Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223557 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #640 Gepost op: 4-03-2018, 18:15:39 »
Ik begin nu ook wel in Jan te geloven als mol, maar hoe kan je tijdens elke executie zoveel emoties faken? Ik heb zelden meer meegeleefd met een deelnemer dan met Jan tijdens die executies, hij was werkelijk aan het sterven.  :P

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #641 Gepost op: 4-03-2018, 18:21:20 »
Als de kandidaten de hotelkamer binnen lopen zie je eerst weer een locaal programma op tv. Vervolgens komt het mollogo in beeld waarna Art verschijnt. Alleen bij Jan zie je het beeld met mollogo nog knipperen.  Hint?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #642 Gepost op: 4-03-2018, 19:32:16 »
Ik begin nu ook wel in Jan te geloven als mol, maar hoe kan je tijdens elke executie zoveel emoties faken? Ik heb zelden meer meegeleefd met een deelnemer dan met Jan tijdens die executies, hij was werkelijk aan het sterven.  :P
Ik denk van niet. Ik denk dat dit echt geacteerd is. Pokerface opzetten, daarbij je ogen wat opensperren en je hebt een uitdrukking van bevroren angst.
Jan houdt toch zo van spelletjes? Ik denk dat poker daar één van is... ;D

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #643 Gepost op: 4-03-2018, 20:05:09 »
Ik vind het moldagboek echt enorm op Olcay slaan, ik hoor het haar zo zeggen (sowieso heeft ze "dat meeeeeeen je niet" wel vaker gebruikt en even opfrissen vind ik ook meer iets voor een vrouw)  ::jaja::

Het slaat echter zo verschrikkelijk op Olcay dat dat ook weer verdacht is..

Opfrissen vind ik ook meer iets voor een vrouw om te zeggen.

Toch merk ik dat ik de rest van het dagboek met een Jan-stem lees. Ik denk dat iedereen het dagboek vanuit zijn/haar eigen tunnel leest. En wie weet heeft een redactielid van WIDM het geredigeerd en zijn het niet de exacte woorden van de mol?

Pokerface opzetten, daarbij je ogen wat opensperren en je hebt een uitdrukking van bevroren angst.
Jan houdt toch zo van spelletjes? Ik denk dat poker daar één van is... ;D

Hij houdt ook van weerwolven dacht ik? Dan komt zo’n maan-opdracht goed van pas! Toch een hint ergens? ;D

En het kan inderdaad gespeeld zijn, dat bange gezicht. Al kan ik mij ook wel voorstellen dat de mol ook echt zenuwachtig kan zijn (uit angst om ontmaskerd te worden?) ....
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 20:09:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MrRoffel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #644 Gepost op: 4-03-2018, 20:15:04 »
@ Whiskers,  Dat is inderdaad zo, Olcay is voor mij een prima wensmol, maar dat maakt haar nog niet de echte mol  ;)

@TalpaEuropaea Goed gezien van die spiegeling! ::vergroot::

Als de kandidaten de hotelkamer binnen lopen zie je eerst weer een locaal programma op tv. Vervolgens komt het mollogo in beeld waarna Art verschijnt. Alleen bij Jan zie je het beeld met mollogo nog knipperen.  Hint?

Ik denk van wel, Jan is immers mijn molverdachte. ::jaja:: (Dat van die logo was mij ook al opgevallen)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #645 Gepost op: 4-03-2018, 20:18:35 »
@Tunneltelevisie: Het lijkt mij ook vrij waarschijnlijk dat de redactie doet waarvoor ze ingehuurd is, namelijk redigeren.   ::tandpastasmiley::

"Opfrissen" wordt (in deze tijd!) zowel door vrouwen als mannen gebruikt.


(..)
Hij houdt ook van weerwolven dacht ik? Dan komt zo’n maan-opdracht goed van pas! Toch een hint ergens? ;D
Haha, weerwolven, ja. Hoe toepasselijk! Ik ben benieuwd hoezeer zijn lichaamsbeharing is toegenomen bij de ontknoping. Hoewel, ik denk nu ineens ook aan harige satéprikkers.  >:D
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 20:20:47 door Marisa »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #646 Gepost op: 4-03-2018, 21:22:22 »
@Marisa: dat redigeren is wel noodzakelijk ja. :-) Maar ik kan me ook voorstellen dat zo’n dagboek naar iedere kandidaat zou moeten verwijzen.

Om mij heen zie ik weinig mannen het woord opfrissen gebruiken (gelukkig stinken ze ook niet hoor  ;D). Nou ja,misschien hangt dat weer van anderedingen af en hoeft het niet per se een man-vrouw dingetje te zijn. Ik ben zelf een vrouw en zeg het ook niet zo vaak, haha. (Ik zeg dan meestal opknappen ofzo  ;D) Hoewel ik volop Jan verdenk, vind ik dat woord toch wel wat gek.

Haha, satehprikker. Ik hoop maar dat Ruben nog wat geld overhoudt met Jan als penningmeester. Maar goed dat Ruben ook voor die 2500 euro is gegaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #647 Gepost op: 4-03-2018, 21:24:51 »
Jan had het er over dat hij behoorlijk gezweet had door het geren in de hitte dus ik vind opfrissen niet gek klinken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #648 Gepost op: 4-03-2018, 21:29:36 »
Jan had het er over dat hij behoorlijk gezweet had door het geren in de hitte dus ik vind opfrissen niet gek klinken.

En je vindt de rest vh dagboek ook helemaal bij Jan passen? Er staat bijv geen zin in die Olcay al meerdere keren heeft gebezigd?

Moet overigens zeggen dat ik het echt verdacht vind dat het dagboek letterlijk uit Olcay's mond lijkt te komen hoor.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #649 Gepost op: 4-03-2018, 22:20:04 »
@Marisa: dat redigeren is wel noodzakelijk ja. :-) Maar ik kan me ook voorstellen dat zo’n dagboek naar iedere kandidaat zou moeten verwijzen.
En dat doet het dan ook.
Om mij heen zie ik weinig mannen het woord opfrissen gebruiken (gelukkig stinken ze ook niet hoor  ;D). Nou ja,misschien hangt dat weer van anderedingen af en hoeft het niet per se een man-vrouw dingetje te zijn. Ik ben zelf een vrouw en zeg het ook niet zo vaak, haha. (Ik zeg dan meestal opknappen ofzo  ;D) Hoewel ik volop Jan verdenk, vind ik dat woord toch wel wat gek.
Ik zeg zelf (als dame) nóóit 'opfrissen', behalve in combinatie met het woord 'kennis'.  Het woord 'opfrissen' wordt m.i. vaker in het westen gebruikt dan in het zuiden (waar ik woon, of in Waalwijk bijvoorbeeld  >:D ). Ik zeg dat ik me ga douchen, of wassen. Ik hoef namelijk niet te worden opgefrist, want ik bén al fris van mezelf. Kennis fris je op, je lijf was je of douche je. Maar hierover valt te redetwisten.  ;D

Haha, satehprikker. Ik hoop maar dat Ruben nog wat geld overhoudt met Jan als penningmeester. Maar goed dat Ruben ook voor die 2500 euro is gegaan.
Leuk dat jij sateh schrijft en niet saté. Haagse roots? 

OT: Ik denk ook dat Jan bepaald niet heeft bijgedragen aan de verdikking van Rubens prikker-postuur, met andere woorden: hij heeft de portemonnee van Ruben niet flink gespekt, áls Ruben wint.


@Suuuus en @Whiskers: Ook Olcay had het, net als Jan, over zweten tijdens de opdracht. En daarom staat het woord opfrissen natuurlijk in het dagboek, zodat er wéér iets naar meerdere deelnemers kan wijzen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 22:22:18 door Marisa »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #650 Gepost op: 4-03-2018, 23:58:49 »
De opvallende sokken van Jan worden in meerdere afleveringen duidelijk in beeld gebracht.

Zou daar een hint zitten? En wat voor hint? Ik heb geen idee.  ::tandpastasmiley::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #651 Gepost op: 5-03-2018, 00:01:56 »
De opvallende sokken van Jan worden in meerdere afleveringen duidelijk in beeld gebracht.

Zou daar een hint zitten? En wat voor hint? Ik heb geen idee.  ::tandpastasmiley::

De sokken van Jan zien we (in schoenen gestoken natuurlijk) als allereerste het eerste hotel betreden in aflevering 1.

Verder zet Jan er in vrijwel iedere aflevering de sokken in...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #652 Gepost op: 5-03-2018, 00:11:13 »
De opvallende sokken van Jan worden in meerdere afleveringen duidelijk in beeld gebracht.

Zou daar een hint zitten? En wat voor hint? Ik heb geen idee.  ::tandpastasmiley::

Happy Socks zal er blij mee zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #653 Gepost op: 5-03-2018, 00:11:43 »
Het is hem gewoon net niet gelukt de opdracht te laten mislukken, waarschijnlijk was het op zijn horloge al 30 seconden later en was de opdracht mislukt.

Hij had nl die telescoop allang weer op scherp kunnen stellen voordat Art binnenkwam, nu stond hij te wachten en zei (met nog 30 seconden te gaan) Oh waarschijnlijk is de maan inmiddels verplaatst, ik zal hem even opnieuw stellen.

Het is denk ik net binnen 5 seconden gelukt, en er liepen zover ik weet geen klokken waar ze op konden kijken.

Geen van de anderen hebben de opdracht op 5 seconden na bijna laten mislukken, en mogelijk dacht Jan gewoon dat de tijd lekker om was toen Art binnenkwam en zijn scoop niet op scherp stond.

Het valt mij op dat de kandidaten vaak precies weten wanneer de tijd om is. Bij de opdracht “Verbergen” bijvoorbeeld. En dat is wel vaker gebeurd dus kennelijk kunnen de kandidaten toch de tijd in de gaten houden.


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #654 Gepost op: 5-03-2018, 01:05:37 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #655 Gepost op: 5-03-2018, 03:56:23 »
Het valt mij op dat de kandidaten vaak precies weten wanneer de tijd om is. Bij de opdracht “Verbergen” bijvoorbeeld. En dat is wel vaker gebeurd dus kennelijk kunnen de kandidaten toch de tijd in de gaten houden.



Ik denk dat de cameramensen ook wel een horloge dragen...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #656 Gepost op: 5-03-2018, 05:50:10 »
Toen ik van andere meekreeg dat Jan in een gespiegelde kamer zat ben ik er nog eens ingedoken. Jan zit niet in een gespiegelde kamer, zijn scenes zijn in precies dezelfde kamer opgenomen als die van Olcay & Ruben en is het gespiegeld uitgezonden. Zie bijvoorbeeld beide schilderijen die gespiegeld zijn en de voorwerpen op het minibarretje (als het een barretje is) staan op dezelfde manier, inclusief de kabel (van de waterkoker). Ook staat de poot van het lage kastje onder de tv precies op de zelfde plek op het motief van de vloerbedekking.
Het was mensen ook al opgevallen dat Art in spiegelbeeld op het tv-scherm te zien was en vertel ik dus waarschijnlijk niks nieuws dat het in spiegelbeeld is uitgezonden.

Dit is al opvallen natuurlijk, maar er is nog iets wat mij opviel.
In de scene van Jan is Art op een gegeven moment nogmaals in spiegelbeeld te zien. (dus eigenlijk zoals Ruben en Olcay Art ook zien.

https://imgur.com/a/A2frZ Art zijn haar -voor de kijker- naar rechts gekamd
https://imgur.com/a/pXISX Art zijn haar -voor de kijker- naar links gekamd
Je kan ook naar de knoopjes op zijn overhemd kijken.

Wat kan dat betekenen?

Dat Jan gewoon naar een leuk programma zit te kijken, hij weet immers alles al, dus heeft geen aanwijzingen nodig, en de beelden van Art er gewoon later in gemonteerd zijn.

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #657 Gepost op: 5-03-2018, 10:06:52 »
Bij de maneschijn opdracht (aflevering rond 8 minuut 50) loopt Jan op zijn gebouw af. Dan ziet hij de sticker met het mollogo erop. Vervolgesn zegt hij dat ook hardop: De mol.
Daarna begint hij in zijn porto te praten " Jongens ik ben nu bij nummer 1".
Het lijkt hierdoor dat hij aankondigt dat de mol gaat praten, bijna als een soort voice-over.
De mol: "Jongens ik ben bij... "
« Laatst bewerkt op: 5-03-2018, 10:08:43 door gemini2012 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #658 Gepost op: 5-03-2018, 11:17:28 »
Haha Marisa, ik woon in het noorden van het land. :-) Sate of sateh kan allebei geloof ik. Soms schrijf ik het ook zonder (de Haagse) H.
En 'kennis opfrissen' gebruik ik ook. Grappig.

En misschien dat het aan mij ligt hoor dat ik het woord 'opfrissen' verder nooit gebruik, haha.

On-topic  ;D: ik denk ook dat het dagboek een beetje wordt aangepast. Als er echt allerlei woorden instaan die maar één kandidaat gebruikt, dan is het wat te makkelijk natuurlijk. In dat opzicht vind ik het meer een Olcay-woord dan een Jan-woord. Het kan op allebei slaan (en zelfs ook nog op Ruben). Maar het dagboek vind ik ook weleens misleidend. In een ander seizoen dacht ik ook 'mijn mol' erin te kunnen lezen, maar uiteindelijk was dat heel iemand anders. Vandaar dat ik wat voorzichtig ben in 'dagboek-clues'.

Wat de pot betreft: theoretisch kan het nog gebeuren dat Jan alles heeft 'zoekgemaakt': hij was immers de allerlaatste penningmeester. Ik hoop het niet voor Ruben (als hij wint); als muzikant is alles welkom natuurlijk. Het is maar goed dat hij toch nog voor die 2500 euro is gegaan.  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Barbabientjuh

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #659 Gepost op: 5-03-2018, 14:32:43 »
De opvallende sokken van Jan worden in meerdere afleveringen duidelijk in beeld gebracht.

Zou daar een hint zitten? En wat voor hint? Ik heb geen idee.  ::tandpastasmiley::

Orde van de kouseband? Je ziet heel veel de Georgische vlag in beeld. Daar zit een Sint Joriskruis in. Dat heeft weer iets te maken met de orde van de kouseband. Eigenlijk heeft het iets te maken met het Engelse koningshuis maar omdat Jan altijd van die bijzondere sokken aan heeft...
Maar misschien is het wel te ver gezocht ::rofl::