Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223398 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #720 Gepost op: 6-03-2018, 22:04:37 »
Heb teruggelezen net in het Perongeluk topic en ook hier in het Jan topic, ik zal deze hint wel gemist hebben hier (in de herhaling dan maar), maar vond het toch een goede naar Jan. By halte Tsemi lijkt de Georgische vertaling erg op BJan. B voor het muziekmolteken.





Had hem eerder deze avond al gemeld in het media-topic omdat ik hem gezien had in de vlog van Klaas. Best wel leuk gevonden vind ik dat. Al vraagt het wel een beetje van je verbeelding wat het geen absolute tophint maakt. ;)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #721 Gepost op: 6-03-2018, 22:07:53 »
Er vanuitgaande dat Tsemi gewoon de naam van de plaats was, dan is ცემი gewoon de georgische naam ervoor. (Eigenlijk andersom natuurlijk, 'tsemi' is  de uitspraak van ცემი)

Ik denk niet dat het een hint is verder, ondanks dat Jan de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #722 Gepost op: 6-03-2018, 22:09:05 »
Ah super, daar had ik nog niet gekeken!  ::ok::
Idd. in het blog van Klaas, ik zag hem ook net. (Hier https://youtu.be/CiFhLpZSv7M?t=793)
Gek dat ik die opdracht meerdere keren heb teruggezien en me dit nooit eerder was opgevallen, maar als je het eenmaal ziet dan schreeuwt Jan's naam me tegemoet nu. Als een Vaas van Rubin tekening  :D

Er vanuitgaande dat Tsemi gewoon de naam van de plaats was, dan is ცემი gewoon de georgische naam ervoor. (Eigenlijk andersom natuurlijk, 'tsemi' is  de uitspraak van ცემი)
Ik denk niet dat het een hint is verder, ondanks dat Jan de mol is.

Ja tenzij ze om die reden juist Tsemi hebben uitgekozen voor een opdracht, en die opdracht eromheen bedacht hebben?  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:28:49 door Nat007 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #723 Gepost op: 6-03-2018, 22:09:33 »
Er vanuitgaande dat Tsemi gewoon de naam van de plaats was, dan is ცემი gewoon de georgische naam ervoor. (Eigenlijk andersom natuurlijk, 'tsemi' is  de uitspraak van ცემი)

Ik denk niet dat het een hint is verder, ondanks dat Jan de mol is.

Jaja, dat klopt allemaal hoor, maar je kan natuurlijk wel de naam zien en dan denken: Dat wordt de eindbestemming van de treinroute. Want er was nog een station na Tsemi.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #724 Gepost op: 6-03-2018, 22:22:16 »



Ik heb je still even geleend, Hulpmol, met je welnemen.


In aflevering 1 heeft de eerste auto waarin Jan zit het taxinummer 571. 5 + 7 + 1 = 13 . Letter 13 van het alfabet = M.
In deze auto hoor je hem plotsklaps en luidkeels roepen:    M18.

Er wordt (door Art) nadrukkelijk gewezen op de LADA bij de opdracht 'Opscheppen'(ik begreep dat toen als:  er moet iets met een LADA).


In aflevering 9 heeft de laatste auto (LADA, ja...) waarin Jan rijdt het kenteken MOM 517. MOM betekent masker. 5 + 1 + 7 = 13. Letter M.


Verbergen deze auto's het ontbrekende figuurlijke 'laatste puzzelstuk'?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:25:22 door Marisa »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #725 Gepost op: 6-03-2018, 22:26:32 »
Heb teruggelezen net in het Perongeluk topic en ook hier in het Jan topic, ik zal deze hint wel gemist hebben hier (in de herhaling dan maar), maar vond het toch een goede naar Jan. By halte Tsemi lijkt de Georgische vertaling erg op BJan. B voor het muziekmolteken.



Die B kun je ook zien als een op z’n zij liggend M. Een handtekening van de mol  ;)

Zou een mooie hint ook zijn, dat ze speciaal deze kozen als eindstation. Er lijken mij voldoende stations te zijn in een land/regio dat nu net deze er in georgisch schrift uitziet als Jan. Met een gekantelde M ervoor  ::jaja::  

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #726 Gepost op: 6-03-2018, 22:28:31 »
Ik geloof er ook wel in dat dit als hint uitgelegd wordt. Typisch zoiets waarvan je vooraf kan zeggen dat het zou kunnen maar dat het ook niks hoeft te betekenen. En dan maakt het ook niet uit hoe ze dat eerste teken uitleggen. Kan als M van Mol, kan met meer fantasie zelfs als 18(e Mol) maar kan ook helemaal genegeerd worden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #727 Gepost op: 6-03-2018, 22:29:20 »
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n tunnelaar hoor @Coolcat_86. :-) Maar goed dat hij bij jou ook in het vizier is gebleven.
Bij Thomas was het inderdaad al veel eerder duidelijk (dat kwam ook door de montage). Het wordt zaterdag toch wel spannend, denk ik.

Uiteindelijk hebben we het toch met een klein groepje het maar mooi volgehouden in deze tunnel. Ik vind het superleuk dat er inmiddels veel meer mensen in deze tunnel zitten en ook nog extra aanwijzingen hebben richting Jan als mol. Met ons allen moeten we nu wel goed zitten toch?


Hij had de M18 al en de kluis nog niet gevonden. Het verhaal: "Ik vraag vast een wachtwoord want dat staat misschien wel op de voicemail" houdt geen stand. Zolang hij niet bij de kluis is, heeft hij niets aan een wachtwoord. Het enige wat hij hier doet, is geld uit de pot trekken zonder te weten of er überhaupt een kans is om het te benutten.

En toch heb ik geen enkele poll of pool op hem ingevuld  ::rofl::

Zijn biecht na dat telefoontje vond ik ook nogal vreemd. "M18. Thanks Art, dat wist ik al."
Ik zie daar toch een hint in.

Misschien toch even de poll/pool aanpassen, haha. Ik heb zelf juist een beetje spijt dat ik nergens aan meedoe.  ;D
(maar ja, natuurlijk kan Olcay of Ruben ook nog de mol zijn)

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #728 Gepost op: 6-03-2018, 22:30:36 »
Die B kun je ook zien als een op z’n zij liggend M. Een handtekening van de mol  ;)

Zou een mooie hint ook zijn, dat ze speciaal deze kozen als eindstation. Er lijken mij voldoende stations te zijn in een land/regio dat nu net deze er in georgisch schrift uitziet als Jan. Met een gekantelde M ervoor  ::jaja::  

Goed gevonden! Die M handtekening gebruikte Jan ook al om de M van MOL door te strepen bij de woordzoekeropdracht. Ja ik denk ook dat het een goede hint zou zijn. Zoals je zegt, plekken zat om te stoppen op zo'n treinroute.


Ik geloof er ook wel in dat dit als hint uitgelegd wordt. Typisch zoiets waarvan je vooraf kan zeggen dat het zou kunnen maar dat het ook niks hoeft te betekenen. En dan maakt het ook niet uit hoe ze dat eerste teken uitleggen. Kan als M van Mol, kan met meer fantasie zelfs als 18(e Mol) maar kan ook helemaal genegeerd worden.
Oh tof, zelfs 18e kan inderdaad  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 22:32:26 door Nat007 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #729 Gepost op: 6-03-2018, 23:45:19 »
Ik vond en vind het telefoontje van Jan in aflevering 1 het meest onzinnige van alle gepleegde telefoontjes. Hij had de M18 al en de kluis nog niet gevonden. Het verhaal: "Ik vraag vast een wachtwoord want dat staat misschien wel op de voicemail" houdt geen stand. Zolang hij niet bij de kluis is, heeft hij niets aan een wachtwoord. Het enige wat hij hier doet, is geld uit de pot trekken zonder te weten of er überhaupt een kans is om het te benutten.

En toch heb ik geen enkele poll of pool op hem ingevuld  ::rofl::

Is mogelijk. Maar je zou het ook kunnen zien als: hij wilde die code vast hebben (hij zat toen toch in de taxi) en belt Art, omdat hij gefocust is op de 1e aflevering overleven. Hij zei ook in het hotel tegen Jean-Marc aan het begin van de opdracht in Afl. 1 : "fok het geld, fok de jokers, eerst die kluis".
« Laatst bewerkt op: 6-03-2018, 23:46:52 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #730 Gepost op: 6-03-2018, 23:51:55 »
Als ik dan nog iets mag zeggen ivm Jan AFL 9:
zijn biecht in AFL 9 ( 21.07 )
"Wat Is Dit Mooi "

opvallend ook ...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #731 Gepost op: 7-03-2018, 00:10:36 »
En in aflevering 1 is één van zijn eerste zinnen (tijdens zijn eerste voice over):

'Wat Is D
it voor een raar programma.'

Even verderop een zin die begint met een M. Moet ik even terugzoeken, had ik al een tijd geleden gepost.


Edit: Ik heb het teruggevonden.



Na voornoemde zin komt dan een ander zinnetje, en vervolgens zegt hij:

"Mijn naam is.....

Ik hoorde en las deze drie zinnen als WID (spatie) M.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 00:16:43 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #732 Gepost op: 7-03-2018, 00:17:15 »

Ik zie/hoor Jan zijn eerste drie biechten van aflevering 1 beginnen met de volgende woorden:

1.Wat is dit voor een spel?
2. Ik denk..
3.Mijn naam is...

WID spatie M?

U vraagt, wij draaien.  ::tandpastasmiley::

Edit: toch iets te laat, haha.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #733 Gepost op: 7-03-2018, 00:20:15 »
Grappig, ik had net mijn post willen aanpassen met mijn citaat (vanwege de duidelijkheid) maar nu was jij me net vóór!

Dank je, Tunneltelevisie.  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #734 Gepost op: 7-03-2018, 00:26:49 »
Nou, een huiskamer... Zeg maar een opkamertje boven een half verzonken kelder. Toch was dat ook wel aardig, zo'n handvol.

 ::rofl:: ::rofl::

Een heel verstopt feestje was dat. Heel gezellig.
Maar nu neemt het Project X-achtige vormen aan. Dat heeft ook wat.  ;)
En graag gedaan!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #735 Gepost op: 7-03-2018, 02:34:38 »
Heb teruggelezen net in het Perongeluk topic en ook hier in het Jan topic, ik zal deze hint wel gemist hebben hier (in de herhaling dan maar), maar vond het toch een goede naar Jan. By halte Tsemi lijkt de Georgische vertaling erg op BJan. B voor het muziekmolteken.





Extra toevallig dat je van Tsemi Its me kan maken  8)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #736 Gepost op: 7-03-2018, 10:01:25 »
IK ZIE HET NIET  ::rofl::
NOG 1 KEER: IK ZIE HET NIET!!!!  ::rofl::

Hilarisch echt, wat ga ik dit missen volgende week....
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #737 Gepost op: 7-03-2018, 10:51:03 »
IK ZIE HET NIET  ::rofl::
NOG 1 KEER: IK ZIE HET NIET!!!!  ::rofl::

Hilarisch echt, wat ga ik dit missen volgende week....

Weekendje overbruggen en dan naar de Vlaamse Mol. ::ok::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #738 Gepost op: 7-03-2018, 11:10:00 »
Extra toevallig dat je van Tsemi Its me kan maken  8)


Waaahhh, goed gevonden!  :D

(Moest de hostlocatie van de afbeelding veranderen btw, hij staat nu weer goed bij de original post maar niet in de citaten ervan door anderen...)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #739 Gepost op: 7-03-2018, 11:13:31 »
Waar het mij bijvoorbeeld maar niet lukt om overheen te stappen is opdracht 4.2 aan het eind als Art vertelt dat de mol langs is gelopen. De beelden van de groep, de reactie, de discussie, ik heb het inmiddels wel 10 keer gekeken.

Ik zou Jan's gedrag echt zo ongelooflijk knap vinden als je dat kunt na zo'n adrenaline kick voor de mol. De groep op zijn falie geven, Loes een beetje porren, direct zijn woordje klaar voor Simone, aan zichzelf twijfelen. Ik verwacht een reactie als die van Olcay (zenuwachtig en voor haar doen opvallend stil) of Ruben (lacht schaapachtig met Emilio mee en plukt maar weer eens heel veel aan zijn baard).

Ik las een goede opmerking op dit forum (vergeten waar, mogelijk in de Olcay tunnel) over OLCAY's reactie bij dat spel. Halverwege als Art haar vraagt of ze Stine onder de bus zou willen gooien, is Olcay plots helemaal giddy en opgetogen. Even daarvoor had ze om zich heen gekeken en de theorie is dat ze Jan heeft ontdekt. (Of Ruben natuurlijk). Gezien in vermomming. Ze kan haar lachen bijna niet inhouden en ook bij Arts eindpraatje staat ze nog steeds te glunderen. Lijkt me erg kandidaats en niet erg mols

Weekendje overbruggen en dan naar de Vlaamse Mol. ::ok::
Kijk ernaar uit! Was vorig seizoen geweldig, ook met drie eindmoltunnels, wat een sensatie  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 11:15:32 door Nat007 »