Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223439 keer)

Offline invmat

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #620 Gepost op: 4-03-2018, 08:48:52 »
Stel je eens voor dat er een mol is die niet de mol is omdat er 1 van de 10 als mol gekozen moet worden, maar de mol is omdat hij of zij er echt het ultieme uit wilt halen. Iemand die door en door gemotiveerd is om de mol te zijn.

Je bent PowNews-verslaggever geweest en weet dondersgoed hoe je kattekwaad uit moet halen, mensen op stang moet jagen en kunt manipuleren. Je hebt dus de potentie om een Dennis-achtige mol te worden. Wat is het enige dat je in de weg staat om een succesvolle mol te zijn? Dat mensen je daar nog mee in verband brengen, met dat ondeugende karakter. Om dat te voorkomen gedraag je je precies tegenovergesteld: heel aardig en keurig. Heel keurig, zo keurig dat je de ideale schoonzoon lijkt. Je laat het hele seizoen geen schijntje zien van dat verleden.

Mollenstreken die haal je op de achtergrond uit, op de voorgrond laat je daar niets van merken. Je gedraagt jezelf daar als held. Alles dat goed gaat wordt uitbundig gevierd: een vreugdesprong, een omhelzing een high-five. Elke keer weer prima in beeld gebracht.

Wat zou er met de verdenkingen van Nederland gebeuren? Waarschijnlijk zou in eerste instantie iedereen jou niet als mol verdenken omdat het bij jou zo goed lijkt te gaan. In tweede instantie verdenken ze je ook niet, omdat het fanatisme en de successen aan blijven houden. Gevolg is dat bijna heel Nederland jou afstreept als mol en andere personen gaat verdenken en daar vol op in gaat zetten. Maar dan slaat op het einde het noodlot toe en vallen juist de hoofdverdachten keer op keer af. `Hoe kan het dat hoofdverdachten alsmaar afvallen?' vraagt iedereen zich dan af. Eigenlijk zouden alle toeters, bellen en zwaailichten af moeten gaan: de mol houdt zich goed verborgen, misschien wel heel erg goed.

Uiteindelijk moet iedereen halsoverkop een nieuwe mol aanwijzen, iedereen moet opnieuw worden bekeken. Hierdoor val je ook op de radar. Sommige zullen je nu doorhebben, zoals ik. Voor anderen is het beeld als goeddoener, als actieheld het beeld dat blijft hangen. Zij kunnen het niet aan dat `de detective de moordenaar blijkt te zijn'. Ze hebben het karakter van held op het netvlies gegraveerd.

Bovenstaande is ongeveer exact wat er tot nu toe gebeurd is. Ik hoop dat er komende zaterdag ambulancepersoneel aanwezig is voor Olcay, die nu de ontknoping in Nederland is daar mogelijk een hartverzakking krijgt.

Jan, als je dit leest, je bent een fantastische, fenomenale mol  ::joehoe::  ::ok:: !

En als het niet zo is dan stort deze tunnel nog harder in dan de ondergrondse gangen bij een Noord-Koreaanse kernproef, voor zover dat niet al het geval was bij Stine en Simone.

Offline Bonte koe

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #621 Gepost op: 4-03-2018, 11:06:31 »
Viel me op dat Jan vaak als eerste roept " tijd is om
Jongens!" Zo van he he gelukkig, tijd om ik kan stoppen met toneelspelen, opdracht mislukt!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #622 Gepost op: 4-03-2018, 11:48:35 »
Jan heeft hier Olcay actief aan haar tele zitten helpen. Eerst dacht ik nog dat dat was omdat hij als mol Olcay deze ervaring wel gunde, maar dan had hij de opdracht wel moeten laten mislukken. Nu red hij de opdracht in zijn eentje.

Het is hem gewoon net niet gelukt de opdracht te laten mislukken, waarschijnlijk was het op zijn horloge al 30 seconden later en was de opdracht mislukt.

Hij had nl die telescoop allang weer op scherp kunnen stellen voordat Art binnenkwam, nu stond hij te wachten en zei (met nog 30 seconden te gaan) Oh waarschijnlijk is de maan inmiddels verplaatst, ik zal hem even opnieuw stellen.

Het is denk ik net binnen 5 seconden gelukt, en er liepen zover ik weet geen klokken waar ze op konden kijken.

Geen van de anderen hebben de opdracht op 5 seconden na bijna laten mislukken, en mogelijk dacht Jan gewoon dat de tijd lekker om was toen Art binnenkwam en zijn scoop niet op scherp stond.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #623 Gepost op: 4-03-2018, 12:31:35 »
Uit het feit dat de verliezer niet bekend is gemaakt blijkt ook dat Jan de mol is.

Stel dat Olcay als verliezer zou worden weggestuurd, dan kan Ruben de mol niet meer zijn, en is Jan de mol.
Wanneer Ruben als verliezer wordt weggestuurd, blijft alleen Olcay over als mol.
Aleen wanneer Jan als verliezer wordt weggestuurd blijven zowel Ruben als Olcay over als mogelijke mol.

Dus kon dit keer de verliezer niet bekend gemaakt worden, omdat alleen in geval van Jan is de mol de mogelijkheid te houden van een zekere spanning tot volgende week.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #624 Gepost op: 4-03-2018, 12:33:34 »
Uit het feit dat de verliezer niet bekend is gemaakt blijkt ook dat Jan de mol is.

Stel dat Olcay als verliezer zou worden weggestuurd, dan kan Ruben de mol niet meer zijn, en is Jan de mol.
Wanneer Ruben als verliezer wordt weggestuurd, blijft alleen Olcay over als mol.
Aleen wanneer Jan als verliezer wordt weggestuurd blijven zowel Ruben als Olcay over als mogelijke mol.

Dus kon dit keer de verliezer niet bekend gemaakt worden, omdat alleen in geval van Jan is de mol de mogelijkheid te houden van een zekere spanning tot volgende week.


Of Olcay is de mol en ze willen live de verbaasde hoofden van Ruben en Jan in beeld brengen. Niemand zat dan op de mol en de overgebleven kandidaten zaten dan op elkaar. Zou schitterende tv opleveren  ::bravo::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #625 Gepost op: 4-03-2018, 12:35:26 »
Ik neig naar Jan merk ik ik.

Met zn auto in the middle of nowhere staan terwijl ze een Georgische tekst moesten oplossen......

Hij probeert alle focus op Ruben te leggen
You'll never walk alone

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #626 Gepost op: 4-03-2018, 12:36:11 »
Als Olcay zou verliezen, dan kan Ruben nog steeds de mol zijn toch?


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #627 Gepost op: 4-03-2018, 12:44:38 »
Als Olcay zou verliezen, dan kan Ruben nog steeds de mol zijn toch?


Yups, ik zou niet weten waarom niet. Jan heeft dan meer antwoorden goed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #628 Gepost op: 4-03-2018, 12:45:08 »
Ik zie al helemaal voor me hoe Jan bij de eerste opdracht, nadat Art hem begroet en verteld dat ze €1000 Euro hebben verdiend, hij het geld afwijst of het later nog versnipperd onderweg naar z’n hotelkamer. Ook uit enig frustratie dat Ruben en Olcay al zo snel klaar waren en het te opvallend zou zijn als het hem niet gelukt was. ::rofl::  Het eindbedrag was volgensmij nog niet bekend gemaakt (weet niet zeker) én hij is penningmeester.
Dit is ook wat ik erbij dacht. Hij zat te contempleren wat hij moest, alles was in orde om de opdracht te laten verknallen, tot aan dat laatste moment toe. Maakte het heel spannend voor de kijkers. En dan juichen, ook naar Olcay, dat hij het geld binnenhaalde. Maar Afl. 10 zien we dan hem als penningmeester dat geld meteen versnipperen naast die telescoop. Toch niemand dit het ziet. Zag eruit als een opzetje.

Het enige wat ik TEGEN hem vond spreken als mol hier is dat Olcay hem zo hartelijk bedankt voor het aanwijzen van haar koepel. Waarom wees hij daar naar de goede koepel? Zo ging het wel heel vlot goed allemaal.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #629 Gepost op: 4-03-2018, 12:50:13 »
(...)
Mollenstreken die haal je op de achtergrond uit, op de voorgrond laat je daar niets van merken. Je gedraagt jezelf daar als held. Alles dat goed gaat wordt uitbundig gevierd: een vreugdesprong, een omhelzing een high-five. Elke keer weer prima in beeld gebracht.
Wat zou er met de verdenkingen van Nederland gebeuren? Waarschijnlijk zou in eerste instantie iedereen jou niet als mol verdenken omdat het bij jou zo goed lijkt te gaan. In tweede instantie verdenken ze je ook niet, omdat het fanatisme en de successen aan blijven houden. Gevolg is dat bijna heel Nederland jou afstreept als mol en andere personen gaat verdenken en daar vol op in gaat zetten. Maar dan slaat op het einde het noodlot toe en vallen juist de hoofdverdachten keer op keer af. `Hoe kan het dat hoofdverdachten alsmaar afvallen?' vraagt iedereen zich dan af. Eigenlijk zouden alle toeters, bellen en zwaailichten af moeten gaan: de mol houdt zich goed verborgen, misschien wel heel erg goed.
(...) iedereen moet opnieuw worden bekeken. Hierdoor val je ook op de radar. Sommige zullen je nu doorhebben, zoals ik. Voor anderen is het beeld als goeddoener, als actieheld het beeld dat blijft hangen. Zij kunnen het niet aan dat `de detective de moordenaar blijkt te zijn'. Ze hebben het karakter van held op het netvlies gegraveerd.
(...)
Prachtig betoog, Invmat! (Wat gekort hier, vanwege de leesbaarheid van het topic). Ik ben het volledig met je eens!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #630 Gepost op: 4-03-2018, 12:56:22 »
En die duizend euro van Art is gewoon weg natuurlijk (en ook nog wel meer geld uit de pot), vermoed ik....  ;D

Maar ook wel raar dat Art hem dat geld geeft zonder dat de andere kandidaten daarbij zijn. Gebeurt zoiets vaker?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #631 Gepost op: 4-03-2018, 13:00:36 »
Hij was 28 minuten voor tijd al binnen bij de telescoop en hij is pas 1 minuut voor tijd klaar? Wat heeft hij dan 27 minuten lang gedaan?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #632 Gepost op: 4-03-2018, 13:06:50 »
@Convans: in een torentje gezeten, wat het einde is van de mol-route? En daar maar wachten op Olcay en/of Ruben (voor niks)...  ;D

Scherp gezien trouwens!
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 13:11:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MrRoffel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #633 Gepost op: 4-03-2018, 14:13:20 »
Ik ben dit nog niet tegengekomen, maar is het jullie ook opgevallen dat het mol logo in de hotelkamer extra knippert bij Jan? Bij Olcay is dit moment niet helemaal in beeld gebracht, en bij Ruben is het mol logo kort in beeld.

Daarnaast komt Jan zijn reactie het meest ongemakkelijk bij mij over. Zo van "wat is dit??" (zie mol dagboek)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #634 Gepost op: 4-03-2018, 14:41:27 »
Uit het feit dat de verliezer niet bekend is gemaakt blijkt ook dat Jan de mol is.

Stel dat Olcay als verliezer zou worden weggestuurd, dan kan Ruben de mol niet meer zijn, en is Jan de mol.
Wanneer Ruben als verliezer wordt weggestuurd, blijft alleen Olcay over als mol.
Aleen wanneer Jan als verliezer wordt weggestuurd blijven zowel Ruben als Olcay over als mogelijke mol.

Dus kon dit keer de verliezer niet bekend gemaakt worden, omdat alleen in geval van Jan is de mol de mogelijkheid te houden van een zekere spanning tot volgende week.



Gezien ze de uitkomst pas volgende week in Nederland bekend maken, denk ik dat ze ongeacht het verloop van het seizoen sowieso geen winnaar of verliezer bekend hadden gemaakt...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #635 Gepost op: 4-03-2018, 14:49:21 »
Ik ben dit nog niet tegengekomen, maar is het jullie ook opgevallen dat het mol logo in de hotelkamer extra knippert bij Jan? Bij Olcay is dit moment niet helemaal in beeld gebracht, en bij Ruben is het mol logo kort in beeld.

Daarnaast komt Jan zijn reactie het meest ongemakkelijk bij mij over. Zo van "wat is dit??" (zie mol dagboek)
Ik vind het moldagboek echt enorm op Olcay slaan, ik hoor het haar zo zeggen (sowieso heeft ze "dat meeeeeeen je niet" wel vaker gebruikt en even opfrissen vind ik ook meer iets voor een vrouw)  ::jaja::

Het slaat echter zo verschrikkelijk op Olcay dat dat ook weer verdacht is..

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #636 Gepost op: 4-03-2018, 15:01:14 »
en even opfrissen vind ik ook meer iets voor een vrouw)  ::jaja::
Het slaat echter zo verschrikkelijk op Olcay dat dat ook weer verdacht is..
Ja, dat laatste ben ik met je eens. Verder hoor ik toch ook geregeld mannen zeggen dat ze zich even moeten opfrissen...  ;)

Offline TalpaEuropaea

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #637 Gepost op: 4-03-2018, 15:13:49 »
Toen ik van andere meekreeg dat Jan in een gespiegelde kamer zat ben ik er nog eens ingedoken. Jan zit niet in een gespiegelde kamer, zijn scenes zijn in precies dezelfde kamer opgenomen als die van Olcay & Ruben en is het gespiegeld uitgezonden. Zie bijvoorbeeld beide schilderijen die gespiegeld zijn en de voorwerpen op het minibarretje (als het een barretje is) staan op dezelfde manier, inclusief de kabel (van de waterkoker). Ook staat de poot van het lage kastje onder de tv precies op de zelfde plek op het motief van de vloerbedekking.
Het was mensen ook al opgevallen dat Art in spiegelbeeld op het tv-scherm te zien was en vertel ik dus waarschijnlijk niks nieuws dat het in spiegelbeeld is uitgezonden.

Dit is al opvallen natuurlijk, maar er is nog iets wat mij opviel.
In de scene van Jan is Art op een gegeven moment nogmaals in spiegelbeeld te zien. (dus eigenlijk zoals Ruben en Olcay Art ook zien.

https://imgur.com/a/A2frZ Art zijn haar -voor de kijker- naar rechts gekamd
https://imgur.com/a/pXISX Art zijn haar -voor de kijker- naar links gekamd
Je kan ook naar de knoopjes op zijn overhemd kijken.

Wat kan dat betekenen?


Ps. Olcay is trouwens gewoon de Mol hoor.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #638 Gepost op: 4-03-2018, 16:46:50 »
Omdat ik helemaal verward ben, vanochtend een deel van aflevering 1 gekeken.
Opvallend voor de Jan verdenkers, wat mij nu pas opviel: wanneer JM en Jan de kamer binnenkomen, kijkt jan meteen in de spiegel en zegt tegen JM: kijk. Hij heeft daar ook een hele opvallende blik. Vind het zeer Mols overkomen  >:D
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 16:53:10 door Juuls247 »
Meer L

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #639 Gepost op: 4-03-2018, 18:12:54 »
Omdat ik helemaal verward ben, vanochtend een deel van aflevering 1 gekeken.
Opvallend voor de Jan verdenkers, wat mij nu pas opviel: wanneer JM en Jan de kamer binnenkomen, kijkt jan meteen in de spiegel en zegt tegen JM: kijk. Hij heeft daar ook een hele opvallende blik. Vind het zeer Mols overkomen  >:D

Het me lijkt dat hij niet speciaal in de spiegel kijkt, maar naar wat daar links naast hangt: een soort kaartje van het hotel o.i.d. Zijn aandacht wordt er door getrokken. Hij was waarschijnlijk al alert op mogelijke Mol-enveloppen b.v. Ik zie het niet speciaal als mols.
Winnaar Klassiekers Pool 2023