Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223403 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #800 Gepost op: 9-03-2018, 21:12:14 »
Loes? Waar is Loes? Loes? ::rofl::
Ja, dat was echt grappig  ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #801 Gepost op: 9-03-2018, 21:58:22 »
Met z'n Amsterdamse 'L' in drievoud.

Maar ik vind dat 010-accentje van Jan toch ook heel aardig.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #802 Gepost op: 9-03-2018, 22:56:14 »
Jan was net in RTL Late Night en zei dat hij heel verbaasd zou zijn als hij het mis had. (Het ging zo snel dat ik niet weet of hij het exact zo zei). En dat hij ook wel blij was dat het nu op een eind liep. En hij wist ook dat de koe Olcay had aangewezen als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #803 Gepost op: 9-03-2018, 22:58:29 »
Jan was net in RTL Late Night en zei dat hij heel verbaasd zou zijn als hij het mis had.

Als je 3 weken lang denkt dat je de Mol was en uiteindelijk ben je het niet, dan zou ik ook heel verbaasd zijn. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #804 Gepost op: 9-03-2018, 23:10:28 »
Als je 3 weken lang denkt dat je de Mol was en uiteindelijk ben je het niet, dan zou ik ook heel verbaasd zijn. ;D

 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #805 Gepost op: 9-03-2018, 23:17:46 »
Voor mij is de hint Wil je nu al weten wie de Mol is? doorslaggevend.


Er zit wel 2x de letter W teveel in voor WIDM Jan.
WW kan nog staan voor wachtwoord of werkwoord...

WW WIDM Jan.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #806 Gepost op: 9-03-2018, 23:27:51 »
Ik wil graag snappen waarom meer mensen op Jan zitten dan op Ruben. Kan iemand mij uitleggen wat de sterkste hint naar Jan is?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #807 Gepost op: 9-03-2018, 23:29:58 »
Ik kwam DIT nog tegen. Het juiste pakken voor de camera, maar uiteindelijk de verkeerde meenemen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #808 Gepost op: 9-03-2018, 23:33:07 »
Ik wil graag snappen waarom meer mensen op Jan zitten dan op Ruben. Kan iemand mij uitleggen wat de sterkste hint naar Jan is?

Wel, dit spel heet niet 'wat is de hint?' maar 'wie is de mol?'. ;D Dus ik wil je graag helpen met een paar molacties, maar hints daar heb ik niet veel mee.

1.1 Onnodig belletje voor 1000 euro
2.1 briefjes dubbel leggen
3.3 schaken als verkeerd antwoord geven
6.2 als enige geen passagier mee krijgen
7.3 pakjes gewoon in de wagon gooien zodat overzicht verloren gaat
8.3 vermoedelijk 2 foute kokers nemen
9.2 als eerste klaar zijn, als laatste aankomen en zo tijd rekken

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #809 Gepost op: 9-03-2018, 23:56:32 »
Wel, dit spel heet niet 'wat is de hint?' maar 'wie is de mol?'. ;D Dus ik wil je graag helpen met een paar molacties, maar hints daar heb ik niet veel mee.

1.1 Onnodig belletje voor 1000 euro
2.1 briefjes dubbel leggen
3.3 schaken als verkeerd antwoord geven
6.2 als enige geen passagier mee krijgen
7.3 pakjes gewoon in de wagon gooien zodat overzicht verloren gaat
8.3 vermoedelijk 2 foute kokers nemen
9.2 als eerste klaar zijn, als laatste aankomen en zo tijd rekken


Maar mag ik dan vragen wat je ervan heeft overtuigd dat het Jan is? Want bij elke opdracht die je nu noemt kan ik ook wat bedenken voor Ruben. Ik heb wel je verkeerde-bordje-gepakt-molactie gezien, die ik wel sterk vind, ware het niet dat hij sowieso al te laat aankwam en het dus een onnodige streek was. Maar een aanwijzing in dat kaliber. Want tot dusver als ik het rondvraag dan is de meest gebruikte argumentatie dat Ruben te duidelijk de Mol is of dat Jan, zoals jij het ook al noemt, ''vermoedelijk'' foute kokers heeft gepakt.

In de Ruben-tunnel is er over bijna iedere opdracht wel iets te zeggen. Dus dan vraag ik me af of jullie dat niet zien of dat ik nou echt zo blind ben voor Jan.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #810 Gepost op: 10-03-2018, 00:03:10 »
- waar in kiev ben je vs niet reageren (olcay) vs heel oprecht verrast reageren (Ruben)
- de koren goed verbeteren (2 en 5,ruben) vs proberen aan te sturen op overgebleven koor bij een willekeurige andere te doen (Jan)
- snoekduil in het water waardoor aandacht wegging en tijd kostte en vermoedelijk mingeld
- wel.als eerste gaan bij tokkelen (ongeloofwaardig als Jan dat niet zou doen) maar wel nog beetje angst zaaien
- auto volproppen bij de verhuizing zodat er geen persoon meer bij kon
- je stinkende best doen in de bergen met de puzzelstukjes maar vervolgens blijven wachten zodat de groep niet compleet raakt, laat staan op.de beste plek nl in het dorp waar de teksten vertaald kunnen
worden

Dat is zo snel even uit m'n hoofd kort

Conclusie: Jan lijkt zo z'n best te doen, maar puntje bij paaltje heb je er niks aan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #811 Gepost op: 10-03-2018, 00:12:33 »
Maar mag ik dan vragen wat je ervan heeft overtuigd dat het Jan is? Want bij elke opdracht die je nu noemt kan ik ook wat bedenken voor Ruben. Ik heb wel je verkeerde-bordje-gepakt-molactie gezien, die ik wel sterk vind, ware het niet dat hij sowieso al te laat aankwam en het dus een onnodige streek was. Maar een aanwijzing in dat kaliber. Want tot dusver als ik het rondvraag dan is de meest gebruikte argumentatie dat Ruben te duidelijk de Mol is of dat Jan, zoals jij het ook al noemt, ''vermoedelijk'' foute kokers heeft gepakt.

In de Ruben-tunnel is er over bijna iedere opdracht wel iets te zeggen. Dus dan vraag ik me af of jullie dat niet zien of dat ik nou echt zo blind ben voor Jan.

Ik ben een ex-Simone verdenker en had de 3 finalisten eerder al geschrapt. Mijn Jan-verdenking is dus ook deels gestoeld op 'Voor welke finalist heb ik de minste schrapacties gezien?' en dat was Jan.

Zo heb ik bij Olcay dat ze zegt dat de briefjes per 1 moeten liggen (2.1), dat ze het standbeeld aanwijst (4.1), dat ze in de laatste positie heel kandidaats Simone haar scherm kon redden en dat niet deed (6.3) en dat ze nalaat in haar onverdachte positie iemand's tijd af te laten lopen (7.1).

Voor Ruben heb ik dan dat hij rechtstaat als anderen blijven zitten (2.2), dat hij eerlijk het pad geeft om 750 euro te nemen (3.2), dat hij penningmeester wordt wanneer het net het meest in de kijker loopt en hij zo in de minst voordelige positie komt (5.2).

Maar ik geef toe dat bij Ruben nog het meest meespeelt hoe die montage mij wil doen denken dat Ruben ook echt de Mol is: Iedereen verdenkt hem (en niet verborgen, maar met biecht en al vol in beeld), werkelijk alles wat hij fout doet, wordt lang en breed uitgesmeerd (heel recent nog het vergeten 4e puzzelstukje dat niet uitmaakte, het niet openen van de motorkap terwijl hij dan toch het juiste stukje neemt, het niet nemen van kokers op de wildwaterbaan). Ik krijg zoveel fouten van Ruben te zien die er in de meeste gevallen geen zijn dat ik argwanend wordt naar de productie toe.

Anderzijds houdt de montage uit beeld wie 2 foute kokers neemt (8.3), dat Jan bordjes wisselt (9.2) en onderbelichten ze de foute acties van Jan zoals het noemen van schaken als fout antwoord (3.3).

Dus ja, los van de acties die Jan heeft (maar evengoed ook opdrachten waar ik zelf kop nog staart aan krijg), spelen dus ook de 'anti-acties' van anderen mee en de manier waarop de montage mij dingen laat zien.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #812 Gepost op: 10-03-2018, 00:17:39 »
Jan begon door te opperen om 5 wellicht te koppelen toch?
Of ben ik ff in de war?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 00:20:32 door evelienh1986 »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #813 Gepost op: 10-03-2018, 00:24:56 »
Volgens mij wilde jan het als eerste, toen ze nog in duo's bezig waren. Vervolgens zei Olcay het toen ze met z'n vieren waren. Jan wilde volgen, maar Ruben en Simone wilden niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #814 Gepost op: 10-03-2018, 00:35:19 »

Nee, Jan is voor mij echt gewoon die fanatieke kandidaat die we zien. Toffe peer ::ok::

En dat is nou juist de reden waarom ik denk dat hij de mol is.   :D

Fanatiek als kandidaat... Jazeker. Maar individueel heeft hij weinig bijgedragen aan de pot.

Ik denk dat Jan als mol toch nog fanatieker is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #815 Gepost op: 10-03-2018, 00:40:20 »
Met name 2.1 ben je altijd heel stellig in maar even daarvoor is het Jan die de groep wijst op het feit dat ze nog twee personen moeten vinden. Een voor 20 en een voor 10. Telt dat dan zoveel minder zwaar?

Wel ja, als ze nog 50jes in hun hand hebben, is het toch nog heel logisch dat ze nog moeten wisselen? Bovendien is het toch ook gewoon Olcay die zegt dat ze nog van 20 naar 10 moeten, dus dan zou jij dat toch ook kandidaats moeten vinden? ;)

En waarom het zwaarder weegt, is simpel: Alle kandidaten waren bezig met deze foute redenering. Als je stilletjes bent, dan is de opdracht mislukt. Door iets te zeggen brengt ze de bal aan het rollen om die 860 euro te gaan verdienen.

Hoor Jan eens gillen als Ruben het beeld aanwijst in 4.1 en goede aanwijzingen geeft. Kijk eens zijn gesprek met Art bij niets is wat het lijkt. Hoor Jan eens schreeuwen als hij 250 wint met het knikkerspel. Zie Jan eens beven bij de executies. Kijk zijn scene als hij bij Olcay aanklopt nog eens terug.

Dit zijn allemaal emoties die je beschrijft. Ik heb mensen in het verleden Susan zien afschrijven omwille van haar reacties, ik zag mensen die Margriet afschreven omwille van haar reacties, Thomas leek qua reacties ook een kandidaat voor sommigen.
Ik wil maar zeggen dat al dat kijken naar gezichtsuitdrukkingen niet aan mij besteed is omdat iedereen daar kan zien wat hij wil. Een Mol zal altijd proberen te doen wat een kandidaat zou doen en in het verleden bleken zelfs de beroerdste acteurs toch in staat om voor kijkers een goede façade op te bouwen.

Jan bij de woordzoeker die iedereen controleert. En zo weet ik er nog wel een paar.

Zoals ik al aangaf, is Jan niet mijn eerste Mol en onder andere een opdracht als deze past in het rijtje opdrachten die ik bij Jan dan raar vind. Maar ook niet meer dan 'raar'. Voor hetzelfde geld zag hij het als een manier om door alles 2 keer te doen zo veel tijd te verliezen.

Nee, Jan is voor mij echt gewoon die fanatieke kandidaat die we zien. Toffe peer ::ok::

Een toffe peer is hij zeker en als Olcay de Mol is, was hij een fanatieke kandidaat. Maar tot morgen, is hij gewoon een Mol die die fanatieke kandidaat speelt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #816 Gepost op: 10-03-2018, 00:47:48 »
Misschien heb je helemaal gelijk en Hulpmol ook, dus ik zal nederig en complimenteus zijn als Jan toch de mol blijkt ::jaja::

Idem. Voor Olcay ga ik graag een diepe buiging maken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #817 Gepost op: 10-03-2018, 01:00:51 »
Idem. Voor Olcay ga ik graag een diepe buiging maken.

Dank je Theoreticus. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag.

En wat hierboven staat natuurlijk  ook!  ::jaja::
Stiekem zou ik het erg tof vinden als Olcay het is. (ook al zit ik er dan volkomen naast)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 01:03:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #818 Gepost op: 10-03-2018, 01:06:04 »
Met name 2.1 ben je altijd heel stellig in maar even daarvoor is het Jan die de groep wijst op het feit dat ze nog twee personen moeten vinden. Een voor 20 en een voor 10. Telt dat dan zoveel minder zwaar?

Hoor Jan eens gillen als Ruben het beeld aanwijst in 4.1 en goede aanwijzingen geeft. Kijk eens zijn gesprek met Art bij niets is wat het lijkt. Hoor Jan eens schreeuwen als hij 250 wint met het knikkerspel. Zie Jan eens beven bij de executies. Kijk zijn scene als hij bij Olcay aanklopt nog eens terug. Jan bij de woordzoeker die iedereen controleert. En zo weet ik er nog wel een paar.

Nee, Jan is voor mij echt gewoon die fanatieke kandidaat die we zien. Toffe peer ::ok::

Dit is dus wat ik ook denk. Ik zie Jan zeker bij de laatste executie echt nerveus zijn. Als ik naar die anti-mollenacties van Hulpmol kijk dan lijken 2.1 en 5.2 zo duidelijk dat het te duidelijk is. En dat lijkt het dus alom met Ruben te zijn begrijp ik.
3.2 zou je trouwens kunnen weerleggen door te bedenken dat iedereen of hij nu de waarheid spreekt of liegt zijn eigen denkwijze toepast. Dus je kan liegen, dan geloven ze je niet en dan gaan ze voor de andere bakjes of je kan de waarheid spreken, dan geloven ze je niet en gaan ze voor de andere bakjes. Het maakte volgens mij niet erg veel uit wat je daar zou zeggen.

Als ik alles optel, elke potentiële molactie, elke verdenking vanuit de kandidaten, de titelhints, de tegenargumenten het gedrag van Ruben vs Jan (en Olcay) en ook de montage, dan moet ik echt de conclusie trekken dat het Ruben is.
Geloof het of niet, maar er zitten ook kleine montagetrucjes in het spel die doen laten suggereren dat de kandidaten fout zitten op Ruben. Bijvoorbeeld test 7, waarin Olcay ''een fout maakt'' en daardoor de executie zou overleven, omdat Stine vol op Ruben zat. En het gesprek tussen Olcay en Ruben waaruit Olcay concludeert dat de Mol Ruben, Simone of Jan moet zijn. En dan wordt opeens benadrukt dat Jan eigenlijk helemaal niet zoveel geld heeft verdient. En natuurlijk het wegvallen van Simone terwijl zij dankzij haar pact met Ruben de beste kansen had om door te gaan. Ik denk echt dat dat een gelukje was van Olcay. Dus het is al met al niet zo eenzijdig.

Dus sorry Hulpmol, maar je hebt me niet kunnen overtuigen dat het Jan is en dus blijf ik op Ruben. Maar evengoed wel bedankt voor het benoemen van de kernpunten van deze tunnel. :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #819 Gepost op: 10-03-2018, 01:09:09 »
Dus sorry Hulpmol, maar je hebt me niet kunnen overtuigen dat het Jan is en dus blijf ik op Ruben. Maar evengoed wel bedankt voor het benoemen van de kernpunten van deze tunnel. :)

Dat was ook mijn enige doel. ;) Ik ga niemand nog deze tunnel intrekken voor de ontknoping, maar je vroeg me naar mijn motivatie om voor Jan te gaan en dat is ze. ;D