Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223380 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #520 Gepost op: 27-02-2018, 19:16:01 »
Ik word langzamerhand gek.... :o

Berg mij maar op, ik weet het oprecht niet meer  :\'(

Je mag kiezen Juul ;D

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #521 Gepost op: 27-02-2018, 21:03:17 »
Ik was er bijna door overgestapt naar Jan, tot ik de bewuste aflevering weer zag. Er staat geen: "Wil jij nu al weten wie de mol is, ja/nee?" Onder de klep staat alleen de vraag. "Ja" staat vooraan en "Nee" staat achteraan. In feite staat er dus: "Ja. Wil jij nu al weten wie de mol is? Nee". Hierdoor wordt voor mij deze overigens wel mooi gevonden hint een stuk minder plausibel.



Hmm, heb het ook nog eens bekeken en je hebt inderdaad gelijk  :-\\

Maar toch ben ik dan dus benieuwd naar  Art zijn verklaring dat de mol, volgens zijn eigen woorden bij "allemaal vlak langs" kwam, terwijl hij volgens het moldagboek niet bij Stine is langsgegaan omdat zij Nee antwoordde.

Klopt het dan niet wat er in het moldagboek geschreven staat, of heeft hijzelf iets gezegd wat niet klopt? Of is er toch nog een andere verborgen aanwijzing die we over het hoofd zien  ???

(dus stel, iemand van dit forum krijgt de kans Art te spreken, laat dit 1 van je vragen zijn  ::hypocriet::  :p - mits we niet toch in aflevering 10 te horen krijgen dat het toch een hint was, wat ik nog steeds hoop )

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #522 Gepost op: 27-02-2018, 23:13:48 »
onder het mom van beter laat dan nooit meld ik me graag nog even hier.  ::ok::
wat een weergaloze mol dit jaar!  ::oink::

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #523 Gepost op: 27-02-2018, 23:34:34 »
Citaat van: Lonneke*L
Je mag kiezen Juul ;D

 ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #524 Gepost op: 27-02-2018, 23:35:44 »
onder het mom van beter laat dan nooit meld ik me graag nog even hier.  ::ok::
wat een weergaloze mol dit jaar!  ::oink::

Ik vrees dat je in het verkeerde topic zit ;) De omschrijving klopt wel.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #525 Gepost op: 28-02-2018, 00:30:49 »
Ja, dat zal inderdaad wel het juiste mollen-gezicht zijn, maar zo laat op de avond schrok ik wel een beetje van dat beeld.  ::rofl::
Ja, het staat nu nog steeds op mijn netvlies gebrand.
En wie weet klopt dat met de handen. Dan komt het vast terug in afl 10!
Zou toch wel leuk zijn, hè!
Trouwens, even buiten alle hints en verdenkingen om: vandaag sprak ik een collega die bij Jan in de klas heeft gezeten. Hij lijkt (en leek) zoveel op hem dat (naar zijn eigen zeggen) de leraren Jan en hem destijds nauwelijks uit elkaar konden houden. Vanmorgen vroeg schrok ik zelfs eventjes toen hij kwam aanlopen en me begroette... vanwege Jans mollenhoofd dat daar in levenden lijve (wel iets minder griezelig ogend) voor me leek te verschijnen.  ::rofl::

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #526 Gepost op: 28-02-2018, 07:56:59 »
Ik zou wel lachen als die JA/N(EE) echt een hint is want dan heb ik 'm hier totaal per ongeluk (want bedoeld als grapje) ontdekt. ::trots:: ::rofl::

Edit: Ik geloof er trouwens geen zak van, tenminste niet dat het de enige hint is, hooguit een extraatje, want als de Mol niet echt verkleed langs is gelopen zou dat nogal een anticlimax zijn.

No worries, volgens het Dagboek van de Mol is Jan ::hypocriet:: bij de kandidaten langs gelopen. Alleen bij Stine hoefde het niet.

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #527 Gepost op: 28-02-2018, 08:56:12 »
Ik neig erg naar Jan als mol maar wat me toch wel bezig houdt is het volgende: als Olcay een onderonsje heeft met Ruben en hem verteld dat hij haar mol is dan zegt Ruben ja maar kijk eens naar Jan. Huhhhhhhh als je ( als Ruben niet de mol is) zelf zeker bent van je mol en je medekandidaat geeft een andere naam dan ga je deze toch niet overtuigen van jouw mol.... lijkt me niet logisch.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #528 Gepost op: 28-02-2018, 11:24:29 »
Voor de serie begon dacht ik dat Jan een slimme, tactische speler zou zijn. Een beetje zoals Art, maar dan wat etraverter.
Na 1 aflevering stond er supergroot KANDIDAAT op zijn voorhoofd, en dat verbaasde me enorm. Ik had echt verwacht, dat hij het slimmer zou spelen en niet zo duidelijk zou laten merken dat hij de mol niet is; om het zn medespelers moeilijk te maken. Maar hij ging echt vol voor de pot en vol voor elke opdracht.

En toen dook ik de Simonetunnel in.
en nu denk ik: waarom heb ik toen nooit een conclusie getrokken uit die gedachte? Dat hij het wel degelijk heel slim en strategisch speelt, en het voor hem juist goed uitkomt dat er kandidaat op zijn voorhoofd staat??

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #529 Gepost op: 28-02-2018, 11:28:47 »
Voor de serie begon dacht ik dat Jan een slimme, tactische speler zou zijn. Een beetje zoals Art, maar dan wat etraverter.
Na 1 aflevering stond er supergroot KANDIDAAT op zijn voorhoofd, en dat verbaasde me enorm. Ik had echt verwacht, dat hij het slimmer zou spelen en niet zo duidelijk zou laten merken dat hij de mol niet is; om het zn medespelers moeilijk te maken. Maar hij ging echt vol voor de pot en vol voor elke opdracht.

Aflevering 1 is net 1 van de overtuigendste molafleveringen van Jan. Hoe zo stond er supergroot kandidaat op zijn voorhoofd? ;D
Hij belde op de meest nutteloze manier 1000 euro uit de pot.

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #530 Gepost op: 28-02-2018, 12:35:10 »
Ik vrees dat je in het verkeerde topic zit ;) De omschrijving klopt wel.

Mol Jan heeft het zo goed gedaan dat hij me doet denken aan de film Usual Suspects.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist."
Ik heb echt een blinde vlek voor hem gehad, maar sinds het vertrek van Simone vallen alle puzzelstukjes ineens in elkaar.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #531 Gepost op: 28-02-2018, 12:45:04 »
Mol Jan heeft het zo goed gedaan dat hij me doet denken aan de film Usual Suspects.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist."
Ik heb echt een blinde vlek voor hem gehad, maar sinds het vertrek van Simone vallen alle puzzelstukjes ineens in elkaar.
Ik ook.. Mijn blinde vlek stopte gelukkig wel vlak voor de laatste aflevering een beetje, omdat ik het er bij Simone ineens te dik erbovenop vond liggen. Heb totaal geen molgevoel bij Olcay en Ruben en zeker niet als je dus terugkijkt zonder blinde vlek voor Jan, komt daar toch zomaar een verrassende moltactiek tevoorschijn!

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #532 Gepost op: 28-02-2018, 13:39:58 »
Iets raars terug gevonden ivm Jan.
In aflevering 1 kregen zij hun aanwijzingen van Loes & Ron,
voor JM was het iets als poort der edele metalen en voor Jan iets met straat waar je geld kan laten rollen.
Ruben & Olcay hadden de aanwijzingen voor Bella & Simone,
voor Simone was het iets met waterorgel en voor Bella, het is hier gans het jaar door paartijd.

In begin aflevering 2 zitten ze allemaal rond tafel oa te bespreken wie zoveel gebeld heeft etc.
Dan komen JM & Jan binnen,
wordt er verder gepraat en op een gegeven moment wordt er gevraagd naar de aanwijzingen van JM.
Op 08.15 in afl 2.
Hij antwoordt daarop: allemaal heel verwarrend, volgens mij iets met paarden.
Jan reageert daarop: paarden, neee , paartijd ...
Niet correct, dit was aanwijzing voor Bella, door Ruben aan Bella doorgegeven!
Hoe komt Jan bij paartijd???
Hoe kan hij weten dat dit een aanwijzing was?
Het moment dat Jan dit zegt, zie je dat het Bella ook opvalt,
je ziet ze een rare blik werpen naar Simone en ook Ruben is het opgevallen aan z'n blik te zien.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 13:50:42 door ZWARTEMOL »

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #533 Gepost op: 28-02-2018, 14:11:42 »
Iets raars terug gevonden ivm Jan.
In aflevering 1 kregen zij hun aanwijzingen van Loes & Ron,
voor JM was het iets als poort der edele metalen en voor Jan iets met straat waar je geld kan laten rollen.
Ruben & Olcay hadden de aanwijzingen voor Bella & Simone,
voor Simone was het iets met waterorgel en voor Bella, het is hier gans het jaar door paartijd.

In begin aflevering 2 zitten ze allemaal rond tafel oa te bespreken wie zoveel gebeld heeft etc.
Dan komen JM & Jan binnen,
wordt er verder gepraat en op een gegeven moment wordt er gevraagd naar de aanwijzingen van JM.
Op 08.15 in afl 2.
Hij antwoordt daarop: allemaal heel verwarrend, volgens mij iets met paarden.
Jan reageert daarop: paarden, neee , paartijd ...
Niet correct, dit was aanwijzing voor Bella, door Ruben aan Bella doorgegeven!
Hoe komt Jan bij paartijd???
Hoe kan hij weten dat dit een aanwijzing was?
Het moment dat Jan dit zegt, zie je dat het Bella ook opvalt,
je ziet ze een rare blik werpen naar Simone en ook Ruben is het opgevallen aan z'n blik te zien.

Bella kijkt de hele tijd al een beetje moeilijk. ;D
Maar idd opvallend waar Jan dat woord opeens vandaan tovert.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #534 Gepost op: 28-02-2018, 14:51:24 »
Mol Jan heeft het zo goed gedaan dat hij me doet denken aan de film Usual Suspects.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist."
Ja hij zou echt een megatalent zijn. Zo groot dat ik het niet aandurf en bij de veilige pick Ruben blijf.

Ik heb nu diverse fragmenten nagekeken en inderdaad zie ik het molse wel in Jan waar het ontbreekt bij Ruben, in bijv. het Kiev fragment, de rode lijn en het gezang.

Maar hij zou dan wel heel makkelijk de kandidaten om zijn vingertje winden met zijn mooie blauwe ogen en Olcay bijv. naar de ondergrond duwen in de finale. Zo heeft hij dan wel erg veel mensen gekilld. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij ook Ruben probeerde te paaien net zoals hij bijv. Emilio en Olcay paaide, maar bij Ruben faalt dat wel. Dus dan mag Ruben winnen.

Maar nogmaals, ik wacht afl. 9 af waarin blijkbaar nog 3 opdrachten zitten, en waar hij kan vrijbuiten. Niemand meer die op hem let, Olcay is in the pocket, en zo te zien verder veel vrij spel. Nyoman momentje ??? Kan ik wel gebruiken nu ::rofl:: ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #535 Gepost op: 28-02-2018, 18:52:41 »
Ben er niet zeker van of dit A. een hint is en B. of hij niet al gedeeld is hier, maar in aflevering 2 wordt er na het mislukken van de marktaflevering ingezoomd op een man met een zonnebril op. Ik meen (?) in de reflectie daarvan Jan te zien lopen. Zwarte broek en spijkerjas, lang postuur, beetje gebogen zoals hij kan sjokken. Het is niet Emilio want die heeft een felrode trui onder zijn spijkerjas uitsteken.





En hier in video gezet (heel kort ook de rug van Emilio in beeld met rood overhemd dat van onder zijn spijkerjas goed te zien is):
https://www.youtube.com/watch?v=muO-sO1kObg&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 18:54:25 door Nat007 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #536 Gepost op: 28-02-2018, 19:40:06 »
Ja, het staat nu nog steeds op mijn netvlies gebrand.Zou toch wel leuk zijn, hè!

 Vanmorgen vroeg schrok ik zelfs eventjes toen hij kwam aanlopen en me begroette... vanwege Jans mollenhoofd dat daar in levenden lijve (wel iets minder griezelig ogend) voor me leek te verschijnen.  ::rofl::

Oei, dat is dan geen compliment voor die collega, haha. Maar vaak lijken gezichten ook minder charmant als je een still maakt. Maar ik vrees dat ik hetzelfde gezicht trek als Jan toch niet de mol is.  ::rofl:: (maar hij is het volgens mij wel hoor)

Voor alledrie geldt dat ze hun mol-momenten hebben, maar als je alles optelt komt het op mij over dat Jan het fanatiekst heeft gemold. En hij is degene die uiteindelijk het minst authentiek overkomt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #537 Gepost op: 28-02-2018, 20:54:26 »
Nou, die collega is toch wel iets knapper dan Jan, zeker als hij beweegt, en dat doet ie meestal (is zijn hoofdberoep). Ik heb van hem nog ook nog nooit een still gezien.  ::tandpastasmiley::
En dat laatste ben ik zeker met je eens, want dat dacht ik steeds al: Jan lijkt spontaan, naturel en oprecht, maar is het in dit spel vaker niet dan wel.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #538 Gepost op: 28-02-2018, 21:19:01 »

Maar hij zou dan wel heel makkelijk de kandidaten om zijn vingertje winden met zijn mooie blauwe ogen en Olcay bijv. naar de ondergrond duwen in de finale. Zo heeft hij dan wel erg veel mensen gekilld. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij ook Ruben probeerde te paaien net zoals hij bijv. Emilio en Olcay paaide, maar bij Ruben faalt dat wel. Dus dan mag Ruben winnen.

Dat ben ik met je eens.
En dan speelt Ruben het toch verrassend slim als kandidaat, vind ik. Hij lijkt toch de enige te zijn die het spel van Jan doorziet. Dat Olcay hem dan als mol ziet, is dan mooi voor Ruben maar misschien vond hij dat moment juist erg verwarrend. Ook omdat Simone hem verdacht.

Ik had trouwens niet gedacht dat Ruben zover zou komen in dit spel. Ik hoop nu ook dat hij wint, aangezien hij de enige lijkt te zijn die verdenkingen heeft naar Jan toe. Simone noemde Jan ook in het begin; ik vermoed dat dat de reden is dat zij zo lang in het spel is gebleven. Mijn indruk is dat veel kandidaten eruit liggen, omdat ze op Olcay of Ruben zaten als potentiële mol.

(Als Ruben toch de mol blijkt, ipv Jan: oei!!!! Dan heb ik dat echt niet zien aankomen.  ;) )

@Marisa: gelukkig maar!  :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #539 Gepost op: 28-02-2018, 22:52:12 »
Na wekenlang in de deze tunnel te hebben gezeten, was ik afgelopen zaterdag extra zeker van Jan als Mol. Maar ik vind het wel erg mooi om op dit forum prima argumenten tegen hem en voor anderen te lezen, waardoor ik toch weer (een heel klein beetje) aan het twijfelen sla. Als het Olcay is, eet ik niks op.