Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223389 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #340 Gepost op: 24-02-2018, 22:22:31 »
Door in het water te springen is iedereen bezig Jan op te vissen en dit kost tijd, wie weet daardoor 't missen van volgende kokers.
Het was ook niet nodig want hij springt vóór het bootje uit, hij had dus ook kunnen blijven zitten.

*mijn Mol is er uit, voor het eerst dit jaar geen wensmol gehad, al heb ik er nu 2, en daar zit RH niet bij*
Omnia vincit amor

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #341 Gepost op: 24-02-2018, 22:25:03 »
1 briefje was heel erg nat zei Art, dit briefje was rood. Jan sprong uit de kano met de koker. Hierdoor is de koker heel erg nat. Ook heeft zijn sprong ervoor gezorgd dat iedereen op Jan concentreert en niet op het spel.. Hij wilt ook zijn vragenlijst niet aan Olcay geven en zegt dat hij een andere tactiek heeft om samen in de finale te komen; Olcay moet gaan mollen. Wilt hij zo proberen dat iedereen Olcay gaat verdenken en dat hierdoor hij minder verdacht wordt?
Precies wat ik dacht tijdens deze aflevering  ::ok:: wat mij betreft is hij een mol die door zijn fanatisme in te zetten iedereen om de tuin weet te leiden.

(helaas bedacht ik me deze mogelijkheid  pas vlak voor deze aflevering, wat net op tijd was voor de Simonetunnel instortte maar wel beetje laat voor m'n eergevoel dit jaar  :-X)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #342 Gepost op: 24-02-2018, 22:30:32 »
1 briefje was heel erg nat zei Art, dit briefje was rood. Jan sprong uit de kano met de koker.

Dit zit in de categorie 1+1=2. Ik denk dat Jan zijn kleuren heeft verwisseld. Olcay pakte de derde foute, maar dat is logisch als er twee touwen aan elkaar zitten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #343 Gepost op: 24-02-2018, 22:36:18 »
Btw de reden dat Ik tijd terug dacht dat het niet stine of Simone was...was door het woord molBOEK In de puzzle.... imo kwam dat van Rick, zo iets van deze keer is het niet zoals Jullie denken ;) vanaf het begin werd door de productie naar Mijn mening Simone en Stine al snel verdacht gemaakt Mede door die 500E in afl 1. Had Jan dan toch ....? Geen van de kandidaten kon weten hoeveel geld er binnen werd gehaald In afl 1, het had 10000e kunnen zijn. Jan zou zomaar 1500 uit de pot hebben gehaald EN geen 2000 Binnengehaald. Hmm.... en misschien ga Ik nu wel veels te ver, maar vond het ook verdacht dat JM Er zo snel uitging. Kandidaten werden toch allemaal gescreend... misschien had hij per ongeluk al de mol ontdekt
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 22:40:24 door Molefan »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #344 Gepost op: 24-02-2018, 22:37:24 »
Ergens halverwege heb ik gedacht : het kan alleen maar Jan zijn. Dit had te maken met testvragen, afvallers, verdenkingen en overeenkomsten. Maar ja, dat schuif je weer terzijde, je kijkt nog wat terug en je ziet nog maar 1 tunnel : Simone.

Nu denk ik : Het kan alleen nog maar Jan zijn  ;D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #345 Gepost op: 24-02-2018, 22:40:09 »
Het was ooit zo rustig en gezellig in deze tunnel. Volgens mij ben ik ooit een week de enige/een van de twee geweest die in de poll op Jan heeft gestemd. Ik vrees dat het nu wat druk gaat worden. Maar iedereen is welkom hoor!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #346 Gepost op: 24-02-2018, 22:41:31 »
Het was ooit zo rustig en gezellig in deze tunnel. Volgens mij ben ik ooit een week de enige/een van de twee geweest die in de poll op Jan heeft gestemd. Ik vrees dat het nu wat druk gaat worden. Maar iedereen is welkom hoor!

Hij is nu in de finale... verbaasde me so wie so dat zo weinig mensen op hem zaten ...maar dan zou jij toch een van de eerste zijn ;) Ik vind het ECHT fantastic zo een ontknoping:) lekker old fashioned 
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 22:44:12 door Molefan »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #347 Gepost op: 24-02-2018, 22:45:48 »
1 briefje was heel erg nat zei Art, dit briefje was rood. Jan sprong uit de kano met de koker. Hierdoor is de koker heel erg nat. Ook heeft zijn sprong ervoor gezorgd dat iedereen op Jan concentreert en niet op het spel.. Hij wilt ook zijn vragenlijst niet aan Olcay geven en zegt dat hij een andere tactiek heeft om samen in de finale te komen; Olcay moet gaan mollen. Wilt hij zo proberen dat iedereen Olcay gaat verdenken en dat hierdoor hij minder verdacht wordt?

Dit, en dat herhalen van zijn eigen combinaties vond ik erg raar. Jan is een slimme jongen, die heeft dat hardop herhalen echt niet nodig om 2 combinaties te onthouden. Het leidt wel mooi andere kandidaten af...

Maar Ruben is de mol,... toch?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #348 Gepost op: 24-02-2018, 22:46:23 »
hij heeft maar Havo hè  (zoals hij zelf zei ;D)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #349 Gepost op: 24-02-2018, 22:50:12 »
Dit zit in de categorie 1+1=2. Ik denk dat Jan zijn kleuren heeft verwisseld. Olcay pakte de derde foute, maar dat is logisch als er twee touwen aan elkaar zitten.
Dat was het mooie van dat hij steeds zijn combinaties aan het opzeggen was als een soort mantra. Hij kan hier makkelijk in het begin de kleuren van zijn combinaties omgewisseld hebben en iedereen laten denken dat hij zo goed z'n best deed om te onthouden door ze gewoon steeds op te dreunen. Ik vind het best briljant als molactie!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #350 Gepost op: 24-02-2018, 22:53:03 »
Het was ooit zo rustig en gezellig in deze tunnel. Volgens mij ben ik ooit een week de enige/een van de twee geweest die in de poll op Jan heeft gestemd. Ik vrees dat het nu wat druk gaat worden. Maar iedereen is welkom hoor!

Volgens mij was ik nr. 2.  ;D Al zit Marisa volgens mij ook vanaf het begin in deze tunnel..
De woordzoekeropdracht gaf voor mij de echte bevestiging dat het Jan moet zijn (al leek Simone ook telkens verdacht).
Toch lijkt hij ook geld hebben binnen gebracht, maar ik vermoed ook dat hij veel geld heeft laten verdwijnen. :-)

Nu afwachten of het klopt natuurlijk, maar dat moet haast wel.  ::tandpastasmiley::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #351 Gepost op: 24-02-2018, 22:56:05 »
Het was prettig zaken te hebben gedaan, tunneltelevisie.
Conclusie bij Jan: hij lijkt door zijn fanatisme een hele goede kandidaat, maar ondertussen is hij zo sluw als wat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #352 Gepost op: 24-02-2018, 23:24:12 »
Ruben komt wat passief op mij over om echt de mol te zijn. Dan had hij vast meer mingeld gepakt tijdens het raften. En ik heb het idee dat eerdere afvallers ook op Ruben zaten.

Het moet echt wel Jan zijn, denk ik. Met gevaar voor zijn eigen leven (tijdens het raften)...  ;D

Ja, ik denk het ook! Ruben is te passief inderdaad. Die gedurfde acties waar Art het over had... en meer nog dat hoe de mol molt 'een lust voor het oog' zou zijn, dat zie ik toch echt niet bij Ruben.


Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #353 Gepost op: 24-02-2018, 23:26:13 »
Ik kom hier nog alleen met mijn grote teen in maar ik heb het nooit gesnapt waarom hij zo fanatiek doet. Haantje de voorste, alle tactiekbesprekingen verdeelt hij de rollen. Dat doe je toch niet als kandidaat? Van de week toch maar eens wat afleveringen terugkijken

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #354 Gepost op: 24-02-2018, 23:30:38 »
Wederzijds Brtdm!  En ook heel fijn dat mensen zo hebben meegezocht hier. Al was deze tunnel niet echt druk, er zijn mooie hints/ gedachtengangen gepost.  ::ok::

En inderdaad: Jan is niet wat hij lijkt...

Dan kan dat kijkgat naar Simone definitief dicht en met een grote steen ervoor.  ;D
En we gaan de tunnel wat groter maken voor meer Jan-verdenkers.  ::vergroot::

@Suuus: dat rolverdelen doet hij volgens mij om invloed te hebben op het spel. En dus op de beste mol-positie. En jouw teen is natuurlijk ook welkom in deze tunnel.  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 23:38:12 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #355 Gepost op: 24-02-2018, 23:32:20 »
Ik kom hier nog alleen met mijn grote teen in maar ik heb het nooit gesnapt waarom hij zo fanatiek doet. Haantje de voorste, alle tactiekbesprekingen verdeelt hij de rollen. Dat doe je toch niet als kandidaat? Van de week toch maar eens wat afleveringen terugkijken
Wat mij betreft (maar ík ben bevooroordeeld) past Molcay dan idd beter in het profiel dan Jan. Of Ruben.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #356 Gepost op: 24-02-2018, 23:37:49 »
Volgens mij was ik nr. 2.  ;D Al zit Marisa volgens mij ook vanaf het begin in deze tunnel..
Niet vanaf het begin - en ik vraag me af of ik, met mijn eeuwige twijfels over alles, wel ooit in een tunnel zou passen.
Wel heb ik alweer meerdere weken op Jan gestemd als Mol.

Het 'speelveld van de Mol' (zoals Art in de eerste aflevering zei) vond en vind ik erg bij Jan passen.
De koning (belangrijkste stuk in het spel) die in het schaakspel bij Jan en Jean-Marc in beeld niet op E1 staat.
EE in de eerste aflevering.  E1.

Speelkaart hartenboer - met de letter 'J'- (die blijft tot het allerlaatst in het spel bij het kaartspel 'Hartenboer op de loer').
Jan op het speelveld van het schaakbord, op de plaats van de toren. Toren = hoekstuk. Onwrikbaar...
Jan die m.i. degene is die in een flits achter Emilio te zien is in het park. Jan die daarbij dus een (nogal wiedes  ;)) dubbelrol speelt.
Ed.: En zou het niet heel goed kunnen dat hij de 'oude man met porto' is?

Twee keer de naam 'Jan' in de woordzoeker. Dubbelrol in het spel binnen het spel.
 
En wat ik weken terug al zei: Jan lijkt de spontane, hardwerkende kandidaat. Hij speelt dit goed.
Hij kan, zoals ik pasgeleden vermeldde, uitstekend doen alsof (zie zijn 'toneelspel' met Tim Hofman voor L'Homo).
« Laatst bewerkt op: 24-02-2018, 23:44:18 door Marisa »

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #357 Gepost op: 24-02-2018, 23:41:49 »
Niet vanaf het begin - en ik vraag me af of ik, met mijn eeuwige twijfels over alles, wel ooit in een tunnel zou passen.
Wel heb ik alweer meerdere weken op Jan gestemd als Mol.

Het 'speelveld van de Mol' (zoals Art in de eerste aflevering zei) vond en vind ik erg bij Jan passen.
De koning die in het schaakspel bij Jan en Jean-Marc in beeld niet op E1 staat. EE in de eerste aflevering.  E1.
Speelkaart hartenboer - met de letter 'J'- (die blijft tot het allerlaatst in het spel bij het kaartspel 'Hartenboer op de loer').
Jan op het speelveld van het schaakbord, op de plaats van de toren. Toren = hoekstuk. Onwrikbaar...
Jan die m.i. degene is die in een flits achter Emilio te zien is in het park. Jan die daarbij dus een dubbelrol speelt.
Twee keer de naam 'Jan' in de woordzoeker.
En wat ik weken terug al zei: Jan lijkt de spontane, hardwerkende kandidaat. Hij speelt dit goed.
Hij kan, zoals ik pasgeleden vermeldde, uitstekend doen alsof (zie zijn 'toneelspel' met Tim Hofman voor L'Homo).


Ik ga ook lekker in deze tunnel zitten, nooit gedacht weken geleden. Jan was de laatste die ik verdacht. Nu is hij nummer één. Hoop zo dat hij het is. Ruben ligt mij ook teveel voor de hand. Jan zou een perfecte mol zijn.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #358 Gepost op: 24-02-2018, 23:48:19 »
Ik heb mijn overzicht weer geüpdatet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #359 Gepost op: 25-02-2018, 00:03:59 »
Welkom Rogue.   :D

Begrijpelijk Marisa, zelf heb ik ook altijd twijfels. En het is altijd goed om ook naar de andere kandidaten  te kijken.
Maar wel grappig, mede door jouw opmerkingen raakte ik juist steeds meer overtuigd van Jan als mol.

Voor op het verdenkingen-overzicht: niet echt een bewezen hint, maar wat ik verdacht vond was dat Jan aan Art een hoop biljetten gaf toen hij 500 moest geven.
De hoeveelheid was niet te controleren, dus het zou kunnen dat hij meer heeft gegeven.


Wat betreft deze aflevering:

Het raften: Jan las de borden met de aanwijzingen voor, terwijl niemand het goed kon zien. Hij werd geprezen voor zijn goede zicht. Heeft hij echt zulke goede ogen of heeft hij toch wat gesmokkeld/ iets anders voorgelezen?

En hij doet een poging om Olcay mee te laten mollen. Hm...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 00:08:39 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)