Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223417 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #580 Gepost op: 2-03-2018, 18:35:05 »
Ik denk ook dat het Jan hier te doen was om zich als fanatieke kandidaat te profileren. Met voor het verdienen van geld als excuus dat de pot toch nog in de min stond.
Helemaal eens.
En, allicht, om in een van de drie grote machines terecht te komen, waar je het meeste effect kunt sorteren.
En dit, ja.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #581 Gepost op: 2-03-2018, 22:53:22 »
Tijdens het opnieuw bingwatchen van de afleveringen is me opgevallen dat Jan bij bepaalde opdrachten gewoon tegen de camera praat waar anderen dat niet doen.  ::rofl:: Hoeft niet per ce een hint te zijn maar ik vond het wel grappig.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #582 Gepost op: 3-03-2018, 00:22:00 »
Zou dat dan het aparte verhaal zijn?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #583 Gepost op: 3-03-2018, 10:10:56 »
Het moet nu toch wel Jan zijn.

Molletje maak je bekend gebaar bij Ruben en dood lopend doolhof bij Olcay. Ren in het rond Jan.

Leuk dat dit op verschillende manieren kan  zien:

Jan die over de finish rent, ruben wachtend als verliezer en Olcay de mol want natuurlijk door hoge bomen het bos niet meer zien.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 10:18:09 door Pierce_Brosnan »

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #584 Gepost op: 3-03-2018, 12:53:22 »
Geweldige post! Ik heb werkelijk geen flauw idee waar dit over gaat ::rofl::

Ik denk dat het gaat over de promo van aflevering 9.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #585 Gepost op: 3-03-2018, 14:53:08 »
Pierce_Brosnan heeft al jaren dit soort berichten.
Het is even puzzelen, maar dan kom je er meestal wel uit.
Ik kan daar altijd van genieten ::jaja:: ::bravo::

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #586 Gepost op: 3-03-2018, 15:11:34 »
Ik zou zo zwaar teleurgesteld zijn als jan de mol is. ::niet-ok::
Ik vind hem wel echt onwijs leuk en knap ook, maar als mol vind ik hem niet goed.

Alleen die rode draad zipline opdracht al: het gaat daar om 5000 (!!) euro. Dat is gewoon circa de helft van de uiteindelijk totale pot. Echt heel veel dus. Door als eerste (met een lege enveloppe) te gaan vergroot je statistisch gezien de kans dat de geldenveloppe uiteindelijk naar de overkant wordt gebracht. Dan kun je de rest van het spel her en der wat geld wegmoffelen, maar 5000 euro is naar mijn mening teveel geld voor een mol. Als het om zo’n bedrag gaat dan mag je als mol wel iets meer molgedrag laten zien bij deze opdracht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #587 Gepost op: 3-03-2018, 15:25:22 »
Wie de mol ook is  geen van drieen heeft voorkomen dat er 5000 in de pot kwam.
Dat is dan van alle 3 niet goed

Er is al uitgebreid over gediscusieerd wat de mol dan wel had moeten doen zonder door de mand te vallen.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #588 Gepost op: 3-03-2018, 15:33:22 »
Wie de mol ook is  geen van drieen heeft voorkomen dat er 5000 in de pot kwam.
Dat is dan van alle 3 niet goed

Er is al uitgebreid over gediscusieerd wat de mol dan wel had moeten doen zonder door de mand te vallen.

Ik zeg niet dat jan (of andere mol) het had moeten voorkomen dat die 5000 euro gepakt werd want dat kan überhaupt niet: ieder individu beslist zelf of hij met de zipline gaat en welke enveloppe hij/zij pakt. Wat ik wel zeg is dat jan met zijn gedrag de kans (statistisch gezien) vergroot dat de juiste enveloppe aan de overkant zou komen. Dat is niet alleen niet-mollen, dat is zelfs het tegenovergestelde van mollen: namelijk het vergroten van de kans op het winnen van geld (en in dit geval zelfs extreem veel geld).

Als hij dan de mol blijkt te zijn dan zou ik persoonlijk teleurgesteld zijn. Los van dat ik het verder een hele leuke kerel vind.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #589 Gepost op: 3-03-2018, 15:38:57 »
Met Mollie85 eens dat Jan als mol het hier niet het aller handigst heeft aangepakt. Hij probeerde echter wel wat angst in te boezemen

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #590 Gepost op: 3-03-2018, 15:46:31 »
Het probleem in het geval van een fanatieke en avontuurlijke mol is dat het heel erg zou opvallen als deze opeens angstig gaat worden bij zo'n opdracht. Het enige wat je dan nog kan doen is de anderen toch wat angstiger maken dan nodig. Naar mijn mening heeft Jan dat ook gedaan. Bovendien is ook Olcay naar de overkant gegaan, al was toen de envelop misschien al aan de overkant. En dat vind ik dan weer raar bij Ruben, als hij de mol was kon hij prima naar de overkant gaan. Ik denk dus dat hij echt angstig was.
Om op basis van een opdracht, hoeveel geld het ook is, iemand af te strepen als mol vind ik wat gevaarlijk. Ik vind dat een mol vooral moet worden beoordeeld op het aantal cruciale acties en niet op een bepaald bedrag. Verder willen we tegenwoordig volgens mij ook te graag dat de mol elke opdracht molt. Maar dat vind ik niet eens nodig. De mol is uniek om het feit dat hij het spel saboteert, niet vanwege het feit dat hij elke opdracht als slechtste zou moeten uitvoeren. Vertrouwen winnen en behouden is minstens even belangrijk. De mol moet vooral toeslaan als niemand toekijkt en op de momenten dat het erom spant. Naar mijn mening heeft een goede mol ook momenten die 'een mol nooit zou doen'.
Een ander probleem is een beetje dat alle kandidaten het tegenwoordig belangrijker vinden om erin te blijven dan om geld te verdienen. Logisch, maar de pot heeft zijn waarde aardig verloren. Iedereen doet vreemde acties, een echte molactie valt nauwelijks meer op. Eigenlijk heeft het programma geen mol meer nodig. Als elke kandidaat meer bezig is met het slagen van opdrachten dan met de vraag wie de mol is, dan zal een mol veel eerder opvallen.

Ik noem een mol goed als deze acties heeft die een 'pure' kandidaat nooit zou doen en ondertussen het vertrouwen houdt. Jan voldoet hieraan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #591 Gepost op: 3-03-2018, 15:55:36 »
Waar doel je dan op bijvoorbeeld (acties die een "pure" kandidaat niet zou doen)?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #592 Gepost op: 3-03-2018, 16:00:57 »
Waar doel je dan op bijvoorbeeld (acties die een "pure" kandidaat niet zou doen)?

Ik denk bijv dat Olcay in de tunnelvisie opdracht zonder dat de rest het zag het juiste standbeeld aanwijst. Dat is iets wat voor mij iig puur kandidatengedrag is

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #593 Gepost op: 3-03-2018, 16:05:57 »
Ik denk bijv dat Olcay in de tunnelvisie opdracht zonder dat de rest het zag het juiste standbeeld aanwijst. Dat is iets wat voor mij iig puur kandidatengedrag is

Juist, maar daar was het dan ook weer Jan die op de goede plek zei 'die is de 5e links'. Dat hij die tunnel aanwees, is begrijpelijk, want als ik naar de stadskaart van Tbilisi kijk, begrijp ik ook niet hoe 'de 5e links' je op het goede traject brengt. Ruben doet niets, zoals wel vaker.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #594 Gepost op: 3-03-2018, 16:15:55 »
Waar doel je dan op bijvoorbeeld (acties die een "pure" kandidaat niet zou doen)?

vooral acties die je pas ziet in aflevering 10, zoals geld weggooien.
 Kortgezegd, molacties waar de andere kandidaten niets van zien. Een kandidaat wil zich nog wel eens verdacht maken bij anderen, een mol is vooral verdacht als niemand erachter kan komen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #595 Gepost op: 3-03-2018, 16:16:36 »
Juist, maar daar was het dan ook weer Jan die op de goede plek zei 'die is de 5e links'. Dat hij die tunnel aanwees, is begrijpelijk, want als ik naar de stadskaart van Tbilisi kijk, begrijp ik ook niet hoe 'de 5e links' je op het goede traject brengt. Ruben doet niets, zoals wel vaker.

5e links van Jan valt voor mij in een andere catagorie. Simone loopt vlak achter hem en had dat ook al lang door.  Jan was meer de fanatieke kandidaat aan t spelen.

Olcay deed iets puur kandidaats.

Maar goed. Iedereen interpreteert het anders wat het weer leuk maakt

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #596 Gepost op: 3-03-2018, 16:18:47 »
Ik denk bijv dat Olcay in de tunnelvisie opdracht zonder dat de rest het zag het juiste standbeeld aanwijst. Dat is iets wat voor mij iig puur kandidatengedrag is
Ik vroeg Brtdm naar het omgekeerde he (gedrag wat een "pure" kandidaat NIET zou vertonen)?
Overigens heeft iedere huidige molkandidaat ook wel eens goede/kandidaatse dingen gedaan. Daar ontkom je als mol ook niet aan, anders ben je nogal snel ieders nummer 1-verdachte..
Alhoewel Ruben dit jaar verwoede pogingen heeft gedaan: gewoon passief zijn...

vooral acties die je pas ziet in aflevering 10, zoals geld weggooien.
 Kortgezegd, molacties waar de andere kandidaten niets van zien. Een kandidaat wil zich nog wel eens verdacht maken bij anderen, een mol is vooral verdacht als niemand erachter kan komen.
Thanks  ::ok::
Maar daar kun je nogal lastig op speuren tijdens het seizoen... 
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 16:21:05 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #597 Gepost op: 3-03-2018, 16:20:43 »
5e links van Jan valt voor mij in een andere catagorie. Simone loopt vlak achter hem en had dat ook al lang door.  Jan was meer de fanatieke kandidaat aan t spelen.

Olcay deed iets puur kandidaats.

Maar goed. Iedereen interpreteert het anders wat het weer leuk maakt

Ik zit ook op Jan, maar zet toch beiden op gelijke hoogte. Vooral omdat Jan zo de enige is die niet in die straat wil.

Sowieso heeft Simone die opdracht uiteindelijk laten mislukken door naar de verkeerde sterren te gaan, ik vind die opdracht dus sowieso heel moeilijk om mee te nemen voor eender welke kandidaat (buiten Ruben dan, die helemaal niets doet).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #598 Gepost op: 3-03-2018, 16:23:40 »
5e links van Jan valt voor mij in een andere catagorie. Simone loopt vlak achter hem en had dat ook al lang door.  Jan was meer de fanatieke kandidaat aan t spelen.

Olcay deed iets puur kandidaats.

Maar goed. Iedereen interpreteert het anders wat het weer leuk maakt
Dat klinkt alsof je dat vanuit een tunnel zegt  :P
Waarom kan Olcay niet ook even de fanatieke kandidaat spelen daar? Het is niet alsof haar opmerking ertoe geleid heeft dat de opdracht gehaald werd he?  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #599 Gepost op: 3-03-2018, 16:27:52 »
Dat klinkt alsof je dat vanuit een tunnel zegt  :P
Waarom kan Olcay niet ook even de fanatieke kandidaat spelen daar? Het is niet alsof haar opmerking ertoe geleid heeft dat de opdracht gehaald werd he?  ;)

Ten eerste zit ik niet in een tunnel. Ik zat in een Stine tunnel. Deze 3 waren nooit mijn mol.

En Olcay wijst het juiste ding aan op t moment dat de opdracht nog kon slagen dus zeer kandidaats. En Jan is hier ook niet echt mols maar ietsje meer dan Olcay. Ruben doet idd gewoon niks.