Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223527 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #460 Gepost op: 26-02-2018, 00:08:41 »
(...) en ben ik meer van de subtiele mollen dan de in-your-face mollen. Dus ik denk dat ik nog liever Ruben heb eigenlijk.
Eens.
Maar dit is het topic over Jan, dus ontopic maar weer ;D
Een vraag die me bezighoudt:
Heeft Jan scrabble als favoriet gezelschapsspel (een van de vragen bij de test, 'wat zijn de favoriete gezelschapsspellen van de Mol'), of toch monopoly of weerwolven?
Weerwolven zou wel goed passen, omdat het een kaartspel is en kaarten/spellen met kaarten vaker voorkomen in de afleveringen.
De symboliek ervan is misschien wat te duidelijk, dus daarom juist niet?


Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #461 Gepost op: 26-02-2018, 00:12:17 »
Er was een opmerkelijke uitspraak van Ruben; over die raft-opdracht zei hij in de pre-biecht dat hij van tevoren al tegen een dergelijke opdracht had opgekeken omdat Jan in een wetsuit de droom van elke man/vrouw is, en hij er zelf uitziet als een sateprikker etc.

Ik vind dat opmerkelijk, wanneer je daar van tevoren al tegenop ziet ga je er dus blijkbaar vanuit dat je ook daadwerkelijk zover komt dat je een dergelijke proef gaat spelen, maar tevens dat je een dergelijke proef gaat spelen met Jan ook nog in het spel.

Ruben als mol kon nooit zekerheid hebben dat Jan er in de halve finale nog in zou zitten, maar Ruben die al vanaf het begin Jan verdacht, en vermoedde dat er een dergelijke proef zou komen, zou er dus zeker van zijn dat hij in een dergelijke proef tegenover Jan in wetsuit zou komen te staan.

Het leek in eerste instantie op een Ruben = de mol biecht, maar eigenlijk spreekt hij hier zijn zekerheid over Jan als mol uit.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #462 Gepost op: 26-02-2018, 00:15:46 »
Heeft Jan scrabble als favoriet gezelschapsspel (een van de vragen bij de test, 'wat zijn de favoriete gezelschapsspellen van de Mol'), of toch monopoly of weerwolven?

Ik heb even teruggelezen: ik belandde op 24 januari definitief in de Jan-tunnel. Blijf hier ook lekker zitten, maar 'Weerwolven' zou ik gezien alle knipogen van Olcay meer aan haar koppelen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #463 Gepost op: 26-02-2018, 00:22:23 »
Olcay is één van mijn minst favoriete kandidaten ooit dus ik hoop dat ik geen hele aflevering hoef te bekijken waarin ze haar molacties uitlegt :-X Daarnaast denk ik toch dat Olcay meer onnodige dingen goed heeft gedaan dan Ruben, en ben ik meer van de subtiele mollen dan de in-your-face mollen. Dus ik denk dat ik nog liever Ruben heb eigenlijk.

Maar dit is het topic over Jan, dus ontopic maar weer ;D

Dat had ik dus met Anne-Marie en Margriet dusse dat verliep ook zo lekker uiteindelijk  :-X

Maar ik heb Jan dus ook weggestreept om die reden na aflevering een. Sowieso te fanatiek maar ook omdat de mol gewoon bij Art wil staan. Beetje lullig als Loes de mol was dat Ron dus exit zou zijn als dee rest wel bij Art zou eindigen. En mochten Loes en Ron erin geslaagd zijn eveneens als de rest dan stond Jean-Marc zijn exit vast door Jan zijn molschap (de mol gaat nooit naar huis) Of zouden ze de mol een rood scherm geven en zou Jan terug in het theater verschijnen?  ;D De ultieme mindfuck wel. Want theoretisch zouden ze zelfs na de theateropdracht als Jan niet teruggehaald zou worden zoals Ron nu overkwam en Ron was de mol, dan was er wel een draai aan gegeven. Oké.. jullie willen Ron niet terug? Jammer joh want Ron heeft de test beter gemaakt dan een van jullie /DeMol scenario  ::zwaai::

Dus tja.. daarom streep ik niet alleen Jan maar ook Loes en Jean-Marc weg. En focuste ik mij direct op de andere zes.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #464 Gepost op: 26-02-2018, 07:24:09 »
Ik heb in eerste instantie ook de twee duo’s die het niet haalden willen strepen, maar durf dat toch niet helemaal:

- de mol zou tussendoor gebriefd kunnen worden of de andere teams goed op weg zijn (en kunnen zorgen dat ze het alsnog halen)
- de theateropdracht kan aangepast als alleen het molteam faalt

Als het Jan is denk ik dat hij de kluis had willen halen, maar daar oprecht niet in geslaagd is door oa de taxichauffeur óf dat het hem niet zoveel kon schelen omdat hij eist dat JM niet naar huis zou gaan als se de enigen waren die faalden

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #465 Gepost op: 26-02-2018, 09:25:33 »
Of dit hier, El Diablo: noemt hij zichzelf niet een bad boy?
In veel landen (nog steeds) gelijkstaand met het middelvingergebaar...  ::tandpastasmiley::


Marisa, rechts is toch ook ik hou van jou  ???


Olcay  ::jaja::

::rofl:: dat hopen we allemaal

 ::ohno:: ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 09:34:55 door m0lmuis »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #466 Gepost op: 26-02-2018, 10:19:38 »
Dus alleen de circusopdracht? Dat lijkt me wat karig..


Nee, het spel kaarten waar de hartenboer met J uitstak kwam opvallend in beeld na de tunnelvisie opdracht. Het was ook totaal niet relevant in de context van de beelden die we zagen maar een shot tussendoor waarbij de achtergrond vaag gehouden is. Bovendien was dit in  aflevering 4 en de circusopdracht in aflevering 5.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #467 Gepost op: 26-02-2018, 10:36:54 »
Nee, het spel kaarten waar de hartenboer met J uitstak kwam opvallend in beeld na de tunnelvisie opdracht. Het was ook totaal niet relevant in de context van de beelden die we zagen maar een shot tussendoor waarbij de achtergrond vaag gehouden is.
Kan het niet gelinkt worden als een extra hint in de 'Niets is wat het Lijkt' opdracht. Dat je de mol had kunnen zien? Naast de JA/Nee opdracht, en de persoon die door het beeld loopt, ligt dit ook in het park? Anders was het inderdaad een random shot...Lijkt me erin gestopt als hint naar de kijker, icm met de soort van 'meet the mole' opdracht.
Meer L

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #468 Gepost op: 26-02-2018, 10:50:32 »
Al die spelletjes. (Schaken, Kaartspel)
Jan was toch dol op spelletjes?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #469 Gepost op: 26-02-2018, 11:12:19 »
Marisa, rechts is toch ook ik hou van jou  ???
 ::ohno:: ::ohno::
Klopt, M0lmuis. In de gebarentaal voor doven en slechthorenden. Dat zag ik later ook.

Al die spelletjes. (Schaken, Kaartspel)
Jan was toch dol op spelletjes?

Juist.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 11:13:58 door Marisa »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #470 Gepost op: 26-02-2018, 13:45:27 »
Al die spelletjes. (Schaken, Kaartspel)
Jan was toch dol op spelletjes?

Ja klopt. Hij zegt dat in zijn voorstelfilmpje. Hij is gek op spelletjes, maakt niet uit wat: van Mens erger je niet tot scrabble. Nu was scrabble ook een van de opties in de laatste test. De hele circusopdracht zat vol met spelletjes.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 13:48:22 door Moedermol »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #471 Gepost op: 26-02-2018, 14:58:22 »
Als je gewoon puur Jan zijn acties nagaat in het spel, plus zijn mimiek (hij ging bijna dood van de zenuwen bij de laatste executie) dan weet je dat hij echt fanatiek het spel speelt om te winnen. Bovendien pakt de mol bijv niet de auto met de verdubbelaar en brengt die dan ook binnen. Dat hij uit die boot sprong is puur een kandidaatsactie, dit geeft aan hoe hij in het spel staat. Hij gaat ervoor.Hij heeft oprecht de anderen geprobeerd te enthousiasmeren en positief te denken. Daarbij is hij ook vaak erg grappig. Daarom gun ik hem de overwinning. Maar de mol kan hij in mijn ogen echt niet zijn.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #472 Gepost op: 26-02-2018, 16:32:01 »
Gisteren plaatste hij zelfs op InstaStory een foto van scrabble
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #473 Gepost op: 26-02-2018, 17:19:58 »
Ik ga toch maar weer terug naar mijn schot-voor-de-boeg-mol Jan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #474 Gepost op: 26-02-2018, 17:40:37 »
Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker :D

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...

Het ergste is nog dat ik die WJNAWWDMI-hint al voor aflevering 1 had opgemerkt (door promo) en Jan nog geen enkele keer als MEEST VERDACHTE heb gezet. Altijd tussen 2e en 5e verdachten in mijn lijstje..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #475 Gepost op: 26-02-2018, 17:41:12 »
Als Jan de mol is, is hij denk ik superscherp in aanvoelen wanneer er de opdracht gedoemd is te lukken; en het dan graag zelf doet, om dan een gelukte opdracht in ieder geval te kunnen gebruiken om vertrouwen te winnen en later weer meer te kunnen mollen. Best goede tactiek; en eigenlijk ook nodig om vergevorderde molloten nog op een verkeerd spoor te laten belanden als je er goed over nadenkt.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #476 Gepost op: 26-02-2018, 17:55:46 »
Na het vertrek van mol Simone ben ik toch gaan zoeken naar een nieuwe mol en heb even alle aanwijzingen naar Jan op een rijtje gezet.


Afleveringstitels:

Aflevering 1 ''EE N VERHAAL APART''. Zoals eerder vermeld komt tijdens de titel van de aflevering een voice-over van Jan die vanuit zijn oogpunt een verhaal verteld. Hij is de enige van de kandidaten die dat doet.
Aflevering 2 ''WISSELTRUC''. Jan wisselt het geslacht van één van de mensen die ze moeten zoeken om van vrouw naar man.
Aflevering 3 ''KREUPELSTRAAT''. Lang genoeg in de kreupelstraat hebben gezeten betekent lang genoeg in de problemen hebben te gezeten. Jan en Stine zitten samen in de auto met de verdubbellaar in de tijd is geld opdracht. De finish is bijna inzicht, maar opeens gaat de auto van Jan en Stine uit. Vervolgens moet iedereen de auto over de finish duwen om toch de pot in de positief te brengen. Zonder de verdubbellaar was dit niet gebeurt.
Aflevering 4 ''VOORUITZICHT''. Art vraagt aan Jan tijdens de ''niets is wat het lijkt'' opdracht als hij bereidt is om Emilio te offeren. Jan zegt hierop ja en in die aflevering gaat Emilio naar huis.
Aflevering 5 ''VERLOST''. Jan wordt als eerste verlost uit zijn hotelkamer en wordt ook als eerste verlost van een (potentieel) rood scherm in de groen/rood opdracht.
Aflevering 6 ''ZIENSWIJZEN''. Tijdens de circus opdracht wijst de clown eerst naar een joker (kaart) en daarna aan het einde van de opdracht wijst de clown naar de groep met een ''I'm watching you'' gebaar. Hiermee zet de clown de groep voor jan joker. Sowieso proberen de clowns de gehele opdracht de groep voor jan joker te zetten.
Aflevering 7 ''SCHIJN WERPER''. Tijdens de opdracht in de verlaten fabriek werpt Jan de schijn dat Simone de mol is door met de lampen op haar te schijnen.

Verborgen aanwijzingen:

In aflevering 1 krijgt Jan de aanwijzing dat hij naar een plek moet gaan waar het geld rolt. Jan moet als mol het gaat laten rollen in de opdrachten.

In aflevering 4 word er gevraagd als de kandidaten al willen weten wie de mol is. In combinatie met de afleveringstitel van aflevering 1 waarbij de spatie tussen de E en de N stond kunnen de kandidaten eruit halen dat Jan de mol is. Als er een spatie tussen de N en de EE's wordt gedaan dan staat er: JA / N EE.

In aflevering 4 word er voor de test een beeld van een steenbok getoond. Jan is geboren op 31 december 1985 en is dus een steenbok.

In aflevering 5 tijdens de groen/rood opdracht vraagt Art aan Jan onder welke stoelen het geld zat bij de opdracht in het circus (dit waren stoelnummer 1 en 8 ). Jan antwoord hier met ''1 .. 8 '' hij maakt hier zichzelf bekend als mol 18.

Bonus: De lada die Jan gebruikt in de verhuisopdracht staat op het 100 euro molgeld.


« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 21:07:13 door Sanmol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #477 Gepost op: 26-02-2018, 19:12:18 »
Als je gewoon puur Jan zijn acties nagaat in het spel, plus zijn mimiek (hij ging bijna dood van de zenuwen bij de laatste executie) dan weet je dat hij echt fanatiek het spel speelt om te winnen. Bovendien pakt de mol bijv niet de auto met de verdubbelaar en brengt die dan ook binnen. Dat hij uit die boot sprong is puur een kandidaatsactie, dit geeft aan hoe hij in het spel staat. Hij gaat ervoor.Hij heeft oprecht de anderen geprobeerd te enthousiasmeren en positief te denken. Daarbij is hij ook vaak erg grappig. Daarom gun ik hem de overwinning. Maar de mol kan hij in mijn ogen echt niet zijn.
Als je dit gedrag steeds weer terugziet bij de ene na de andere executie dan ga je je toch afvragen of dit een theaterstukje is dat weer even afgedraaid wordt. Zijn fanatisme staat hem hier in de weg, want normaal gesproken heeft hij alles goed onder controle. Tijdens de executies is dat opeens over en is hij fanatiek zenuwachtig.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 19:19:01 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #478 Gepost op: 26-02-2018, 19:47:16 »
@Sanmol: wat een mooie verzameling hints! Waarom lees ik het meeste pas voor het eerst?  ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #479 Gepost op: 26-02-2018, 19:48:37 »
Als je dit gedrag steeds weer terugziet bij de ene na de andere executie dan ga je je toch afvragen of dit een theaterstukje is dat weer even afgedraaid wordt. Zijn fanatisme staat hem hier in de weg, want normaal gesproken heeft hij alles goed onder controle. Tijdens de executies is dat opeens over en is hij fanatiek zenuwachtig.

Toen ik nog in de Simone tunnel zat heb ik verschillende keren de scenes van Jan teruggekeken van aflevering 1( aankomst hotel en start televisie met Art) en aflevering 2 ( theater, als er een bericht op de telefoon komt en als  Ron in het theater zit) Ik had heel sterk het gevoel dat het een toneelstukje was. Jammer dat ik toen niet durfde over te stappen.

Als Jan de mol is dan schuilt er een prima acteur in hem, zijn eerste filmrol heeft hij er al opzitten in de film (Gek van Oranje)

Ik heb nog wat opdrachten terug gekeken en dan valt pas op hoe hij voortdurend anderen de schuld geeft van wat er fout gaat.