niets is wat het lijkt).

Kijk ook goed naar de emoties vlak na deze opdracht (o.a. diepe zucht van Olcay)

Jan en Stine hebben dezelfde houding...



« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 13:55:42 door Lonneke*L »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #762 Gepost op: 8-03-2018, 13:54:47 »
Ja mooi gezien Moedermol, hij gebruikt inderdaad alleen het woord Mol bij Jan.
Viel me ook op dat hij ze allemaal een rol geeft: Olcay dient te SCHITTEREN, als modeontwerpster, Jan heeft een WINNAARSmentaliteit, Ruben zal dat wel gewend zijn, een PODIUM. Kan ik ook interpreteren als Jan de winnaar?

Ander puntje, wanneer Art bekend maakt dat de finale in NL zal plaatsvinden: Olcay lacht zenuwachtig, Jan schudt nee en Ruben knikt ja (zo van, ik wist het wel, weer een twist).

Is het al zaterdag?  ::rofl::

EDIT Ja Lonneke deze still is ook waar mijn oog opvalt. Ze lacht hier net zo als bij de ontknoping op de hotelkamer, net voordat ze hoopt dat Art het verlossende woord geeft?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 13:58:53 door Juuls247 »
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #763 Gepost op: 8-03-2018, 14:13:43 »
Als Art na de test de finalisten via het televisiescberm toespreekt  bescbrijft hij Ruben en Olcay als mol en als kandidaat behalve Jan. Jan wordt alleen toegesproken als mol.

Vóór de test zien we Art alleen bij Jan de volledige uitleg van de opdracht geven. We zien daarbij beelden van de route en de toren waar het geld ligt. Behalve als Art spreekt over "oog in oog" met de mol. Daar zien we geen beelden  van de locatie want Art staat oog in oog met de mol.

Ik heb het ook nog even bekeken en ik krijg daaruit meer het idee dat (inderdaad Juuls) Jan de winnaar zal worden en dat Olcay als mol zal schitteren op het grote podium dat ze verdient volgens Art. Goeie hints! ::ok:: Bij Ruben lijkt Art geen hint naar de verliezer te geven, maar dat is dan duidelijk, ëén mol, één winnaar en een verliezer.

P.s. Het woord schitteren is hier ook treffend gekozen, want ze wordt de eerste mol die nooit ontmaskerd werd. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 14:16:59 door Lonneke*L »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #764 Gepost op: 8-03-2018, 16:12:58 »
Ik heb het ook nog even bekeken en ik krijg daaruit meer het idee dat (inderdaad Juuls) Jan de winnaar zal worden en dat Olcay als mol zal schitteren op het grote podium dat ze verdient volgens Art. Goeie hints! ::ok:: Bij Ruben lijkt Art geen hint naar de verliezer te geven, maar dat is dan duidelijk, ëén mol, één winnaar en een verliezer.

P.s. Het woord schitteren is hier ook treffend gekozen, want ze wordt de eerste mol die nooit ontmaskerd werd. ::bravo::


@Lonneke*L:
Ik heb het ook teruggekeken en ben het hiermee eens  ::ok::. Jan wordt de winnaar.... Jan werd wellicht nu door Art uitsluitend als mol (en niet als kandidaat) toegesproken om hem nog wat meer verdacht te laten lijken, omdat we recent wel erg veel "Ruben, Ruben, Ruben..." bij de tests hadden gehoord. Maar de echte twist is: Olcay de Mol.  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 16:17:07 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #765 Gepost op: 8-03-2018, 16:35:07 »
Juuls247, los van de hints is dat echt een hele mooie screenshot. Schitterend! :o

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #766 Gepost op: 8-03-2018, 22:53:46 »
 ::rofl::  ::rofl:: Zitten jullie wel in het goede topic, Olcay verdenkers ::zwaai::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #767 Gepost op: 8-03-2018, 23:06:39 »
't Is ook wat lastig om verschil te zien tussen Olcay en Jan.  ;D

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #768 Gepost op: 8-03-2018, 23:47:36 »
Stel, Jan is inderdaad de mol

Waarom kiest hij er dan voor om geen advies uit te brengen bij 'kwestie van vertrouwen'? Als mol wil je ze toch sturen (direct of indirect) naar het mingeld?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #769 Gepost op: 9-03-2018, 09:35:41 »
Die opdracht zou ik dan eigenlijk terug moeten zien Lama1997 voor de details. :-) Maar mijn eerste ingeving: door niks te zeggen maak je mede-kandidaten misschien wel extra nieuwsgierig. Want die gaan zich wellicht afvragen: "O, hij wil niks zeggen.. Dan heeft hij vast iets bijzonders..." En rennen ze misschien blind op het min-geld af.

En/of is het is een (indirecte) hint van de mol. De opdracht heet 'Kwestie van vertrouwen'. De mol (tenminste, dat denk ik  ;D ) zegt: "Ik breng geen advies uit.", oftewel: "Aan mijn advies heb je niks, je kunt mij niet vertrouwen."
Misschien komt dit moment morgen terug in de uitzending...  ;)


Echt hulde en een Oscar (pac?) voor MolJan ::bravo:: als je dat kunt en dan vind ik het absoluut niet erg dat ik het niet heb gezien dit seizoen ::ok:: maar voor nu reken ik er nog volledig op dat TeamJan weer kan komen opdraven volgende week! >:D ::rofl::


Hahaha, TeamJan: we doen ons best.  ;D Je kunt nu nog wisselen van mol he.  ::rofl::
Maar ook heel erg begrijpelijk dat je het niet doet. Tot nu toe weet de montage alle overgebleven finalisten heerlijk verdacht te houden en dat houdt het ook leuk.

Goed punt, mee eens. Maar het werpt wel een ander interessant punt op: dit zou dus inhouden dat het duo met de mol erin de kluis altijd zou moeten vinden. En dat zou dan weer inhouden dat de kandidaat van dat duo dus een (oneerlijk?) voordeel heeft (hij/zij hoeft dan geen test te maken) t.o.v. van de duo's in andere steden. Hmmm...  :-\\.   Beetje off-topic dit, is er een topic waar dit al besproken is?

In eerste instantie had ik Jan hierdoor weggestreept als mol. Maar... Ik denk toch dat het zijn bedoeling was om op tijd bij de kluis te komen (zonder geld natuurlijk en door met Art te bellen). Uiteindelijk denk ik toch dat de taxi-chauffeur onbedoeld heeft 'meegemold'; die heeft uiteindelijk een behoorlijke omweg genomen. Er staat wel ergens op de beginpagina's van dit topic een discussie hierover, geloof ik. Misschien is Jan zich wel rot geschrokken toen bleek dat ze toch te laat waren...
« Laatst bewerkt op: 9-03-2018, 10:00:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #770 Gepost op: 9-03-2018, 12:34:49 »
::rofl::  ::rofl:: Zitten jullie wel in het goede topic, Olcay verdenkers ::zwaai::

Ja zeker, ik vergelijk Jan met Olcay in body language en hoe Art hen toespreekt. ::jaja::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #771 Gepost op: 9-03-2018, 13:00:55 »
Heb van de week alles een beetje laten zakken.
En sta hier een beetje te dralen voor deze tunnel.
Want ja de Ja/Nee hint en al het speurwerk en de bevindingen bij de "Verbergen"opdracht van afgelopen week.
Art die zegt dat de Mol haast in het zicht molt en dat dat bijna mis gaat. Zou goed op Jan kunnen slaan.

Maar Jan die zo tjak tjak reageert als Art verteld dat een opdracht is mislukt, meteen een andere kandidaat aankijken alsof hij zijn verbazing laat blijken. Gelijk contact zoeken met medekandidaten alsof hij er zelf een is.

Jan die waarschijnlijk voor het minste geld in de pot zorgt.
Dat zegt hij overigens ook.
Misschien al genoemd: na opdracht "niets is wat het lijkt" waarbij de Mol "bij jullie allemaal vlak langs kwam"[Art] zegt Jan dat hij vindt dat "wij een hele domme groep zijn, we brengen geen geld binnen," waarbij hij kort in de camera kijkt! "we zien de mol niet als hij langs ons loopt..."

Wordt dè quote van dit jaar niet "wij zijn niet in Kiev, vriend!" maar "waar in Kiev zijn jullie?"

Jan die in een van de eerste afleveringen bij voorbereidingen voor een test bij een toren zit; veilig als bij een rokade (Schaakspel).

Jan die tot lang in het spel bijna niet verdacht werd hier! En bij de overgrote meerderheid alleen maar verdacht is geworden omdat Stine en daarna Simone afvielen! En die nu zoals het lijkt net voor de finale alleen door Ruben werd verdacht(omdat Ruben weet dat hijzelf het niet is?)

Ik draal nog wat, maar kan er eigenlijk niet omheen.
Maar dan heeft Jan dit wel heel goed geacteerd!
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 19:22:57 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #772 Gepost op: 9-03-2018, 16:59:14 »
Één van de redenen waarom ik Jan afstreepte na aflevering 2: aan de ontbijttafel bespreken de kandidaten de verbelde bedragen. Zeker nu ga ik vanuit dat Simone in haar biecht eerlijk is: zij en Bella waren verantwoordelijk voor de missende 500 euro die we nog niet wisten.

Wat Jan doet, is die 500 euro claimen voor zichzelf - terwijl hij die níet had gebeld. Dat is typisch kandidatengedrag. Hij maakt zich nu expres verdacht zonder dat het geld uit de pot kost.
Ik had tof gevonden als hij had geprobeerd ongeloofwaardig te liegen (en zo 'door de mand te vallen als kandidaat'), maar hij liegt hier volgens mij gewoon geloofwaardig.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #773 Gepost op: 9-03-2018, 17:03:53 »
Één van de redenen waarom ik Jan afstreepte na aflevering 2: aan de ontbijttafel bespreken de kandidaten de verbelde bedragen. Zeker nu ga ik vanuit dat Simone in haar biecht eerlijk is: zij en Bella waren verantwoordelijk voor de missende 500 euro die we nog niet wisten.

Wat Jan doet, is die 500 euro claimen voor zichzelf - terwijl hij die níet had gebeld. Dat is typisch kandidatengedrag. Hij maakt zich nu expres verdacht zonder dat het geld uit de pot kost.
Ik had tof gevonden als hij had geprobeerd ongeloofwaardig te liegen (en zo 'door de mand te vallen als kandidaat'), maar hij liegt hier volgens mij gewoon geloofwaardig.

Of (en die optie had ik eerst doorstreept) Simone vergist zich met het gratis belletje en Jan en Jean-Marc hebben echt 1500 euro opgebeld. Jan liegt dan niet (JM protesteert ook niet echt) en heeft dus 500 euro meer opgebeld dan wij als kijker mogen zien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #774 Gepost op: 9-03-2018, 17:07:27 »
Of (en die optie had ik eerst doorstreept) Simone vergist zich met het gratis belletje en Jan en Jean-Marc hebben echt 1500 euro opgebeld. Jan liegt dan niet (JM protesteert ook niet echt) en heeft dus 500 euro meer opgebeld dan wij als kijker mogen zien.
Volgens mij (even snel uit mijn herinnering) zegt Simone zelf nog hardop aan tafel dat één belletje gratis was. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat we geen zekerheid kregen was om niet weg te geven dat Jan en Jean-Marc aan het jokken waren.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #775 Gepost op: 9-03-2018, 17:10:41 »
Volgens mij (even snel uit mijn herinnering) zegt Simone zelf nog hardop aan tafel dat één belletje gratis was. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat we geen zekerheid kregen was om niet weg te geven dat Jan en Jean-Marc aan het jokken waren.

Juist, je hebt gelijk. Mogelijk wilden ze de nummer 4 en een finalist hier dus inderdaad zo lang mogelijk verdacht houden.

Wat ik dan wel raar vind, is dat Olcay en Ruben in aflevering 7 dan nog altijd niet hebben uitgeplozen dat het Simone was (in hun onderonsje komt de '1500 euro' van Jan ter sprake).

Als Simone de Mol is, snap ik dat ze niet zou verraden dat ze 500 euro heeft opgebeld, maar nu ze kandidaat is, zou ik toch verwachten dat ze dat reeds gezegd heeft op dat punt?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #776 Gepost op: 9-03-2018, 17:15:24 »
Als Simone de Mol is, snap ik dat ze niet zou verraden dat ze 500 euro heeft opgebeld, maar nu ze kandidaat is, zou ik toch verwachten dat ze dat reeds gezegd heeft op dat punt?
Misschien kwamen ze met z'n allen wel gewoon uit op 5500 euro, en besloten ze dat mysterie dan maar te accepteren. Zou dan op zich wel dom zijn dat Olcay de optie dat Jan gelogen heeft niet overweegt in dat gesprekje met Ruben. Of wacht, misschien loste de vaagheid van Stine en Emilio (-1500) wel op dat het totaal toch 5000 euro leek.
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #777 Gepost op: 9-03-2018, 18:07:41 »
Van een Amerikaans forum  ;)


Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #778 Gepost op: 9-03-2018, 18:14:41 »
Voor mij is de hint Wil je nu al weten wie de Mol is? doorslaggevend.

Er was ook die opdracht dat Jan en JM weglopen uit het hotel. Jan wijst dan naar een boom in een steeg.(ver in een steeg)
Daarna zie je Art die voor dat mega monument staat. (Je ziet dat monument ook in de trailer) Je ziet allemaal reliefs erop. Daar zie je een man die naar een boom wijst....
Jan is mijn mol.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #779 Gepost op: 9-03-2018, 19:27:58 »
Van een Amerikaans forum  ;)


Van mij mag hij winnen  ::jaja::
Mits Olcay dan de mol is  ;D