Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223358 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #820 Gepost op: 10-03-2018, 02:20:13 »
Jan bij de woordzoeker die iedereen controleert. En zo weet ik er nog wel een paar.

Zoals ik al aangaf, is Jan niet mijn eerste Mol en onder andere een opdracht als deze past in het rijtje opdrachten die ik bij Jan dan raar vind. Maar ook niet meer dan 'raar'. Voor hetzelfde geld zag hij het als een manier om door alles 2 keer te doen zo veel tijd te verliezen.

Ik zie het als een manier om anderen verdacht te maken. En om zichzelf weer eens als fanatieke kandidaat neer te zetten. Ook kost het tijd en draagt het niet bij aan het vinden van nieuwe woorden.
Meer algemeen schat ik Jan, als hij kandidaat zou zijn, in als iemand die zichzelf wel verdacht zou maken. Maar keer op keer is hij de ‘perfecte’ kandidaat, die anderen beschuldigt. Niet de Jan die ik zou verwachten.

Ik ben er nog niet helemaal uit, op dit moment neig ik naar Jan. Morgen maar weer wat afleveringen terugkijken, nu ik eindelijk weer wifi heb :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #821 Gepost op: 10-03-2018, 03:16:27 »

Ik ben er nog niet helemaal uit, op dit moment neig ik naar Jan. Morgen maar weer wat afleveringen terugkijken, nu ik eindelijk weer wifi heb :)

Niet zo lang geleden postte je nog dat Jan in ieder geval niet de mol was  :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #822 Gepost op: 10-03-2018, 10:40:54 »
Niet zo lang geleden postte je nog dat Jan in ieder geval niet de mol was  :P

Tja, het verandert bij mij van uur tot uur en van dag tot dag. Het probleem met Ruben is dat het er dan echt dik bovenop wordt gelegd, zelfs al in aflevering 2, wat me gisteren met terugkijken opviel. Vandaar nu weer even Jan.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #823 Gepost op: 10-03-2018, 10:48:29 »
Ik kwam DIT nog tegen. Het juiste pakken voor de camera, maar uiteindelijk de verkeerde meenemen.

Ik kan hieruit niets anders concluderen dan dat Jan de mol moet zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #824 Gepost op: 10-03-2018, 10:55:53 »
Ik kan hieruit niets anders concluderen dan dat Jan de mol moet zijn.

Tenzij dat account van hulpmol is vind ik het triest dat anderen met zijn bevindingen aan de haal gaan door het in een fancy overzicht te stoppen. Precies dit is wat in het topic verbergen al dagenlang is uitgepluist en tot in den treure is bediscussieerd.

Voor mij heeft het geen enkele waarde. Het heeft geen gevolg voor het slagen of falen van de opdracht want deze puzzelstukjes doen er niet toe qua oplossing. (Ook dat heeft Hulpmol netjes op een rij gezet in het opdrachttopic) Daarmee is het niet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Thomas in de duinen. Want zijn actie deed er wel eigenhandig toe om geld uit de pot te houden als enige.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #825 Gepost op: 10-03-2018, 11:40:06 »
Helemaal eens Joost  ::jaja::

En dit is niet de eerste keer dat iemand met het speurwerk van Hulpmol ad haal gaat (ik denk niet dat dit zijn account is)  ::ohno:: Echt enorm triest, ik zou het zelfs walgelijk willen noemen.
Gelukkig zijn er ook mensen die het wel noemen, maar ook gewoon de credits bij Hulpmol leggen zoals het hoort (Klaas van Kruistum iig).
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 11:41:42 door Whiskers »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #826 Gepost op: 10-03-2018, 11:47:53 »
Beetje off-topic, jan op Twitter:

Wil iemand tegen de fietsendief zeggen dat ie de ketting moet smeren? Die vliegt er namelijk de hele tijd af. Toch zielig voor diefmans.

Zelfs zijn eigen fiets is gemold  ::) (en ook nog gestolen). Maar ja, als hij vanavond onverhoopt de winnaar blijkt, kan die zo weer een nieuwe kopen  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #827 Gepost op: 10-03-2018, 12:28:43 »
Ooh ja, ik zie nu dat hulpmol er inderdaad ook over berichtte. Ik mis wel eens wat in de opdrachten-topics, al helemaal als het tussen spoiler-tags staat.
Verder maakt het mij niet zoveel uit wie de theorie deelt. Het is niet goed te controleren of iemand het zelf heeft ontdekt of dat hij het van iemand heeft overgenomen. Maakt ook niet veel uit, er zitten geen copy-rights op aanwijzingen. Ik vind de vraag 'wie is de mol?' belangrijker dan de vraag 'wie ontdekte de mol?' als iemand een duidelijker overzichtje plaatst, vind ik dat zelf wel fijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #828 Gepost op: 10-03-2018, 12:46:59 »
Ik hecht daar wel waarde aan. Hulpmol was de eerste die er mee kwam, de rest jat het van hem zonder hem de credits te geven (ex o.a. Klaas van Kruistum die wel aan bronvermelding doet). Misschien is het idd omdat ik academica ben, maar ik hecht erg aan bronvermelding, en ik walg van mensen die pronken met andermans veren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #829 Gepost op: 10-03-2018, 12:49:14 »
Moesten die lui nu nog hun eigen screenshots maken he... maar daar zijn ze zelfs te lui voor. Soit, ik ben blij dat mijn vondst gedeeld wordt, maar ik ga misschien eens uitzoeken hoe je zo'n watermerkding aanbrengt.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #830 Gepost op: 10-03-2018, 12:54:40 »
Ik heb hiervan toch maar even een screenshot gemaakt.
Ik was het al met je eens, goede vondst!


Ik heb ooit een screenshot gemaakt nav een tip van CoolCat_86 (te zien als je op het linkje klikt naar het eerdere bericht)
Net na het mislukken van de opdracht maakt Jan een gebaar wat ik interpreteer als: YES! Heel vluchtig, maar gecombineerd met zijn gezichtsuitdrukking en die 'halve, stiekeme juich', vind ik dit enorm 'mollig'.

(mijn opmerking over die middelvinger bij dat bericht van 16 februari slaat overigens nergens op  ;D, dat zag ik toen verkeerd)
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 12:59:27 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #831 Gepost op: 10-03-2018, 13:05:33 »
Tenzij dat account van hulpmol is vind ik het triest dat anderen met zijn bevindingen aan de haal gaan door het in een fancy overzicht te stoppen. Precies dit is wat in het topic verbergen al dagenlang is uitgepluist en tot in den treure is bediscussieerd.

Hulpmol, dank voor al je moeite, ook dit seizoen weer, geweldig!!

Als ik goed kijk naar de bewuste puzzelstukken zien ze er gelijk uit. Voor de puzzel zou het dan niets uitmaken. Maar misschien wel voor de tekst die er op staat. Zou Jan teruggegaan zijn omdat iemand hem er op heeft gewezen dat de tekst een verkeerde uitkomst zou geven?

Voor wat het waard is, ik zie Jan nog steeds niet als MOL. Zo het wel geweldig vinden als hij het blijkt te zijn! Eigenlijk geldt dit voor alle 3 de finalisten. Chapeau voor allemaal!


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #832 Gepost op: 10-03-2018, 13:10:26 »
Hulpmol, dank voor al je moeite, ook dit seizoen weer, geweldig!!

Als ik goed kijk naar de bewuste puzzelstukken zien ze er gelijk uit. Voor de puzzel zou het dan niets uitmaken. Maar misschien wel voor de tekst die er op staat. Zou Jan teruggegaan zijn omdat iemand hem er op heeft gewezen dat de tekst een verkeerde uitkomst zou geven?

Voor wat het waard is, ik zie Jan nog steeds niet als MOL. Zo het wel geweldig vinden als hij het blijkt te zijn! Eigenlijk geldt dit voor alle 3 de finalisten. Chapeau voor allemaal!



Nee, het eigenaardige is dat het voor het slagen van de opdracht niet echt uitmaakt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #833 Gepost op: 10-03-2018, 13:11:56 »
Wel als Jan was aangekomen bij de anderen. Maarja, ook dat deed hij niet op tijd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #834 Gepost op: 10-03-2018, 13:12:40 »

Voor wat het waard is, ik zie Jan nog steeds niet als MOL. Zo het wel geweldig vinden als hij het blijkt te zijn! Eigenlijk geldt dit voor alle 3 de finalisten. Chapeau voor allemaal!



Inderdaad: wie ook de mol is, dit is sowieso een prachtig seizoen. En mooie finalisten!

Jammer dat sommige mensen online met het werk van anderen aan de haal gaan, wat betreft overzichten maken en screenshots. Ik heb maar één schreenshot gemaakt en misschien ook niet de meest briljante  ;), maar dat ene shot is al best veel werk. (beeld uitzoeken, stilzetten, etc.)  Laat staan dat je dit voor iedere aflevering doet, want het kost veel tijd.
Hulde aan de mensen die dit wel hebben gedaan, zoals Hulpmol.  ::bravo::

Blijkbaar is een watermerk toch nodig om te voorkomen dat andere mensen met de eer strijken. Hm...

« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 13:19:32 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #835 Gepost op: 10-03-2018, 13:14:31 »
Wel als Jan was aangekomen bij de anderen. Maarja, ook dat deed hij niet op tijd.

Nee, want de vertaling van de onderste lijn geeft de oplossing. Die rechterbovenhoek maakt niet uit.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #836 Gepost op: 10-03-2018, 13:18:15 »
Alleen denk ik niet dat Jan precies wist wat waar stond. Hij wist waarschijnlijk alleen de eindlocatie en de antwoorden op de vragen. Buiten beeld een verkeerd bordje meenemen, terwijl je zeker weet wat het antwoord is... Kan alleen een mol doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #837 Gepost op: 10-03-2018, 13:22:43 »
En volgens mij ging Jan ook mee met het idee van Ruben om bij een ander dorp af te spreken (wat verder rijden was). Jan leek erbij te staan alsof hij dat prima vond.
Nou ja, Jan maakte vast een gezellige roadtrip, vermoed ik. Hij was toch nooit op tijd gekomen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #838 Gepost op: 10-03-2018, 13:30:14 »
Wel als Jan was aangekomen bij de anderen. Maarja, ook dat deed hij niet op tijd.
Dan ook niet volgens mij. Er stond geen informatie op die de oplossing zodanig had gewijzigd dat er een ander eindresultaat uit zou komen.

Edit: spuit elf, Hulpmol heeft dat al gemeld

Alleen denk ik niet dat Jan precies wist wat waar stond. Hij wist waarschijnlijk alleen de eindlocatie en de antwoorden op de vragen. Buiten beeld een verkeerd bordje meenemen, terwijl je zeker weet wat het antwoord is... Kan alleen een mol doen.
Toch bijzonder dat we ook Ruben en Olcay nogal raar zien doen met bordjes...
 
« Laatst bewerkt op: 10-03-2018, 13:37:31 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #839 Gepost op: 10-03-2018, 13:33:56 »
Alleen denk ik niet dat Jan precies wist wat waar stond. Hij wist waarschijnlijk alleen de eindlocatie en de antwoorden op de vragen. Buiten beeld een verkeerd bordje meenemen, terwijl je zeker weet wat het antwoord is... Kan alleen een mol doen.

Volledig akkoord hoor. Maar voor de opdracht had het geen gevolg. Maar een kandidaat hoeft het niet te doen. Zeker niet in aflevering 9.