Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223567 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #300 Gepost op: 19-02-2018, 23:25:32 »
Bedankt #Goedemorgen!

Het is ontzettend grappig, maar tegelijkertijd ook ontzettend mol-achtig. Ik blijf toch telkens een enorm enthousiaste mol zien.
Daar kan geen Simone-hint tegenop.  ;)

@Molefan: dat viel mij laatst ook op toen ik afl 1 terugkeek. Kan toch bijna niet anders dat we (zwaar in de minderheid, dat wel  ;D) goed zitten in deze tunnel?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 23:27:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #301 Gepost op: 20-02-2018, 01:08:57 »
Overigens Jan zegt de volgende dag dat ze 2x gebeld hadden, vandaar de 500E verschil. Simone zie je weglopen met de telefoon, om even rond te kijken, maar dat is nog voor ze met de voicemail gebeld hadden, die toen nog gratis was. Wellicht om Simone verdacht te maken van missing 500E.

Dan zou Simone in de biecht bewust zitten liegen, ze biecht dat zij 500 euro heeft gebeld.

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #302 Gepost op: 20-02-2018, 01:55:36 »
Of Jan zit bewust te liegen... hij een jm hebben voor 1000 gebeld dat weten we. Hij was NIET bij het gesprek voor hoeveel geld er gebeld was en hoeveel Er verdiend was.  Hij zegt 2 x  dat ze 2x betaald gebeld hebben. Of Jan liegt of Simone liegt toch? Wie van de 2?  je liegt niet tegen de productie? Ik weet net niet ..  om Simone verdacht te maken vanaf het begin. En zodra je op haar gefocused bent, dan kijk je al snel over andere dingen heen (zoals is gebleken in vorige seizoenen). Feit wil wel dat Jan zo kandidaat ijverig hij zich opstelt het komt niet echt In de geldpot
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 01:58:58 door Molefan »

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #303 Gepost op: 20-02-2018, 02:22:17 »
Bedankt #Goedemorgen!

Het is ontzettend grappig, maar tegelijkertijd ook ontzettend mol-achtig. Ik blijf toch telkens een enorm enthousiaste mol zien.
Daar kan geen Simone-hint tegenop.  ;)

@Molefan: dat viel mij laatst ook op toen ik afl 1 terugkeek. Kan toch bijna niet anders dat we (zwaar in de minderheid, dat wel  ;D) goed zitten in deze tunnel?

Minderheid... maar met de Val van Stine... waar men toch ook zeker was,... komen Er wellicht nog wel meer deze Kant op. Het verbaast me dat eigenlijk juist zijn imago, ervoor zorgdraagt dat mensen bij voordat niet kunnen geloven dat hij de mol  is. IMO moet de mol toch beetje leven In brouwerij bezorgen, de mol, blijft In alle Afkeveringen. Plus van iedereen (en wellicht Olcay) staat hij in het midden van (social gezien).

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Verst
« Reactie #304 Gepost op: 20-02-2018, 09:06:24 »
Bijgevoegde foto stond reeds in het perongeluk topic en daar plaatste ik ook deels deze uitleg..
Je ziet hier allemaal blauwe dozen, nog mooi gestapeld, en rechts onder zie je 1 gele doos. Links kun je ook een kleinere, wellicht dus rode, doos zien (door Whiskers opgemerkt). Het is een kleine moeite voor Jan om alle dozen op een hoop gooien zodat de verkeerde dozen mooi begraven liggen onderaan. Het is een grote molshoop die je moeilijk achteraf kunt controleren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #305 Gepost op: 20-02-2018, 11:39:51 »
Minderheid... maar met de Val van Stine... waar men toch ook zeker was,... komen Er wellicht nog wel meer deze Kant op. Het verbaast me dat eigenlijk juist zijn imago, ervoor zorgdraagt dat mensen bij voordat niet kunnen geloven dat hij de mol  is. IMO moet de mol toch beetje leven In brouwerij bezorgen, de mol, blijft In alle Afkeveringen. Plus van iedereen (en wellicht Olcay) staat hij in het midden van (social gezien).

Nou ja, dan wordt het toch nog wat drukker in deze tunnel. Gezellig!  ;D Had ik twee weken geleden echt niet kunnen voorspellen, haha.

Volgens mij blijft het altijd verraderlijk om bij WIDM af te gaan op de eerste indruk. Zodra je gaat denken: 'Hij/zij kan het niet zijn, want te fanatiek/sloom/dommig/etc. ' kan het juist handig zijn om zo'n persoon extra in de gaten te houden.
Ik vind het wel erg sterk dat Jan zo in de groep staat. Hij kan weinig fout doen, volgens mij en krijgt veel vertrouwen. Ideale positie voor de mol!

@Whiskers, goed gezien van die doos en wat fijn @Cool Cat_86 dat er een schermprint van is!
Tijdens het kijken schoot mij dit ook te binnen: Jan was zo snel met die dozen aan het smijten en doordat het een onoverzichtelijke hoop werd viel ook niet echt meer te controleren wat hij nou deed. Een molshoop, dat denk ik ook!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 11:47:30 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #306 Gepost op: 20-02-2018, 12:07:37 »
Die gele doos en kleinere doos links was mij ook al opgevallen. En er zijn mij nog een paar dingen opgevallen.
Jan's bagagerekken blijven ongebruikt.
Het lijkt mij dat alle rode dozen die we in de montage te zien krijgen aan de zijkanten bedrukt zijn.
Olcay stuurt Stine naar Ruben/Simone coupé om te helpen.
We zien haar 2 rode dozen van het bagagerek nemen. Aan de Tsemi doos hangt een sliert plakband.
Olcay geeft de 2 dozen aan Jan "omdat ze hem vertrouwt"
We zien Jan en Ruben 1 bij halte 2 ieder een doos afleveren.
Aan het eindstation zien we Stine met een bedrukte Tsemi doos uit Simone's wagon als eerste neerzetten.
Dan volgt Jan met een onbedrukte en grotere? doos uit zijn wagon komen. Olcay volgt met de derde doos die duidelijk open is en die ze bovenop Jan's doos plaatst.
En dan doet Olcay iets onverwachts : ze laat zich op de toren dozen vallen.
Haar Tsemi doos plooit volledig door.
Jan's tweede doos blijft echter onverwacht stevig.... mijn bedenking : was deze doos "verstevigd" met 2 andere dozen binnenin? 
Je zou toch verwachten dat een gewone lege doos veel meer inklapt onder Olcay's plof?
Ik denk dat Olcay Jan's molgehalte hier stevig getest heeft.
Remember ook Ruben's reactie toen Stine haar balkon verliet... "Jan staat daar helemaal alleen".
En kan dus ongezien aan de slag na ontvangst van Olcay's dozen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #307 Gepost op: 20-02-2018, 14:42:22 »
Zo net ontdekt dat 'Praten als Brugman' een uitdrukking is die vernoemd is naar Johannes (Jan) Brugman. ;)

Kende de uitdrukking helemaal niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #308 Gepost op: 20-02-2018, 15:04:07 »
De uitdrukking is beter bekend als "lullen als brugman", althans bij mij.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #309 Gepost op: 20-02-2018, 23:40:44 »
Ik zag deze foto vanochtend in het molduel topic, geplaatst door Heinz. Vond ik nog wel een leuke voor de Jan verdenkers... Lekker mollen en afschermen die handel, niemand mag bij de pinnetjes  ::rofl::

Ik gooi deze ook maar omhoog, met dank aan Heinz en Juuls247:  ziet er wat mij betreft uit als een enthousiaste mol...  ;D

(Als je op het citaat klikt wordt de foto met de punaises zichtbaar)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2018, 23:42:18 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #310 Gepost op: 21-02-2018, 10:15:16 »
En toch blijft het lastig hoor...
De hints in dit programma lijken dan vooral weer naar andere kandidaten te wijzen.  :o

Ik vrees dat het best rustig blijft in deze tunnel. Toch blijf ik hier; vooral omdat het gedrag van Jan soms zo vreemd is op sommige momenten. Uiteindelijk zijn de gedragingen (van de mol) leidend, denk ik.

Mocht Simone toch de mol zijn, dan loopt ze een carriere als actrice mis.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #311 Gepost op: 21-02-2018, 20:20:02 »
Ik las net in een interview met Stine (in media topic) dat de reden dat Jan en zij stilvielen vlak voor de finishlijn kwam omdat ze geen benzine meer hadden  ::rofl::

Als Jan de mol zou zijn wist hij misschien dat de wagen geen volle tank had. En wat kun je doen om je tank zo snel mogelijk leeg te krijgen? Gas geven. En wat zei Stine tijdens de rit? Dat Jan erg snel vast start ging. Alsof hij deelnam aan een autorace...  ::jaja::. Het was wellicht dan niet de bedoeling om zo kort voor de finish te stranden, en alsnog binnengeduwd te worden. Maar ja, je kunt niet alles juist timen hé  ::rofl::



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #312 Gepost op: 21-02-2018, 20:41:44 »

 Het was wellicht dan niet de bedoeling om zo kort voor de finish te stranden, en alsnog binnengeduwd te worden. Maar ja, je kunt niet alles juist timen hé  ::rofl::


Dat zou wel die middelvingers in dat screenshot verklaren.  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #313 Gepost op: 22-02-2018, 08:45:41 »
Ik las net in een interview met Stine (in media topic) dat de reden dat Jan en zij stilvielen vlak voor de finishlijn kwam omdat ze geen benzine meer hadden  ::rofl::

Als Jan de mol zou zijn wist hij misschien dat de wagen geen volle tank had. En wat kun je doen om je tank zo snel mogelijk leeg te krijgen? Gas geven. En wat zei Stine tijdens de rit? Dat Jan erg snel vast start ging. Alsof hij deelnam aan een autorace...  ::jaja::. Het was wellicht dan niet de bedoeling om zo kort voor de finish te stranden, en alsnog binnengeduwd te worden. Maar ja, je kunt niet alles juist timen hé  ::rofl::


Mijn probleem met Jan als Mol hier is, waarom zou hij zelf met het idee komen om te gaan duwen? Stine leek er niet aan te denken. Jan verdient hier basically 450 euro voor de pot. Wat hij zonder verdacht te lijken eruit had kunnen houden.

Zo heb ik wel meer dingetjes die gewoon niet kloppen als Jan de Mol is. Bijvoorbeeld bij de opdracht Tunnelvisie waar (toevallig?) nu net de bovengronds groep van over is. Jan stelt de juiste route voor terwijl de rest finaal verkeerd aan het lopen was. Waarom? Nou liepen ze alsnog verkeerd dankzij de andere 3, maar als Mol ga je de groep toch niet corrigeren als ze verkeerd lopen?

Ik denk dat Jan nu wat verdachter in beeld word gebracht voor spanning, maar dat hij de Mol niet is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #314 Gepost op: 22-02-2018, 11:46:06 »

Ik denk dat Jan nu wat verdachter in beeld word gebracht voor spanning, maar dat hij de Mol niet is.

Gedeeltelijk kan ik wel met die redenatie meegaan hoor.  :) Ik weet niet helemaal zeker of Jan zelf voorstelde om de auto te duwen of dat het een andere kandidaat was. Zo'n voorstel is inderdaad kandidaats, maar als Jan niks had gedaan leverde dat ongetwijfeld vragen op van mede-kandidaten. Uiteindelijk was het vooral Stine die meehielp om die 450 voor de pot te verdienen.

Wat betreft de Tunnelvisie-opdracht, viel het mij op dat Jan meteen meeging in die foute aanwijzing en ook niet echt zijn best deed om dat recht te zetten (terwijl hij wist dat het niet klopte). Behalve dat noemen, liet hij iedereen aanklooien. In dat opzicht leek de hele groep te mollen.  ;D Wat ik daar ook opvallend vond, Stine gaf de juiste aanwijzing over de sterren (plus de kleur) en Jan laat de groep zoeken naar sterren met een andere kleur. Op het laatst lijkt de groep toch nog op het juiste spoor en gaat Jan dramatisch lopen doen over dat ze het niet halen -tijdsdruk verhogen- en lijkt (volgens mij hoor? dat zou ik even terug moeten zien) de andere kant op te lopen. Dan komt hij echt niet meer meewerkend over.

Op mij komt het over dat hij heel erg zijn best doet om over te komen als een fanatieke, enthousiaste kandidaat maar ik vermoed dat hij dus een nét wat fanatiekere mol is. Bij veel opdrachten pakt hij meteen de leiding, verdeelt hij wie wat moet doen en de groep lijkt dat gewoon te accepteren. We zien hem vaak rennen en lekker enthousiast zijn, maar wat is het complete beeld?

Overigens geldt dat ook wel voor Simone; er zijn goede hints en ze heeft echt opvallende dingen gedaan tijdens en na de opdrachten. Maar ik denk dat juist zij verdacht in beeld wordt gebracht.

Op basis van wat ik zie, denk ik toch dat het Jan moet zijn. Maar lastig is het wel.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #315 Gepost op: 22-02-2018, 15:48:26 »
Bij de opdracht Tunnelvisie wees Jan de groep niet de juiste weg aan hoor. Hij wees naar een tunnel als 5e straat links, maar dat was ook niet de juiste straat. Dat van die sterren weet ik niet meer goed. Mss nog eens de opdracht herbekijken.

Verder ben ik het eens dat Jan nu verdachter in beeld wordt gebracht, maar dat geldt idd ook voor Simone. Voor zij nog meer zelfs zoals Tunnelvisie zegt. Ik vind het lastig te zeggen wie van beide de mol is. Hopelijk zijn we na zaterdag weer iets wijzer.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #316 Gepost op: 22-02-2018, 20:33:06 »
Bij de opdracht Tunnelvisie wees Jan de groep niet de juiste weg aan hoor.

Aha, bedankt! Dat toont toch weer aan dat hij minder behulpzaam is dan de kandidaten denken...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #317 Gepost op: 22-02-2018, 20:40:23 »
Bij de opdracht Tunnelvisie wees Jan de groep niet de juiste weg aan hoor. Hij wees naar een tunnel als 5e straat links, maar dat was ook niet de juiste straat. Dat van die sterren weet ik niet meer goed. Mss nog eens de opdracht herbekijken.

Jan was daar inderdaad niet correct, maar hij was wel de enige die wist dat ze al 2 keer naar rechts waren gegaan. Bovendien, als je de kaart van Tbilisi neemt, is wat Jan zegt ook gewoon de 5e links. Je ziet volgens mij hier het beste dat de opdracht geïmproviseerd was.

De sterren was Simone en Olcay ging er volgens Jan in mee. Maar Simone was na het woord 'sterren' al meteen aan het pushen dat ze wel wist waar die waren.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #318 Gepost op: 24-02-2018, 20:47:53 »
Pff, nou loopt Jan bij de zangkoren ontzettend te mollen. Ik weet het nu echt niet meer...

Maar dan doet hij een heel goed voorstellen om de auto tegenover je te pakken. En raadt hij heel veel nummers van Olcay. Nee, Jan is niet de Mol.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 21:04:04 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #319 Gepost op: 24-02-2018, 21:10:04 »
Iedereen deed het gewoon goed bij de car-aoke. Daar opzichtig mollen valt gewoon op. En het is gewoon een erg plezante opdracht.