Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223440 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #220 Gepost op: 14-02-2018, 17:15:01 »
Ik denk dat de meeste mensen bij Jan een soort anti-tunnelvisie hebben opgericht. Afgeschreven na aflevering 1/2 en vervolgens niet meer op hem gelet. Dan wordt het ook lastig om door een handje vol Jan verdenkers te worden overtuigd.

Het zijn vooral de afwezigheid van mogelijke hints waardoor ik twijfel aan Jan. Simone heeft veel meer mogelijke aanwijzingen. Zelfs al daar 90% niet van klopt, hou je nog genoeg over.

Het is vooral ook zijn benadrukking van het geld wat hij verdient dat ik verdacht vind. Het eerste wat hij zegt als hij Olcay heeft bevrijd: 'ik heb al €100'. En hij benadrukt ook de fouten van anderen. Als kandidaat zou ik dit eerder voor mezelf houden.

Misschien is het gewoon dat ik weer zit te wachten op een mol die zich erg fanatiek opstelt. En dat zou Jan zomaar eens kunnen zijn.

Ik blijf twijfelen tussen Jan en Simone. Dan kijk ik nog maar eens naar afl.1. Normaal moet de mol hier vertrouwen winnen, maar ditkeer was er maar één ander die je in de gaten hield. Jan heeft hier €1000 verspilt met bellen. Simone had als mol op zijn minst stiekem naar Art moeten bellen. Niemand die het door zou hebben.

Verder blijf ik het gevoel hebben dat de man op de achtergrond van deze foto Jan is. Ik dacht een moedervlek te herkennen, die op dezelfde plek zit als waar Jan er een heeft.
Alleen nog een pruik en bril erbij en ik zie overeenkomsten.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 17:24:34 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #221 Gepost op: 14-02-2018, 17:33:47 »
Na aflevering 2 heeft Jan toch ook voor behoorlijk wat geld gezorgd.

3.1 Hij verdubbelt de al binnen gereden 450 euro
4.2-4.3 Hij vergroot de kans dat de envelop de overkant bereikt door als eerste te gaan.
5.1 250 euro met dat balletje, 50 euro bij de limbo
6.1 200 euro in het hotel
6.2 Auto volgestouwd voor 250 euro

In totaal toch 1200 euro zonder die 5000 euro mee te rekenen.

Dan hebben we ook dat hij mislukte opdrachten ook vrij goed gedaan heeft
3.2 Simone weg houden van Stine's rij met bakjes vol mingeld
4.1 Als enige van de 4 in de groep 'visie' correct de aanwijzingen volgen
5.3 Hij streept goed weg en wijst anderen er op dat ze te weinig verf gebruiken.

En zijn negatieve balans is toch minder dan die van de vrouwen in het spel
3.2 Zijn team neemt -500 euro
3.3 Hij geeft een fout antwoord ter waarde van 100 euro
6.2 Hij neemt een passagier van 250 euro niet mee
6.3 Hij draait schermen om en geen geld.

In 3.2 en 6.3 doet Olcay hetzelfde en daarbij komt nog 750 euro niet binnen rijden in 3.1 en 1000 euro niet binnenbrengen in de chaos opdracht.

Dat Jan bij weinigen op 1 staat, vind ik normaal.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #222 Gepost op: 14-02-2018, 17:54:58 »
Jan bij tijd voor Max:

"Ik wil er alles aan gedaan hebben om te winnen."

Edit: http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/424597/Tijd_Voor_Max.html

vanaf 30.50

« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 18:20:48 door m0lmuis »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #223 Gepost op: 14-02-2018, 18:47:50 »
Tijdens kijken meteen de volledig niet rationele gedachte: "Hij kan het niet zijn."

Hij zegt wel iets als dat het leuk is om iets te weten dat anderen niet weten. Kan duiden op zijn eigen moment van uitschakeling, kwam meer over als: finale!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #224 Gepost op: 14-02-2018, 20:02:55 »
Ik denk dat de meeste mensen bij Jan een soort anti-tunnelvisie hebben opgericht. Afgeschreven na aflevering 1/2 en vervolgens niet meer op hem gelet. Dan wordt het ook lastig om door een handje vol Jan verdenkers te worden overtuigd.

Het zijn vooral de afwezigheid van mogelijke hints waardoor ik twijfel aan Jan. Simone heeft veel meer mogelijke aanwijzingen. Zelfs al daar 90% niet van klopt, hou je nog genoeg over.

Het is vooral ook zijn benadrukking van het geld wat hij verdient dat ik verdacht vind. Het eerste wat hij zegt als hij Olcay heeft bevrijd: 'ik heb al €100'. En hij benadrukt ook de fouten van anderen. Als kandidaat zou ik dit eerder voor mezelf houden.


Eens!

Simone vind ik ook verdacht hoor, maar zij wordt volgens mij vooral verdacht neergezet door de montage.

Dat zou best kunnen met de foto. En dat benadrukken van fouten van anderen + dat hij het niet kan laten om te zeggen dat hij geld binnenhaalt, zijn dingen die ik ook opvallend vind. Als ik kandidaat zou zijn, zou ik juist een beetje benadrukken dat het niet gelukt is om geld te halen. Zodat mensen denken dat het mol-gedrag is.

Wat Jan doet, is benadrukken dat-ie o zo goed bezig is en dat het de anderen zijn die fouten maken. Inderdaad: dat is raar. Waarom zou je dat doen? Dan benadeel je toch jouw eigen kansen als kandidaat?

Wat ik verder denk... Het klopt dat Jan geld heeft binnen gehaald, maar is lang niet altijd een individuele prestatie. En wie zegt dat er niet meer geld in die hotelkamers lag...? We weten niet of hij voor die 5000 euro koos of voor de groepsvrijstelling bij het tokkelen; ik vermoed het laatste. Dat hij als eerste ging vind ik eigenlijk niet zo kandidaats, aangezien hij het niet kon laten om te zeggen dat het toch wel eng was. Ik zie het als angst aanjagen bij de mede-kandidaten.

Ik geef toe: ik heb best wel een tunnelvisie nu. Maar ik denk dat een anti-tunneltelevisie ook niet handig is, als het om Jan gaat.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #225 Gepost op: 14-02-2018, 20:08:07 »
Ik hoop toch zo dat hij nog veel beter kan 'liegen of het gedrukt staat' dan ik al dacht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #226 Gepost op: 14-02-2018, 20:15:13 »


Verder blijf ik het gevoel hebben dat de man op de achtergrond van deze foto Jan is. Ik dacht een moedervlek te herkennen, die op dezelfde plek zit als waar Jan er een heeft.
Alleen nog een pruik en bril erbij en ik zie overeenkomsten.

Ja... je kunt goed zien dat die persoon erg op Jan lijkt als hij net het beeld komt binnengelopen. Omdat de pruik daar nog niet goed in beeld is.

... en die pruik / dat haarstuk blijkbaar op een vreemde plaats zit, want je ziet nog opgeschoren haar aan de zijkant, zoals bij Jan.

Even daarna zie je die persoon weglopen. Dat het loopje op dat van Jan lijkt merkte Marisa net na afl. 4 al op.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2018, 20:18:45 door Amethyst »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #227 Gepost op: 14-02-2018, 20:16:57 »
Hoe wel ik zelf Jan totaal niet verdenk, vind ik het leuk om te lezen dat deze tunnel zo lekker actief blijkt. Mijn grootste verdenking tegen Jan is toch wel follow-the-money, de Mol haalt nooit het meeste geld binnen.

Maar blijf lekker Jan verdenken mensen, dat maakt het juist leuk. ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #228 Gepost op: 14-02-2018, 22:28:19 »
 ;D Ik verwacht wel een groot feest hier in de tunnel als Jan de mol is, haha.

Goed dat hij in ieder geval nog niet is afgeschreven als mol

Maar goed, in deze fase van het spel kan het natuurlijk nog alle kanten op gaan. Wie weet komen er nog duidelijke mollenacties. (of valt Jan alsnog af, haha. Maar ik denk het niet)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #229 Gepost op: 14-02-2018, 23:11:48 »
;D Ik verwacht wel een groot feest hier in de tunnel als Jan de mol is, haha.

Goed dat hij in ieder geval nog niet is afgeschreven als mol

Maar goed, in deze fase van het spel kan het natuurlijk nog alle kanten op gaan. Wie weet komen er nog duidelijke mollenacties. (of valt Jan alsnog af, haha. Maar ik denk het niet)

Al mijn punten ingezet op Wensmol Jan in de app, extra groot feest als hij het is.  ::rofl::

Ik kan er mijn vinger gewoon niet opleggen. Alles wordt weggezet als fanatieke kandidaat Jan, maar ondertussen gaat er ook veel mis en het geld wat hij opbrengt is vaak in combinatie met anderen. Daarnaast twijfel ik zelf ook tussen Jan en Simone, hoop in ieder geval dat Jan het tot de finale schopt!

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #230 Gepost op: 14-02-2018, 23:32:27 »
Mijn betere helft, die altijd scherper is dan ik zelf, vond het tijdens de uitzending al vreemd dat Jan de groep bij de Zip line nog even angst aanjoeg.
Ook viel haar op dat Jan bij de circus opdracht niet echt zijn best doet om ballonnen kapot te krijgen; hij lijkt maar een beetje tussen de ballonnen door te stappen zonder er eentje te raken.
Daarnaast heb ik gisteren in het topic over de schaakhint vermeld dat de witte koning in het café op positie D1 staat wat op de landenkaart ook het vak is waar Kiev in ligt (mits dit een bewuste aanwijzing is).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #231 Gepost op: 14-02-2018, 23:47:39 »
Nu je het zegt, met die ballonen is hij nouwelijks te zien, maar als Art aftelt zie je hem gewoon stilstaan tussen een paar ballonnen in. Niet echt het fanatisme dat we van hem gewend zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #232 Gepost op: 15-02-2018, 00:07:40 »
Al eerder gaf ik mijn wens te kennen dat Jan (uiteindelijk, bij widm..) een nog betere bedrieger zal blijken dan ik al dacht dat hij was.
Ook heb ik al eens eerder geopperd dat Jan heel spontaan en oprecht lijkt.

Nu heb ik nog eens een keer naar zijn bio (hier op het forum onder het kopje 'kandidaten') gekeken en naar aanleiding daarvan de fotoreportage samen met Tim Hofman gegoogled.
Er is mij duidelijk geworden dat hij wel degelijk ook héél goed en overtuigend kan doen alsof en dat dit niet alleen maar een veronderstelling van mij is.
Hij kan m.i. dus ook moeiteloos de fanatieke kandidaat spelen en iedereen daarbij een rad voor ogen draaien.


Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #233 Gepost op: 15-02-2018, 09:52:34 »
Mijn betere helft, die altijd scherper is dan ik zelf, vond het tijdens de uitzending al vreemd dat Jan de groep bij de Zip line nog even angst aanjoeg.
Ook viel haar op dat Jan bij de circus opdracht niet echt zijn best doet om ballonnen kapot te krijgen; hij lijkt maar een beetje tussen de ballonnen door te stappen zonder er eentje te raken.
Daarnaast heb ik gisteren in het topic over de schaakhint vermeld dat de witte koning in het café op positie D1 staat wat op de landenkaart ook het vak is waar Kiev in ligt (mits dit een bewuste aanwijzing is).

Dit lijkt mij nu een makkelijk uitlegbare schaakhint! Goed gevonden! Zeker omdat in de Voice mails ook nadruk werd gelegd op de coördinaten. Ik zit niet in een tunnel (in geen enkele dit jaar), maar ik hoop wel dat Jan de mol is. Dat zou schitterend zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #234 Gepost op: 15-02-2018, 17:14:50 »
Misschien wordt Jan wel de nieuwe presentator van WIDM als Art stopt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #235 Gepost op: 15-02-2018, 18:35:11 »
Ik zit in de Simone tunnel maar zou het geweldig vinden als Jan de Mol blijkt. Maar is hij dan feitelijk geen slechte mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #236 Gepost op: 15-02-2018, 18:44:08 »
Hoezo? Hij heeft niet het minste geld in de pot gebracht, maar wellicht heeft hij achter ieders rug om geweldige molacties uitgevoerd. Bovendien wordt hij door niemand echt erg verdacht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #237 Gepost op: 15-02-2018, 19:14:05 »
Dit lijkt mij nu een makkelijk uitlegbare schaakhint! Goed gevonden! Zeker omdat in de Voice mails ook nadruk werd gelegd op de coördinaten. Ik zit niet in een tunnel (in geen enkele dit jaar), maar ik hoop wel dat Jan de mol is. Dat zou schitterend zijn.

Ja, dat zou erg mooi zijn. En in een van de afleveringen was ook een harten-boer te zien (met een J). Geen idee of dat een verwijzing is, maar wie weet..

Als Jan het is, moet in aflevering 10 maar blijken of hij het goed of slecht heeft gedaan, denk ik.  ::trots::
Dan heeft hij het sowieso heel goed gedaan: niet alleen onverdacht bij de kandidaten, maar ook voor bijna alle tv-kijkers.

En wie weet... Heeft hij veel geld laten liggen in de hotelkamers en had hij bij andere opdrachten veel minder verdiend dan kon... Misschien heeft hij in aflevering 1 tig keren gebeld met Art. Of maakt hij de komende aflevering wat geld zoek dat hem als nieuwe penningmeester is toevertrouwd.  :D We gaan het zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #238 Gepost op: 15-02-2018, 19:25:08 »
Ik vind het vooral verdacht dat hij zo ver komt met zijn fanatieke gedrag. Zeker omdat hij geen enkele moeite doet om verdacht over te komen. Integendeel, hij benadrukt constant de fouten van de anderen. Lijkt mij toch niet zo’n logische keuze als kandidaat? En zijn bondjes begrijp ik ook niet echt. Jan lijkt mij niet zo dom dat hij niet weet dat niemand te vertrouwen is, en toch zie je hem daar erg op doordrammen bij Olcay en Ruben. Om zich onverdacht te maken bij hen? Wat ook lijkt te lukken. Volgens mij wist hij ook dat Ruben die 2 jokers had, het leek of hij Olcay wegleidde ervan.

Kandidaat of mol, hij is hoe dan ook samen met Olcay de smaakmaker van deze widm!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #239 Gepost op: 15-02-2018, 19:31:16 »
Ik vind het vooral verdacht dat hij zo ver komt met zijn fanatieke gedrag. Zeker omdat hij geen enkele moeite doet om verdacht over te komen. Integendeel, hij benadrukt constant de fouten van de anderen. Lijkt mij toch niet zo’n logische keuze als kandidaat? En zijn bondjes begrijp ik ook niet echt. Jan lijkt mij niet zo dom dat hij niet weet dat niemand te vertrouwen is, en toch zie je hem daar erg op doordrammen bij Olcay en Ruben. Om zich onverdacht te maken bij hen? Wat ook lijkt te lukken. Volgens mij wist hij ook dat Ruben die 2 jokers had, het leek of hij Olcay wegleidde ervan.

Kandidaat of mol, hij is hoe dan ook samen met Olcay de smaakmaker van deze widm!
Volgens mij (hoop dat ik het me goed herinner) waren de rollen vorige afl omgekeerd en zei Olcay juist een bondje met Jan te willen en hield Jan juist de boot af. Ik bedoel het gesprek na het moment vd "zwarte vrijstelling" van Olcay, en toen Stine (al dan niet zgn) stond af te luisteren.