Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223343 keer)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #480 Gepost op: 26-02-2018, 20:12:28 »
Ik weet zeker dat dit een hint is! Want al zitten thuis al een tijdje te broeden op Arts woorden: 'de mol kwam vlak langs'
Dat was volgens ons niet alleen bedoeld om te beschrijven dat de mol in het park langs liep, maar dat de mol letterlijk vlak, dus plat, langs kwam, in de tekst van de vragen/antwoorden die opdracht. Alleen hoe de mol in de tekst terug te vinden was konden wij niet ontdekken. Nu ik jou hint lees weten we het hier zeker :D

Wat zou Jan een magistrale mol zijn...
Sterker nog, dit móet haast wel bedoeld zijn omdat Art zei dat de mol bij IEDEREEN vlak langs is gekomen.
Deze woorden zouden niet kloppen als de mol alleen fysiek zou zijn langs gelopen.
Waarom niet? Omdat hij bij Stine niet langs is gelopen, aangezien zij Nee antwoordde op d'r vraag of ze nu al wilde weten wie de mol is. (en in het dagboek van de mol stond dat de mol alleen voorbij zou lopen als de kandidaten die vraag beantwoordden met Ja)

Dit was ook 1 van de redenen die me in de Stine-tunnel vasthield. Alleen als zij zelf de mol zou zijn klopte het dat ze bij iedereen is langs gelopen.
Art kiest zijn woorden altijd zorgvuldig uit dus het wil er bij mij niet in dat hij hier iets zegt wat niet klopt.

Het JA/N(EE) die bij IEDEREEN VLAK langs gekomen is, is wat mij betreft dan dus de enige verklaring  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 20:17:02 door Molleck »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #481 Gepost op: 26-02-2018, 20:44:04 »
Als je dit gedrag steeds weer terugziet bij de ene na de andere executie dan ga je je toch afvragen of dit een theaterstukje is dat weer even afgedraaid wordt. Zijn fanatisme staat hem hier in de weg, want normaal gesproken heeft hij alles goed onder controle. Tijdens de executies is dat opeens over en is hij fanatiek zenuwachtig.

Volgens mij is hij fanatiek in het spel en gewoon oprecht nerveus bij de executies omdat hij zo graag verder wil.Ik heb niet het idee dat zijn fanatisme hem in de weg zit, integendeel het heeft hem in de finale gebracht.En hij is ook niet een typische controlfreak ofzo. Getuige o.a.zijn spontane duik uit de boot bijvoorbeeld,  al zal iemand in de Jantunnel dat wellicht als molactie interpreteren. Voor de theaterstukjes moet je echt bij Olcay zijn,  niet bij Jan ::vergroot::.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #482 Gepost op: 26-02-2018, 21:38:19 »
De ene Acteur is vast beter dan de anderen
 Ik geloof zijn zenuwachtigheid niet meer, het is over the top. Een presentator met inmiddels veel ervaring kan best een keertje zenuwachtig zijn maar niet iedere executie.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 23:06:35 door foxhunter »

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #483 Gepost op: 26-02-2018, 22:08:29 »
De ene Acteur is vast beter dan de anderen
 Ik geloof zijn zenuwachtigheid niet meer, het is over the top. Een presentator met inmiddels veel ervaring kak best een keertje zenuwachtig zijn maar niet iedere executie.
Hoezo niet? Het zegt het zelf, hij is dol op spelletjes. Wie is de Mol kun je maar een keer in je leven spelen. Natuurlijk wil je er lang in blijven en krijg je het doodsbenauwd bij elke executie waarbij de kans bestaat dat je eruit vliegt. Als ik naar hem kijk zie ik een Tim Hofman 2.0. De reacties van Jan doen mij precies denken aan die van Tim, bijvoorbeeld toen hij het bedrag 2345 bood en zo zijn scherm niet hoefde te zien. Zijn grijns sprak boekdelen.

Daarnaast zijn het niet eens de reacties tijdens de executie waardoor ik hem vrijwel heb afgeschreven, maar de reacties wanneer Art iets over de Mol zegt, en daarmee bedoel ik niet een geheimzinnige of neppe reactie. Een voorbeeld: Aflevering 4, na de Niets Is Wat Het Lijkt opdracht net nadat Art heeft verteld dat de Mol langs iedereen liep. Zijn eerste reactie was meteen om zijn maatje Emilio op te zoeken. Hij dacht er niet eens overna. Dit was voor mij een oprechte, spontane reactie. Dan heb je bijvoorbeeld de executie van aflevering 7 waarin Art weer iets over de Mol zegt. Jan's eerste reactie was meteen naar Ruben kijken. Ik zag geen enkele twijfel of bedenking in zijn ogen. Dus ik denk, weet bijna zeker, dat dit niet gespeeld is anders mag hij van mijn part naast Carice van Houten in GOT staan.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:10:24 door Naty »
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #484 Gepost op: 26-02-2018, 22:23:20 »
Ik kijk alle afleveringen ook nog eens terug na de shock executie van afgelopen zaterdag, en ondanks dat ik tot nu toe op Olcay zat, begin ik nu (meen Ik) toch wel heel veel aanwijzingen te zien dat het Jan is. Hij zong in de laatste afl. mee met het koor ('gelijkgestemd'). Er werden bij de raft opdracht drie kokers met mingeld binnengebracht, maar Ruben bracht geen enkele koker binnen... De mol wil hier absoluut anderen afhouden van het pakken van de juiste kokers, en zelf mingeld pakken (een van de mingeldbriefjes leek erg nat te zijn en zal zeker van Jan afkomstig zijn). Jan met z'n snoekduik maakte het lastig voor de rest om nog op andere kokers af te sturen en hij leidde ze ook als enige actief af door z'n mantra herhaling van zijn eigen twee kleuren en landen, hoogstwaarschijnlijk al snel verkeerd omgehusseld ook nog. Er is hier gemold bij deze aflevering, en het was zeker niet door Ruben.

Simone leek op Ruben te zitten en te stemmen op het laatst en wist waarschijnlijk meer over hem -ook nog door Ruben gevoed voor de test die haar extra info gaf, dan ik-hoef-geen-molboekje-Olcay. Zij zit er nog in omdat ze onwillekeurig meer foute antwoorden zal hebben gegeven die toch op Jan ipv Ruben sloegen.

Olcay werd in het begin van de serie wel erg verdacht neergezet in de afleveringen. Nu kunnen de makers van WIDM daarmee een nieuwe tactiek zijn gestart dit geweldige seizoen, maar bij Jan begint alles zo onderhand (heel laat) op z'n plek te vallen. Loes ging uit het spel toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven, dus dat maakt Olcay ook wel onaannemelijker. En de TOP hint, hier op het forum gegeven: de mol kwam langs bij de parkopdracht en de antwoorden die mogelijk waren, waren JA/N ee.
Hij is bijna te mooi om niet waar te zijn  ::ok::

Dat betekent ook dat Ruben de winnaar zal zijn
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:28:37 door Nat007 »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #485 Gepost op: 26-02-2018, 22:37:26 »
Als je gewoon puur Jan zijn acties nagaat in het spel, plus zijn mimiek (hij ging bijna dood van de zenuwen bij de laatste executie) dan weet je dat hij echt fanatiek het spel speelt om te winnen. Bovendien pakt de mol bijv niet de auto met de verdubbelaar en brengt die dan ook binnen. Dat hij uit die boot sprong is puur een kandidaatsactie, dit geeft aan hoe hij in het spel staat. Hij gaat ervoor.Hij heeft oprecht de anderen geprobeerd te enthousiasmeren en positief te denken. Daarbij is hij ook vaak erg grappig. Daarom gun ik hem de overwinning. Maar de mol kan hij in mijn ogen echt niet zijn.

Dat hij uit de boot sprong leek wel op een molaktie. De boot ging recht op de koker af, springen had helemaal geen nut.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #486 Gepost op: 26-02-2018, 22:40:50 »
*knip*
Dat betekent ook dat Ruben de winnaar zal zijn

Kan me goed vinden in je betoog.

In dat geval zal Olcay wel eerste hulp hebben gehad na de ontknoping.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #487 Gepost op: 26-02-2018, 22:46:44 »
Kan me goed vinden in je betoog.

In dat geval zal Olcay wel eerste hulp hebben gehad na de ontknoping.

 ;D
EN Stine, die zeker wist te weten wie de mol was, 'net als alle anderen' die op dezelfde mol zaten..

Na afl. 1 terug te hebben gezien viel me ook op dat Jan degene was die die epische ontknoping aanzwengelde.. Hij, Jean Marc, Ruben en Olcay zitten met elkaar te bellen, zeggen in welk café en tegenover welke kerk ze zitten. Dan is het Jan die vraagt 'Hebben jullie een idee waar in KIEV je bent?' Ze hebben net beschreven waar ze zitten, dus het is bijna alsof hij door de productie de opdracht heeft meegekregen om dat balletje te laten rollen en dat shock-besef bij de anderen in gang te zetten. Ook vraagt hij in een cafe de weg naar een gouden boog en maakt een duidelijk M gebaar met z'n handen wanneer hij die boog wil verbeelden

Ruben en Olcay verdienen aardig wat die eerste aflevering maar Jan wist de coordinaten M18 al en belt dan tóch nog een keer met Art voor de zekerheid.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 22:49:25 door Nat007 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #488 Gepost op: 26-02-2018, 22:53:57 »
Ik kijk alle afleveringen ook nog eens terug na de shock executie van afgelopen zaterdag, en ondanks dat ik tot nu toe op Olcay zat, begin ik nu (meen Ik) toch wel heel veel aanwijzingen te zien dat het Jan is. Hij zong in de laatste afl. mee met het koor ('gelijkgestemd'). Er werden bij de raft opdracht drie kokers met mingeld binnengebracht, maar Ruben bracht geen enkele koker binnen... De mol wil hier absoluut anderen afhouden van het pakken van de juiste kokers, en zelf mingeld pakken (een van de mingeldbriefjes leek erg nat te zijn en zal zeker van Jan afkomstig zijn). Jan met z'n snoekduik maakte het lastig voor de rest om nog op andere kokers af te sturen en hij leidde ze ook als enige actief af door z'n mantra herhaling van zijn eigen twee kleuren en landen, hoogstwaarschijnlijk al snel verkeerd omgehusseld ook nog. Er is hier gemold bij deze aflevering, en het was zeker niet door Ruben.

Simone leek op Ruben te zitten en te stemmen op het laatst en wist waarschijnlijk meer over hem -ook nog door Ruben gevoed voor de test die haar extra info gaf, dan ik-hoef-geen-molboekje-Olcay. Zij zit er nog in omdat ze onwillekeurig meer foute antwoorden zal hebben gegeven die toch op Jan ipv Ruben sloegen.

Olcay werd in het begin van de serie wel erg verdacht neergezet in de afleveringen. Nu kunnen de makers van WIDM daarmee een nieuwe tactiek zijn gestart dit geweldige seizoen, maar bij Jan begint alles zo onderhand (heel laat) op z'n plek te vallen. Loes ging uit het spel toen ze als enige ook Olcay meenam in de test, als we de makers mogen geloven, dus dat maakt Olcay ook wel onaannemelijker. En de TOP hint, hier op het forum gegeven: de mol kwam langs bij de parkopdracht en de antwoorden die mogelijk waren, waren JA/N ee.
Hij is bijna te mooi om niet waar te zijn  ::ok::

Dat betekent ook dat Ruben de winnaar zal zijn
Dit betoog klopt als een bus. Daarom plaats ik er dit jaar na Stine na Simone ENORME vraagtekens bij. Als Jan aan het nepmollen is dan kan Ruben gewoon de mol zijn. Olcay zit al heel lang op Ruben. En Ruben heeft Simone vast van verkeerde antwoorden voorzien. Weg met alle hints, die gaan dit jaar naar de kandidaten niet naar de mol. We worden naar Jan geleid in ons vertrouwde denken. Zet daar aub allemaal GROTE vraagtekens bij. We laten ons toch niet nog een keer voor de gek houden.!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #489 Gepost op: 26-02-2018, 22:54:20 »
;D
EN Stine, die zeker wist te weten wie de mol was, 'net als alle anderen' die op dezelfde mol zaten..

Als er veel EHBO-personeel aanwezig is in VondelCS weten we dat Ruben iig niet de mol is.

En ja idd dat Kiev-momentje en belletje voor M18 is ook mols.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #490 Gepost op: 26-02-2018, 23:05:59 »
Ik vind het achteraf gezien ook vreemd om zo specifiek te vragen: 'Waar in Kiev zit jij?' Je zou normaliter toch eerder iets vragen als: 'Waar zijn jullie?' Volgens mij is dit hier wel eerder gezegd. Ik weet niet, het lijkt erop dat dat expres zo gedaan is zodat die onthulling kon komen.

Op mijn werk zit al langer iemand op Jan. Ik zei: 'Maar hij brengt veel geld binnen.' Zij: 'Ja? Waar dan precies?' Ik: ... ...

Haha.

Ik ben heel benieuwd wie de Mol nou is. Ik had Olcay helemaal aan het begin afgestreept omdat ik haar veel te duidelijk vond en Ruben vanwege de montage. Jan vond ik zo'n kandidaat die ze nooit de Mol zouden maken en het fanatisme past precies bij het type persoon dat ik voor me heb, maar misschien heeft hij dat allemaal juist in zijn voordeel gebruikt...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #491 Gepost op: 26-02-2018, 23:28:00 »
Dit betoog klopt als een bus. Daarom plaats ik er dit jaar na Stine na Simone ENORME vraagtekens bij. Als Jan aan het nepmollen is dan kan Ruben gewoon de mol zijn. Olcay zit al heel lang op Ruben. En Ruben heeft Simone vast van verkeerde antwoorden voorzien. Weg met alle hints, die gaan dit jaar naar de kandidaten niet naar de mol. We worden naar Jan geleid in ons vertrouwde denken. Zet daar aub allemaal GROTE vraagtekens bij. We laten ons toch niet nog een keer voor de gek houden.!

Ja ik ben ook niet stabiel meer dit seizoen  ;D
Het kan letterlijk nog alle kanten op. Maar is er ooit in vorige siezoenen zó duidelijk door de makers uitgezonden dat iedereen op de mol zat, mocht dit Ruben zijn? Enkele afleveringen nu al is het Ruben Ruben Ruben die als meest verdachte wordt aangeduid. Net als met Stine (exit) en Simone (exit). Ik betwijfel echt of Ruben het is.

Als er veel EHBO-personeel aanwezig is in VondelCS weten we dat Ruben iig niet de mol is.
:D Dan kunnen we hier nog nét op de valreep onze verdenkingen goed bijstellen die avond haha


Jan vond ik zo'n kandidaat die ze nooit de Mol zouden maken en het fanatisme past precies bij het type persoon dat ik voor me heb, maar misschien heeft hij dat allemaal juist in zijn voordeel gebruikt...

Ruben vind ik dan weer net zo'n type mol (mocht hij hem zijn) als Thomas vorig jaar.. (en KLaas van K. nu ik eraan denk). Zouden ze weer net zo'n type kiezen? Reflecterend, beetje introvert, stille wateren diepe gronden type. Ik hoop echt op een radicaal andere Mol nu, zowel Jan als Olcay zou geweldig zijn
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 23:50:15 door Nat007 »

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #492 Gepost op: 26-02-2018, 23:30:39 »
Als Jan aan het nepmollen is dan kan Ruben gewoon de mol zijn.  We laten ons toch niet nog een keer voor de gek houden.!

Maar Jan heeft het hele seizoen nog niet 'genepmold', toch? Lijkt mij juist een argument voor hem als echte mol. En nog even een dingetje uit aflevering 8: in de biecht na de eerste opdracht (rond 14.25) gaat Jan omstandig uitleggen dat er 'gisteren met de treinopdracht 500 euro uit de pot is gegaan, waar er eigenlijk 1500 euro kon worden verdiend, dus 2000 euro uit de pot'. Mr. Positivo benadrukt het negatieve saldo? Om met Stine te spreken: Why?

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #493 Gepost op: 26-02-2018, 23:43:43 »
En vervolgens: "Dat is toch eigenlijk 2.000 verschil." Wat doet die hand daar?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #494 Gepost op: 26-02-2018, 23:52:33 »
En wat kijkt ie eng. Brrr. Ik word bijna bang van 'm.
Nou ja, ook dat is een momentopname natuurlijk.. net als al die andere handgebaren van hem.  ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #495 Gepost op: 27-02-2018, 00:24:57 »
Dat hij uit de boot sprong leek wel op een molaktie. De boot ging recht op de koker af, springen had helemaal geen nut.


Volgens mij pakte hij hier zijn eigen kleur koker wat betekende dat het bedrag werd verdubbeld... ??? En hij was wel endje van de koker vandaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #496 Gepost op: 27-02-2018, 00:28:17 »
En wat kijkt ie eng. Brrr. Ik word bijna bang van 'm.

Nou, dat was ook meteen mijn gedachte. Brrr.
Het ware gezicht van een mol?  ::rofl::

Over handen durf ik geen uitspraken meer te doen, aangezien ik middelvingers zie die er niet zijn,  ;)
Maar het zou kunnen dat hij mol-gebaren maakt; gelukkig wel op een subtiele manier.

Of... Wil hij hier misschien zeggen dat hij vijfhonderd euro extra aan Art heeft gegeven? 💡

@Lonneke*L: Ik vermoed eigenlijk wel dat Jan mingeld heeft gepakt (en Olcay per ongeluk een verkeerde koker). Art benadrukte dat die bewuste koker wel erg nat was. En wie zegt dat het die kleur was die Jan moest pakken?
Jan was degene die de instructies voorlas. Ik betwijfel of hij dat op de juiste manier heeft gedaan. De anderen konden weinig zien en waren druk met de peddels. Naam en kleurtje omwisselen kan dan wel.  >:D
« Laatst bewerkt op: 27-02-2018, 00:40:18 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #497 Gepost op: 27-02-2018, 00:50:16 »
Ik word langzamerhand gek.... :o

Berg mij maar op, ik weet het oprecht niet meer  :\'(
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #498 Gepost op: 27-02-2018, 01:04:57 »
Nou, dat was ook meteen mijn gedachte. Brrr.
Het ware gezicht van een mol?  ::rofl::
Het 'ware' gezicht achter het masker van de sympathieke, sociale, fanatieke kandidaat. Dat masker vermoed ik al een tijdje, zoals jou bekend is. Ik denk dat hij dit naar believen op en af kan zetten, net zoals hij heel goed is in het behouden van een pokerface. Dat zei hij over zichzelf ook ergens, weet nu even niet meer waar, in een interview, meen ik. Misschien is pokeren wel zijn lievelingsspel! En niet monopoly, scrabble of weerwolven.  ::tandpastasmiley::
Een variant op zijn pokerface zet hij ook steeds op tijdens executies, met daarbij, naast een verstarde, bevroren houding van zijn lichaam, een m.i. bewust versnelde ademhaling. Even je mond ietsjes open doen, en hup, daar heb je het gezicht van de gestreste kandidaat.
Over handen durf ik geen uitspraken meer te doen, aangezien ik middelvingers zie die er niet zijn,  ;)
Maar het zou kunnen dat hij mol-gebaren maakt; gelukkig wel op een subtiele manier.
Ik zie ook wel eens dingen die er achteraf niet blijken te zijn, of (nog vaker) andersom. ;D
Toch denk ik nog steeds dat hij wel degelijk (heel 'old school')de letters m-o-l heeft gespeld in zijn onderonsjes met Olcay en Ruben.
Of... Wil hij hier misschien zeggen dat hij vijfhonderd euro extra aan Art heeft gegeven? 💡
(...)
Dat kan ook nog!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #499 Gepost op: 27-02-2018, 02:10:33 »
Nog een mogelijke aanwijzing naar Jan. In de kayak zegt hij na het passeren van de info dat er informatieborden gaan komen over welke kokers van welke lijn moeten worden gepakt: 'We krijgen straks vast allemaal een andere lijn'. Op dat moment is nog niet bekend (via de borden) dat de kokers meer geld op leveren als ze door een specifiek iemand gepakt worden, m.a.w. dat er een individueel tintje aan de opdracht zit. Verspreekt hij zich hier?