Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223394 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #540 Gepost op: 1-03-2018, 11:50:01 »
Weer even woordzoeker bekeken als opdracht, en Jan daar toch echt verdacht. Al die letters met een kruis erdoor. En wat ik niet eerder heb gezien hier: op een gegeven moment zegt hij 'Oke ik ga wel weer kijken naar de woorden', en laat dan keihard zijn kwast vallen op een letter die daardoor wordt doorkruist (de L). Ik weet niet of hij later ook daadwerkelijk het wegstreept, het woord Leugen. En opvallend is dat hij zo aanstuurt en anderen de hele tijd wijst op fouten, waardoor hij weer o zo fanatiek lijkt. Maar ook tijd rekt. Door deze opdracht/ aflevering te kijken ga ik ook weer denken dat Simone op Jan zat, en niet op Ruben. Ze benadrukt dat Jan weer eens de fouten van anderen aanwijst en zo lekker molt. Dat verklaart ook meteen weer waarom Simone naar Ruben gaat voor info en dergelijke, dat is niet haar mol....Zou zo maar kunnen. Aan het einde nog een mooi fragment (naast zijn Yes gebaar): hij stuurt aan op de andere kandidaten, "Zeg nu iets, kom op zeg iets'. Hij oefent dus druk uit zodat ze niet meer kunnen nadenken. Briljante mol als hij het is
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 11:59:42 door Juuls247 »
Meer L

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #541 Gepost op: 1-03-2018, 12:17:07 »
Jan streepte " de mol" weg hè, letter voor letter ;D

Als je opdrachten terugkijkt met Jan als mol in gedachten dan zie je dat hij voortdurend anderen de schuld geeft. De tunnelvisieopdracht is ook een mooi voorbeeld. Net zoals het gesprek na afloop met Emilio.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #542 Gepost op: 1-03-2018, 12:19:17 »
Ben er niet zeker van of dit A. een hint is en B. of hij niet al gedeeld is hier, maar in aflevering 2 wordt er na het mislukken van de marktaflevering ingezoomd op een man met een zonnebril op. Ik meen (?) in de reflectie daarvan Jan te zien lopen. Zwarte broek en spijkerjas, lang postuur, beetje gebogen zoals hij kan sjokken. Het is niet Emilio want die heeft een felrode trui onder zijn spijkerjas uitsteken.


De man met de (zonne)bril


Het houthakkersoverhemd van Emilio


Het gestreepte shirt van Jan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #543 Gepost op: 1-03-2018, 12:33:03 »
Thanks mOlmuis, heb nog even gekeken of Jan ergens z'n t-shirt in z'n broek droeg, en niet van onder z'n jas uitstekend, maar kan het niet vinden op beeld. Geen hint dus  :D
(Of hij moet dat opvallende t-shirt voor dat brillenshot tóch even snel onder z'n jas hebben gepropt :P)

Offline Mariemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #544 Gepost op: 1-03-2018, 18:26:38 »
Na heerlijk enkele weken te hebben meegelezen naar al jullie verdenkingen toch maar een account aangemaakt. Net zoals veel andere mollloten kom ook ik graag in jullie tunnel  ::zwaai::  Zat vandaag nogmaals de opdracht te bekijken waarbij Ruben het geld loopt te tellen ( nou ja enkel het plusgeld) en zag tot mijn verbijstering links bovenin de ton met geld ineens de J staan! Nog een verwijzing naar Jan als mol? Wellicht dat er meer letters waren maar die heb ik niet kunnen ontdekken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #545 Gepost op: 1-03-2018, 18:31:27 »
En opvallend is dat hij zo aanstuurt en anderen de hele tijd wijst op fouten, waardoor hij weer o zo fanatiek lijkt. Maar ook tijd rekt. Door deze opdracht/ aflevering te kijken ga ik ook weer denken dat Simone op Jan zat, en niet op Ruben. Ze benadrukt dat Jan weer eens de fouten van anderen aanwijst en zo lekker molt. Dat verklaart ook meteen weer waarom Simone naar Ruben gaat voor info en dergelijke, dat is niet haar mol....Zou zo maar kunnen.
Dit zou heel goed kunnen. Stine leek hem ook eerder in het seizoen te verdenken. Beide dames zijn daarna blijkbaar van Jan als mol afgestapt en lagen er toen uit.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mariemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #546 Gepost op: 1-03-2018, 18:38:10 »
Na heerlijk enkele weken te hebben meegelezen naar al jullie verdenkingen toch maar een account aangemaakt. Net zoals veel andere mollloten kom ook ik graag in jullie tunnel  ::zwaai::  Zat vandaag nogmaals de opdracht te bekijken waarbij Ruben het geld loopt te tellen ( nou ja enkel het plusgeld) en zag tot mijn verbijstering links bovenin de ton met geld ineens de J staan! Nog een verwijzing naar Jan als mol? Wellicht dat er meer letters waren maar die heb ik niet kunnen ontdekken.

Lees net mijn bericht terug, lekker duidelijk ::ohno:: Ik bedoel bij de opdracht schijnwerper natuurlijk! Aflevering 7 (10:52)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #547 Gepost op: 1-03-2018, 18:56:22 »
Lees net mijn bericht terug, lekker duidelijk ::ohno:: Ik bedoel bij de opdracht schijnwerper natuurlijk! Aflevering 7 (10:52)
Waar staat die J dan? Ik zie hem niet?

Offline Mariemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #548 Gepost op: 1-03-2018, 18:58:17 »
Linksboven tussen de -50 en 20 zie ik een j

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #549 Gepost op: 1-03-2018, 19:09:12 »
Bedoel je deze Mariemol ?


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #550 Gepost op: 1-03-2018, 19:20:05 »
Waar moet ik precies kijken vrolijke vrienden uit mollenland, ik zie het niet  ::bravo::
Meer L

Offline Mariemol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #551 Gepost op: 1-03-2018, 19:32:36 »
Bedoel je deze Mariemol ?

Ja die bedoel ik. Maar als ik het ingezoomd zie twijfel ik aan mijn eigen zicht ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 19:49:16 door Daisy, Reden: Quote gerepareerd »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #552 Gepost op: 1-03-2018, 19:55:47 »
Het heeft de vorm van een j  ::jaja::
maar daar is alles mee gezien Mariemol...

Voor Juuls247

« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 20:05:21 door m0lmuis »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #553 Gepost op: 1-03-2018, 20:05:39 »
Ik zie vooral 1 grote O met heel veel kleinere O's in... ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #554 Gepost op: 1-03-2018, 20:53:51 »
Jeeetje.  ;D


Wat ik wel interessant vind: ik heb eens naar wat fragmenten uit 'Jan wordt vader' gekeken. Ik zag een openhartig gesprek tussen Jan en zijn eigen vader. Daarin komt naar voren dat Jans jonge jaren niet bijzonder plezierig waren, mede door zijn adhd/gedrag. Misschien heeft hij in die tijd al geleerd om een pokerface op te zetten.

Verder is Jan in diverse afleveringsfragmenten te zien samen met Dennis Weening, die met hem praat over zijn vaderschap...
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 21:19:48 door Marisa »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #555 Gepost op: 1-03-2018, 21:33:38 »
Al met al begin ik langzaam te geloven in de aanwijzing in de parkopdracht in aflevering 4. Daar stond onder de klepjes duidelijk de naam JA-Nee (ik schrijf dat opzettelijk zo, omdat dat juist de aanwijzing vormt). En wat zei Art ook alweer?

Terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen, kwam de mol bij jullie allemaal VLAK langs.


En uiteraard dachten mensen dat er een van de kandidaten vermomd passeerde, maar dat was niet waar.


Aanvankelijk schonk ik er geen aandacht aan omdat Jan voor mij toen de mol niet was. Maar samen met ''Waar in Kiev.......'' uit aflevering 1 begin ik toch erin te geloven dat ie de mol is.


En als Jan het niet is, is het Olcay.......
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 21:42:54 door Bodejos »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #556 Gepost op: 1-03-2018, 21:47:13 »
Ik heb daarover gisteren een bericht gepost met afbeeldingen

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62385.msg2105790#msg2105790

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #557 Gepost op: 1-03-2018, 22:09:30 »
Toevallig vanmiddag de opdracht schijnwerper teruggekeken.

Jan stuurt Simone weg:"Kijk jij even naar onze tijdklokken". Jan blijft alleen bij de lampenopdracht. ;D  ::rofl::
Jan's tijdklok loopt iets achter bij die van Simone zodat zij steeds eerst weg moet.
Jan is een hele tijd alleen omdat Simone andere opdrachten zoekt.
Jan is bij ieder onderdeel er als de kippen bij.
Jan pakt meteen het fototoestel voor de groepsfoto, hij maakt de foto en moet gezien hebben dat Stine er niet op stond.
Jan gaat naar de opdracht met de snoeren en is daar eerst een tijd alleen mee bezig.

Olcay doet het gewoon goed in de controlroom ondanks dat ze moeite heeft om op haar plaats te blijven.

Ruben verdoet veel tijd met de ton, moet dan op de groepsfoto en wordt daarna door Jan geroepen om te helpen bij de snoeren. We hebben nog even een shot gezien van Ruben bij de lampen waar hij werd weggeroepen door Jan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #558 Gepost op: 1-03-2018, 22:15:30 »
Ik zie vooral 1 grote O met heel veel kleinere O's in... ;)
Olcay  ::rofl::
Maar ik weet dat je ah grappen bent  ;)

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #559 Gepost op: 1-03-2018, 22:20:34 »
Al met al begin ik langzaam te geloven in de aanwijzing in de parkopdracht in aflevering 4. Daar stond onder de klepjes duidelijk de naam JA-Nee (ik schrijf dat opzettelijk zo, omdat dat juist de aanwijzing vormt). En wat zei Art ook alweer?

Terwijl jullie je hoofd braken over die pittige vragen, kwam de mol bij jullie allemaal VLAK langs.


En uiteraard dachten mensen dat er een van de kandidaten vermomd passeerde, maar dat was niet waar.

Ik snap niet waarom dit zo vaak genoemd wordt in dit topic. In het dagboek van de mol staat toch echt heel duidelijk:



Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat